Ross Brawn otkrio plan za ograničenje budžeta

Mnogo se podiglo prašine oko ograničavanja budžeta. Manje momčadi žele rigoroznije ograničenje, bogatije ne žele ići u velike ekstreme. Kako bi se stalo na kraj svim nedoumicama, Ross Brawn je izašao u javnost s konkretnim brojkama – plan je za 2021. ograničiti budžet na 145 milijuna dolara, što je za 30 milijuna dolara manje od prethodno planiranih 175 milijuna.

Pandemija COVID-19 je poremetila sve planove. Sezona 2021. je trebala biti povijesna sezona, sezona u kojoj je trebala početi nova era Formule 1 s novim setom pravila i ograničavanjem budžeta za razvoj bolida na 175 milijuna dolara. Inače su raniji pokušaji uvođenja ograničenja budžeta neslavno propadali, no ovaj put je dogovor postignut. Ipak, zbog pandemije donesena je odluka da se odgodi primjena tehničkog pravilnika za 2022. te da se gornja granica budžeta za 2021. smanji za dodatnih 30 milijuna dolara, na 145 milijuna. To je samo početni plan, a za kasnije sezone je cilj još više spuštati granicu.

Na sastanku gdje su sudjelovali Ross Brawn, Chase Carey i vodstvo FIA-e donesena je ova odluka.

“Poruka je jasna, moramo smanjiti troškove. Ovo je početak, kasnije ćemo raditi još veće korake u smanjivanju granice,” rekao je Ross, te dodao:

“Počeli smo s 175 milijuna dolara, mnogo smo borbe vidjeli kako bi uopće došli do te brojke. Zbog trenutne krize smo prinuđeni tu početnu granicu spustiti još niže, na 145 milijuna dolara. Trenutno još traje rasprava koliko još možemo ići sa spuštanjem granice u kasnijim sezonama.”

“Na sastanku FIA-e i Formule 1 smo donijeli ovu odluku, a o detaljima će momčadi biti obaviještene u sljedećim danima. Mnogo smo se konzultirali i mislim kako smo sad u završnoj fazi. Uskoro ćemo imati još čistiju sliku,” dodao je Ross.

Kao što smo naveli, najveća je borba vođena na frontu Ferrari – male momčadi. Za Ferrari je ograničenje od 175 milijuna bilo “agresivno”, dok su se male momčadi zalagale za još rigoroznije smanjenje. Ipak, pandemija COVID-19 je stavila vodstvo F1 pod još veći pritisak i sve su momčadi morale prihvatiti novonastalu situaciju i eventualno ekstremnije ograničenje.

“Prvobitni cilj za ograničavanje budžeta nam je bio izjednačavanje grida. U ovom trenutku nam je ekonomska održivost na prvom mjestu. Mislim da to nije samo problem manjih momčadi, nego svake momčadi u Formuli 1.”

“Imat ćemo i mnogo ravnomjerniju raspodjelu novca na kraju sezone prema novom ugovoru. Momčadi sredine poretka će dobivati nešto više novca i omjer će biti malo više u balansu. Znači, balansiramo gdje god možemo.”

“Ograničavamo budžet i ravnomjernije dijelimo novčane nagrade među momčadima. Tako će dobre momčadi sredine poretka imati šansu za ostvarivanje postolja, a možda čak i pobjeda u nekim situacijama, što će im dodatno pomoći u ostvarivanju novčane dobiti. Ako uspijemo sve zacrtano ostvariti, budućnost pred nama je vrlo održiva,” zaključio je Brawn.

 

18 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Emil

Super! Sad će nestat gladi u svijetu. Pripremite se za novu stazu u Jemenu ili Somaliji.

MS791

Da sam ja vlasnik ili šef Ferrarija iste sekunde i bez razgovora bi napustio natjecanje. Jebo vas troškovi najbolje da neka trabant ekipa ala haas ili racing point ima bolid za naslov a Ferrari i Mercedes koji proizvode sve zbog smanjenja troškova budu u rangu ili iza njih. Što se mene tiče neka propadnu svi koji nemaju love a budžet ukinuo i ko koliko ima toliko neka troši. A Ferrari neka počinje lagano razmišljati o nekim drugim natjecanjima ovo sve dalje nema veze s onim što bi f1 trebala biti.

LHx6

Ok. Recimo da si ti glavni u F1 i omogućiš neograničen budžet. Što ćeš ako samo dvije ekipe ostanu?

MS791

Mogu ostat tri koje imaju love, neka imaju tri četiri bolida automatski mjesta više u konkurentnim bolidima za dobre vozače koji trenutno voze loše bolide na dnu poretka. Mislim na mlađe vozače.

mars32

Razmišljanje ti je kratkokročno. Da velike (bogate) ekipe nisu svjesne da će COVID19 utjecati i na njihove financije puno oštrije bi se bili postavili, po pitanju ograničenja budžeta, odmah na početku. Što bi se dogodilo s F1 ako bi troškovi razvoja bolida postali preveliki čak i za bogate, što ako bi ostale samo dvije ekipe i na kraju se jedna od njih odluči povući iz sporta. Pogledaj si malo povijest leMans serije i što se dogodilo 1990ih i koliko se momčadi trenutno natječe u LMP1 seriji i kakvo je to natjecanje.

LHx6

Ok. Imaš pravo na svoje mišljenje i preferencije. Samo mislim da si jedan od rijetkih koji bi gledao utrke s tri ekipe. Baci oko na USA 2005. replay 🙂

MS791

Usa 2005 nije za usporedbu jer tamo je bilo šest bolida ovdje sam rekao da ovi najbolji bi imali po tri ili bolje četiri a u tih 12 sjede najbolji vozači u dakle podjednako jakim bolidima di bilo koji može pobijediti, ali tamo su bili Ferrari Jordan i minardi tako da to nije za usporedbu. F1 biu pravilu trebala biti sa tvorničkim ekipama plus Red Bull koji ima love i tad posložiti budžet i neka ograničenja… Meni je samo glupo da neke ekipe koje kupe pola bolida i ništa ne proizvode imaju apetit pobijediti i boriti se za naslov. A… Read more »

LHx6

Ti sve to pod pretpostavkom da bi velike tri ekipe vozile po 4 do 6 bolida?
Po definiciji tvoga pravila 2 od 3 ekipe bile bi ekipe sa začelja. Onda bi se te dvije ekipe bunile da pravila nisu dobra.

Mislim, kužiš da bi to u proteklim sezonama značilo Merc na prve 3 pozicije redovno, a Ferrari i RB mrvice kao sada male ekipe?

MS791

E to je zadatak tim momčadima da sloze bolid koji može pobijediti Mercedes. Ja vjerujem da bi svima bilo zanimljivo gledati 12-15 vozača dobrih vozača koji imaju talent a sad ga troše u Williamsu npr russel ili recimo ocon ni nema mjesta u f1. Imali bi šansu za pobjedu. Ne znam ali meni nema smisla uzeti sredstva Mercedesu i Ferrariju koji sve proizvode da bi npr haas ili racing point mogao pobijediti.

TORPEDO

Formula 1 nije nikad bila za siromahe,tko nema novaca neka ne vozi…ili neka se ukine F1.
Inače će ono što je nekoć bila F1 sad biti Indy Car…kupiš šasiju,kupiš motor,i voziš…smiješno i žalosno.

LHx6

Mali novac je u F1. Nekad je F1 vrtila veliki novac za globalne prilike. Danas više ne. Imaju korporacije novaca, ali F1 ne vrijedi uloga od 500 miliona.

Desmosedici

Ja sam mislio da će poslušati Zaka Browna..Ah, opet ta maFIA i Ferrari..Hahahaha!

LHx6

Male ekipe su za 100 velike su za 400 miliona. Rješenje je 175 miliona. Ne znam jesi li se kad cjenkao, ali jasno je tko se ovdje zadnji smije. Hint – nisi ti.

Desmosedici

Jesi mudrijaš..stalno izokrećeš teze kako tebi odgovara.

LHx6

Ti izokrećeš i spominješ Browna. Spušteno je na 175 miliona. Ovi su htjeli još spustiti i ti sad slaviš što nisu. Problem je za velike što je uopće usvojeno 175 miliona.

Desmosedici

Brown je tu bio samo Clown..politička igra Mercedesa protiv Red Bulla i Ferrarija.

mars32

Upravo je to poanta – cjenkanje. Nudiš nerealno malo ili tražiš nerealno puno kako bi se na kraju našli na polovici koja je čim bliže onome što ti odgovara. Svo to natezanje oko budžeta nebi bilo moguće da su jači timovi na početku postavili oštru granicu ispod koje nemože i tu bi se stalo. Do kad nije podvučena granica postojala je mogućnost cjenkanja.

LHx6

Da. Granica je puno bliže očekivanjima malih ekipa. Što možemo nazvati pobjedom malih ekipa.

“Ovo je početak, kasnije ćemo raditi još veće korake u smanjivanju granice,” rekao je Ross. Ovo je još značajnije kako su male ekipe odnijele pobjedu.

Ja osobno mislim da je to sasvim ok. Neće F1 nikad biti Indy, ne treba se toga bojati.

Related Posts