Sezona 2019. nam je donijela neke novitete što se tiče aerodinamike bolida. Jednostavnije prednje krilo, veće zadnje krilo, drugačiji usmjerivači protoka zraka oko bolida i pravila oko hlađenja kočnica samo su neki od noviteta za koje se smatra da će poboljšati utrkivanje. U Australiji to nije bilo primjetno, ali na pravoj trkaćoj stazi smo mogli vidjeti ta pravila na djelu. A prema riječima šefa FIA-inog odjela za tehnička pitanja jednosjeda Nikolasa Tombazisa svjedočit ćemo boljem utrkivanju u nastavku sezone.
“Australija je specifična staza te nismo puno od nje očekivali. Prema nekim proračunima na stazama slične konfiguracije kao Australija bi moglo biti 10% više pretjecanja, dok bi na većini pravih trkaćih staza mogli očekivati i do 50% više pretjecanja. Ovo su nam dosadašnje povratne informacije a kako se sezona odmicala imat ćemo više dostupnih podataka. Ipak, smatramo da smo po pitanju aerodinamike učinili pozitivan korak naprijed,” rekao je Tombazis.
Ova promjena pravila je motivirana prekompleksnim aerodinamičnim rješenjima. Kako je Tombazis naveo, vrlo je zadovoljan rezultatom, a kao veliki pogodak je naveo povećanje zadnjeg krila čime je utjecaj DRS-a postao još veći.
“Gledajući aerodinamična rješenja nekih momčadi pitali smo se jesmo li možda to mogli i drukčije riješiti. No, ipak smo zadovoljni krajnjim rezultatom. Ovo je tek početak procesa promjena te priprema za implementaciju pravila za 2021. godinu. Ova pravila za 2019. su postigla željeni efekt, ali tu ne stajemo,” zaključuje Nikolas.
mogu li 5 bolida biti jedan iza drugoga’sumnjam,, mogu li 2 bolida uči u startnu ravninu kao jerez 86 sena i mansell sumnjam ali uvijek ista pjesma prvi pobjegne drugome 5 sekundi drugi trecem 10 sekundi,,,, tako nije u moto gpu tamo se vide prave borbe