Ferrari je prošle sezone odgodio rad na novom bolidu kako bi momčad u potpunosti razvila SF15-T – jednosjed s kojim je talijanska ekipa ostvarila tri pobjede u 2015. i zahvaljujući kojem se probila s četvrtog na drugo mjesto konstruktorskog poretka. Predsjednik momčadi iz Maranella, Sergio Marchionne, uvjeren je da odgoda neće imati utjecaja na performanse novog Scuderijinog bolida, s kojim Talijani žele Mercedes svrgnuti s trona.
“Maurizio Arrivabene će vam reći da smo odgodili neke stvari kako bi sav posao na bolidu za 2015. bio dovršen. Nadam se da se neće žaliti oko toga”, rekao je Marchionne.
“Malo smo odgodili početak nekih radova na šasiji bolida za 2016. Međutim, imali smo dovoljno vremena i odgovarajuće financijske resurse da napravimo pravu stvar unutar zadanih pravila. Zato sam uvjeren da ćemo Mercedesu otežati posao. Bolidu za 2016. smo pristupili s veoma jasnom idejom i interpretacijom. Malo je vjerojatno da on Mercedesu neće ponuditi pravi izazov. Teško mi je utvrditi hoće li bolid pobijediti ili ne. Ove godine nemam isprika jer smo u pravo vrijeme započeli razvijati bolid.”
Mercedes je prošle godine slavio na 16 od 19 utrka, konstruktorski naslov su osigurali četiri utrke prije kraja sezone, dok je Lewis Hamilton svoj treći naslov svjetskog prvaka osigurao na VN SAD-a, tri utrke prije kraja prvenstva. Međutim, predsjednik Marchionne smatra da će aktualni svjetski prvaci nakon Ferrarijevog uspona 2015. ovoga puta imati teži posao, te da će više respektirati slavnu talijansku momčad.
“Oni su natjecatelji kojih se treba bojati jer je Mercedes kompanija s prikladnim financijskim sredstvima kojima će na pravi način upravljati poslom oko utrka u 2016. Imaju dobre vještine pa ih ne smijete podcijeniti. Jako su napredovali u 2015. pa sam siguran da će njihov bolid biti dosta poboljšan za ovu godinu.”
“Poštujemo ih, ali nismo uplašeni borbe na stazi. Sjećam se da je Mercedesov šef Dieter Zetsche na početku, unatoč činjenici da smo prijatelji, bio malo arogantan prema Ferrariju. Toga je sada manje, ali ne previše jer su osvojili prvenstvo. Ako ovog trenutka porazgovarate s njim, mislim da će sada malo više poštovati Ferrari. Poštovanje jedino možete zaraditi rezultatima na stazi.”
Po nekoj zdravoj logici to se ne bi trebalo previše odraziti na pripreme za iduću sezonu iz prostog razloga što nema promjene pravila. Druga je stvar što Dirk De Beer forsira koncept prednjeg krila kojim se ne mogu suprotstaviti ni Mercedesu ni Red Bullu. S tako malim utjecajem prednjeg krila na opstrujavanje podnice nemaj nekih izgleda. Možda na sporijim stazama, na bržima vrlo teško. A tko zna, možda i Dirk promijeni pristup, premda čisto sumnjam.
Mislim da prednje krilo kod Ferrarija nije imalo veliki uticaj baš zbog koncepta bolida sa pull rod ovjesom. To nisu imali vremena promjeniti lani, ali ove godine sigurno hoće. Tako da bi napokon trebali vidjeti i prednje krilo sličnije ostalim ekipama.
A ovo krilo, mislim da je baš suprotno, više odgovara brzim stazama, nego sporim. Krilo koje proizvodi više downforcea za posljedicu ima manju maksimalnu brzinu na pravcu. Ali zato je brži kroz krivine. Zato na primjer na Monzi svi dolaze sa jednostavnijim prednjim krilima.
Torneremo e vinceremo. Siamo la più grande squadra del mondo.
Ozbiljne riječi gospodina Marchionea, malo nas vraća u dane Montezemola i njegovih sarenih najava i osvajanja naslova svake godine i to meni kao navijaču Ferrarija koji se nazivcirao uz ove lude Talijane (iskreno neznam kako da to nazovem taj cirkus koji je nastao odlaskom Schumija i drustva), ali to sve je bilo uzasno bolno za gledati. Dolaskom novog vodstva vratila se i vjera u to da Ferrari moze, a to pokazuju i izjave, ali u njima se osjeti i ogroman pritisak koji si ljudi tamo stavljaju. Taj pritisak ce ili iznjeti nesto odlicno ili katastrofu. Ali to je mentalitet koji… Read more »
“Poštovanje jedino možete zaraditi rezultatima na stazi.”
Na mjestu.