Šefovi Formule 1 posljednjih tjedna rade sve kako bi popravili imidž najelitnijeg oktanskog natjecanja, a po riječima Emersona Fittipaldija, tu bi se trebali naći i F1 vozači koji nemaju dobre javne nastupe. Bivši svjetski prvak tvrdi da su oni postali roboti jer im momčadi i sponzori ne dopuštaju da budu ono što jesu.
“Mislim da je komunikacija veliki dio ovoga. Ako postoji jedna riječ koju bi im trebalo dozvoliti, to je ‘sloboda’. U SAD-u svi govore o ‘slobodni govora’. Ako vozite za Ferrari, prije press konferencije će vam biti rečeno ‘ne možeš reći ovo’ ili ‘ne bi trebao reći to’. To je s*anje! Jesam li ja robot ili posjedujem osobnost? To je ono što nedostaje.”
U nedavnom GPDA istraživanju je 86% navijača potvrdilo da vozači trebaju biti otvoreniji i iskreniji prema navijačima. Međutim, Fittipaldi ne misli da vozače treba kriviti zato što više ne mogu reći ono što zaista misle jer njih kontroliraju neke druge strane.
“Rosbergu bi trebalo biti dozvoljeno reći ‘čovječe, Mercedes mi je danas uništio utrku svojim odlukama’. Vozačima bi trebalo biti dozvoljeno reći bilo što. Oni umjesto toga sjednu, a na pitanje kakva je bila utrka odgovore ‘dobra’. Sustav je pogrešan, nisu vozači krivi. Trebala bi postojati bolja interakcija između javnosti i vozača po mom mišljenju.”
“Formula 1, dečki zaduženi za PR, oni bi vozačima trebali dozvoliti da kažu više. Ja sam u svoje vrijeme imao 20-godišnju komercijalnu vezu s Philip Morrisom i točno sam znao što reći, ali mogao sam reći bilo što. Mogao sam pokazati svoju osobnost. Imao sam slobodu govora, a to puno znači. Vozače ne treba kriviti jer se oni nalaze u drugačijem okruženju nego u moje vrijeme, ali to bi trebalo promijeniti. Oni se ne mogu izraziti. Ovo je sport, a njegova atmosfera ne bi trebala biti narušena tako što ćemo paziti što će vozači reći.”
Baš bezveze , kao da je to od krucijalne važnosti za F1 šta vozači smiju izjavit , a šta ne ! Ima F1 puno većih problema od ovoga .
Sto vise novca to manje sporta, jedno sa drugim tesko da mogu.
Da ja uložim u F1 400 mil eura, zaposlim vozača i plačam ga par desetaka miliona po sezoni a onda da on sere po meni i po timu koju mu daje i priprema bolid ne bi se ni pet minuta zadržao u ekipi. Problem je što mnogi još ne shvaćaju da su vozači dio tima, zaposlenici. Da se mene pita, vozačima ne bi ni djelio bodove, to ionako nema smisla dok voze u različitim bolidima. Ali, ok, kužim, treba malo zabave za raju…
Je on pametan njegova je teorija da kaj vozač bi trebal reći poslije utrke npr. dobre da su pobjedili zbog toga i toga u bolidu pa da svi čuju i kopiraju.
Nažalost, moram se složiti s ovom ocjenom…..u zadnjih 10-ak godina imamo samo Kimija (ne treba zaboraviti ni Webbera)…..sve ostalo je mlaka voda…
i plačljivci isto