Trostruki prvak svijeta u Formuli 1, legendarni Austrijanac Niki Lauda, preminuo je u 70. godini života.
U ponedjeljak 20. svibnja 2019. svijet Formule 1 ostao je bez jedne od najpoznatijih figura tog sporta. Niki Lauda natjecao se u Formuli 1 od 1971. do 1985., a pritom je bio prvak svijeta s Ferrarijem 1975. i 1977. pa još s McLarenom 1984. Njegov život i karijeru obilježila je i teška nesreća na Nürburgringu 1976., koju je jedva preživio.
Austrijanac se borio sa zdravstvenim problemima od sredine prošle godine. U kolovozu je imao komplicirani zahvat transplantacije pluća, a nakon toga je dva mjeseca morao biti u bolnici.
U bolnici je ponovno završio na početku 2019. zbog gripe, a pojavile su se određene informacije u austrijskom tisku da je u posljednje vrijeme imao problema s bubrezima te je bio na dijalizi u Švicarskoj.
Nažalost, nakon toga stigla je i tužna vijest da je Niki izgubio bitku s teškom bolešću. Preminuo je u ponedjeljak u krugu obitelji.
“S velikim žaljenjem objavljujemo da je naš voljeni Niki preminuo u ponedjeljak u krugu svojih najbližih. Kao sportaš i kao poduzetnik ostvario je jedinstvena postignuća, koja će ostati zauvijek upamćena. Baš kao i njegov neumorni duh, težnja za akcijom, direktan pristup i hrabrost.”
“Bio je uzor i mjerilo svima nama. Bio je pažljiv suprug, otac i djed daleko od očiju javnosti i jako će nam nedostajati”, stoji u priopćenju Laudine obitelji.
Lauda je debitirao u Formuli 1 na Velikoj nagradi Austrije 1971., a do prve pobjede stigao je 1974. po dolasku u Ferrari. Godinu kasnije osvojio je i svoj prvi naslov prvaka svijeta.

Sljedeća godina obilježila je Nikijev život. Ta 1976. pamti se po epskom dvoboju s Jamesom Huntom i nesreći koja se dogodila na Nürburgringu 1. kolovoza. Lauda je zadobio teške opekline, no to ga nije zaustavilo. Propustio je samo dvije utrke, vratio se utrkivanju i na kraju izgubio Prvenstvo te godine za samo jedan bod.
Drugu titulu s Ferrarijem osvojio je 1977. Sljedeće godine prešao u Brabham pa se 1979. povukao iz Formule 1 i posvetio svojoj avio kompaniji. Međutim, vratio se s McLarenom 1982. pa osvojio svoj treći naslov prvaka 1984. Do danas je jedini vozač koji je uspio osvojiti titulu i s Ferrarijem i s McLarenom, dvama najuspješnijim konstruktorima u Formuli 1, a 1993. primljen je u automobilističku Kuću slavnih.

Vozačku karijeru u Formuli 1 završio je 1985., ali ostao je blisko vezan uz sport te obnašao dužnost savjetnika u Ferrariju tijekom 90-ih, šefa momčadi Jaguara početkom novog milenija, a 2012. pridružio se Mercedesu i odigrao važnu ulogu u brojnim uspjesima njemačke momčadi od 2014. do danas.
U 70. godini života, 20. svibnja 2019., preminuo je ovaj istinski velikan Formule 1.
Počivao u miru.
Jedna od onih istinskih legendi i mitskih prica ovog sporta.
Evo jedan odlomak iz intervjua Giorgia Piole sa Nikijem gdje kao uvijek iskreno govori: “Vedi quando la Mercedes tedesca ha vinto con Nico Rosberg pilota tedesco, la televisione tedesca ha avuto un’audience di 3,8 milioni di spettatori, mentre il successo di Sebastian con la Ferrari ha raccolto 4,8 milioni di spettatori.“Io lavoro per la Mercedes e quindi tifo per le frecce d’argento, ma quando la Ferrari vince il mio cuore batte”. Aggiungendo subito dopo: “Tu questo però non lo scrivi, vero…”. Nadam se da vam ne treba prevoditi.
Čemu minusi? Ovo nisam ja rekao, ovo je Niki rekao, kao uvijek brutalno iskren. Nije mi bila namjera nešto sad provocirat nego objavit ovo više koje smatram kao sociološki fenomen..istinu. Naime, što je Niki rekao? Rekao je primjer kada njemački Mercedes pobijedi sa njemačkim vozačem Rosbergom njemačka televizija zabilježi 3,8 miliona gledatelja, dok uspjeh Sebastiana sa Ferrarijem prati 4,8 miliona gledatelja. Dalje je rekao da on radi za Mercedes i prema tome navija za srebrene strijele, ali kada Ferrari pobjedi da njegovo srce tuče. To vam je to. Brutalno iskreno i istinito..pravi Niki..pa kome se sviđa, sviđa, a kome ne..ne… Read more »
Istinska legenda po svim kriterijima , ne samo u F1 , već i općenito u sportu !
Počivao u miru !
Nisam dugo komentirao ali ovom čovjeku se mora odati počast.
Jedan od rijetkih ljudi u današnjoj F1 koji je direktno i iskreno govorio svoje mišljenje i nerijetko bio u pravu.
Kao vozač također brz i karizmatičan što smo mogli vidjeti i u filmu RUSH.
RIP Legend
zbogom niki počivao u miru božjem
Legenda !
Počivao u miru Božijem !
Otvorim portal kad ono…😔
Hvala na svemu, a najviše doprinosu staroj, kao i modernoj F1. Kako je napisao ispod jedan cijenjeni komentator, osipaju se autoriteti, jedan po jedan…Počivao u miru.
Počivao u miru. Mercedesov boks je nekako prazni bez tebe. Nadao sam se vidjeti te još koji puta al život je takav nažalost.
R.I.P.
R.I.P. neprimjetan a uvijek tu negdje.U četvrtak crni flor na poklopcima motora za legendu!!!
Bio je vrhunski vozac utrka.
Bio je vrhunski borac za zivot.
Bio je otvoren i iskren covjek.
Bio je jedini covjek na gridu cije rijeci sam uzimao zdravo za gotovo zbog toga sto nije bio politicar.
Osipaju se autoriteti. Ostali su nam jos samo Jackie, Alain i Michael.
RIP legendo 🙁
Hrabar takoder !
Počeo sam gledati F1 kad je on bio najbolji..ekstra klasa toliko godina..da nije bilo one nesreće vjerojatno bi to bio jedan veliki i nezaboravni niz naslova slično kao Šumi i Lewis..Počivaj u miru Božjem!
zbogom niki lauda bio i ostao jedan od najveciuh vozača ikada, ostao ziv nakon one nesrece, i nakon dugo osvojio još jedan naslov..pmtit cemo ga kao dobrog covjeka i velikog vozaca.falit ce puno f1
R.I.P. legendo ovog sporta😔
Počivaj u miru!
Legendo, odi u miru.
P.U.M.B.
a j_bote..šteta!!
RIP legendo!!
R.I.P. da vidio ujutro na Rai vijestima.
RIP Niki