McLaren-Honda ulazi u novo razdoblje. Ne samo zbog velike vozačke smjene koja je objavljena u Monzi prije neki dan, smjene koja šalje svjetskog prvaka iz 2009. Jensona Buttona u polu-penziju, nego i zbog velikog pojačanja u samom vrhu vodstva ekipe.
Eric Boulier, Francuz koji je do sada obavljao dužnost direktora utrka, dobiva novog šefa, čovjeka koji će pokušati biti poveznica između trkačke F1 momčadi i dioničarskog odbora cijele grupacija McLaren, na čelu s vječitim Ronom Dennisom.
Taj se šef zove Jost Capito, 58 mu je godina, Nijemac je iz Neunkirchena i svima koji su čak i površno pratili svjetski motosport izvan Formule 1 njegovo je lice poznato iz TV prijenosa Svjetskog reli prvenstva. Capito je posljednjih godina postao sinonim za mega-uspjeh u ovom velikom natjecanju – bio je boss pobjedničke ekipe Volkswagena koja svjetskim reli poprištima hara već četvrtu godinu uzastopce.
Francuz Sebastien Ogier osvojio je tri svjetska prvenstva za redom od 2013. do 2015., a svi su izgledi da će, premda su do kraja sezone ostale četiri utrke, to učiniti i ove godine. Bit će u tom novom uspjehu mnogo toga stvorenog pod super-preciznim i teutonski efikasnim vodstvom Josta Capita. Štoviše, dio njegovog dogovora s McLarenom – nakon što ga je Dennis uz pomoć svojeg glavnog opartivca Jonathana Nealea počeo nagovarati na transfer u Formulu 1 još prošlog ljeta – bio je uvjetovan završenim ili praktički završenim poslom s Volkswagenom u sezoni 2016. Capito je formalno potpisao za McLaren u siječnju, no jedna klauzula u ugovoru dozvoljavala je stvarni prelazak tek kad Nijemac bude uvjeren da je njegov posao u pobjedničkoj reli ekipi praktički završen. Naknadno je, tako, preciziran datum njegovog početka rada u Wokingu kao 1. rujna.
Capito je u natjecateljskom automobilističkom sportu proveo cijeli svoj radni vijek. Bio je najprije u BMW-u tijekom osamdesetih, u radnoj grupi legendarnog gurua za motore te firme, Paula Roschea, potom je radio u Porscheu, a krajem 1996. je prešao u momčad Sauber, kao član tamošnjeg izvršnog odbora – što je njegovo jedino ranije iskustvo u Formuli 1. Zatim je radio u Fordu i od 2012. do prije nekoliko dana u Volkswagenu.
Premda je, naravno, svoje najveće uspjehe ostvario posljednjih godina na etapama najvećih svjetskih relija, Capito je oduvijek tvrdio da je njegova najveća ljubav Formula 1. Ako znamo da mu je kao klincu i mladiću najveći heroj bio Bruce McLaren – onda je njegov dolazak na mjesto direktora cijelog morosporta te momčadi upravo sudbinski prikladan.
Capita sam osobno upoznao i prilično se s njim zbližio sredinom devedesetih, kad je bio prvi čovjek tada ekstremno popularne serije pratećih utrka nedjeljom prije svake utrke europske sezone Formule 1, serije Porsche Supercup. FOM je (i) tada držao TV prava ove serije, premda se produkcijski udio tada svodio samo na održavanje on-board kamera na automobilima i kasnije uređivanje kratkih TV reportaža nakon svake utrke, pa sam s Capitom bio u čestom kontaktu. Inteligentan, britak, izuzetno brz i sposoban i – premda Nijemac! – izuzetnog smisla za humor, Jost je intenzivno živio za svaku Supercup utrku.
Uostalom, serija je 1993. i zaživjela na njegovu inicijativu, no sigurno najveći coup bila mu je ideja da u svakoj utrci sudjeluju dva VIP vozača, koji nisu mogli osvajati bodove, ali su, za Porsche, bili od neprocjenjive PR vrijednosti. Bilo je tu glumaca, pjevača, olimpijskih pobjednika, čak i političara, no kruna je bilo sudjelovanje, u toj seriji posve identičnih automobila (OK, tvornički VIP primjerci možda su bili mrvicu identičniji), čak 32 bivša i aktualna vozača Formule 1. Baš te početne 1993., recimo, Mika Häkkinen, tada još samo rezervni vozač McLarena, došao je u Porsche Supercup, odvezao dvije utrke (Monako i Mađarska) i u obje – pobijedio!
Capito je, naravno, u tim prigodama lebdio u oblaku blažene euforije i u njemu ostao praktički kroz iduće tri sezone, vjerojatno najveće i naslavnije godine Supercupa.
Za mene osobno najsvjetliji trenuci suradnje s Capitom došli su 1995. Ideju da FOM na kratko dobije jedan lagano nabrijani primjerak modela 911 Carrera Cabrio, posjedne u njega kamermana i proveze krug staze u Monte Carlu u nedjelju ujutro Capito je odmah prihvatio. Kamerman se zvao Max Hodgetts, skinuo je cipele i sjeo s kamerom na onaj dio Porschea ispod kojeg je bio sklopivi krov. Vozač sam bio – ja. Ta vožnja po sunčanom Monte Carlo, za volanom crnog Porschea, pred prepunim tribinama bila je zacijelo jedan od svjetlijih doživljaja iz mojih F1 godina. Da, krug sam morao odvesti super-polako, i zbog nediplomatskih prijetnji samog Capita (koje, znao sam, nikada ne bi bile ostvarene sve da i jesam kresnuo Carreru negdje u ogradu…) i zbog činjenice da je Max bio prilično ranjiv u svojoj radnoj poziciji, pa je sve preko 60 na sat bilo uistinu opasno. Snimljeni materijal bio je sjajan, i prvi koji ga je u FOM-ovu režiju došao pogledati bio je Jost Capito.
Sada je taj isti čovjek postao glavni operativni šef McLaren-Honde na utrkama., zaokruživši na perfektan putanju od prve tinejdžerske sportske strasti. Nema puno sumnje da će McLaren (i) zbog te činjenice od sada biti značajno jača momčad.
Mladen Jergović
Zaista ne znam koliko on moze pomoci McLarenu ako im Honda napokon ne isporuci odlican motor
Aj neka ga, mada me posebno ne zanima njegov istorijat, ipak je lijepo znati. Hvala Mladjo..
Hvala Mladene na udovoljenoj želji!
Dobar tekst samo jedna mala opaska.Sa Volksvagenom jeste napravio uspeh ali nistata novo u reliju ako pogledamo samo sta su radili Citroen i Peugeot pre njih.
U svakom slucaju kao Mclarenovcu nadam se da ce da donese neku novu i pobednicku energiju timu