Gdje ćemo s Kvjatom?

Kada su novinari upitali Fernanda Alonsa što misli o Red Bullovoj odluci da zamjene vozačka mjesta Danillu Kvjatu i Maxu Verstappenu, on je odgovorio “Zamijenili su vozače?”  Iako je odgovor domišljat i prva reakcija na njega je humor, Alonso je izrekao točno ono što smo svi mislili. Red Bull je to mogao i nije se ustručavao donijeti takvu odluku.

Te 2016. godine Rus je odvozio samo tri utrke za Red Bull (prvu utrku nije ni započeo zbog kvara). Uz jedan podij, zaradio je nadimak torpedo” i ušao u sukob sa Sebastianom Vettelom.  Upravo će ga taj sukob stajati vozačkog mjesta u Red Bullu.

Svi Red Bullovi sportski pothvati obilježeni su jednom riječju – spektakl. U svim sportovima za koje se odluče, Red Bull traži mlađe, brže i uspješnije. U Formuli 1, upravo nakon spomenutog Vettela, Red Bullovi vozači su u nizu smjenjivali rekorde za najmlađeg vozača na podiju, najmlađeg pobjednika, najmlađeg u bodovima, i tako redom. Takva politika koja ne prihvaća ništa prosječno, nije nešto novo u svijetu sporta. Ipak Red Bull je doveo u krajnost i pritisak koji se stvara oko vozača bitno utječe na njegovu vožnju. Stil Kvjatove vožnje je jako opterećen tim razdobljem pod pritiskom. Ponekad kao da mu je hitno biti ispred, brzoplet je i nepažljiv, pa mu se događaju pogreške. Jednako kao što je bilo i Maxu u početku njegove Red Bull karijere. Manje uspješnije od njega ali obrazac je tu. Naredno razdoblje u Toro Rossu je bilo za zaborav. Tada su ga uredno pobjeđivali timske kolege i ostali vozači na stazi. Djelovao je izgubljeno i pred kraj 2017. bilo jasno da neće izdržati niti kraj sezone za volanom.

Sezonu 2018. proveo je kao razvojni vozač u Ferrariju, očito smirujući temperament i situaciju s Vettelom. Bivša momčad je to pratila, primijetila je njegov napredak i došao je poziv za povratak u Toro Rosso. Kvjat je imao novu priliku za dokazivanje, a kao timskog kolegu dobio je novaka Alexa Albona. Rezultatski prošla sezona je protekla u pretežito izjednačenim borbama s timskim kolegama, s vidljivim razvojem vozačkih sposobnosti i dobrim rezultatima. Trud i rad je nagrađen prvim postoljem nakon 2016. i Red Bulla. Ipak sezonu su obilježila dva događaja. Preskakanje pozivnice za promociju u Red Bull, koja je otišla Albonu, te postolje degradiranog Gaslyja u drugom dijelu sezone. Francuz je osvojio drugo mjesto na utrci u Brazilu i u kratkom razdoblju pokazao svoju brzinu. Svojim stavom nakon otpuštanja iz Red Bulla, Gasly je pokazao da će on biti taj od kojeg se više očekuje u novoimenovanoj talijanskoj momčadi AlphaTauri.

Kroz svoju karijeru Kvjat se uspješno nosio sa svojim momčadskim kolegama, uz iznimku razdoblja nakon degradacije. Nije uvijek bio bolji, ali nije ni ostavljao dojam puno lošijeg vozača. Moramo spomenuti kako je čak nadigrao Ricciarda daleke 2015. godine u Red Bullu. To je bila sezona kada je Williams imao konkurentan bolid. Rus je u Formuli 1 relativno dugo, već osam godina. Ovo mu je trebala biti šesta kao vozač. Do sada je skupio 95 utrka na svom kontu i postigao je jednu razinu iskustva. Sezona 2020. trebala je dati odgovor na pitanje koliko je napredovao Kvjat i gdje je u usporedbi s njim Gasly.

Upitno je u kakvom stanju će se vratiti momčadi jednom kada grid ispune bolidi i utrkivanje započne. Upitno je u kakvom stanju će biti vozači nakon ovoga. Ipak, dvadesetpetogodišnji Rus je već sada iskusan vozač i znat će iskoristiti ovu pauzu. Do sada je pokazao svoj razvoj, torpedo više nije u pripremi, te su mu same vožnje konstantnije. Vrijeme će pokazati od kakvog je materijala sazdan. Hoće li Kvjat biti sljedeći dugovječni vozač sredine poretka, hoće li pokazati nešto više od toga ili će jednostavno biti prolaznik. Za početak, neka bude brži od momčadskog kolege.

2 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
F1 fan

“Moramo spomenuti kako je čak nadigrao Ricciarda daleke 2014. godine u Red Bullu. ”
2015.te je to bilo pajdo..
2014. Je vozio za toro roso a vettel za red bull

Related Posts