Ferrari i atmosfera straha

Jean od glavnih razloga što Ferrari ne dostiže F1 uspjehe u posljednje vrijeme leži u atmosferi straha i destimuliranju inovacije unutar ekipe, kaže Luca Baldisseri, nekad proslavljeni glavni trkaći inženjer Ferrarija.

U razgovoru za talijanski dnevnik Corriere dello Sport, Baldisseri objašnjava kako su sadašnji glavni šefovi Ferrarija, predsjednik Sergio Marchionne i boss F1 ekipe Maurizio Arrivabene, instalirali ‘kulturu terora’ u ekipu i rezultat je tromost ekipe u detektiranju i rješavanju problema, kao i personalni strah ˝svakoga prema svakome˝.

˝Problem je u tome što ni Marchionne niti Arrivabena nisu ljudi potakli iz svijeta utrka,˝ kaže Baldisseri. ˝Oni nemaju viziju i nemaju sposobnost prepoznavanja pravih problema. Ferrari više nije složna ekipa nego grupa uplašenih ljudi. U takvoj atmosferi terora nitko se ne usuđuje predlagati inovacije i nitko ne želi donositi odluke i preuzimati odgovornost, zbog straha od udaljavanja s pozicije na kojoj radi, straha od osramoćivanja.˝

Baldisseri, 53-godišnjak iz Bologne, dobro poznaje kako Ferrari može funkcionirati kad se stvari dobro poslože: bio je glavni trkaći inženjer u vrijeme velikih  uspjeha Michael Schumachera, u vrijeme Jeana Todta i Rossa Brawna, sve dok nije, u eri kad ta dvojica više nisu vodili Ferrari, ˝horizontalno˝ pomaknut na mjesto sportskog direktora ekipe (koje, kaže, nije bio posao na kojem je uživao) da bi onda, 2010, bio postavljen za šefa Ferrarije akademije za mlade vozače. Niti tu nije dugo ostao i danas je njegov posao briga za karijeru mladog Micka Schumachera. Ono što je dobro, Baldisseri danas, oslobođen Ferrarijevih stega, može slobodno  i informirano govoriti o svojem nekadašnjem poslodavcu.

U toj psihozi upiranja prsta u krivca za svaki, stvarni ili percipirani, neuspjeh, Baldisseri kaže da se Ferrari riješio mnogih vrhunskih stručnjaka, poput- tipično! – tehničkog direktora Alda Coste 2011. godine, koji je potom prešao u Mercedes i prije neki dan na postolju u Japanu proslavio svoj treći uzastopni naslov svjetskog prvaka među konstruktorima:

“Najnoviji primjer je odlazak tehničkog direktora Jamesa Allisona ove godine. To je za Ferrari golem gubitak. Mattia Binotto, zamjena iznutra iz Ferrarija, je dobar motivator personala i ima puno iskustva, ali on nije tehnički direktor. On dobro zna da nije u stanju dizajnirati F1 bolid, i da nema detaljno znanje o konstrukciji šasije, bilo s arrodinamičkog ili s mehaničkog aspekta.”

Baldisseri smatra da  i Binottu, inženjeru s bogatim iskustvom u odjelu za motore, najviše odgovarala uloga šefa ekipa, u kojoj bi on bio puno bolji od trenutnog bossa Arrivabenea, koji je većinu radnog vijeka proveo kao PR u jednoj velikoj duhanskoj firmi.

“Kad budu u stanju ostvariti stabilnost i zaista efikasnu organizaciju, kad realizacija dobrih ideja bude dozvoljena i slobodna i kad vozači ne budu radili pogreške.”

I za kraj:

“Novca ima dovoljno, to nije problem. Ali pobjede dolaze kad imate stabilnost. Oni koji su sada u toj ekipi ne bi trebali biti požurivani. Meni je posve razumljivo da Marchionne želi pobjede sada, odmah. Ali u Formuli 1 stvari ne funkcioniraju na takav način.”

9 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
avalon

kako su mi drage ove izjave baldisseria … u ferrariu su se izgleda ponašali ka navijači , a ne čelništvo koje treba donosit šta točnije , ispravnije odluke bitne za budučnost i rezultate tima . naime , mnogi navijači su ako me pamćenje ne vara njurgali kontra coste , montezemola , domenicalia … zašto ne spomenut i tombazisa , zazivali kadrovske promjene jer će to donit … šta ? eto , izmjene su se desile na zadovoljstvo navijača no sad je stanje još gore . bolid iz 2014. s obzirom na probleme sa zračnim tunelom i nije bija tako loš… Read more »

FerrariHR

Ako je stanje ovakvo,nije dobro. Ferrari sam svojim brendom nameće odgovornost i stalnu borbu u vrhu,takva je povijest momčadi iz Maranella. Za vrijeme Schumacherove ere sve je bilo bolje,lakše su odluke donošene na pitwalu,sve šta su Todt i Brawn zamislili,Schumi je provodio u djelo i obrnuto. Toga sad fali,imam osjećaj da problem nije uopće u vozačima nego u vodstvu. Arivabenne mi je bio simpatičan ispočetka,ali sad mi je upitnik nad glavom šta se njega tiče.Očito se nešto događa,uz probleme sa bolidom još i ovo.. Atmosfera straha još nigdi nije donila dobro,pogotovo u ovom poslu. Marchionne je čvrst i dosta očekuje,jer… Read more »

Leo

Ferrari je imao od početka sezone dosta brz bolid čisto drugi a kasnije se priključio RBR.Ali oni su jako puno bodova prosuli što kvarovi,sudari,loša taktika od prve utrke u Australiji pa sudari Vetela u prvim krugovima sa Kvyatom pa sa Kimijem pa sad i sa Rosbergom pa kvar u Bahreinu u Austriji kad to sve staviš na kup ima toga jako puno.
Prijašnjih godina u eri V8 FErrari je bio odličan jako malo je imao tehničkih kvarova ali ove godine su stvarno uprskali.
Kolo sreće se okreče možda baš druge godine oni bljesnu to nitko nezna u F1.

alan1prost

Još od odlaskom Rorya pa Jean Todt_i Brawn-a je krenulo nizbrdo a za njima hrpa inzinjera onda su počela promjene pravila koje Ferari nije znao i njie iskoristio jer od 2009 godine su samo kopirali druge …..a panika u srateskom pogledu još od 2008 itd ali uvijek ima nova sezona a mogli bi angazirati Rimac Automobili za suradnju 🙂

Panzer

Ja mislim da im ne gine opet dvadeset i neka do nove titule.

F12013

Binotto je iz svih izvora dosad spominjan kao odlični organizator i motivator. Takva osoba je Ferrariju prije svega potrebna, samo što on nije stručnjak po pitanju šasije. Za pitanje bolida, oba šefa napominju da unutar Maranella postoji talentirana grupa stručnjaka koji još nisu bili eksponirani i da njihovo vrijeme tek dolazi. Nadam se da je tako… Ali najvažnije je da se otkloni atmosfera straha i panike zbog neuspjeha. Treba pustiti inžinjere da inoviraju kao što to rade Mercedesovi aerodinamičari. Kada je zadnji put Ferrari nešto donio pa su svi to počeli kopirati… Malo je primjera u zadnje vrijeme. A gle… Read more »

FerrariHR

I ja sam mišljenja da u svojim redovima Ferrari ima ljude koji bi bolje obavljali posao od sadašnjih.

fap

Ja mislim da se tek sad vidi kona je glupost bila smaena Montezemola i ostale ekipe.Po meni tu se vie radilo o moci i zato je Montezemolo i bio oteran.Dok je Markione tu gde je ne vidim bas kako bi Ferrari napredovao osim ako ne dovedu najbolje iz F1 a to ce veoma tesko

joshuazg04

Istina.. Nema u ovom sportu napreskokce nista.. Cim je Allison otišao sve je krenulo nizbrdo.. Šteta, s hrpom love koju imaju, s resursima na raspolaganju samo rad u miru nedostaje za uspjeh.. Koju godinu / dvije… Vozači su vrhunski’ štogod netko mislio..
Ali, riba smrdi od glave….. A od glave se i cisti…

Related Posts