Nakon što je Bernie Ecclestone tijekom trkaćeg vikenda u Sjedinjenim Američkim Državama rekao da FIA planira raspisati natječaj za novu vrstu pogonskog sustava u Formuli 1 koji bi trebao biti puno jeftiniji od tzv. pogonskih jedinica, taj prijedlog je danas potvrdila sama Međunarodna automobilistička federacija. Ovaj potez dolazi kao odgovor Ferrariju koji je danas iskoristio svoj povlašteni položaj i uložio veto kojim je odbio pristati na smanjenje cijena aktualnih hibridnih pogonskih sustava. Odgovor FIA-e nije trebalo dugo čekati.
“FIA je u dogovoru s FOM-om na posljednjem sastanku Strateške grupe predložila postavljanje maksimalne cijene motora i mjenjačke kutije za kupce. Ove mjere su proslijeđene na glasanje te su usvojene velikom većinom. Međutim, Ferrari SpA je odlučio ići protiv toga te je iskoristio svoje pravo na veto. U interesu prvenstva, FIA je odlučila da neće pravno preispitivati Ferrarijevo korištenje svojih prava na veto”, stoji u izvješću Međunarodne automobilističke federacije.
Scuderia već duže vrijeme ima privilegiju ulaganja veta na bilo kakve promjene tehničkog pravilnika, kao dio beneficija koje dobivaju za sudjelovanje i povijesni doprinos Formuli 1. Vjeruje se kako je ovo prvi puta u posljednje vrijeme da se talijanska momčad odlučila na ovaj potez, i to u vrijeme kada su se praktički sve momčadi dogovorile da se troškovi moraju smanjiti. Prijedlog su prihvatile skoro sve ekipe, a on ograničava cijene motora na 12 milijuna dolara za aktualnu specifikaciju pogonskih jedinica, odnosno 8 milijuna dolara za godinu dana staru specifikaciju.
Umjesto konflikata s Ferrarijem, FIA želi uvesti standardizirani motor koji će momčadima biti dostupan od 2017. i koji će biti značajno jeftiniji.
“FIA će pokrenuti konzultacije sa svim sudionicima vezane za moguće uvođenje motora za klijente, koji će biti dostupan od 2017. Nakon toga bi moglo biti predloženo raspisivanje natječaja za ovaj motor, čija bi cijena trebala biti puno manja od aktualnih pogonskih jedinica. Uz podršku FOM-a, FIA će nastaviti sa svojim naporima kako bi osigurala kontinuirani dugoročni razvoj prvenstva te će tražiti rješenja koja će omogućiti ostvarivanje ovoga. To od svih momčadi traži pozitivan doprinos uspjehu ovog pristupa kroz prijedloge i inicijative u interesu prvenstva i njegovog nastavka kroz duži vremenski period”, stoji u FIA-inom zaključku.
Kakav novi motor, tko će ga “isprintati”… ? Koliko se honda i renault muče sa svojim nekonkurentnim motorima, dvije godine ne mogu navući 100 konja više. Na čeg bi taj novi tek ličio, bar 200 konja manje. Postoje i drugi jednostavniji načini za smanjenje troškova ali izgleda nekome nije u interesu dobrobit F1 nego vlastiti interesi. Mafija…
iceman, nije problem u “klasicnoj” masini vec u hibridnoj jedinici (tj. power unit) … ako ce nova specifikacija sadrzavati V8 atmosferac ili V6 biturbo bez hibridne jedinice, cijena ce drasticno pasti …. jedino sporno je protok i kolicina goriva, ali valjda i na to imaju neko rjesenje
Godina gledamo dominaciju jedne momčadi u sezoni (Brawn GB, Red Bull, Mercedes). Mi, a time Fia želi dvoboj dvije momčadi što je daleko zanimljivije i gledanije. Svaki put kad se jedna momčad pokaže dominantna dolazi do drastične promjene pravila da se stvari promjene, ali opet neka druga i to samo jedna momčad opet dominira! 🙂 Red Bullu su uzeli aerodinamiku i napravili da motor bude jedan od važnijih faktora i sad imamo Mercedes i tu se javio novi problem uz slab i neatraktivan zvuk motora, a to je da proizvođači motora ne žele konkurentima isporučivati motor u punoj snazi. I… Read more »
Kada če se vratiti SVETI V8?
Ova sramota od motora koji se nazivaju pogonske jedinice (na koje sam se, moram priznati, naviknuo nakon dvije nepune sezone) je uvedena da se smanje troskovi?
Dakle, 8 miliona dolara po komadu u najboljem slucaju?! Za motor, 8 miliona?!
I nakon dvije godine temeljitog istrazivanja, mobilizovanja ko zna koliko inzinjera i brda novca bacenog u razvoj istih, oni ih povlace?
Treba se neko dobro preispitati kako se kroje pravilnici, s kojim namjerama i ciljevima.
S novom erom V6 hibridnih motora Mercedes je svrgnuo Ferrari u smislu veta tj. isplanirao i dogovorio sljedeće dvije sezone(mislim na 2014. i 2015.).
Sve povlastice i riječi se uzimaju većinom od Mercedesa a tu i tamo od Ferrarija.
Moj osobni iskreni stav,a mislim i istiniti.
a tvoj osobni stav nije točan,jer očito malo znaš,vidim da nisi upućen koliku moć ima Ferrari u formuli 1,najjača i najdominantnija ekipa u formuli 1 se uvijek nešto pita,i bez Ferrarija nema formule 1..eto,to nije moje mišljenje nego to su činjenice.
Normalno da nije uvijek po njegovom,no on puno određuje smjer što će se događati u formuli!
Hvala na komantaru. Da točno slažem se i nisam tu da se svađam,ali pokušaj se ti lijepo sjetiti što je Mercedes rekao na kraju 2013 kada su rekli da odlaze ako ne bude V6 motora jer bi većina dotadašnjih momčadi izgubila dobavljača i bilo bi možda svega 6 ili 5 momčadi. Te su si složili motor za 2014 i 2015 njihove pogonske jedinice u kojima su najbolji,ali ne kažem da se nisu trudili i uložili puno znanja naravno da jesu,ali glup potez za osvajanje prvenstva tj. predaja i nagovaranje. Moje mišljenje je da su došli na dosta lagan način u… Read more »
Ma ne ide ti to tako, nema veto onaj tko trenutno ima najbolji motor, nego onaj bez koga F1 ne može. Ferrari je to pokazao 89 kada tu točno rekli kakve motore žele ili oni odlaze u indycar. Moje mišljenje je da Ferrari nije iskoristio veto za 2014. jer RB nisu mogli nadmašiti u aerodinamici pa su se nadali da mogu u motorima, a sad su iskoristioli jer Merc se nadaju sustići u motorima, a aerodinamiku šasiju verovatno mogu napraviti bolju jer znamo gdje je merc bio prije ovih motora.
Hvala na komenataru ovo mi je prvi da mi netko odgovara.
Da znam zato i jako navijam za njih,ali mislim da su više gledali na Mercedes.