Nakon utrke u Singapuru, ponovno se digla prašina oko upotrebe plavih zastava. Nakon što su Max Verstappen i Lewis Hamilton jedva izbjegli sudar s vozačima zaostalima za krug, počelo se preispitivati što je pošlo po zlu: loša signalizacija sudaca ili nesmotrenost vozača?
Charlie Whiting je jedan od prvih koji je reagirao izjavivši kako ne vidi problem u trenutno definiranim pravilima. No, mnogi drugi, poput šefa Haasa Gunthera Steinera, smatraju kako bi bilo bolje da se vozačima dopusti više “kreativnosti” oko obilaska zaostalih bolida.
“Slažem se s prijedlogom. Sve je to dio utrkivanja. našim gledateljima se treba poslati poruka od strane vozača: “ja vodim utrku i imam pravo raditi što želim”. Ipak je naša publika ta koja stalno govori da je pravo utrkivanje mrtvo.”
“U slučaju da nije bilo plave zastave, Verstappen bi uhvatio Hamiltona i imali bi pravu utrku za vodstvo. imali bi pravu akciju, ako bi pravilima dali vodećem u utrci više slobode”
“Stalno govorimo da je potrebno napraviti manje razlike. Ali ono što stalno govorimo je da vozač koji vodi u poretku ima još i veću prednost nakon što ga ovi sa začelja propuste. Previše udovoljavamo onima kojima bolje ide,” zaključio je Steiner.
Vozači su naveli kako im je najveći problem predstavljalo pravilo od 1,2 sekunde potrebnih da im zaostali vozač ostavi mjesta za prolaz. Primjerice, Valteri Bottas zbog navedenog pravila nije uspio smanjiti razliku za Nicom Hülkenbergom.
“Ponekad je pravilo dobro ali ponekad baš i ne. Nije uvijek lako se približiti dovoljno kako bi vam vozač ‘otvorio vrata’. kada bi se pravilo i promijenilo, uvijek bi ga svi poštivali na svoj način. ne možemo ga učiniti perfektnim,” objasnio je Bottas.
Kimi Raikkonen je zaključio kako će uvijek biti teško izaći na kraj s vozačima s kraja. Okolnosti će se promijeniti tek kada će se oštrije kažnjavati one koji se ne pridržavaju pravila.
“Sve dok nemate ozbiljno stroga pravila i ne kažnjavate prijestupe odmah nakon što se dogode, svi će se ponašati kako žele.
“Stalno raspravljamo na sastancima vozača o slobodi koju imamo kod prestizanja za puni krug. Trenutak pomicanja s trkaće putanje ovisi o pojedincu,” zaključio je Raikkonen.
ovi sto ih se pretice za krug nisu u istoj utrci s vodecima…….ne smiju ih ometat, jer kad pogledamo realno, oni tu nebi trebali bit. prvi na stazi bi trebao imati praznu stazu ispred sebe. da staze nisu kruzne, nego recimo dionice ko u rallyu, prvi nikad nebi ni vidio zadnjeg. ali kako ovo nije igrica, nego su ti zaostajali tu na stazi, moraju se skloniti inace nema utrka kao takva nikakvog smisla. kako bi to bilo da neki zaostali haas stopa mercedes tako da ga sustigne crveni? pa sta je to? jos fali da pocnu dronovi preletat preko staze… Read more »
Ordinirana glupost. Sad bi trebalo po svaku cijenu slušati šta najviše uzbuđuje publiku te podilaziti istoj do upadljive imbecilnosti. Bez obzira na današnje norme kulturne civilizacije uopće ne sumnjam da bi arene danas bile dupke pune ako bi se vratile gladijatorske igre sa svim svojim pravilima. Kako bi onda organizovali F1 i pravilo plavih zastava da zadovolji potrebe uspavane publike posebno one sa sjevernoameričkih fotelja. Možda kad se bolid približi na 1,5 sekundu zaostalom bolidu za cijeli krug po sistemu DRS-a, ovom vodećem se izvlači iznad bočnih aerodinamičkih usisnika protiv – oklopni mitraljez s obje strane poktretan KERSOM ili nekim… Read more »
Znaci trebalo bi dozvoliti vozacima poput Leclerca ili Grosjeana da zaustavljaju Mercedes kako bi ih Ferrari dostigao, jako pametno nema sta. Ako se nekoga pretice za jedan krug onda se taj mora maknuti jer tu utrke nema, a u slucaju da se uklone plave zastave moze doci jedino do sudara. Evo primjer iz prosle utrke gdje su ispred Hamiltona 3 bolida koje pretice za 1 cijeli krug koji se nadmecu između sebe, a iza njega dolazi sve brzi Verstapen i sad bi se u takvoj situaciji Hamilton trebao upustiti u potpuni rizik sa vozacima sa kojima uopce nije u utrci… Read more »
Pa gdje baš na Leclerca? Slijedeće sezone neće njega iberundati, nego će on iberundati više od pola grida.
Cak to i ne bi bilo lose…problem je jedino sta bi se desilo kad bi ferrari sustigli haas, red bull toro rosso ili mercedes force indiju…
Ne bi se ništa desilo jer bi ih ovi odmah propustili. Problem bi bio kad bi neki od ova tri top bolida sustigao satelitski bolid od konkurenta, tada bi ga taj ometao koliko god može. Kako bi prešao nekoga za krug npr. u Monacu ili Singapuru ako ga ovaj ne mora propustit? Glupost je i pomislit ukinut plave zastave.
Očito da se ideje sjetio neki mazohist kojem fali kolinje na stazi po uzoru na izdanja iz šezdesetih…. Zamislite recimo nogomet. Uvede se praksa da se svaka druga utakmica lige prvaka igra bez potezanja sankcija. Prvotna želja je grublja igra, ali samo na površine isplivavaju kompleksi pojedinca…. Mislim da kad bi igrali Bayern i Real Madrid, treneri bi sve svoje igrače poslali na polugodišnje bolovanje. Isto, ili barem slično je s Formulom. Ono, daš mu da ti odgrizne palac, on ti odrubi ruku. And as shit happens, svaki drugi vikend bi imali reprizu vikenda u Imoli 1994. Pa ak ameri… Read more »