Red Bull ˝prouzročio˝ kvar Hamiltonovog Mercedesa?

Red Bullova siva eminencija Helmut Marko tvrdi kako je njegova ekipa ˝izazvala˝ terminalni kvar motora na Mercedesu Lewisa Hamiltona u Maleziji.

Hamilton je odustao iz utrke u trenutku kad je u 41. krugu vodio i kad je gradio dovoljnu prednost za dodatno zasutavljanje u boksu i promjenu guma, u slučaju da Red Bullov Max Verstappen (u tom trenutku na tvrdim gumama starim 13 krugova, koje bi na kraju utrke odradile ukupno 28 krugova – vrlo lako izvedivo) više ne mijenja gume do cilja. Neposredno prije kvara motora Hamilton je podigao razmak između sebe i Red Bullova na oko 23 sekunde (do Daniela Ricciarda 22.7, do Verstappena 23.5 sekunde). Prosječno zaustavljanje u boksu u Sepangu traje oko 24 sekunde.

˝Bilo je jasno da smo jači i mislim da smo vrlo vjerojatno mi natjerali Hamiltonov motor da otkaže,˝ kaže Marko. ˝Svjesno smo neprestano gradili pritisak na njega i ugrožavali njegovo vodstvo, tako da je on znao da mora stvoriti razmak. Ići neprekidno punim gasom vjerojatno nije bilo baš dobro za njegov motor.˝

Marko tvrdi da je u Maleziji Red Bull bio toliko jak da bi ekipa odnijela pobjedu čak i da je Hamilton završio utrku:

˝Znali smo da smo vrlo jaki, ali uvijek morate uzeti u obzir snagu Mercedesa. Trebalo nam je dosta da shvatimo da ih u Sepangu možemo pobijediti. Na početku vikenda bili smo dosta daleko, ali onda su čak i kvalifikacije pokazale da nismo toliko sporiji od Mercedesa, i da smo značajno ispred Ferrarija. Čak i da Hamilton nije odustao, mi smo imali skrivene adute u rukavu. Ne želim reći koje, ali naši su vozači bili na različitim strategijama, i mislim da bismo Hamiltona vrlo ozbiljno ugrozili prema kraju utrke, vjerojatno čak i pobijedili.˝

Nije posve jasno o kojim adutima govori Marko. U slučaju da su i Hamilton i Ricciardo (što je, činilo se, nužnost) trebali još jednom u boks, Hamilton bi pred Australcem zadržao svoju prednost od 20+ sekundi u preostalih 15 krugova. U slučaju da je Verstappen nastavio bez još jedne promjene guma – što se činilo mogućim, čak i logičnim – on i Hamilton bi bili na stazi zajedno nakon Hamiltonove promjene guma. Čak i u slučaju Hamiltonovog pada na drugo mjesto, on bi u završnim krugovima utrke imao značajno svježije gume od onih prastarih kod Verstappena, na stazi na kojoj je, osobito uz Mercedesovu još uvijek osjetnu superiornost u sirovoj snazi i trakciji iz sporijih zavoja, pretjecanje jednostavno.

Marko je nakon Sepanga još jednom ponovio kako, nakon odustajanja Hamiltona i promjene guma za oba svoja vozača (u istom krugu, tako da niti slučajni undercut nije bio moguć), Red Bull nije naredio svojim vozačima da zadrže pozicije.

˝Max je bio vrlo brz, ali on je i jako trošio gume, pa je degradacija kod njega bila izraženija. On je to znao, jer je osjećao kako gubi prijanjanje iz kruga u krug. Rekli smo mu: ako nastaviš jako pritiskati, potrošit ćeš gume u dva kruga i na kraju vjerojatno završiti praznih ruku,˝ pojasnio je Marko.

Naravno, (i) ova priča slabo drži vodu, ako se prisjetimo agresije koju je Verstappen pokazao prema Ricciardu neposredno prije Hamiltonovog ispadanja iz utrke. Tada se nije činilo da su Verstappenove gume nešto jako propale, budući da je lakoćom pratio Ricciardov tempo. Dva Red Bulla su naslijedila vodstvo u utrci, i tada je Verstappenu uskraćena mogućnost da kroz boksove prestigne Ricciarda (recimo, nakon nehotično dugog Ricciardovog pit-stopa zbog nekog problema – što nikada ne može biti totalno isključeno) tako što ih je ekipa pozvala u boksove zajedno. Verstappen – na svježim gumama – nakon toga više nikada nije napao Ricciarda u ranijem stilu. Za svakog za zdravim očima jasno je zbog čega.

 

 

 

 

 

12 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Goranns

Drago mije zbog Rikarda da je došao do pobede. Ali ovi komentari iz Red Bulla su toliko smešni da ne zaslužuju ni ovaj tekst. Hamilton je hteo da se posle boksa vrati na 1 mesto da bude 100% siguran, ali realno nije morao jer bi na novim soft gumama bio drastično brži od Red Bulla. Verovatno iz Red Bulla pokušavaju malo da se operu za glupost iz Monaka. F1 bolid poseduje i overtake dugme koje Hamilton ovde nije koristio, a Rosberg ga je koristio u Singapuru duže od uobičajnog kada ga je Ricardo stizao pa se nije zapalio. I jeb..… Read more »

ren_esp_89

činjenica je da je “crkao” relativno nov motor i možda bi bilo bolje po MB da je izjava Marka istina- bolje je da se to desilo zbog forsiranja nego zbog obične vožnje.. to je najnovija specifikacija za koju se piše da ima oko 980 KS-a, ali izgleda da je pouzdanost pod znakom pitanja

najboljif1fan

Hahaha a jao uvijek sam govorio da mi se ta momčad ne sviđa uvijek je bilo polemika i nečega iza kulisa.
Puno govore gluposti i ništarija,a uglavnom se tješe.
Pa kako bi pobjedili a što je sa preostalim 14 utrka sezone gdje je Mercedes izdominirao ajde minus monaco kanada i singapur.
Dobre slutnje ima Hamilton za Nicov bolid nije glup i razumije sve a pošto je Hamilton bio prijetnja a Rosberg imao sudar samo je na taj način Hamilton mogao pasti.

delmusa

mozda najbolji komentar, ako uopće treba na ovaj tekst nalazi se u jednoj skorijoj kolumni koliko se sječam, pisao je oton ribic… zvala se ? možda , finese strategije… a ja bih se nadovezao da je red bull tim koji odlično funkcioniše s dobrom strategijom, ali su veliki maheri u struci sto se tiče varanja… kakvu su čaroliju izveli na ovoj prethodnoj utrci? ne znam ! ali negdje postoji zez, ne brinem se, nadoći će… žalosno je samo kad se to sve otkrije, rezultati će ostati priznati, ali da se herrn mateschitz ne bi ljutio i prijetio kako ce se… Read more »

Michael Schumacher

Manje tog redbull-a šteti zdravlju ljudi moji. Pobijediš jednu utrku i odmah krila narastu močno neko piće 🙂

djdragan

Oni prouzrokovali kvar Mercedesa? Bas su ih pritisnuli, krugovi su im bili samo sekundu sporiji od Luisovih. Meni samo nije jasno sta ovi u Mercedesu rade, zasto su toliko forsirali, zasto su toliko zeleli da naprave takvu prednost da bi se Luis posle boksa vratio na prvu poziciju? Komotno su mogli manje forsirati, motor bi izdrzao, Luis bi posle boksa bio 5-10 sekundi iz dvojca RB i imao 10-15 krugova na svezim i puno brzim gumama da ih lagano obojicu obidje. Ako Luis malo ne porazmisli sta i kako radi mogla bi onom Rosbergu upasti kasika u med … Pokazalo… Read more »

hrcfaca

Lako je sad pričati bajke kada je glavni suparnik ispao!!!

mironet

Pukli ovi skroz

mironet

😂😂😂😂😂

fap

RB koja promena u odnosu na proslu sezonu.Posle o olikog kukanja i pljuvanja po Renaultu danas niko srecniji od njih. I posle meni neko kaze da mrzim Ferrari ne naprotiv ja se divim i Ferrariju i Mclarenu i Willinamsu ekipe koje i kad su u krizi pa ne kukaju kao Rb prosle sezone i na toj borbi i na takvom drzanju kapa dole svaka cast. A ovaj RB sada srecni a vec sledece sezone ako opet ne pobedjuju eto nama opet sranja od njih.Steta sto im je Ferrari prepustio to drugo mesto i sto nisu iskoristili pebove Mercedesa da oni… Read more »

Desmosedici

Nikako ne razumijem zašto pljujete po Red Bull zato što je lani prigovarao Renaultu da je napravio lošu, nekonkurentnu PU? Red Bull je i tada imao najbolju šasiju i glavni problem im je bio Renaultov PU. Pa kako neće prigovarat? Ovo je ozbiljan i skup sport. Tu nema sentimentalnosti, treba biti uspješan da bi se opstalo.

BureksMesom

Pobjeda izmedu Riccija i Verstappena bi bila 50/50 da su se poceli ganjat kak spada. Ali nakon Spanjolske i Monaca ima da mu tim lize muda i makne Verstappena s puta.

Related Posts