Nakon 60-tak dana „ugašena“ nesnosna tišina jedinog kultnog hrvatskog oktanskog „svetišta“ relaksirajućim testiranjem Toyota Yaris, budućeg hrvatskog kupa.
Više od dva mjeseca nismo baš svoji, povučeni u osamu, u četiri zida svojih kuća, u spoznaji da ova naša generacija mora isprobati nešto što nijedna do sada nije. Stiglo neko čudno vrijeme, u vremenu korizme, znakovitog imena „Covid-19“. Iz dana u dan brojimo testirane, zaražene, one pod respiratorom, samoizolirane, ozdravljene, čak što više – mrtve. Tmurna, teška vremena, ali s naznakom da su malo po malo, nadamo se, za nama.
Živimo „novo vrijeme“ ili kako li ga zovu „novo normalno“. A koliko normalno, to je diskutabilno. Što je više svakodnevica? Pravo pitanje!
Mic po mic, više želja nego stvarnost, vraćamo se u normalu. Iz tjedna u tjedan, otvaramo dućane, kafiće, hotele, pokrećemo javni prijevoz, škole i vrtiće, sportska borilišta, auto škole, budi se i sport nakon dugog sna… A buđenje sporta nikad čudnije. Maske na lice, razmak, individualizam, tek nekoliko u istom điru, socijalna, fizička odvojenost, možda trener, možda ne, gledatelji – niti slučajno. Rukovanje i grljenje su zaborav. Eto ti ga, stvarnosti i realnosti.
Prije više od 60 dana prostranstvom Automotodroma Grobnik zavladala je nesnosna tišina. Korona je onemogućila prve tjedne i vikende, jedne od, najavama i rezervacijama, najuspješnije sezone jedinog hrvatskog kultnog oktanskog svetišta. Sredinom ožujka, nakon jednog od treninga motociklista iz Litve, kao i sve diljem Županije, diljem Hrvatske, diljem svijeta, moralo je biti zatvoreno. Automotodrom Grobnik utihnuo je, u nedogled. Bilo je to prije dva mjeseca. Dan za danom, tišina, čekanje boljih dana,…. i stiže taj, toliko očekivani dan.
Ugledom, a usklađenošću sa svim preporukama Nacionalnog stožera i struke, nakon nogometaša, rukometaša, vaterpolista i svih „..aša ili ista…“ na red stigoše i automobilisti.
Dana 13. svibnja, povijesnog nogometnog dana, „ugašena“ je nesnosna tišina jedinog kultnog hrvatskog oktanskog „svetišta“, relaksirajućim testiranjem Toyota Yaris budućeg hrvatskog kupa.
Prvo okupljanje oktanaca na Automotodromu Grobnik, isprobavanje sada već više od 700 dana „novog“ asfalta, okusili su vrsni hrvatski automobilisti što će svoje vozačke sposobnosti oprobati u najavljenom „Toyota Yaris Cupu“, novom hrvatskom kup natjecanju, što je premijeru trebalo doživjeti ovih dana, na nekoj od staza, u okviru planiranog bogatog i sadržajnog automobilističkog kalendara. No, stvarnost je promijenila parametre.
KONAČNO….
“Konačno dočekasmo i ovo. Izuzetno mi je zadovoljstvo da smo upravo mi prvi koji probijamo led, vraćamo oktance u kakav-takav život, baš na Automotodromu Grobnik.”
“Čim su se stvorili elementarni preduvjeti, uz svesrdno razumijevanje rukovodnog tima grobničke staze, organizirali smo testiranje nekolicine već potvrđenih, ali i potencijalnih sudionika predstojećeg „Toyota Yaris Challenge Cupa“ čiji smo nositelji i organizatori”, ozarena lica i sa smiješkom izgovara prve riječi, po izlasku iz „testnog“ vozila, Aleksandar Saša Egić, alfa i omega ovog Kupa koji je prvi puta prezentiran javnosti u Poreču i Gambetićima prije točno 370 dana.
Šest je vozila do sada „oblikovano“ u prepoznatljivo sportsko vozilo, a u obradi je još isto toliko. Poznata su imena sigurnih sudionika, na ovom „eventu“ prisutna tri znana automobilistička asa: Viliam Prodan, Valter Nežić i Marko Stiperski, uz tri „novaka“: Nikola Feher, Adrian Perhoč i Tomislav Novosel. Među 30-40 sudionika, vozača, mehaničara, novinara i promatrača ovog prvog grobničkog događanja nakon (u vrijeme) korone, prvog i u cijeloj Hrvatskoj, nekolicina je i potencijalnih novih. Tek tu i tamo, da se zna, prepoznatljiva lica koja ovakva događanja ne propuštaju su i Alen Sekula, Igor Puž, Alen Perušić, Bojan Krota, Igor Vareško, Zoran Raštegorac, Mateo Butorac…
“Višesatno druženje, uz zamjetne mjere zaštite i socijalne dislociranosti na otvorenom, organizirali smo, uz prisustvo medija, kojima smo zahvalni za buduću suradnju. Usprkos nepredvidivoj pauzi u projektu, ova nas je situacija navela na promjenu plana, tako da ćemo sezonu iskoristiti za nastup na gotovo svakom automobilističkom natjecanju ove sezone, neovisno o disciplinama.”
“Toliko da smo prisutni, a ove godine sve pod jednim nazivom „Toyota Yaris Yokohama Challenge“. Nadamo se da će neke od planiranih kružnih utrka na Grobniku, ali i u široj regiji, biti održane, pa ćemo sa zadovoljstvom biti sudionicima. Ostalo, kako bude od trenutka kada se hrvatska oktanska zbivanja vrate na scenu, u neku normalu, u „novo normalno“ – kazuje Egić.
PRVI DAN BUDUĆNOSTI
Grobnik je, usprkos zvuku ovih nekoliko sportskih „bolida“, odisao tišinom. No, ipak onom u kojoj se nešto čuje. Bio je to, vjeruju mnogi, prvi dan budućnosti.
“Dva mjeseca stojimo. Ovo do sada nedoživljeno vrijeme, kao i sve oko nas, bacilo nas je u neku apatiju, u tišinu, u korake unatrag, koje će teško biti vratiti. Propušteni su svi termini desetaka dana, vikenda i treninga naših stalnih i mnogih novih partnera koji su morali propustiti dolazak na Grobnik.”
“Kada ćemo se vratiti u onaj življi ritam, teško je kazati. A o opstojnosti da i ne govorim. Ovo je prvi dan u kojem se na Automotodromu Grobnik ponovo nešto događa. Sutra očekujemo „raspisani“ Auto open day za hrvatske automobiliste, dan kasnije Moto open day, isto tako i u nedjelju.”
“Mic po mic, vraćat ćemo se u normalu. Nimalo lako. Spremni smo, u suglasju svih preporuka i naloga epidemiologa, nadležnih tijela, a sve ovisno o popuštanju mjera, ne u Hrvatskoj, već za nas značajno europskih granica. Povratak u stvarnost i realnost biti će izuzetno težak i dug. Zaustavili smo, na neko vrijeme, sve planove, faze revitalizacije, naš razvojni ciklus. No, kako svima, tako na žalost i nama. Nek je zdravlja, bit će i života, sporta, brzina, veselja”, kaže predsjednik Uprave Automotodroma Grobnik d.o.o. Zdenko Šantić.
Grobnik ponovo živi. Svo službujuće osoblje spremno čeka novu stvarnost. „Živ“ je i motociklistički trening centar Krešimira Erdeca Keca, ugostiteljstvo „Boxa 000“ dočekuje prve goste „na parove razbrojs“… i tako to. Ide, ide, ići će, … stići će – normala. Kad – tad!
Automotodrom Grobnik, u posljednje dvije godine pamti neke datume: 9. travnja 2018. položen posljednji metar novog asfalta koji je donio renesansni preporod staze, potom, samo koji mjesec kasnije, nove automobilističke i motociklističke rekorde, da bi 6. svibnja 2019. godine zaživio novi ciklus u objektima s obnovljenim boxovima i administrativno-rukovodnim prostorima uključujući i suvremeni nadzor svih događanja na automotodromu. Nastavak treće faze trenutno je – na čekanju. O ovogodišnjoj sezoni, bodovnim natjecanjima, europskim utrkama – kroz koji tjedan, mjesec,… kada se za to stvore okolnosti, nimalo drugačije od onih zbog kojih diljem svijeta trenutno nema niti Formule 1, niti Moto GP-a, niti WRC-a… ma, ničeg s mirisom benzina.
A vrijedi vjerovati – bit će. Već (u)skoro !!!!!
Krenulo je! I to je, u ova „korona“ vremena – ipak nešto!
Autor teksta i fotografija: Miroslav Krpan