Četvrti put u povijesti bolidi Formule 1 jurili su ulicama Bakua – najvećeg grada Kavkaza i najvećeg od svih gradova smještenih ispod morske razine. Bila je ovo treća Velika nagrada Azerbajdžana, a vjerojatno ćemo se za nekoliko godina bolje sjećati bizarne situacije pri kojoj je šaht uništio bolid Georgea Russella na prvom slobodnom treningu, nego same utrke.
Subotnje kvalifikacije bile su vrlo dramatične i trajale su gotovo dva sata. Dvaput su prekidane zbog izlijetanja Roberta Kubice i Charlesa Leclerca (u istom zavoju broj 8), a pole position je u napetoj završnici otišao Valtteriju Bottasu, za manje od jedne desetinke ispred Lewisa Hamiltona. Ove godine subota je bila zanimljivija od nedjelje.
Utrka nije ispunila velika očekivanja. Fanovi su bili spremni za još jedan azerbajdžanski cirkus na ulicama Bakua, ali umjesto toga gledali smo prilično nezanimljivu utrku, koja je na kraju dovela do još jedne dvostruke pobjede Mercedesa – četvrte u nizu. Pa ipak, i takva je utrka imala svoje dobitnike i gubitnike.
DOBITNICI:
#1 Valtteri Bottas – Mercedesovog Finca nitko ne shvaća pretjerano ozbiljno, ali apsolutno zaslužuje pohvale za ulazak u ovu sezonu. Nakon četiri utrke ima dva pole positiona, dvije pobjede i vodeći je u ukupnom poretku vozača. U Bakuu se istaknuo u onim prvim metrima nakon starta. Iako nije najbolje reagirao kad su se svjetla ugasila, hrabro je izdržao Hamiltonov napad i vožnjom vanjskom putanjom kroz zavoje 1 i 2 obranio svoju prvu poziciju.
U toj situaciji lako je bilo pogriješiti. Možda stoji i ono što je Lewis rekao, da je trebao krenuti malo odlučnije na Bottasa, ali Fincu čestitke što je zadržao mirnoću i dobio tu borbu protiv timskog kolege. Kasnije je posao odradio kako treba, bez pogrešaka, te stigao do svoje pete Grand Prix pobjede u karijeri. Zato je naš dobitnik broj 1.
#2 Mercedes – vjerojatno je već svima dosadno i nepopularno, ali kako ne staviti Mercedes na listu dobitnika? Ponovno su pokazali da znaju izvući iz bolida sve ono što se u njemu krije. Ponovno su potencijalno slabiji vikend okrenuli u svoju korist.
Četvrta dvostruka pobjeda zaredom na otvaranju sezone, što je novi rekord u povijesti Formule 1. Čak 16 uzastopnih utrka koje su završila oba Mercedesova bolida, što je najduži aktivni niz na gridu. I ono najvažnije – Mercedes se u Bakuu dodatno odvojio od konkurencije u ukupnom poretku te mu situacija izgleda vrlo komotno pred europski dio sezone. Sasvim suprotno od onoga što smo gledali lani.
#3 Sergio Perez – Baku je bio jako dobar za Racing Point i prvi put ove sezone ta je momčad imala dva bolida u Top 10. Čestitke je zaslužio Lance Stroll za uspon do devetog mjesta, nakon što je i osmi put zaredom u kvalifikacijama eliminiran već nakon uvodnog Q1. Međutim, vozač koji je posebno oduševio i to opet ovdje – Sergio Perez.
Meksikanac i Baku imaju neku posebnu vezu. On je bio jedini vozač koji je nakon prve tri utrke u Azerbajdžanu imao dva uspona na pobjedničko postolje. Do trećeg nije došao, ali ponovno je odradio strašan vikend. Peto mjesto u kvalifikacijama, šesto mjesto utrke i titula “best of the rest”. Prijetili su mu tijekom utrke vozači McLarena, ali Checo se nije dao.
#4 McLaren – iako Pereza pobijedili nisu, McLarenovi momci svakako su dobitnici Velike nagrade Azerbajdžana. Carlos Sainz završio je na sedmom mjestu i bili su mu to prvi bodovi u sezoni, nakon brojnih pehova koje je doživio u Australiji, Bahreinu i Kini. Kvalifikacije mu nisu završile posebno dobro, ispao je u Q2, ali utrku je odradio na jako dobroj razini. Lando Norris, simpatični rookie, još je jednom pokazao veliku zrelost za svoje godine, ali i neospornu kvalitetu. Sedmo vrijeme kvalifikacija i osmo mjesto utrke. Jako, jako dobro.
Još treba spomenuti da je McLarenu ovo prvi dvostruki ulazak u Top 10 nakon punih godinu dana. Da, prošli put to im je uspjelo na VN Azerbajdžana 2018. Valjda ta slavna momčad neće opet toliko čekati na novi uspjeh. Lijepo ih je vidjeti u gornjem domu nakon svih muka i problema.
#5 Kimi Räikkönen – kritičan kao i uvijek, Kimi je nakon utrke rekao da je očekivao više, ali zapravo je iz teške situacije ponovno izvukao mnogo. Deseto mjesto i jedan bod. Nije to uspjeh koji će Finac pamtiti, ali uzmemo li u obzir da je morao startati iz boksa, taj jedan bod i nije tako malen.
Nastavio je niz plasmana u Top 10, jedini je vozač izvan tri najjače ekipe koji je osvajao bodove na svim utrkama ove sezone. Ukupno ima 13 bodova, kao Perez i Gasly, čime drži Alfa Romeo na šestom mjestu poretka konstruktora. Podsjetimo, njegov timski kolega i dalje je na nuli.
GUBITNICI:
#1 Charles Leclerc – Ferrari je još jednom odradio utrku u svom stilu. Odlična vremena na slobodnim treninzima, pregršt optimizma, a onda na kraju – veliki potop.
Međutim, ostaje dojam da je sve moglo biti drukčije da se mladom Leclercu nije dogodila pogreška u drugom dijelu kvalifikacija, kada se zabio u zid u zavoju broj 8. Da, možemo razgovarati o taktici i riskantnom odabiru medium guma, ali Charles je i sam priznao da je to bila vozačka pogreška.
Definitivno je imao bolji tempo od Vettela cijelog vikenda, definitivno je bio veća šansa Ferrariju da dođe do prve pobjede u sezoni i definitivno mu je ta pogreška uništila vikend. U utrci nije vozio loše, naprotiv. Možda je mogao i više od petog mjesta, ali tu su se opet iskazali Ferrarijevi “briljantni” taktičari.
#2 Pierre Gasly – iskreno, nakon što je Francuz već u petak kažnjen startom iz boksa jer se nije odazvao pozivu na vaganje, a onda u subotu isključen iz kvalifikacija zbog kršenja pravila o protoku goriva, bio sam uvjeren da vikend za njega ne može biti gori. Bio sam u krivu.
Gasly je startao iz boksa i zapravo odradio jako dobar posao. Probio se kroz poredak, došao do šestog mjesta i onda mu se dogodio kvar zbog kojega je morao odustati. Čovjek se taman ponadao da će mu se dogoditi nešto pozitivno u Azerbajdžanu.
#3 Daniel Ricciardo – “Što je meni ovo trebalo?”, pita se vjerojatno Australac. Nakon četiri utrke u bolidu Renaulta, Daniel ima tri odustajanja i samo jedan pristojan plasman. Komotno smo u ovu rubriku mogli staviti Renault kao momčad jer njihov bolid bio je tragično nekonkurentan na ulicama Bakua, ali Ricciardo se dodatno potrudio dobiti vlastito mjesto u sekciji gubitnika.
Pogrešno je procijenio situaciju u kojoj je pokušavao napasti Daniila Kvjata, prisilio je obojicu da produže ravno u zonu izlijetanja, a onda je još krenuo unatrag bez da je provjerio svoje retrovizore. Udario je u Rusov bolid, izbacio obojicu iz utrke i još si priskrbio kaznu od tri mjesta na gridu za VN Španjolske.
#4 Antonio Giovinazzi – vjerojatno je ovo bio i najbolji vikend Talijana u Formuli 1. Zašto je onda na listi gubitnika? Jer je opet ostao praznih džepova.
Giovinazzi je bio jako dobar u kvalifikacijama i ušao je u Q3 prvi put u svojoj karijeri. Međutim, već prije vikenda zaradio je kaznu od deset mjesta na gridu zbog promjene elektronike na Ferrarijevom motoru. Startao je 17., završio je 12. Pogrešna taktika, ne baš upečatljiva vožnja, a da sve izgleda još lošije za Talijana, njegov momčadski kolega startao je iz boksa i opet došao barem do jednoga boda.
#5 Haas – za Grosjeana, Magnussena i ekipu nastavljaju se muke po gumama. Nikako ne uspijevaju dokučiti zašto njihovi bolidi imaju tako velike probleme sa zagrijavanjem i funkcioniranjem guma u utrkama.
Na prošlim utrkama barem su u kvalifikacijama bili dobri, ovoga puta čak niti to. Francuz je eliminiran već u Q1, Magnussen u Q2, a u nedjelju nisu bili niti blizu bodova. Grosjean je odustao zbog problema s kočnicama, a Magnussen je došao do cilja na slabom 13. mjestu.
Događanja na utrci: Uvodnih 10 – 15 krugova događalo se dosta toga. Vozači koji su zbog kazni morali startati sa začelja probijali su se prema naprijed, bilo je dosta okršaja u toj zanimljivoj sredini poretka, ali nakon što je većina odradila zaustavljanja u boksu, utrka se primirila.
Nakon toga sve se svelo na čekanje Leclerovog odlaska u boks ili nekog incidenta koji bi izazvao izlazak sigurnosnog automobila. Ovo prvo dogodilo se prekasno, a ovo drugo nije se dogodilo uopće.
Neizvjesnost: Utrka je bila donekle neizvjesnija od one u Kini, primjerice. Vidjeli smo zanimljiv dvoboj dvojice Mercedesovih vozača kroz prve zavoje prvog kruga i još jednu prijetnju Hamiltona na samom kraju utrke. Ipak, bilo je to premalo da bismo bili u deliriju od oduševljenja. Verstappen je cijelu utrku spremao napad na Vettela i treće mjesto, ali niti to se nije dogodilo. Kad se podvuče crta, ako bismo dijelili ocjene od 1 do 5 i ako nismo baš prestrogi pred kraj školske godine, recimo da je vikend u Bakuu ove godine zaslužio jednu solidnu trojčicu.
Omni Corse
Formula 1 / Ultime notizie
Clamoroso: nel 2020 Zandvoort potrebbe sostituire Barcellona nel calendario di F1.
Ne izgleda kao “patka”, izgleda da će se ovo stvarno dogodit. Ima tu cijeli članak o tome, a ne mogu vam ga sad prepričavat ili prevodit.
ne vjerujem da ce mo ostat bez vn španjolske a kao drugo ja bi volio da dođe zadvort ali treba staza renovacija bokseva i tribina i 3 zavoj jako opasan,,, nek uzbace baku i kinu i abudabi
Pratim F1 od ’87, sa izuzetkom 92-97. Pokušavam da se sjetim ali vjerujem da je ovo bila najjadnija i najdosadnija utrka koju sam gledao. Nisam siguran u riječ najdosadnija, ali da je loša, stvarno je loša. Utrka 1, kvalifikacije malo jača 2… čak su obečavale i očekivao sam vrlo dobru utrku. Nije problem u dominaciji Mercedesa već u propasti ostalih. Mercedesu svaka čast, postali su ekipa koja sve okrene na svoju stranu, i pozitivno i negativno. I ako nisam njihov navijač, divim im se i držim da se od njih može puno toga naučiti i u svakodnevnom životu.
Ne samo ova već bilo koja utrka kada je u pitanju dosada može nadmašiti onaj cirkus na velikoj nagradi SAD-a iz 2005-e.
zasto ste napisali za mercedes da je vec svima dosadno i nepopularno!?
dosadno je bilo u doba r.bulla,MS a ovo gdje imaju ajmo rec tu negdje bolid sa ferrariem A izvuku dvostruku pobjedu e to je savrsenstvo.
bas me zanima sta spremaju za barcelonu!
p.s.
mogli ste na prvo mjesto medu gubitnicima staviti ferrari! zasluzeno bi uzeli tu titulu
U doba redbulla si imao 2 sezone za pamćenje. A sta imaš sad u dominaciji Mercedesa , koja sezona je za pamćenje ? Niti jedna.
kako ne,ajmo uzet u obzir SAMO proslu sezonu (mozemo i sezonu iza nje) ferrari dominantan do polovice prvenstva (italije,singapura) ali ni tada još nije gotovo.
a sta u doba r.bulla!? seb brzi od ostalih po 2-3sec po krugu!
u doba MS 80% grida prestiže za kurg a neke cak i po 3 kruga.
sve je stvar taktika,gresaka.evo recimo ove godine u bahrejnu seb zajebao dok prosle sezone odvozio maestralno tamo na oho starim gumama.
Ferrari dominantan do.polovice prvenstva ?? WTF razlika bila par bodova hahaha
da,kako bi ti onda to nazvao?
mozda:farrari je bio bolji do polovice prvenstva?
Pa zato sto ovakva dominacija jos nije vidjena!sto se tice dominacije ferrarija bila je,ali su konstatno uvodjena nova pravila direktno na stetu ferarija,dominacija red bula-dvije sezone odlucene u poslednjoj trci,jedna osrednja sezona i jedna dominacija,o cijoj dominaciji ti pricas?a ova sominacija mercedesa ce uci kao najveca u istoriji sa izuzecem prosle sezone,treba li podsjecati na prosle godine,a ova god kazes tu su negdje e pa da ti kazem ovo je vec gotova sezona jer ce razlika biti prevelika na 70% trka a ostalo ce biti tuda negdje..
ove sezone merc u australiji dominantan ALI ferrari mogao uzeti komotno 3 i 4 mjesto ali zeznu.druga utrka opet ferrari,seb zeznu a trebali uzeti 1 i 2 mjesto.kina opet ferrari trebao uzeti 3 i 4 mjesto.ova utrka mogao je ferrari uzeti pobjedu i ajd recimo 3mjesto.nezz o kakvoj dominaciji merca ti pricas? jednostavno da ih pobjedis moras imati SVE poslozeno (bolid,vozac,strategija) i to je ok.ako pobjedis merc skidam kapu.jer ima ferrari “konja” za utrku,nikakva dominacija merca.maurizzio po meni bio odlican šef,drzao merc iza sebe do polovice sezone ali dvije tri greske i gotovo. moramo se sloziti makar mercedes ima 4-0… Read more »
Imam osjecaj da si najblizi saradnik toto folfa:),ti se cudis o kakvoj dominaciji mercedesa se radi a govoris o strasnoj dominaciji red bula,mislim nema smisla komentarisat,rekoh ti za red bul a posto nisi pratio tada f1 imas net pa se informisi posto samo vjerujes u ono sto napises bez pokrica,sto se tice ove dominacije mercedesa ostace upamcena kao najveca u istoriji zapamti sa izuzetkom prosle godine,a sto se ove god tice pricas mi o necemu ferari je trebao bit 3 i 4 i to po tebi onda nije dominacija,iako su brzi pola sek po krugu,ok trebao je mozda biti 3… Read more »
ma o kakvoj se dominaciji ja cudim!?
marca? pa nije on toliko dominantan koliko to izgleda sada na papiru!
sa izuzetkom od prosle sezone!? a ona prije sezona?pravila krojena za merc!? da vec 10god!
da,pratim f1 samo kad merc pobjeduje haha..
ajd malo pazljivije citaj sta pisem.
Kad se sjetim samo.. Kako su prošle sezone pljuvali pereza a navijali za ocona. Kao treba ostati, pa onda kad ocon priča okolo kad su ga pitali, pa perez donosi novac… Ne Perez donosi rezultate.. Pobijedio te Sinko, pogledaj koliko je sjajnih rezultata ostvario i postolja, pobijedio je i hulkenberga. Jako podcijenjen vozač taj Perez
Ma on je teski prosjek takvih vozaca ima na lopate.
sve utrke ove sezone su 1 ,, gubitnici su gledatelji…nadajmo se da ce sada utrke biti u europi interesantnije