Trebam odmah reći jednu stvar: apsolutno se slažem s Nikijem Laudom. Pomisliti da je najnovija nevolja koja je u Maleziji snašla Lewisa Hamiltona rezultat nekakve konspiracije unutar Mercedesa protiv vozača koji je za tu firmu digao dva naslova svjetskog prvaka – to je čisti nonsens.
Ali i također: potpuno je razumljivo da je sam Hamilton dao tako nešto naslutiti nekoliko minuta nakon odustajanja iz praktički dobivene utrke. Ljutnja, bijes, adrenalin, nemoć i vrlo ljudska želja da se upravo učinjena nepravda nekako racionalno objasni, sve je to govorilo iz Hamiltona dok je (britanskim) novinarima objašnjavao kako ima ˝nešto čudno˝ u činjenici da je ove sezone Mercedes doveo na svjetske F1 staze 43 motora, a sva tri, i jedina tri, koja su otkazala bila su baš njegova tri.
Naravno da je čudno. Ali, događa se. Sam Hamilton često govori o tome kako je moderna Formula 1 previše kalkulantska, kako vozači moraju više paziti na svoje motore, gume, kočnice nego voziti punom, sirovom, prirodnom snagom. I onda, kad je u ovoj posljednjoj utrci činio upravo ono što vozači danas praktički ne smiju, kad je, naime, ganjao super-brze krugove u želji da digne svoju prednost na 24-25 sekundi, što bi mu omogućilo bezbrižan (ili, hajde, relativno bezbrižan) pit-stop u slučaju da Max Verstappen više nije trebao u boks do kraja utrke u preostalih 15-tak krugova – tada mu se dogodilo ono što se dešavalo mnogim vozačima, legendarnim i onim malo manje, u povijesti Formule 1.
Danas je to čudno, ali samo zato jer se utrke voze baš kako je Hamilton rekao, uglavnom kalkulantski, 4, 5 ili 6 sekundi po krugu sporije nego u kvalifikacijama. To je, uz neminivan napredak čiste strojarske i elektroničke tehnologije, dovelo do toga da danas postotak vozača koji završavaju utrke iznosi preko 80 posto (lani 81.9 posto, 2014. – 80.7 posto, 2013. – čak 87.5 posto i tako dalje). Usporedite to s, recimo, 1988. – 54.6 posto, ili s 1974. – 53.3 posto, ili s 1955. – 47.4 posto, i postaje jasno da smo se svi zajedno – i mi i vozači i inženjeri – zapravo razmazili. Svako odustajanje zbog mehaničkih razloga postaje vijest dana, a tri kvara motora u sezoni – povod za teoriju konspiracije.
Reakcija, uostalom, Tota Wolffa u sekundama nakon što je Mercedes s brojem 44 stao u prvom zavoju Sepanga govori sve. Jer, lijevo od njega stajao je jedan od glavnih ljudi malezijskog Petronasa, sponzora koji koji ovoj ekipi daje 50 milijuna dolara godišnje, i koji želi, više od svega, samo jedno – da bolid s njihovom korporativnom tirkiznom bojom na bokovima i krilima prvi prođe ciljem upravo utrke u Maleziji. Simple.
Naravno, velika je nepravda što se to dogodilo Hamiltonu, u jednoj od njegovih boljih utrka s Mercedesom. Nije mala stvar u 40 krugova utrke nabildati 20+ sekundi prednosti pred vozačima koji voze vrlo, vrlo solidan Red Bull-Renault (tj. TAG), čvrsto drugi najbolji F1 auto ove sezone, bolid kojem Sepang zapravo jako odgovara i koji je, realno, u uvjetima utrke sporiji od Mercedesa za najviše 0.2-0.3 sekunde po krugu.
Hamilton je, dakle, trebao pobijediti u ovoj utrci. Trebao je prekinuti post-ljetnu sušu. Trebao je čvrsto zgrabiti natrag vodstvo u prvenstvu. Već je u kvalifikacijama pokazao da je sigurno najbrži vozač današnjice. Ali, i Ayrton Senna je trebao biti svjetski prvak 1989. Gilles Villeneuve je trebao biti svjetski prvak 1979. Ronnie Peterson je trebao biti svjetski prvak 1973. Jim Clark je trebao biti svjetski prvak (i) 1962. i 1964. Stirling Moss je trebao biti svjetski prvak 1958. Nisu to postali, ne zato jer su vozili sporije ili lošije od onih koji prvacima jesu postali – nego jednostavno zato jer su ih u tome spriječili obični, banalni tehnički problemi mašinerije u rukama.
Ako Hamilton nastavi s formom iz Sepanga, i još u nju upregne onu svoju zalihu inata, ilustriranu mottom na njegovoj kaciji (˝Still I Rise˝ iliti ˝Uvijek se dižem˝), nije naravno rečeno da u pet utrka ne može nadoknaditi, i više, Rosbergovih 23 boda prednosti. No, ako ne uspije, morat će prihvatiti jednostavnu činjenicu da ponekad, ponekad stvari baš izgledaju kao da protiv njega netko negdje kuje zavjeru. Ali, samo izgledaju.
Koliko je Hamilton imao peha u ovoj utrci, toliko je Rosberg imao sreće. I ne, nemojte me odmah hvatati za vrat. Rosberg je vozio odlično, ali samo nakon drugog zavoja utrke.
Suci u Sepangu, predvođeni drugim najgorim sucem vozačem u današnjem poolu kojeg je odabrala FIA, Derekom Warwickom (ako ste se pitali koji je najgori: Mark Blundell), odlučili su da je Sebastian Vettel kriv za mini-kaos u prvom zavoju utrke, i odrapili su ga s gubitkom tri startna mjesta u Suzuki. Kao prvo, da ponovim po stoti put: takva kažnjavanja vozača velika su glupost i pošast moderne Formule 1, osobito kad pucaljku ima tunjav i neprincipijelan sudac poput Warwicka.
Jer, ono što se dogodilo u Sepangu u prvom zavoju prije svega je klasični trkaći incident. Tri vozača rame uz rame u takvom zavoju – to jednostavno ne ide. Vettel je vidio otvor s unutrašnje strane i krenuo tamo. Rosberg, koji je ovaj put izgubio utrku ubrzanja do prvog zavoja od Hamiltona, bio je mrvicu očajan jer je znao da će sada Englezu moći staviti soli na rep. Ali, Rosberg je u zavoj dolazio sa sredine staze. Između njega i Vettela našao se Max Verstappen. Nijedan od te trojice nije odustao od svoje nakane, osobito ne Rosberg kojem je sada fokus bio čvrsto na odbjeglom Hamiltonu i koji je u zavoj ušao kao da desno od njega ne bi trebalo biti baš nikoga. Mercedes broj 6 stisnuo je Verstappena koji je lagano kvrcnuo Ferrari i učinio da Vettel ode malo van kontrole u lijevo, a onda je Rosberg otišao još u desno i stražnjim desnim kotačem udario u prednji lijevi Vettelovog Ferrarija. Rezultat: Vettel out s rabijenim prednjim ovjesom, Rosberg u ringišpilu, ali neoštećen osim činjenice da je pao na posljednje mjesto. Verstappen je prošao lišo.
Ako cijelu TV snimku gledate iz jednog ugla, čini se kao da je Vettel bio preoptimističan. Ali to ne znači i da je kriv. Gledate li iz drugog ugla (helikopterskog), čini se kao da je definitivno Rosberg preošto zatvorio zavoj prema unutra. Gledate li opet iz onog prvog ugla, možda je Verstappen bio taj koji je trebao znati da u toj rupi između Vettela i Rosberga nema previše kruha.
Svakako, nekoliko je stvari sigurno. Vettel nije t-bonirao Rosberga (kako je ovaj kasnije rekao: ˝I was T-boned by a quadruple world champion.˝). Rosberg je bio fantastično sretan što a/ nije oštetio bolid u tom sudaru i b/ što ga nije dotakao nitko od onih iza, i osobito Verstappen koji je bio usred te cijele priče. Kako je Warwick zaključio da je Vettel jedini krivac u svemu tome, to valjda zna samo on. U svakom slučaju, šteta je i svakako nepravda što su jedan (bolji) Ferrari hendikepirali još i prije prvog treninga u Suzuki.
Zašto opet izazivam vaš bijes ovom zagradom u prethodnoj rečenici? Zato jer sam još jednom razočaran krezubošću Kimija Räikkonena u jednoj F1 utrci. Prvo, u 38. krugu odvozio je početak tog kruga, s Rosbergom za leđima, kao neka neiskusna curica. Prvi zavoj je prošao dobro, ali onda je u drugi ušao naprosto podarivši prostor Rosbergu lijevo od sebe. Rosberg nije čuven po umješnosti pretjecanja, ali čak je i on tu vidio priliku koja se ne propušta. Da, bilo je nešto kontakta jer je Räikkonen, uvidjevši valjda da će Rosberg pokušati pretjecanje tamo gdje njemu samom valjda nikada ne bi palo na pamet (ali, recimo, Ricciardu, Verstappenu, Alonsu ili Hamiltonu svakako bi), onda krenuo zatvoriti zavoj i Rosberga. Prekasno za Rosberga da izbjegne kontakt, ali ne i da dovrši pretjecanje.
I tada na scenu stupa naš Derek Warwick i uvaljuje Rosbergu 10 sekundi kazne. Odnosno ne tada – i to je vrlo bitno – nego onda kad je, nakon odustajanja Hamiltona i finalnih zaustavljanja u boksovima (o čemu više za par redova) razmak između Rosberga i Räikkonena bio 6 sekundi. Dakle, taman da se – sada kad su dva Red Bulla već čvrsto zasjela u vodstvo i krenula u laganicu prema cilju – show malo zapapri.
Iz boksova su Räikkonenu rekli da zna što mu je činiti (valjda u parafrazi one radio-pruke nakon koje je Iceman postao legenda, a što je nakon utrke dobilo gotovo ironične konotacije). Možda je znao, ali ili taj vozač to više ne može, ili je Ferrari zbilja loš. Iskreno, ne znam. Tek, 6 krugova prije kraja (dakle, u 8 krugova) Rosberg je na trećem mjestu svoju prednost podigao na preko 10 sekundi i iz Räikkonenovih ruku odlepršalo je postolje.
Da, naravno da znam da je Mercedes nešto drugo. No, Rosberg je morao znati da nitko ne zna zbog čega je identičan Hamiltonov bolid stao obavijen sivim dimom, i vjerojatno nije pritiskao baš iz sve snage. I drugo, što je Räikkonen mogao izgubiti da je on pritisnuo iz sve snage, poslao sve k vragu, i podsjetio na svoje najbolje dane? Bio bih prvi koji bi rekao da još nije za penziju. Sada definitivno mislim da je.
O Räikkonenovoj promjeni guma odmah nakon Rosberga, u 41.krugu. Moje je mišljenje da se to apsolutno nije trebalo raditi. Räikkonenove su tvrde gume u tom trenutku bile stare 8 krugova, i bio je oko sekundu i pol iza Rosberga. Do kraja je bilo još 15 krugova. Gume bi, dakle, na kraju utrke bile stare 23 ili 24 kruga. Poprilično, ali i bolid bi bio posve lagan, rasterećen zalihe goriva. Nakon Rosbergove promjene Räikkonen bi imao bar 23 sekunde u džepu, zalihu za tih preostalih 15 krugova. Da bi ga Rosberg sustigao (ne još i prestigao) morao bi voziti sekundu i pol brže po krugu od Räikkonena. Prosječno. U Ferrariju su očito mislili da bi Rosberg to bio u stanju, pa su odmah reagirali, pozvali Finca u boks, i iznulirali potencijalnu prednost. I poklonili postolje Nijemcu.
Napokon, koja riječ i o pobjednicima. Da, Red Bull je sada jako dobar paket, no ostaje činjenica da oni trenutno (kao i 2014, uostalom) pobjeđuju kad u Mercedesu nešto uprskaju. Samo i isključivo tada. Ovo ne umanjuje notornu istinu da za pobjedu ponekad moraš biti na pravom mjestu u pravom trenutku. Daniel Ricciardo je svoju pobjedu odradio fantastičnom, žilavom i hrabrom, obranom drugog mjesta protiv nabrijanog Verstappena u 40. krugu. Došlo je među njima i do kontakta, i apsolutno sam siguran da je Christian Horner nakon utrke i sebi i cijelom svijetu pokušao prodati providnu farsu od izjave kako su – svo vrijeme, dakle i nakon odustajanja Hamiltona – njegovi vozači bili posve slobodni voziti kako žele. To, posve je sigurno, nije točno. Nakon kolektivnog zaustavljanja rada srca kad je Verstappen gotovo uništio novu žetvu bodova, palo je polijevanje hladnom vodom – makar se to maskiralo i ˝lukavim˝ podsjećanjem obojici vozača da je jedino važno donijeti kući 43 boda.
Fernando Alonso odvezao je odličnu utrku s posljednjeg mjesta na gridu do sedmog na kraju, ali ipak ostaje činjenica da je njegov razmak od Ricciarda ipak bio neprijatnih 65 sekundi, a da je Hamilton preživio do kraja taj bi razmak do pobjedika možda bio i veći. I konačno, svakako treba spomenuti Jolyona Palmera, vozača s bogatim ocem o kojem ove godine nismo trebali trošiti previše riječi (unatoč osvojenoj GP2 tituli prvaka prije dvije godine). Ono što je vlastitom pogreškom prokockao u Mađarskoj, u Maleziji je konačno uspio: dohvatio je svoj prvi F1 bod. Pomogla mu je hrabra taktika i start na tvrdim gumama, no to ne umanjuje pohvalu za vrlo solidnu vožnju. Naprotiv.
I za kraj: niti ja se ne slažem da je Verstappen bio vozač utrke. Za mene je to bio Hamilton, pa onda Rosberg (unatoč onom što mislim o njegovom prvom zavoju). Ricciardo je imao onu ludu, inspirativnu obranu protiv Verstappena i solidno odrađenu utrku, ali ne puno više od toga. A Verstappenu je pomoglo brzo razmišljanje u Red Bullu i ona hrabra i naizgled suicidalna promjena guma (u još jedne mekane) u vrijeme prvog virtualnog Sigurnosnog automobila.
Ali, vozač utrke? Sigurno ne.
Međutim, ne valja pobjeći od činjenice da Formulu 1 u svijetu ipak gledaju milijuni mladih ljudi, vrlo naviknutih na društvene i internetske mreže. U vrijeme kad svi kukaju da mladi ne prate Formulu 1 u dovoljnoj mjeri, ima li boljeg pokazatelja da to i nije baš posve točno?
I ne, nisu za Verstappena (˝koji je iz utrke izbacio Fetla˝) glasale curice, kako je to jetko rekao hrvatski TV komentator. Za njega su glasali oni koji su tek počeli pratiti Formulu 1, koji se s njim i njegovim (hrabrim? suludim? bezobraznim? fantastičnim?) potezima mogu i žele identificirati, i koji će ga u Formuli 1 – čineći od njega legendu kakva je danas Räikkonen – pratiti u narednih 15 godina.
g. Jergoviću, imam jedno pitanje. Možda je sada to već uvelike deplasirano. Ali tek sada sam nešto primjetio, pregledavajući snimku Sepanga, snimljenu sa RTL-a (Satelit). Naime cca 2′ prije starta dali su nekoliko flash vijesti (to je razlog što mi je taj detalj promaknuo). Jedna je glasila FLAMMENDE PFEILE (Flaming Arrows-Plamteča strijela) sa u komponiranom slikom Hamiltona u pozadini snimljenog u boxu. Nisam pobornik nikakvih urota, ali s druge strane me kopka ona poslovica, slučajno se samo prave …………! Dali ste kojim slučajem gledali RTL?
Ne. Tako da ne bih znao ništa o tome.
Raikkonen je navodno imao neko oštećenje nakon kontakta sa Rosbergom. Pa valjda je i to razlog zašto mu je Rosberg tako pobjegao.
svaka čast jergoviću, al hamboyizam mu izbija iz svakog slova ovog teksta. ”Već je u kvalifikacijama pokazao da je sigurno najbrži vozač današnjice.’ emr, teško. reći nešto takvo je kao reći da je rosberg, zahvaljujući monstruoznom poleu iz singapura, brži vozač od ”najbržeg vozača današnjice” (rosberg koji ga je žestoko outkvalificirao 2014-e) a Hamilton može, teoretski, nadoknaditi Rosbergovu prednost. realno, hamilton koji može nadoknaditi rosbergovu prednost je hamilton iz 2014-e i ’15-e. ovogodišnji hamilton možda može teoretski, ali ne protiv ovogodišnjeg rosberga. mislim da je nico ove godine, ako ćemo gledati prošle 2 sezone, više usvojio nekakav -utrka po utrka-… Read more »
Bravo Mladene, odličan komentar utrke. Referirao bih se na ovo o odustajanju zbog tehničkih kvarova na bolidu. Mi koji odavno pratimo F1 znamo koliko su prije bolidi bili tehnički nepouzdaniji iako su se motori i drugi sustavi mogli mijenjati bez ograničenja i kazni. Kad se samo sjetim početka turbo tehnologije , eksplozija motora i odustajanja. Današnja tehnologija je na dosta višoj razini nego tada a ova ograničenja broja PU i ostalih komponenti diktiraju da se sve radi trajnije i pouzdanije. Veliku ulogu u tome igra telemetrija i radio veza sa vozačima. Naravno ako vozač preforsira sve to pada u vodu… Read more »
Stvar je jako jednostavna, Hamiltona ne može zaustaviti Rosberg da uzme titulu već trenutno to može uraditi samo Mercedes.
Ok,sad si nam svima pojasnio.
osim što mercedes nema nikakvog razloga, motiva ni nečeg trećeg da to čini, al aj dobro
Zanimljivo da je baš Hamilton onaj vozač koji je imao najmanje kvarova u karijeri….
http://www.f1fanatic.co.uk/2016/10/03/hamilton-retains-best-reliability-rate-of-any-champion/?
But even if Hamilton’s W07 broke down in each of the five remaining races, he would still have the highest reliability rate of any world champion.
Čisto slučajno naletih na ovo, i moram priznat da me taj podatak baš iznenadio.
Dali samo zaćuđen? To što je cca 1/4 kvarova u 9 godina, samo u ovoj godini……….
Vettel je imao dosta odustajanja zbog kvarova, i to baš sa prvih mjesta. I opet osvajao titule. One dvije godine kada većina smatra da je Alonso nezasluženo izgubio, ili bio u borbi za titulu. U tu borbu je upravo ulazio zbog tih Vettelovih kvarova.
Možda najveći problem u cijelom moru problema Formule 1 je nekonzistentnost sudaca. Ovaj sustav sa sucima vozačima jednostavno ne funkcionira. Prvi zavoj je bio trkaći incident, toliko je jasno. Ako u Belgiji nisu kaznili nikoga, ni ovdje nisu smjeli. Ostaje činjenica da je u Belgiji Max bio preambiciozan a Vettel ne baš mudar, dok je ovdje Max zakočio i proklizao da bi izbjegao udariti Rosberga, usput udario Vettela koji je malo produžio putanju i udario u Rosberga – ako išta ovdje je teže ikoga okriviti nego u Belgiji. Kad smo kod kazni, već po n-ti put se pokazalo da kazna… Read more »
I sve je ostalo na obećanjima za njega.
Odličan komentar!!!!
osim što je rosberg vozač koji je možda najviše napredovao u zadnje dvije godine, od ”tier 1” vozača. za vettela, raikkonena, donekle hamiltona i alonsa se moglo reći da su baš materijal prvaka. za njega nije. Do prije 2 godine. kada je imao realnu šansu da osvoji naslov, i sam ju je sebi upropastio jer je previše gledao sezonu, a manje utrku po utrku. a prošle godine je jednostavno imao nekakav ”hamilton-kompleks” do zadnje 3 utrke (a zadnje tri utrke su svi nekako pripisivali hamiltonovom zayebavanju, više nego rosbergovom radu). ove godine, druga slika. imamo hamiltona koji samo govori kako… Read more »
Zanimljiv tekst. Slažem se u većini napisanog. Hamilton u svojoj želji da zadivi šefove u Maleziji i odmakne u poretku “sprži” motor. I sad niko ne pita koliko je sam kriv za to nego odmah krenu teorije zavjere o švapskoj ekipi i engleskom vozaču u kojoj je ma vidi vraga sve skoro englesko,osim samog imena Mercedes. A koliko je Rosberg popapio govana ove dvi-tro sezone nebi ni cisterna komunalnog poduzeća pokupila. Šta se tiče Ferrarija i Vettela,isto sam mišljenja da nije Seb sam kriv,spletom okolnosti se dogodilo to šta je. Kazna nepotrebna,da ne kažem isforsirana i čini mi se da… Read more »
to su ti ovi “sezonski” navijači koji su prije par godina dizali Vettela u nebo kad je pobjeđivao sada pljuju po njemu… dečko je stvarno imao pehova ove sezone i u većini slučajeva nije bio kriv za njih, a svaki put kad nije imao nekog da se zaleti u njega, odvozio bi najbolje utrke, puno bolje nego mercedesovi vozači, no nažalost nikad se nije poklopilo da pobjedi… RB je s druge strane, od pičkica koje su plakale i pljuvale po F1 kad im nije išlo, odjednom postali najsretnija momčad i sad je sve OK kad pobjeđuju. ok sve je to… Read more »
Dxdy..Odličan komentar.
I ja se slažem s tobom da cijeli svoj život navijam za Ferrari, ali objektivno zašto se dogodio ovakav pad SF u ovih par godina!? Jer je opet uvedeno pravilo: Momčad se doslovce “potalijančila”…. Bez internacionalizacije ovakvog tima – nema rezultata, zasigurno… Sjetite se početka 21 stoljeća, tim Ferrarija su sačunjavali (i vodili) Francuz (Todt); Englez (Brawn); Južnoafrikanac (Byrne); vozači Njemac (Schumy); Brazlac (Barrichelllo)….. Što se Vettela tiče, mislim da mu se neopravdano dijele kojekakvi pogrdni nazivi, a objektivnosti radi Ferrari je jednostavno postao “kariola” bez ikakvih znakova inovativnosti, napretka i želje za boljim, jednostavno u tome timu nema “grinte”… Read more »
Dosta si ok napisa stvari,slažem se. Pogotovo za suce. Ali nebi baš okrivio momčad Ferrarija baš za čitav navodni “neuspjeh”. Jel itko razmislio jel uopće ima inženjera na tržištu koji bi napravili zaokret? Financije i želja za uspjehom su neosporne,ali jel možda problem leži negdi drugo,ja mislim da je. Bar 50%. Nemože svatko imat Neweya,on se rodi samo jedanput u par desetljeća sa svom svojom raskoši talenta.
Ali isto tako, ne mora se baš otjerati James Allison u pola sezone, kao što je učinio Marchionne, samo zato što je čovjek želio malo više vremena – moja informacija je molba za dvije propuštene utrke – sa svoje troje (male) djece, nakon što mu je naglo umrla supruga. Morate biti specijalan slučaj za tako nešto. Marchionne je inzistirao, Arrivabene to podržao, da Ferrari ima dovoljno kvalitete u Talijanima koji već jesu u ekipi i da im ne trebaju engleske akvizicije Montezemola.
Treba li se što dodati? Zašto mislite da je Vettel (otac dvoje male djece) demotiviran? Itd.
Peddy Lowe jos jedan genijalac u F1 za koga je i Ferrari a i Vettel rekli da bi ga doveli da je dostupan
Tekst je odličan,uvijek rado do kraja pročitam. Ali kod borbe Raikkonena i Rosberga…. Putanja kojom je Kimi išo u 2. zavoj je trkača putanja, i za Rosberga unutra nije bilo mjesta jer da je bilo nebi bilo kontakta,a da je Kimi pokrio unutrašnju stranu zavoja, Rosberg bi vjerojatno otišao šire i imao bi veću brzinu pri izlasku iz zavoju i vjerojatno bi prošao jer koliko mu je bio blizu mogao mu je pročitat broj šasije 😀
Točno je da je Räikkonen bio na trkaćoj putanji. Ali, utrkivanje je umijeće pretjecanja, improvizacije, umijeće izlaska iz uobičajene putanje i pokušaj nečeg manje uobičajenog. Današnja Formula 1 i jest toliko teška za pretjecanje, jer su takve improvizacije, pri tim znatno većim brzinama nego prije 20 ili 30 godina (unatoč istom broju konjskih snaga), jako, jako teške za izvesti – kod bolida bliskih performansi. Čak i kad performanse nisu bliske, ako ste Gutierrez možete vodećima učiniti život teškim… Ono što me smeta je što Räikkonen nije predvidio tu Rosbergovu improvizaciju i upravo to što je ostao na trkaćoj putanji, ali… Read more »
Možda upravo zato jer zna da će ga ovaj proći na slijedećoj DRS ravnini, da nema teoretske šanse obraniti poziciju? To vjerojatno zna biti frustrirajuće. Mogu samo pretpostavljati da je uzrok čestih Vettelovih grešaka ove godine upravo ista ta frustracija ili spoznaja da je doći do postolja moguće samo ukoliko nešto napraviš na startu. A tamo se greške najskuplje plaćaju. Nemojmo na osnovu jednog poteza ili greške donositi takve zaključke. Sjetimo se Singapura i načina na koji je prošao upravo Hamiltona, za kojeg se kunete da je najvozač današnjice, i njegove greške na kočenju (uzrokovane problemima s istima ili ne,… Read more »
Nadodao bih još dodir Hamiltonove prednje lijeve gume sa Kimijevom stražnjom desnom gumom. Vjerojatno je to odlika vrhunskih vozača.
Oprostite ako je to umijeće pretjecanja uletjeti ko budala suparniku u bok u zavoju koji visi…. to nije potez možda “budućeg” prvaka jer ima pet puta bolji bolid i elegantno ga preteči pomoću DRS-a. Red Bull je ionako bio predaleko. Šteta što Kimi nije bio agresivan i izbacio Rosberga iz utrke.
umjeće pretjecanja. isto ono što je hamilton pokušao u austriji. pa je izbacio obojicu. nico je samo bio bolji u takvom potezu. plus, glavna mana prošle i pretprošle godine rosbergu, bar po mišljenju forumaša, je da je premekan za naslov. ilitiga, prije godinu ili dvije možda ne bi išao tako. i tad bi svi govorili ”nikad od njega prvaka”. ove čitave sezone gledamo drugačijeg nicu, nicu koji grize gdje može. koji ne pušta prilike da odu. opet ne valja? mislim, on je vozač koji je možda najviše napredovao u odnosu na prošlu godinu. što se i vidi na njegovim vožnjama… Read more »
Mladene, iz kojeg razloga vi smatrate da Rosberg nije vanzenaljac? Čovjek već 4 godine vodi bitku rame uz rame s Hamilton(po vama trećim najboljim vozačem svih vremena) gdje nijanse odlučuju o tome tko će biti prvak. Pogledajte samo statistiku pole pozitiona između njih dvojice u te 4 godine što je Hamiltonova najjača strana a rezultat je 30-28 za Hamiltona što najbolje govori o njihovoj izjednačenosti. Uostalom, čovjek koji tri godine zaredom dobije Schumija u istom bolidu se mora smatrati posebnim.
Točno je. Blizu su. Ali, kad Hamilton nema problema (kad ga, kako vele oni sami, kao u Singapuru, u Mercedese ne iznevjere), kad pogodi set-up (kao Rosberg koji je tu skoro uvijek fantastičan), onda je Hamilton jednostavno puno brži. Rosberg je jako jako blizu da bude vanzemaljac, ali (po meni) jednostavno nije. On sve što postigne, nauči i u tome je možda najbolji svih vremena. Hamilton, Alonso, Vettel, Räikkonen, vjerojatno i Ricciardo i Verstappen – to su vozači koji nisu ništa trebali učiti. Oni ni sami ne znaju u čemu je tajna njihove brzine. Oni će uvijek postati jači od… Read more »
izgleda da hamilton ove godine nije nimalo jači od bolida kojeg ima.
ispada da je rosberg u tome puno bolji ove godine.
što bi ga opet svrstavalo u top tier vozača.
Vettel nista nije morao uciti?! Mozda bi mogao pocet, jer kad je pitanje snalazenja u duelima uvijek nesto zaj… Jednostavno se vidi da to nije “ucio” 😉 Neznam ali on mi nikako ne spada u tu listu vanzemaljaca. Ham je daleko iznad svih i samo slijepac to ne vidi. Vidim njegovog nasljednika Maxa koji je jednostavno dobar, dovoljno se vidi kad je uz njega ricci isto odlican. Vettel se mucio kraj Webbera, a znamo da nije klasa. Ista prica i s Kimijem koji nije ovaj pravi Kimi na kojeg smo naucili. Mozda je brz kad treba odvoziti krug za dobro… Read more »
Mladene hvala za opširan tekst, ali ne možete tvrditi da niko sa Mercedesovim motorom nije vozio 30 krugova pun gas kao Hamilton juče. Naravno da jeste. Jako, jako, jako je čudno da od toliko motora samo Hamiltonu crknu tri motora. Bio je 2 puta već šampion u suštinski Nemačkoj ekipu. Možda je čovek iz Petronasa hteo pobedu Mercedesa, ali niko ne zna šta želi neko u Mercedesovoj fabrici kada pravi motore za Rosberga i Hamiltona. Naravno ne znaju kada će riknuti motor, ali znaju da je malo lošiji on onog drugog. Rosberg je bildao prednost takođe ispred Kimija na 10s… Read more »
…kad smo kod teorije zavjere nekako se nameće činjenica da je u njemačkoj momčadi Englez prvak….a Hockenheim još nije potvrđen za 2017.
…a u članku ni slova o napretku McLarena, Alonso sa začelja do debelih bodova, oba bolida u prvih 10…
Ima poneko slovce… Pročitajte pažljivije.
…mea culpa za alonsa
Dobra zadnja recenica, al Kimi je kakav je. Imamo pravo zeljeti nekog revnog za tim volanom ali Ferrari tako ne funkcionira. Danas kad je imao svjezije gume napravio je “gap” kad se Ros pojavio iza njega i tako mu zaustavio seriju pretjecanja. Kimi je Ferrariju i Formuli najmanji problem.
Malkice pregrubo na Rosberga zbog trkaceg incidenta u prvom zavoju.
Tek su na kraju kocenja Vettel i Verstapen “znacajno” dosli Rosbergu sa desne strane u koju je doduše Rosberg sa sredine staze uletio prateci Hamiltona, ali je pustio dovoljno mjesta, dovoljno da 1 bolid sa trakcijom prođe. Po meni krivica na Vettelu što je uletio prebrzo, a na Verstapenu šta gura nos tamo di mu nije mjesto. Rosbergu mozemo privovorit da je mogao bolje startati 😛 lp
Znači nije mi se učinilo kada sam posumnjao na dodir Maxa i Vettela? Meni se također na prvu činilo da je Max dirao Vettelu zadnju lijevu gumu a samim time ga usmjerio sa normalne putanje bliže Rosbergu. Taj mali mi stvarno već ide na jetru. Tako kratko vrijeme je u jakoj ekipi a napravio je hrpu problema na stazi. Udarao je i Kimija i Vettela više puta , ponaša se kao da je sam na stazi. A ako je to istina i slažem se sa Mladenovom tvrdnjom zašto je onda uopće Vettel kažnjen? Pa zar su svi slijepi od sudaca… Read more »
Tako je, mislim da je glavni problem – živčani i malo previše prepotentan mladi Max koji nema koga nije već u ovoj sezoni opalio i izgurao sa staze a najviše Kimija i Vetela. Tu se krije glavni problem, za to treba pitati Ocona koji mu je bio glavni suparnik u kategoriji “Europa-junior”, trebali ste vidjeti te borbe – Max svaku drugu utrku nije završio upravo zbog toga što su protivnički bolidi u koje se zalijetao bili – tvrđi,,,,
slozio bih se s komentarom laude glede hamiltona… to je momenat kada racer tako iznese iz sebe sav taj naboj emotivnosti ! sve sto se desava ove sezone i statistički gledano Mercedes isporucuje na svjetske F1 staze 43 motora, a sva tri, i jedina tri, koja su otkazala bila su baš njegova tri? prokomentarisao bih, jednostavno treba nekada i te malo sportske sreče… koliko ta sportska sreča ima tu težinu i cijenu? u mom oktanskom sportu-koja je majka daljnim jačim klasama , jednom prilikom vozio sam međunarodnu utrku, sredinom utrke , preticanjem, s 6.-te startne pozicije , negdje vec na… Read more »
Eh, kad bi svi ljudi koji prate Formulu 1 toliko je voljeli kao vi… Kad ste se vi potrudili, da i ja velim još jednu sitnicu: Räikkonen je briljantan vozač, jedan od istinski najvećih (ili, kako velim: vanzemaljac). Kad se nakon 2007. mučio i borio s ondašnjim Ferrarijem, mnogi su ga (u ovoj zemlji) pljuvali. Ja sam ga branio i tvrdio da samo treba sjesti u pravi auto i bit će on stari. Kao ono s naučenim voženjem bicikla. Ali, sada mi se čini da je drugačije. Najviše me je pogodila ta apatija prilikom koje ga prestigao Rosberg, ta uspavanost… Read more »
kaže jednom prilikom meni ćiro blažević, a nismo čak ni poznanici, eto slucajno se jednom sreli, nesto neobavezno, završili posao i tako uz kavu jedna neobavezna priča… znaš sine… samo budala godinama, ostari, osjedi, zube pogubi…ali neće promijenit mišljenje, tvrdoglav ko magarac… sine kad čovjek sazna, shvati, promijeni mišljenje i preko svojih principa ,prihvati stvarnost, tada u životu napreduje…. ovo napisano je upučeno rozbergu… jeste zatekao kimia… ne branim kimia, čak podržajem svaku kritiku na ovaj račun ! trebao je kimi braniti braniti poziciju do zadnjeg centimetra… rosberg je promijenio style… odlično, nek pokaže da je satkan za šampiona !… Read more »
Da i ja sam tog vidjnja da Rozbega nije trebalo kazniti.Cak sta vise kad oba vozaca nastave trku bez nekih posledica mi je stvarno glupo kaznjavati nekoga
Za razliku od prošlih, mislim da je ovaj tekst malo neobjektivan i da se kroz ovaj tekst vidi da je autoru prilično krivo zato što Hamilton nije pobedio i nekako stiče se utisak kao da to pokušava da kompenzuje kroz ovaj tekst . Već na početku se kaže da je Hamilton već u kvalifikacijama pokazao da je sigurno najbrži vozač današnjice. Pitam onda da li bi to trebalo da znači da je Rosberg u Singapuru pokazao da je najveći vozač današnjice kada je sa 0,7 sek nadmašio tog istog Hamiltona u istom bolidu.Tada se uopšte ne spominje da veličanstvena vožnja… Read more »
Odličan i ovaj puta nadasve objektivan uradak Mladene Jergoviću!Da bi čovjek reč rekel.
Mali dodatak-
Hamiltonovoj mašini sigurno nije pomoglo ono ganjanje vremena i tu bi trebalo potražiti barem dio uzroka odustajanja.
Kako god na kraju sezone završilo, mislim da ću kao navijač Hamiltona onu sccenu s gorećim zadnjim krajem bolida pamtiti cijeli život.
No mora se priznati da sada Rosberg ima stvarno pet utrka prije kraja prednost koju samo poželjeti može i ako on osvoji naslov čestitam mu, jer sastavni dio sporta je pobjeđivati, ali i gubiti!
Tako ja pamtim kada je Grosjean pregazio Alonsa u Spa…
ili kao navijač Ferrarija, kad je timo Glock propustio hamiltona u zadnjem zavoju VN Brazila za 1 bod prednosti ispred Masse i prvi naslov prvaka -.-
za mene je vozac utrke Alonso.
Ima nas još 🙂
Uz dužno poštovanje, formula 1 je oduvijek bila politika i sukob interesa. Činjenice ( podaci )ne lažu. Sumnjiva je igra Laude i Wolffa.
Wolff says the engine problems Hamilton has encountered have not been related to each other.
“It’s interesting because most of the failures were not linked to each other – it was different failures,” said Wolff.
“It was failures that were either in the supply chain, or material problems or assembly problems, or just a mistake in the design or fatigue below the mileage it should have been [capable of].
“So there is no pattern in those failures that we can identify.”
Jako zanimljivo. Problem materijala ili montaže (?!!). I to samo na motorima jednoga vozača. Ma dajte molim vas.
Gle znamo svi da navijaš za Hamiltona no daj mi reci kako si komentirao to da Rosberg nije mogao startati (ako se ne varam u singapuru zbog greške na volanu) ili kvara u zadnjoj utrci 2014 gdje je padala odluka o naslovu? Imao j i Rosberg pehova proteklih godina pa to nikto nije spominjao kao sabotažu. Hamilton je naj agresivniji vozač na gridu a samim time i daleko podložniji kvarovima bolida. To što ima problema sa mjenjačem, motorom ili kočnicama a drugi baš i ne (bar ne u toj mjeri ) ovisi i o njemu samome. Sad je kao sabotiran… Read more »
Tačno! Slučajno su u Nemačkoj u Mercedesu stavili malo lošiji materijal na 3 Hamiltonova motora ili možda na svih 8, 9 koliko već koristi..