Lewis Hamilton bio je u svojem Mercedesu uvjerljivo najbrži u kvalifikacijama za VN Malezije u Sepangu, nakon dominantne vožnje u sva tri segmenta kvalifikacija. Englezu je to osmi pole position ove sezone.
S njim će iz prvog startnog reda u utrku krenuti momčadski kolega Nico Rosberg, dok je treći najbrži bio 19-godišnji Nizozemac Max Verstappen, ispred svojeg kolege iz Red Bulla, Daniela Ricciarda.
U kvalifikacijama, koje su – osobito u Q3 sesiji – vožene uz stalnu prijetnju kiše i uz niže temperature nego u posljednjem slobodnom treningu, dva Ferrarija bila su dovoljno brza tek za treći startni red: četverostruki pobjednik ove utrke Sebastian Vettel bio je peti najbrži, za nijansu brži od svojeg momčadskog kolege, Kimija Räikkonena.
Četvrti startni red zauzet će dva vozača Force Indije, Sergio Perez (sedmi) i Nico Hülkenberg, dok je deveti bio Jenson Button (McLaren) ispred Felipea Masse (Williams).
Q1
Dva vozača Mercedesa odvezli su, na mekanim gumama, samo po jedan brzi krug – dovoljno za prva dva mjesta, premda je bilo očigledno da su Hamilton (P1) i Rosberg (drugi, sporiji za samo 16 tisućinki sekunde) čuvali snagu za kasnije. Naime, prvih 16 vozača na kraju ovog dijela kvalifikacija pokrivala je samo 1.251 sekunda.
Red Bull i Ferrari odlučili su se, isprva, voziti na srednje mekanim gumama, no pokazalo se da je taktika bila preoptimistična. Da bi izbjegli moguću neprijatnost, Vettel, Räikkonen i Verstappen drugi su brzi krug odvozili na mekanim gumama. Räikkonen je skočio na treće, a Vettel na četvrto mjesto, obojica tek za oko desetinku sekunde sporiji od Hamiltona, što je nesumnjivo ulilo mnogo nade u tabor Ferrarija. Ricciardo je odlučio riskirati i ne voziti više brzih krugova, i na kraju je završio kao sedmi, a Verstappen je izašao na stazu na mekanim gumama na kraju sesije, no nije bilo potrebno da vozi pravi brzi krug – završio je na P12.
U ovom segmentu kvalifikacija dobro su izgledale dvije Force Indije: Hülkenberg je bio peti, Perez šesti.
Fernando Alonso, koji je u petak isprobao novi, znatno poboljšani Hondin motor u svojem McLarenu, vratio se za ostatak vikenda na staru specifikaciju motora, ali mu je na pogonskoj jedinici promijenjeno puno komponenti, pa je zaradio gubitak od 45 startnih mjesta za ovu utrku. Zbog toga je odvozio samo nekoliko kvalifikacijskih krugova i tri minute prije kraja Q1 sesije otišao gledati ostatak događanja na TV ekranu.
Eliminirani: Ericsson, Nasr, Palmer, Ocon, Wehrlein, Alonso
Q2
Mercedesi su se pravo razmahali tek u ovom dijelu kvalifikacija, i odmah su se razmaci u odnosu na sve ostale vratili na uobičajenu mjeru. Rosberg je postavio prvo ozbiljno vrijeme, prvi put ispod minutu i 34 sekunde ovog vikenda, no pola minute kasnije Hamilton je odvozio fantastičan krug – i popravio Rosbergovo vrijeme za 0.563 sekunde.
Po prvi put u brzim krugovima u ovim kvalifikacijama na mekanim gumama, dva Red Bulla pokazala su se jako brzima u srednjem sektoru (s najviše zavoja). Verstappen je bio treći, za malo više od desetinke brži od Ricciarda.
Dva Ferrarija bila su vrlo blizu Red Bullovima, no ipak iza njih – Räikkonen je opet bio malo (za 0.07 sekundi) brži od Vettela.
U Q3 uspjele su ući obje Force Indije, Massa i Button (sa starom specifikacijom Honde, ali novim ispušnim sistemom), a neugodno je iznenadio Valtteri Bottas (Williams) koji je ispao, sporiji od Pereza (P10) za 39 tisućinki sekunde.
Eliminirani: Bottas, Grosjean, Gutierrez, Magnussen, Kvjat, Sainz
Q3
Hamilton je opet pustio Rosberga na stazu ispred sebe, no Nijemac nije bio brži od svojeg Q2 vremena – najviše zbog jednog polu-izlijetanja van prave asfaltne površine u zavoju 8. Štoviše, Rosbergovo vrijeme je na kraju te prve serije brzih krugova bilo dostatno tek za peto mjesto.
Hamilton, je, u međuvremenu, bio još brži nego u Q2, i spustio granicu, kao jedini, ispod minutu i 33 sekunde. Verstappen je bio drugi, ispred Ricciarda i Räikkonena.
Oko četiri minute prije kraja nebo se ozbiljno zatamnilo i čak je bilo govora o kapima kiše u drugom sektoru staze. To je natjeralo Rosberga da odmah izađe na stazu. Od kiše na kraju nije bilo ništa, a Nijemac je odvozio vrlo solidan krug i popravio svoje vrijeme za pola sekunde. To je u konačnici bilo dovoljno za drugo mjesto, no još uvijek 0.414 sekundi iza Hamiltona. Aktualni svjetski prvak izašao je na stazu, no samo je razradio nove mekane gume, budući da su ga obavijestili da Rosbergova prolazna vremena nisu prijetnja njegovom pole positionu.
Verstappen je zadržao treću poziciju, 47 tisućinki ispred Ricciarda, a Vettel je u posljednjim sekundama ipak preskočio Räikkonena za 48 tisućinki.
Hamilton je u Maleziji pobijedio jednom, i to 2014. kada je startao s pole positiona. Lani je također bio najbrži u kvalifikacijama, no utrku je dobio Vettel, u svojem drugom nastupu za Ferrari. Rosberg je bio drugi 2014. i treći prošle godine. Red Bull je s Vettelom pobijedio u ovoj utrci 3 puta.
1 | Hamilton | Mercedes | 1:32.850 | 214.916 km/h |
2 | Rosberg | Mercedes | 1:33.264 | 0.414 |
3 | Verstappen | Red Bull | 1:33.420 | 0.570 |
4 | Ricciardo | Red Bull | 1:33.467 | 0.617 |
5 | Vettel | Ferrari | 1:33.584 | 0.734 |
6 | Raikkonen | Ferrari | 1:33.632 | 0.782 |
7 | Perez | Force India | 1:34.319 | 1.469 |
8 | Hulkenberg | Force India | 1:34.489 | 1.639 |
9 | Button | McLaren | 1:34.518 | 1.668 |
10 | Massa | Williams | 1:34.671 | 1.821 |
11 | Bottas | Williams | 1:34.577 | |
12 | Grosjean | Haas | 1:35.001 | |
13 | Gutierrez | Haas | 1:35.097 | |
14 | Magnussen | Renault | 1:35.277 | |
15 | Kvyat | Toro Rosso | 1:35.369 | |
16 | Sainz | Toro Rosso | 1:35.374 | |
17 | Ericsson | Sauber | 1:35.816 | |
18 | Nasr | Sauber | 1:35.949 | |
19 | Palmer | Renault | 1:35.999 | |
20 | Ocon | Manor | 1:36.451 | |
21 | Wehrlein | Manor | 1:36.587 | |
22 | Alonso | McLaren | 1:37.155 |
Utrka je na programu u nedjelju u 09:00 sati po našem vremenu.
hahahahahahahahaha pokislo ti perje
SRAMOTA! GLUPI MERCEDES! Ipak je naređeno da glupi švaba mora biti šampion sa švapskim Mercedesom!
Eto mozda je odluceno vec. ..
Fuck…..g kvačilo…….
Samo da nema kvarova Ham je sampion.
TACNO! Ali ima kvarova, naravno.
Bio si u pravu. Očito ne smije biti prvak.
Tako je. Već par godina mu se uskraćuje sve i svašta. Jadni Hamilton.
opet mercedesi nema staze di ne pobjeđuju ,
Može li ovaj portal nabaviti više službenih statistika, brzina po sektorima, maksimalnih brzina, te dati neki komentar s obzirom da sad portal ima velike nove/stare stručnjake
Ferrari potpuno propada, za ove dvije godine ništa nisu uradili, odnosno napredovali. Odkad su otišli Tod i Brawn, sve je palo…sve nešto govore znaju šta rade i poboljšanje će ubrzo doći, a ono obratno.
Button deveti ..novi motor i Alonso mozda peti , to est borba sa Ferrarijem …go McH
Alonso, koji je u petak isprobao novi, znatno poboljšani Hondin motor u svojem McLarenu, vratio se za ostatak vikenda na staru specifikaciju motora, .
Zanima me sad dali Alonso onda koristi novu ili staru specifikaciju za ostatak vikenda i zašto koristi staru, ako se je toliko pokazala bolja nova?
vjerovatno cuvaju agregat za domacu utrku..Sto je jednim dijelom i logicno, zar ne?
Mislim da niko ne bi volio da Honda otkaze u sred Japana 😀
Još bi se malo nadovezao…znači taj novi motor mu ne donosi toliko brzine da bi sa zadnjeg mjesta napravio neko čudo tako da ga se čuva za sljedeču utrku gdje se očekuje da će startati u ili npr s 10.og mjesta.
Kada bi mu ta poboljšanja nosila 0,2 po krugu i u kvalama to bi bilo ono mrak …ali pitanje je …
Ali Honda se primakla vodećima za Fer sekundu a za Merc pola sekunde e to bi se već dalo preko zime malo poštelati pa da se to barem prepolovi to bi bilo super borba za postolja .
vise puta sam zaustavljao sliku, rezimirao, gledao i zelim prokomentarisati sto sam primjetio… extremno su mekane prednje gume u bolidima red bulla kroz prolaske u brzim zavojima, kao da su poluprazne… kroz jake zavoje mozete vidjeti u q2 i q3 da žute bočne linije dodiruju asfalt! ?? dakle toliko je nizak taj tlak, što opet ne vidi se u toliko izraženoj mjeri kod drugih, ( pitam se dal je to opet igra i koliko je to ispod dozvoljenog najnižeg tlaka), te poznavajuci dovoljno ciklistiku, nemoguće je da imaju toliko mekano podešen prednji trap, da bi bolid s tim brzinama gnjurio… Read more »
Red Bull je vrlo ozbiljna priča 😉
Hahaha baš, Redbull je dokazano ozbiljna priča.
Ne mora biti pritisak ispod dozvoljenog. Faktori koje treba uzeti u obzir su kut pod kojim je šasija Red Bullovog auta postavljena ( rake 1.9°) u odnosu na tlo. Drugo isto tako bitno je da Red Bull generira najviše aero pritiska i treća stvar je geometrija ovjesa. Ukoliko je ovjes na RB12 konstruiran s malim porastom nagiba rukavca kotača ( king pin inclination ) u odnosu na okomito kretanje ovjesa ( camber on bump ) logično je da će vanjske stranice pneumatika biti jače opterećene. Budući da je šasija puno niže postavljena na prednjem dijelu ovjes ne može imati tako… Read more »
@Boomerang, cijenim tvoje pisanje, ali postoje li igdje dokazi koji ukazuju na ovu po mom misljenju isforsiranu tezu o tome kako RB proizvodi najvise aerodinamickog potiska? Molio bih te da ih prilozis ako postoje.
Cijele ove sezone W07 nije izgubio od rivala niti jedan tehnicki zahtjevan sektor u kojem snaga motora ne igra veliku ili presudnu ulogu. Smatram da se Monaco dogodio samo kao splet okolnosti u kojima Merc nije mogao zagrijati svoje US gume.
Ako već tvrdiš da je Merc jači od RB-a po pitanju aero paketa i šasije kako to da su odbili prodavati PU njima komentirajući kako bi to bi pucanj u vlastitu nogu??
RB je koncentriran “samo” na razvoj šasije i aero. sav budžet potroše na to odnosno koliko Merc i Ferr na kompletan bolid, tako da sumnjam da nemaju naj naj ta dva područja.
P.S.
Na dužim dionicama RB je brži od Merca, max. brzina (speed trap) ide u korist Merca,, odnosno brži su od RB, tako da ako nisu brži na ravnom, a po krugu (ne Q krug) su brži, di dobivaju prednost??
@ciki-f1 Nisu prodali zato sto su pametni. Tim potezom stvorili bi sebi jaceg konkurenta, ovako ih drze na distanci po pitanju snage i ucinkovitosti PU-a. A RB bi na njihovom mjestu prodao Mercu svoje motore, jel tako? 🙂 RB konstantno navlaci pricu o superiornosti svojeg aero i downforce paketa evo vec tri sezone zaredom, a po Renaultovom motoru samo pljuju. Prije dvije godine zaostajali su kako kazu 150 KS, pa 100 KS, pa lani 70 KS, ove godine 50 KS… a razmak po vremenima na stazama naspram Merca smanjili za koliko od 2014. do ove sezone? 😉 Kako rekoh u… Read more »
Evo jedan koristan link i naslovna fotografija članka sa zanimljivim podatkom http://www.auto-motor-und-sport.de/formel-1/gps-vergleich-hier-gewinnt-mercedes-auf-red-bull-11509477.html
Pregršt zanimljivih informacija a rezime na temelju telemetrije ( imaš isto u članku ) bi mogao bit: u zadnjoj fazi ubrzavanja, kada veća snaga PU dolazi do izražaja Red Bull ostaje bez ‘šuba’.
bih se nadovezao… naime vizuelno, zaista red bull jesu bolidi malo čudne kail forme…. drukcije sasvim radi taj prednji donji unutrasnji camber na prednjim axama ! nama na uvid nije dostupna telemetrija, bolje receno nemamo pregled koliko downforcea proizvodi njihov paket, posebno ne na ovoj stazi… obicno ti podaci dođu s zakasnjem, često po 9 i više mjeseci… barem onoliko koliko nesto upratimo u stranoj štampi… i koliko je to točno na kraju? sada se tek objavljuju podaci o prosloj utrci malaysia ili čak sezona prije… no tesko je dobiti preko klackalice obje stvari u plusu… obicno se jedna žrtvuje… Read more »
Hamilton opet u svom elementu!
😀
Jeli ovo neka ženska na slici haha