Iako neke momčadi, poput Force Indije, Lotusa i Saubera, jedva uspijevaju platiti račune za pogonske jedinice koji se kreću između 17 i 22 milijuna eura po sezoni, Mercedes i Ferrari nisu voljni pristati na smanjenje cijena svojih proizvoda koje isporučuju ostalim momčadima. Sezonska zaliha hibridnih V6 turbo motora košta četiri puta više od njihovih V8 prethodnika, a valja imati na umu da u nju ulazi puno manji broj pogonskih sustava nego u eri V8 motora.
Sauberova šefica Monisha Kaltenborn tvrdi da je postojala želja da se cijene motora još smanje, ali je umjesto toga sve otišlo u krivom pravcu. Auto Motor und Sport prenosi da je FIA reagirala te da je predložila ograničenje cijene motora za privatne momčadi na samo 12 milijuna dolara po sezoni (10.8 milijuna eura). Međutim, tom prijedlogu se protive Mercedes i Ferrari.
“FIA-in zahtjev shvaćamo ozbiljno”, rekao je Toto Wolff. “Trenutne cijene su izračunate prema našem izvornom poslovnom modelu. Ako će one sada padati, mi bi trebali ponovno naoštriti svoje olovke.”
Ferrarijev šef Maurizio Arrivabene je dodao:
“Ne možemo tražiti manje nego što nas ti motori koštaju.”
Bivši Williamsov tehnički direktor i suvlasnik Sir Patrick Head vjeruje da su cijene visoke jer proizvođači žele naplatiti trošak razvoja novih tehnologija. Međutim, Kaltenborn smatra da to nije njihov problem:
“Mi nikada nismo htjeli ove motore. Proizvođači automobila su ih željeli pa smo ih bili prisiljeni koristiti. Zato ne mogu od nas tražiti da snosimo troškove njihovog razvoja. Oni na taj način promiču svoj imidž, a ne mi.”
Zašto je Williams mogao 90-ih dominirati nad velikima, a danas to ne bi išlo? Samo za ući u sekundu sa velikim igračima, danas je potrebno trošiti preko 100 milijuna € na razvoj i proizvodnju aero elemenata, prosjek koji se vraća u tvornicu je oko 50%. CFD simulacije, pa izrada 60-postotnih maketa koje se testiraju u zračnom tunelu, tek poslije toga ide proizvodnja 1/1, a pola proizvedenog se ne upotrebljava. Koliko se samo toga baci prije izrade u stvarnoj veličini, pogotovo kod velikih, oni si naravno mogu priuštiti puno više eksperimentiranja, FI npr. si to danas ne može priuštiti, oni moraju… Read more »
Ok 75 otto, u većini stvari se slažemo. Veliki proizvođači svakako teže reklami i velikoj zaradi u najpresti8žnijoj trkaćoj seriji a to je F1, a uz to razvijaju i tehnologiju. WEC je sigurno ekstremniji kao tehnološki poligon zbog trajanja utrka, ali je F1 ipak krema ili liga više u reklamnom i komercijalnom smislu. Ovakve PU sigurno neće u velikoserijska vozila ali će s vremenom pojedini elementi i jeftinije inačice doći u serijsku proizvodnju.
Admin,molim te izbriši mi ovaj i komentar at 16:59.
Bili kako bilo,čini mi se da tu proizvođačima nije stalo do testiranja novih tehnologija u extremnim uvjetima-za to postoji WEC-več su uzurpirali F1,kao najpopularniju kategoriju,kako bi kroz reklamu došli do extra velike zarade.Tu prvenstveno mislim na Mercedes,koji se na rjetko sumnjiv način našao tu gdi je a zapravo i na sve druge proizvođače.Kad smo već kod Saubera,što on ima s tim?Plača Ferrariju za reklamiranje njihovih motora,što ispada ko da mora platit Oerlikonu-proizvođaču brzometnih topova-zato jer nose njihov natpis.Točno,male su momčadi uvalili u veliki problem i tu bi trebalo popustiti,ili financijski ili tehnološki jer do velikoserijske proizvodnje ovih PU ionako iz… Read more »
Bili kako bilo,čini mi se da tu proizvođačima nije stalo do testiranja novih tehnologija u extremnim uvjetima-za to postoji WEC-več su uzurpirali F1,kao najpopularniju kategoriju,kako bi kroz reklamu došli do extra velike zarade.Tu prvenstveno mislim na Mercedes,koji se na rjetko sumnjiv način našao tu gdi je a zapravo i na sve druge proizvođače.Kad smo već kod Saubera,što on ima s tim?Plača Ferrariju za reklamiranje njihovih motora,što ispada ko da mora platit Oerlikonu-proizvođaču brzometnih topova-zato jer nose njihov natpis.Točno,male su momčadi uvalili u veliki problem i tu bi trebalo popustiti,ili financijski ili tehnološki.
Velike auto industrije žele razvijati nove tehnologije u ekstremnim uvjetima kao što su utrke F1 i to je normalno. Stoga su vjerojatno radili pritisak na FIA-u da to provede u djelo. Međutim, nije normalno da troškove tog razvoja naplaćivaju malim momčadima. Njima bi trebali PU naplaćivati onoliko koliko košta izrada tog proizvoida bez troškova za razvoj tehnologije. Kako smo čuli male momčadi nisu tražili niti žele ove nove tehnologije, jer oni nemaju od toga nikakve koristi već samo velike troškove.
daj mi reci kako da ti ja nešto prodam ako ne naplatim manipulativne troškove, da oni isporuče tu jedinicu ona njih košta xy novaca i tu mora biti uračnunato baš sve od igle do lokomotive i to je uredu. Izgleda da samo kod nas se rad ne cjeni a ono idem u šumu da si napravim drva za grijanje pa te susjed pita koliko te to košta a ti veliš lugaru sam platio drva 150kn po m3 i to je to? a gdje su ostali troškovi? Da zaboravio sam to se računati nesmije jer sve što nije zabadava je preskupo… Read more »
.ima dosta istine u vašim komentarima. Međutim, ja bih skrenuo pažnju na još jednu pogodnost koju proizvođači nisu napomenuli. Dakle, netko mora plačati razvojni program i sad dali je to ekipa ili mi kao korisnici za prizvođaće motora inije toliko bitno. Za njih je važno da pod terminom “razvoja” provlače praksu da investitori plačaju i njihove motore, tj. ne samo da Ferrari, odnosno Mercedes ima A1 inačicu, nego je to i netko drugi platio. U domeni nagrada svi znamo da su to ekipe koje najviše inkasiraju na kraju sezone, a ako tome pridružimo da ovakvom matematikom imaju manje troškove od… Read more »
nije priča baš tako jednostavna kako izgleda na prvi pogled . uvik troškove istraživanja , razvoja , ulaganja u nove strojeve , tehnologiju plača krajnji kupac samo …nekad su cifre manje pa ne obraćamo pažnju na to . ovde se radi o skupom proizvodu i visokoj cijeni i lako je to primjetit .pokušajte se pprisjetit koliko su prije 10ak god koštali prve plazme ili LCD tv -i u odnosu na klasične CRT – e , a koliko koštaju danas ? zašto ? jer su proizođaći troškove novih tehnologija , razvoja itd jednostavno “ukomponirali” u cijenu i sve je platija kupac… Read more »
Nema smisla uspoređivati televizor sa motorom.
Osim toga, motori za F 1 nikada se nisu proizvodili i neće se proizvoditi u velikim serijama. Uvijek je broj motora bio ograničen.
Slažem se da je motor samo karika u lancu ali zašto hibridni motor u Formuli 1? Ako žele razvijati hibridne motore imaju WEC pa neka tamo kemijaju. Sad već postoji Formula E pa tamo mogu razvijati čiste elktromotore i baterije.
Za F 1 je primjereniji atmosferac ili turbo motor bez baterija, recikliranja ove i one energije. Brutalna snaga i vozi miško.
Dakako, uz visoki stupanj sigurnosti za vozača.
avalon
Sve što si napisao stoji, ali krajnji kupac u ovoj priči nije Sauber, nego smo to ti i ja. Jer, kao što si već više puta napisao, interes za razvoj ovih motora dolazi od proizvođača, da bi se znanja stečena kroz taj razvoj primjenila u masovnoj proizvodnji automobila. F1 bi proizvođačima trebala biti poligon za razvoj, ali ne mogu očekivat da im pokrije i troškove razvoja od kojeg će kasnije imati koristi.
bare … jasno je meni ko će bit krajnji kupac ovih motora kad sve 100 % zaživi i uz pomoć F1 tj proizvođaća motora . to je jasno iz toga šta niko od njih ne želi odustat od ovih PU , daljneg razvoja i implementacije u “obična” auta jednog dana . no kako obićno biva prvo se novine pojavljuju na trkama pa onda ono šta je moguče i isplatljivo ide “dalje” u “serialu” . ja npr vozim sa “ride by wire” šta je aprilia prvo primjenjivala na svojim trkačim motorima , a posli “ugradila” i u serijske motore . isto… Read more »
avalon..ma neee,ti si trebao zamijeniti Bernija,pa ti si čudo..toliko pameti na jednom mjestu i toliko održanih predavnja o formuli 1 da su te trebali angažirati kao prvog čovjeka formule 1 ili čak Ferrarija…Ti bi napravio čuda,garant!
Djelimično se slažem. Ali i Monisha je u pravu. Proizvođaći motora su htjeli ove pogone, i oni od te tehnologije jedini imaju koristi. Ja bih naveo jedan drugi primjer, igraće konzole. Uvijek su se u startu prodavale ispod proizvodne cijene, jer im je bila važnija promocija nego zarada. A zarada dođe kasnije sa prodajom igara. A s vremenom počnu zarađivati i na samoj prodaji konzola. Jedino je čini mi se Microsoft sa trenutnom Xbox One konzolom u startu malo zarađivao, ali su brzo spustili cijenu, zbog jeftinije konkuurencije… Tako bi i proizvođačima motora trebala biti važnija promocija ovih motora od… Read more »
Aha, tu smo…Nisam sklon teorijama zavjere ali ova priča sa motorima jako smrdi.
Fino je rekla Monisha, Sauber uopće nije želio novi motor ali ko ga pita. Ili ćete staviti novi motor ili letite van. Nimalo pošteno. Nekako imam dojam da je pravilo novih motora išlo na ruku Mercedesa kako bi unaprijedili novu tehnologiju koja je u Formuli 1 posve nepotrebna.
Razumijem da nove motore ne mogu prodavati jeftinije od cijene proizvodnje ali to znači da ćemo u bliskoj budućnosti gledati utrku Mercedesa i Ferrarija.
Vratite V8!!!
Ja osobno smatram da stvarni proizvođač ima pravo tražiti za svoj proizvod cijenu koju želi, a konkurencija neka radi svoj posao i neka da motore po jeftinijoj cijeni… Uzmimo primjer Renaulta sad svi znamo kako su se snašli u novom modelu (makar sam ja bio jedan od onih koji sam mislio da će renolček tu napraviti dobar posao ali sam se malo z….o) pa vas sad pitam koja će momčad uzeti njihove motore pa da budu i 50% jeftiniji? po meni odgovor je nula i ovi koji imaju ugovore bježe glavom bez obzira… Po meni nije ništa sporno, dečki koji… Read more »
Ovo me podsjeća na grčku krizu i priče tko je kriv. I ovdje ispada da su svi u pravu i krivu istovremeno – i Monisha je u pravu kada kaže da su im motori nametnuti, a s druge strane, pravo proizvođača je tražiti cijenu da (barem) pokriju troškove. Međutim, spremniji sam stati na stranu malih momčadi, jer ovako ispada da troškove istraživanja i razvoja plaćaju svi, a to inače ide na teret proizvođača (svi znaju da je to skupa “igračka” i da se time ne može baviti bilo tko)…