Predsjednik Renault Sport Racinga, Jerome Stoll, pozvao je sve momčadi da kontroliraju svoja sredstva za razvoj motora. Tvrdi da su troškovi razvoja motora hibridne generacije izvan granica normale.
Formula 1 je u 2017. odbacila sustav tokena koji je je ograničavao momčadi da razvijaju motor koliko i kada to požele u sezoni. Sada je taj sustav tokena ukinut, pa je razvoj motor dopušten tijekom sezone. Renaultov predsjednik kaže kako bi to mogla krucijalna stvar za neke momčadi u F1.
”Najveći problem koji imamo su troškovi tehnologije za hibridne motore.”
”Moramo se pobrinuti da sav taj silni novac koji uložimo dobro investiramo i vratimo nazad. Moramo pronaći načine kako uštedjeti i smanjiti troškove,” rekao je Stoll.
Očigledno je da su novi hibridni motori preskupi za razvijanje. Pa su se tako neke momčadi izjasnile da se u F1 vrate stari klasični motori, kao što su V10 motori. Međutim, Stoll se složio s FIA-inim stavom da F1 mora biti vodeća u razvoju novih tehnologija.
”Čak i u natjecanju kao što je F1 može se smanjiti zagađenje za određenih 30 ili 40 posto. To pokazuje da se može održati natjecanje bez da želiš zagaditi ovaj planet. Volimo ovo natjecanje i strastveni smo u ovom sportu, pa ćemo raditi u onom smjeru kako svi to žele,” dodao je predsjednik Renaulta.
Zato Toyota prosperira u prodaji hibrida bez da je takla F1 u ovoj eri. Tesko da ce netko novi uskoro doc, kad vidimo hondine agonije sa ovim motorom.
Slažem se, ali bi ipak hibridni dio trebalo ostaviti. To je skora budućnost u većini cestovnih auta.
Mislim da bi se posredstvom novih vlasnika F1,stvar mogla promijeniti,ali ne tolko drastično da se uvedu natrag jači atmosferci…
U pravilu,osobno bih promijenio 3 stvari…
1.maknuo bih hibridni dio
2.dignuo bih obujam na 3 litare,6 cilindara,konfiguracija i kut među cilindrima po volji
3.maknuo bih ristrikciju dolijevanja goriva
Dobili bi zvuk,snagu,nepredvidivost…ionako većina koji proizvode motore imaju neki od blizu ili točno 3 litara u komercijalnoj upotrebi…tu bi onda možda bilo i interesa drugih da uđu…možda Subaru,Toyota,BMW,VW…
Ma najbolje da za godinu dvije F1 prijeđe na elektricne motore,a nakon utrka vozaci i clanovi momcadi ce ici skupljati plasticne otpatke po tribinama i reciklirati ih. Sva ova pravila idu na ruku jednoj momcadi i to sad postaje jasno kao dan,a kada ju i ako ju drugi ikad dostignu pravila bi se tek onda mogla promijeniti