Momčadi dogovorile novi format kvalifikacija za 2016.

Prema pisanju Motorsporta i Autosporta, šefovi momčadi i Formule 1 su se danas na sastanku Strateške grupe i F1 Komisije u Ženevi dogovorili oko promjene kvalifikacijskog formata. Sustav po principu eliminacije bi po njihovom mišljenju mogao vratiti interes gledatelja. Ideja još nije potvrđena, ali to bi se navodno trebalo dogoditi sljedećeg mjeseca kada bi FIA-ino Svjetsko motorsportsko vijeće trebalo dati zeleno svjetlo.

Novi format funkcionira tako da Q1 traje 16 minuta. Nakon 7 minuta ispada najsporiji vozač, a potom nakon svakih 90 sekundi ispada sljedeći najsporiji vozač, i tako do isteka vremena. Nakon što ispadne 7 vozača, ostalih 15 prolazi u Q2.

Q2 traje 15 minuta, a nakon 6 minuta ispada najsporiji vozač. Kao i u prvoj kvalifikacijskoj rundi, nakon toga svakih 90 sekundi ispada po jedan najsporiji vozač, i tako do isteka vremena. U ovoj fazi će također ispasti 7 vozača, a preostalih 8 odlaze u Q3.

Q3 traje 14 minuta; nakon 5 minuta ispada najsporiji vozač. Kao i u prve dvije runde, svakih minutu i pol nakon toga ispada najsporiji vozač, i tako do isteka vremena. U posljednjih minutu i pol ostaju dva vozača koja se onda bore za pole position.

F1 Komisija je donijela još jedan prijedlog, a to je kažnjavanje vozača, odnosno dodavanje vremena na postignuto kvalifikacijsko vrijeme, i to na temelju pozicija u prvenstvu. Studija je provedena koristeći VN Abu Dhabija 2015., a vodećem u prvenstvu je dodano četiri sekunde na njegovo kvalifikacijsko vrijeme, dok su svi ostali dobivali dodatno vrijeme s obzirom na poziciju u prvenstvu: viša pozicija – veća kazna (više dodanog vremena). Pretpostavljalo se da bi ovo moglo biti kombinirano s novim kvalifikacijskim formatom po principu eliminacije, ali vjeruje se da prijedlog nije dobio potrebnu podršku.

Osim ovoga, momčadi su se dogovorile odgoditi donošenje konačne odluke oko tehničkog pravilnika za 2017. do 30. travnja jer još uvije traže soluciju koja će ubrzati bolide onoliko koliko je to potrebno.

Jedan od prijedloga koji je također bio tema rasprave, a koji bi se posebno mogao svidjeti navijačima, odbacivanje je trenutnog limita od 100 kg goriva od 2017., na temelju činjenice da će brži bolidi zahtijevati više goriva kako bi mogli voziti ‘punim gasom’. McLaren i Red Bull su navodno bili za ovaj prijedlog, ali on nije prošao. Međutim, postoji kompromis, a vrlo je vjerojatno da bi to moglo biti podizanje ograničenja na 105 kg goriva, umjesto dosadašnjih 100 kg.

20 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
goc

NAJBOLJE SU BILE STARE KVALIFIKACIJE VOZI VOZI PRIJE DESETAK GODINA

kimi car

Bernie pomahnito 🙂

Pendulum

Danasnje formule prakticki mogu odvozit samo jedan brzi krug ili dva ovisno o stazi. Sve je vezano za ERS. Izlazni krug se vozi da se zagriju gume prakticki sa iskljucenim MGU-K tj. baterija se cuva da ostane puna. Pred zadnji zavoj izlaznog kruga mijenja se postavka MGU-K na najjacu snagu. Kod McLarena ta postavka na volanu je C1 ili fixed 1 postavka gdje MGU-K isporucuje punih 160ks pod gasom. Prilikom takve postavke baterija se jako brzo prazni tj. nemoguce je prikupit energiju nazad koliko je potrosis u tom krugu. Na nekim stazama sa više kočenja npr Circuit of the Americas… Read more »

override667

Skoro svi bolidi na stazi će imati iste uvjete prilikom svake elimininacijske runde..

Forza

Vjerovatno ste ovo pročitali, ali evo svejedno: “I wonder whether the F1 bosses on the Commission pay attention to how F1 cars produce quick qualifying times. The best times are set when the tyre is on its first or second hot lap. After that, the best performance of the tyre is gone and the lap times don’t improve. “So the reality is that teams will not just go out onto the track and keep going round and round to set quicker times. They’ll go out, set what they hope is the quickest time on a fresh tyre, come back in,… Read more »

Iceman 7

Oni ocekuju borbu dvojice za pole position,pa npr ostanu raikkonen vettel rosberg i hamilton,nakon 3 min ispanu raikkonen i hamilton,i kad ce stic vettel i rosberg promjenit gume za zadnji pokusaj ako su se borili s RAI i HAM da ne ispadnu na 3. i 4. mjesto.Mozda ce bit zanimljivo za poredak od 4 ili 5 do 20.mjesta ali za pole nece.Kakva se pravila izmisljaju vozaci ce kao i skijasi izvaciti loptice s brojevima,…

Forza

Buahahahahaha!

override667

Bude Bernie u duhu smanjenja troskova otkazo kvale pa će se na tomboli izvlacit startni brojevi.. Pa će nakon pola sezone prvih 10 moć izvlacit pozicije od 10og mjesta..

MJ512

Meni ovo na zvuči loše, iako mi je ovaj stari format dobar. Vjerujem da bi sa takvim načinom kvalifikacija dobili to da su bolidi više na stazi, a oni sporiji bolidi bi se eliminirali tako da će se smanjiti mogućnost da netko nekome zasmeta prilikom brzoga kruga. A plus k tome najbrža dvojica imaju minutu i pol potpuno slobodnu stazu za postizanje pole positiona. A za ovo dodavanje vremena prema poziciji mogu samo reći da mi je drago da nisu dobili potrebni broj glasova. 😀

prosti

…pa nije niti loša ova nova shema – biti će potrebno što bolje iskoristiti vrijeme na stazi, a za sami kraj ćemo gledati borbu najboljeg dvojca, neće biti izlika smetao mi taj i taj….

Bilal

Neznam kad tolko filozofiraju sto ne vrate kvale iz doba Shumija i Mike

aprenrecaj

al´ u to vrijeme je znalo ne biti nikoga na stazi po 10 i vise minuta,tako da mislim da je bolja sadasnja verzija,a ova bi mogla biti jos bolja

sennad

Sreca za ovu Barnijevu komisiju sto nije imala sluha za ove 4 sekunde… Ovo ostalo je bukvalno primoravanje da su na stazi neg na podesavanju 😀

modesto

ma najbolje da tko osvoji pole position pobjednik,

hrcfaca

Pa iskreno meni i ne zvuči ovo tako loše, ali slažem se da trenutnom formatu kvalifikacija nije ništa falilo ili ne fali. No dobro, ako su več toliko željeli nešto mijenjati, a očito da jesu onda bolje da su donjeli ovu odluku nego da su stavili obrnuti start.

kobayashiF1

Svakako sam za promjene, jer kvalifikacije većinom prespavam.. uvijek isti ispadaju u q1 i q2 a isti se bore za pole..

AlonsoForever

ne mogu vjerovati. Neću komentarisati.

Dante

Zbilja nepotrebno kompliciranje, ali dobro, sljedece godine ce opet bit promjena i tako u nedogled. Vjerojatno racunaju na to da ce se time pojaviti problemi za najbolje. Ah, sretno s time.

FerrariHR

Na prvi pogled zvuči jako interesantno. Kako će funkcionirat kad svi izađu na stazu pa budu smetali jedan drugome…ko zna. Samo se zna-da se do zadnjeg kruga ništa ne zna,ha ha.

Mrav074

Ovo su pobrali elimination format sa Need for speed… A mila majko! Jedina 2 formata kvala sta su valjala je leteci krug, ili otvori stazu 60 min pa neka svi daju sve od sebe

Related Posts