Lewis Hamilton u Mercedesu pobjednik je Velike nagrade Brazila. Britanac je tom pobjedom ostao u utrci za naslov svjetskog prvaka.
Drugo mjesto pripalo je njegovom momčadskom kolegi i vodećem u ukupnom poretku, Nici Rosbergu, a na treće mjesto probio se Red Bullov Max Verstappen.
Četvrto mjesto pripalo je Force Indijinom Sergiju Perezu, a peti je bio Sebastian Vettel u Ferrariju. Sjajno šesto mjesto osvojio je Toro Rossov vozač. Carlos Sainz, a Nici Hulkenbergu pripalo je sedmo mjesto. Daniel Ricciardo na kraju osmi, a prve bodove ove sezone uzeli su Sauber i Felipe Nasr devetim mjestom. Jedan bod pripao je McLarenovom Fernandu Alonsu na desetom mjestu.
1 | Hamilton | Mercedes | 71 | |
2 | Rosberg | Mercedes | 71 | + 0:11.455 |
3 | Verstappen | Red Bull | 71 | + 0:21.481 |
4 | Perez | Force India | 71 | + 0:25.346 |
5 | Vettel | Ferrari | 71 | + 0:26.334 |
6 | Sainz | Toro Rosso | 71 | + 0:29.160 |
7 | Hulkenberg | Force India | 71 | + 0:29.827 |
8 | Ricciardo | Red Bull | 71 | + 0:30.486 |
9 | Nasr | Sauber | 71 | + 0:42.620 |
10 | Alonso | McLaren | 71 | + 0:44.432 |
11 | Bottas | Williams | 71 | + 0:45.292 |
12 | Ocon | Manor | 71 | + 0:45.809 |
13 | Kvyat | Toro Rosso | 71 | + 0:51.192 |
14 | Magnussen | Renault | 71 | + 0:51.555 |
15 | Wehrlein | Manor | 71 | + 1:00.498 |
16 | Button | McLaren | 71 | + 1:21.994 |
17 | Gutierrez | Haas | 60 | Retired |
18 | Massa | Williams | 46 | Accident |
19 | Palmer | Renault | 20 | Accident |
20 | Raikkonen | Ferrari | 19 | Accident |
21 | Ericsson | Sauber | 11 | Accident |
NS | Grosjean | Haas | Did Not Start |
Tijek utrke
Vozači su u utrku za VN Brazila startali iza Sigurnosonog automobila, nakon što je prvotni start odgođen 10 minuta. Na stazi je bilo previše vode i bilo je preopasno da vozači u utrku krenu sami, pogotovo nakon sudara Romaina Grosjeana koji je razbio svoj Haas tijekom izlaznog kruga.
U sedmom krugu Sigurnosni automobil ušao je u boks, a to je odmah iskoristio Verstappen koji je u prvom zavoju prestigao Kimija Raikkonena.Vrlo brzo je većina vozača je na intermediate gume, a prvi ih je poveo Renaultov Kevin Magnussen te Jenson Button.
U 11. krugu je, na izlasku iz zavoja Juncao, Vettel izgubio kontrolu nad svojim bolidom te je otišao izvan staze. Dok se vraćao na stazu, izvrtio se i pao je dublje u poredak. Nijemac je odmah potom otišao u boks po intermedije. Tada je i trkaća kontrola objavila da je Felipe Massa pod istragom jer je preticao Estebana Gutierreza prije linije sigurnosnog automobila.
Vodeći dvojac ostao je na gumama za mokro. Međutim, vrlo brzo je svoj bolid razbio Marcus Ericsson i stao je točno na ulasku u boks. Na stazu je još jednom izašao safety car, a to su iskoristili Red Bullovi vozači koji su ušli u boks po intermedije. No, Ricciardo je to navodno odradio dok je boks zbog incidenta bio zatvoren pa je pao pod istragu sudaca.
SC je u boks ušao na kraju 19. kruga, ali odmah se na startno-ciljnom pravcu razbio Raikkonen. Sigurnosni automobil je odmah izašao na stazu, ali je potom pokazana i crvena zastava.
Dok su vozači sjedili u boksu čekajući ponovni početak utrke, objavljene su kazne vozačima. Pet sekundi kazne dobio je Massa, a istu kaznu dobio je i Ricciardo. Suci su bili dosta blagi prema Australcu jer kroz povijest su vozači dobivali i crnu zastavu (diskvalifikaciju) zbog ulaska u zatvoreni pit-lane.
Nakon ponovnog starta utrke, trkaća kontrola je naredila da svi vozači moraju imati full wet gume te da će voziti nekoliko krugova iza safety cara. U tom trenutku je najvaljena još jača kiša koja nije prestajala. To je rezultiralo i incidentom između Jolyona Palmera koji je na startno-ciljnom pravcu udario u Toro Rosso Daniila Kvjata. Brtianac je oštetio svoj bolid i priključio se ostalim vozačima čija je utrka ranije završila.
Sigurnosni automobil je, zbog teških uvjeta, ostao na stazi, ali vozači su negodovali. Hamilton i Bottas su tražili da ih kontrola pusti da se utrkuju, ali kontrola je međutim odlučila pokazati crvenu zastavu i još jednom prekinuti utrku.
Kada je utrka još jednom krenula, vozači su opet dobili naredbu da moraju imati gume za mokro, a potvrđeno je i da će SC ostati na stazi više od jednog kruga.
Sigurnosni automobil ušao je u boks u 31. krugu, a već u idućem je Verstappen prošao Rosberga. Button je bio prvi vozač koji je prešao na intermedije, a vidljivost na mokroj stazi se nešto popravila.
U 41. krugu Ricciardo se isto odlučio za gume sa zelenim oznakama i njegova brzina pokazala se jako dobrom pa su iz Red Bulla pozvali i Verstappena.
Međutim, kiša je tada pojačala i Button je bio prvi koji se vratio na wet gume. Intermedije su praktički opet postale neupotrebljive, a to je rezultiralo još jednim incidentom. Junak domaće publike, Felipe Massa, izgubio je kontrolu zbog vode na stazi te je udario u zid u posljednjem zavoju. Na stazu je još jednom izašao safety car. Iako je završio svoju utrku na neplaniran način, Brazilac je imao dirljiv oproštaj od svoje publike. Prošetao se do boksa sa brazilskom zastavom ne krijući pritom svoje emocije. Na ulasku u boks su ga pljeskom pozdravili navijači i ostale momčadi.
U 53. krugu, tijekom SC-a, Ricciardo se vratio na gume za mokro, a nakon dva kruga to je napravio i Verstappen. Izgledalo je tada kao da su si malo uništili utrku jer su obojica pali izvan bodova, a Perez se probio na treće mjesto.
U 55. krugu safety car je ušao u boks i tada se pokazalo da Rosberg ide na sigurno jer niti jednom nije pokušao napasti Hamiltona već je svaki put ostavljao prostor između.
Odmah nakon re-starta Alonso se izvrtio te je ispao iz bodova, a Red Bullov dvojac je počeo svoje penjanje po gridu. Verstappen je prvo ‘riješio’ Ricciarda, a vrlo brzo je na red došao i Manorov Esteban Ocon. Nasr i Hulkenberg vodili su svoju bitku, ali to nije zamaralo Nizozemca koji nije dao da ga previše koče.
U 67. krugu Verstappen je prošao i Vettela, a u istom krugu je prestigao i Sainza, a svako prestizanje je rješavao nešto drugačijim trkaćim putanjama. U 70. krugu prestigao je i Pereza te je zasjeo na treće mjesto. Do tada se sjajno držao mladi Ocon, ali ga je u posljednjem krugu Alonso izbacio iz bodova.
Na vrhu, Hamilton je sjajno odradio vožnju te je uzeo prvu pobjedu u Brazilu smanjivši time zaostatak na 12 bodova u ukupnom poretku. Rosberg je preživio kišni Brazil i u Abu Dhabiju mu je dovoljno i treće mjesto za naslov svjetsko prvaka.
Znaći gledam i ne vjerujem do prije par dana se pljuvalo po maxu ono da se nije ni moglo bolje i više a sad ga svi hvalite znači bio u boxu 3 puta bio 16 i završio treći da je situacija bila recimo na početku takva i da nije bilo crvenih zastava stigao bi do prvog mjesta . kritiziranje nekoga u određenim trenucima nije dobro jer naravno da svatko navija za svoju ekipu a pljuje po drugoj . recimo zašto vettel mora na radiju govorit šta da se učini u utrci šta je on tamo neki šef na stazi ili… Read more »
hamilton odlican, verstapen maestralan, rosberg koma, vetel dno dna skuppa s kimijem
Vozio je Max zaista hrabro, u jednom trenutku i prehrabro. I to je razlog što će proći još dosta vode ispod Savskog Mosta dok ne dođe blizu Lewisa.
(http://www.autosport.com/premium/feature/7275/was-hamilton-or-verstappen-the-hero-of-brazil)
Nisam Maxov navijač ali nisam vidio maestralniju vožnju po kiši još od 1996 kada je MS drugog u poretku ostavio skoro za cijeli krug..svaka čast Maxu i kapa do poda..
https://youtu.be/xc787HaONwE
Max je ovo odvozio mladenački hrabro, uz neosporan talenat i odličan bolid. Ovakav agresivan stil je imala većina dobrih vozača na početku karijere. Nakon nekoliko odvoženih sezona, uspona i padova, većina ih se smirila, vozila opreznije i racionalnije. Kad se samo sjetim Laude što je radio dok nije nastradao, a nakon nesreće strogo racionalno sa što manje rizika. Pa osamdesetih Patrese, Arnoux, Villeneuve, Pironi, De Cezaris, Giacomelli, Mansell, Senna, pa zatim Schumacher, Alesi, u novije doba Raikkonen, Montoya, Vettel, Hamilton, Maldonado. Vidjet ćemo kako će se razvijati Maxova karijera. Obećava puno, samo mu šefovi moraju biti odgovorniji prema njemu samome… Read more »
Gledajte očito je da je Max stvarno klasa od vozača, nevjerojatna utrka, radi stvari po kiši koje neki ne bi po suhom(khm Vettel, Rosberg) AL da ga sad bas triba usporedivat sa sennom je pomalo pretjerivanje, ne kazem da ne moze bit ali sad jos sigurno nije. sta se ostalih tice bravo za sauber i nasr-a, u mclarenu se mogu ja prijavit za posao sta se tice strategija, hamilton odvozija kako zna, rosberg niko i ništa po kiši, jednostavno prosječan vozač (mislim da je mercedes predobra momcad za njega) ricci me malo razocara, vettel takoder, kimija vjerojatno vise boli k… Read more »
Tko ne vidi da je ovo van serijska vožnja je čorava koka,ovo ne može izvesti prosječan vozač .
mislim na Maxa
Tako je. Samo ga treba pozitivno formirati da postane pravi šampion bez konflikata i opasnih vožnji.
Ljudi sto vode F1 moraju razumeti da nisu svi milioneri kao oni i da 150-500 eura nije mala cifra za nas(obican svet).. Kakvo odgadjanje trke? Pa to su najbolju vozaci sveta u najskupljim autima na svetu!! ne mogu verovati da malo kise u danasnje vreme izaziva toliko problema!! Stavite se u kozu nekog ko je juce dosao po kisi da provede nedeljno popodne gledajuci F1, platio je minimum 100e da stoji na kisi i gleda crvene zastave!! I sta da nisu nastavili utrku kao sto su neki vozaci trazili preko team radia?? Jel bi vi otisli zadovoljni nakon potrosenog dana… Read more »
kratko i jasno- MAX! definitivno je dokazao, i onima koji gledaju “timove” u F1, a ne F1, da je talenat, odličan vozač.. sada svi znaju zašto ga šefovi timova nisu kritikovali mnogo kad je radio “greške”.. radio je “nemoguće” u TR-u, u ESP podijedio odličnom vožnjom, dueli sa RIC i KVY, a onda i ovo “sad”.. prosto je u svakoj, čini mi se, trci ove sezone, otkad je prešao u RB, bio “glavni frajer”.. BRAVO MAX!! i još nešto.. jedina njegova mana je bila- agresivno branjenje.. vozači (neki) su se bunili i željeli su kazne za te manevre.. i mišljenja… Read more »
Vi svi koji drkate na ovog malog kao da ste malo munjeni…. prištić je jucer odvozio brutalno dobro ali ovo sta vi sada govorite je van svake pameti. Kao prvo on da nije imo red bull jucer, s onakvom voznjom bi se razbio nakon sto je sc napustio utrku kao sto su se neki i skucali, a kao drugo, samo ti je dovoljno da pogledas ukupni poredak i vidis. Ricci ga pere ko majmuna. Ne zelim govorit kakav ce mali bit jer to ne zna niko, ali da je sada rici bolji, jest, i to mnogo bolji!
samo se ti isplači.. ako ti ponestane maramica, javi.. i ja bi’ tako da mi je Max “trn u oku” 😀 gdje sam ja to napisao da je Max bolji vozač od RIC? šta lupaš, čovječe!! rekao sam samo da je “svaku” trku bio “glavni” misleći ne samo na pozitivne, nego i na negativne njegove poteze! u smislu da se uvijek o njemu komentariše.. vozio je Max i u TR-u sa Renaultovim “kršom” od motora.. i tad je pokazivao umijeća vožnje (prestizanja), samo što ste zaboravili sve to kad se “zakačio” za Ferrari.. od tada je za pojedince loš vozač..… Read more »
Jaooo prijatelju moj…. di bi ja stigo kad bi zbog tog mutavca plakao 😂😂
a otkud tebi da mi dr?amo na njega?
vidim, ništa pametno nisi mogao da odgovoriš..
Pa sam sebi proturječiš,Riciardo je jedan odličan vozač i jako mi se sviđa a Max ga je jučer preletio. Da se razumijemo nisam ljubitelj Maxa a nikad se nezna možda postanem. Pa normalno da ga pere kad je ovaj došao u pol sezone takoreč a RBR nije nešto bio brži tokom cijelog vikenda čak je Ferrari bio treči na kvalama ako se ne varam tako da si sve krivo napisao. Rici je odličan vozač al Max ima ono nešto što mei čini vikend F1 zanimljiv uvijek nešto napravi a naravno da nemamo kristalnu kuglu. Tko ne vidi da je ovo… Read more »
Moram reci da je doza amaterizma koju su prikazale neke momcadi jucer bila ogromna. Red Bull je na primjer Verstappenu uskratio 2. mjesto svojim lutanjima sa gumama dok je u McLarenu to vec postalo tradicionalno da pit wall radi uzasne takticke greske. Nikako cijelu utrku nisam mogao shvatiti te prelaske na intermedije dok se iza bolida dizala tolika kolicina vode da su vozaci iza skoro pa vozili na slijepo. Verstappen je mogao komotno do 2. mjesta dok je Alonso mogao biti 5. bez ikakvog problema da nisu ulazili u bokseve na promjene guma i to u krugovima bez SC. Koliko… Read more »