Red Bullov Helmut Marko je potvrdio da bi kompanija koja proizvodi energetske napitke mogla napustiti Formulu 1 ukoliko ne pronađu konkurentnu pogonsku jedinicu, osim ako se Audi ne odluči uključiti u sport i napajati Red Bullove bolide.
Bivši Ferrarijev predsjednik, Luca di Montezemolo, je već naveo prošli tjedan da Red Bullov vlasnik, Dietrich Mateschitz, želi privući Audi, koji je u vlasništvu Volkswagena, da pristupi sportu ili će Red Bull napustiti Formulu 1.
Red Bull se bori s Renaultovim pogonskim jedinicama ove sezone, sa šestim mjestom kao najboljim rezultatom do sada. Marko kaže kako da nije bilo službenih razgovora s Audijem, ali inzistira na tome da će Red Bull napustiti Formulu 1 ako ne budu konkurentni.
“Ukoliko ne budemo imali konkurentnu pogonsku jedinicu uskoro, onda Audi ulazi ili mi izlazimo,” rekao je Marko za BBC Sport. Postoji puno glasina. Službeno nije bilo zahtjeva niti razgovora. Volkswagen grupa prvo mora odlučiti tko će biti novi šef podrške, tko će voditi VW, kada riješe sve te stvari, možda će onda razmisliti što će raditi u moto sportu. Razgovarao sam, ali ne s ljudima s kojima vi mislite.”
Vodeći čovjek Formule 1, Bernie Ecclestone, kaže kako pokušava spriječiti Red Bullov odlazak i priznaje da bi ulazak Volkswagena bio dobrodošao.
“Oni (Red Bull) ne mogu otići. Želimo izbjeći to,” kaže Ecclestone. Mogu razumjeti to, ali isto tako nisam sretan zbog toga. Bilo bi odlično kada bi oni (VW) ušli u sport.”
Nisam dugo ostavio ovdje komentar, ali na ovo stvarno moram da odgovorim. Pa šta misle ovi iz RBR-a da je bogom dato da samo oni pobjeđuju? Dok su dominirali 4 godine, bilo im je sve super, sve bajno, krasno, idealno. 2 godine im ne ide i već plaču kako je Merc dominantan, kako sport više nema smisla, kako žele da odu, kako im Renault ne valja itd. Pa majku mu, isto djeca. Ako neću pobjeđivati, neću se ni utrkivati. Koliko su puta do sad onda Ferrari ili McLaren trebali da napuste sport, jer realno, oni su najviše od svih naučili… Read more »
Bez uvrede, ali ne kuzis ti F1, F1 marketing i F1 inzenjering. kako da RBR nadoknadi ocajan Renault motor? Imaju top sasiju, ali sto to vrijedi kad je motor smece. Problem je sto RBR nije tvornicka momcad koja ima i motor i sasiju kao Ferrari i Mercedes. Oni nemaju vlastiti motor, vec ga kupuju. jedino sto mogu kupiti je smece od Renaulta ciji inzenjeri nisu sposobni u 2 godine sloziti konkurentan motor. Pragmatican bez emocija, to je svijet F1.
U kojem si ti filmu da vjeruješ da RB ima top šasiju? Imaš neki info o tome ili to vidiš ovako od oka? Znači gube cijeli krug samo radi motora? Mercedes ima top šasiju što potvrđuju podaci i to je svima jasno.
Renault je tija nove motore. RB ih podrza. Sad su ih dobili, al ne zele se vise igrat. Slobodno mozete ic, trajali ste 1-ak godina, solidno. Placip*cke ne voli niko.
uostalom, do prosle sezone RB i Renault je sve rjesava naporim radom i ogromnim resursima. To sad valjda vise nemaju?
ovaj odgovor je osnovna skola.
ima interesantnih komentara no prilično su pljuvaćki orjentirani . nije mi jasno zašto ljudi toliko mrze RB ? popriličan broj forumaša spominje kako u RB kukaju i bolia bi ih kur ako bi ovi napustili F 1 . eto , ne mogu istrpit neuspjehe pa se kukavički povlače , a ka mnogi prije njih su se junački borili ne odustajući . ma da …sve 5 . ajde dragi zaljubljenici i poznavatelji F 1 napišite vi koliko je sezona trpila i opstala u F 1 jedna bogata toyota ? koliko je sezona opsta jedan BMW ( ni oni nisu sirotinja ,… Read more »
Druze meni je trebalo samo par recenica tvog teksta da ti mogu odmah repliku dati. Ovdje se vec odavno stvorila recenica “pljuvati”, pa je sad svi nesto kopiraju i koriste za negaciju ili afirmaciju svog misljenja, koji se smatra navodno tacnim. Ako neko ima argumente, sasvim normalne i iznese ga malo ljutito, to ne znaci da se nesto pljuje ili omalovazava. Ti, cijeli forum, pa i ja nemamo apslutno nikakve koristi od ovog RBR-a, sem sto ga mozemo gledati kako se utrkuje sa ostalim gridom, jer nas to eto cini sretnim, jer smo ovisni o nekom adrenalinu. To je nas… Read more »
bravo! to su rijeci experta. Useri:”robojde”, “Downforce” neka tvoj tekst detaljno procitaju barem 2x.
bravo, sve si tocno napisao.
Slavenowsky …možda si treba pročitat cili komentar , a ne samo par rečenica da bi mi replicira 😉 npr kažeš “… sad kada su u ratu s Renaultom, onda se zale na slab motor, pa zasto se nisu svadjali kada su 4 titule za redom uzimali!?” , a lipo sam napisa “prije nisu “kukali” iako ta PU nikad nije bila najjača ni najbrža ali se to moglo kompenzirat genijalnošću adrianove šasije …. aero paketa , downforca , gripa . sad je motor uvjetno rečeno važniji , a navedene komponente manje važne i jbga. proizvod se pošteno plaća ali je manjkav… Read more »
Koliko vidim zastupate misljenje da je RB u pravu kada ovako javno radi pritiske na Renault pa i citavu F1 zato sto je nezadovoljan pogonskim sklopom i da ima pravo na to zato sto placa te motore i ne razvija ih samostalno…Slazem se da ima pravo apsolutno biti ostar prema Renaultu jer skoro nikakve pomake nisu napravili po pitanju pouzdanosti i brzine evo vec skoro 2 godine.Medutim mislim da ne trebaju ove drame oko istupanja ili neistupanja iz F1 radi toga jer ako im ne pase uvijek mogu izaci kao i ostali timovi. I kad vec spominjete BMW u tom… Read more »
Drago mi je sta niste vise najbolji,placip*cke
dok su oni dominirali bilo je super.
Ja se nadam da je ovo jedna vrsta trika, koja bi trebala malo uzdrmati FIA-u, da promjeni neka pravila, pa da se mnogi velikani upecaju u F1, ali ako ovo rade samo za svoj interes, onda uz duzno postovanje prema ovom timu, oni su za mene prave pi**(beep). Zbog ovog Ferrari-ju se treba kapa skidati do poda! Dozivljavali su uspone i padove skoro 70 godina, ali i dalje su tu, takodje i McLaren koji je u najzescoj banani, mnogo goroj nego RBR, ali i dalje se bore, ne prijete odlaskom! Ali ove primadone cim nesto nevalja, odmah placu i zele… Read more »
Pa zašto Audi? Zašto ne VW? I u Rallyu imao VW in RedBull. Zašto ne i u F1.
Nije go*no nego se pas posra… Moze bit i Skoda, svejedno ce isti ljudi radit na projektu
“Oni (Red Bull) ne mogu otići. Želimo izbjeći to,”
Steta sta ovako nije razmislja dok je izbaciva legendarne staze s kalendara. Klosar pohlepni
A sto je o mogucem njihovom vlastitom motoru,citao sam u Auto motor und Sportu gdje je njihov novinar Michael Scmidt rekao da je Red Bull Racing u Milton Keynes dopremio VTT(Virtual Test Track) napravu koja simulira ili pokazuje kompletno ponasanje bolida.Naveo je da VTT jedino imaju dva proizvođaca motora Mercedes u Brixworthu i Honda u Sakuri i jednostavno zakljucio kada kupujete najekstremniji oblik dinanometra to znaci samo jedno,spremate se za proizvodnju motora.Dali Red Bull se priprema za proizvodnju vlastitog motora ili se Audi ili neki drugi proizvođac polako useljava neznam ali VTT sigurno nisu kupili bezveze budemo vidjeli
Ma nek misli ko kaj hoće, ali meni i Caterham malo nedostaje
Meni Arrows. Oni su bili opicena momcad. Jos kad se sitim onog bolida trosjeda hahaha
Mislim da ih ni Audi neće spasiti.
Spasitelj se zove Adrian.
Ma treba im prvenstveno pouzdan motor. AN je ostavio iza sebe solidan tim.
Koliko vidim, nikome nebi falili. Ili ste djeca ili ne kužite koliko su oni bitni za ovaj sport. Večini vas najviše smeta samo ime momčadi “Red Bull”, tvornica pića, pa? Šta da se zovu Renault eee to je več druga priča, onda bi imali pedigre, povijest, tvornicu automobila… RB je relativno mlada momčad koja je u svojoj kratkoj povijesti napravila nevjerojatan uspjeh, “razoružali” su sve momčadi s pedigreom. Ne znam kako vi gledate utrku tj što vidite kad ugledate RB bolid? Koju to razliku primječujete? Po čemu su toliko drugčiji psim po imenu? Bore se po istim pravilima, Pit stop… Read more »
Ferrari je u formuli jer je to jedino sto imaju osim prodaje super automobila. Tu su od pocetka f1 vec 65 godina. Kako mozes napisat da su oni tu zbog marketinga. Pa to je najpoznatija auto marka pored mercedesa. A red bull ako ode, netko ce doc na njihovo mjesto, Pa nece bazu u Miltonu pretvorit u tvornicu sokova.
A što ti misliš da Ferrari ili Mcl. odu da bi njihove garaže u pit lane i startne pozicije ostale prazne zauvijek?? ili bi došao netko drugi? Tješi se ti kako očeš, ali tu su zbog novca, a on dolazi preko marketinga. Nažalost je tako.
a ko će to doć umjesto njih? Dobro Ciki-f1 veli, mlada momčad kao što su nekad bili mladi i Ferrari, Lotus, McLaren, Williams, koji su obilježili ovaj sport. Pa šta ako su proizvođači pića?
Mislim da Ferrariu ne treba marketing…
Ne treba ni Coca Coli pa dobar dio zarade konstantno ulažu u marketing. Marketing nije nikad loša investicija.
Coca cola je losa za zdravlje i to ljudi sve vise i vise pocinju shvacat, zato oni ulazu masu u marketing. Ferrari je brend “svetinja” koji ce uvik imat svoje kupce. I nije los za zdravlje (osim ako ga be omotas oko stupa hehe)
Off-Ciki Coca-Cola 50% bruto zarade daje za reklame, desetljećima. Ferrari na reklame ne troši niti lipe, njihova reklama je staza i fanovi. Svi u F1 bi željeli biti u plusu, to je sada malo teže jer skoro pola timova troše samo na pogon preko pola budžeta, MM-i procjenjuju budžet na 30-40 mil.$, toliko skoro koštaju samo PJ-e. Već preko 7,8 godina da bi se sudjelovanje u F1 isplatilo treba imati dobra leđa van nje, samo slikanjem u F1, ako tako misliš pod marketingom se nikome ne isplati. F1 je uvijek bila prestiž, ne marketing,, ima masu serija gdje se proizvođači… Read more »
Zeus, ali da nisam u malo sažetom obliku napisao isto što i ti, evo citirati ću sam sebe “oni moraju biti viđeni na boljim mjestima od 9 i 10 pozicije, jer večinu nije briga za te pozicije (gledano iz marketinške perspektive). Svi se oni tamo bore za marketing a on je na prvim mjestima” I isto tako sam rekao kako je Ferrariu F1 marketing, trenutno je loše ali što je tu je. A što se tiće Cole, samo sam je uzeo za primjer jer je ona sama po sebi brend, da se prestanu sada reklamirati još 200god bi svi znali… Read more »
E kamo puste srece da odete . F1 i onako pripada proizvodjacima automobila , a vi ste svakako uljez kojeg treba izbaciti . Da ste ne daj boze nastavili dominaciju dosli bi drugi poput vas pa bi startni red izgledao poput 1 i 2 Coca Cola F1 Team 3 i 4 Red Bull Racing 5 i 6 Nivea F1 Team (normalno zenska postava , jer to pridonosi gledanosti) 7 i 8 Tuborg Racing Team ……… (za njih bi vecina muske populacije navijala) Tu bi negdje mozda bio i Ferrari , jer bez njega ne moze , a mozda bi i… Read more »
Bravo za tebe, vidici su ti široki ko ušica igle…
@Portorico; ti bubneš i ostaneš živ
sutra rano idem u kupovinu auta samo prije toga trebam rješit dilemu šta kupit … neki williams , FI , TR ili sauber jer kako reče forumaš Portorico “F1 i onako pripada proizvodjacima automobila ” . rado bi se odlučija za RB kad bi oni proizvodili auta no kako cjenjeni forumaš kaže oni su uljez kojeg treba izbacit jer ne proizvode aute . ko je vidija bit u F 1 , a ne proizvodit bar 3 do 4 rasna kupea ka šta proizvode williams , FI , TR , sauber . btw , od 10 timova na gridu tek 3… Read more »
Evo moci ces Williams kupit haha http://www.autocar.co.uk/car-news/industry/williams-grow-road-car-business-f1-know-how-and-tech
Ja cu si trazit na njuskalu jednog Torro Rosso Twinga 🙂
Sve pet avalon samo MCL koliko ja znam po novom proizvodi motore,odnosno motor v8 3,8 l koji se nalazi u P1 i svim ostalim njihovim modelima.Pretpostavljam da si mislio na Mclaren F1 i BMW v12 kada si govorio da “ubacuju” motore drugih proizvodaca.
MikaM.. ma da , P1 je u “pogonu” od 2013. i to im je prvo auto sa njihovim motorom šta znači da su do 2012. bili samo proizvođaći šasija za koje su KUPOVALI , a ne proizvodili motore . jesu li u tom periodu bili proizvođaći auta ? valjda donekle jesu …polovično 😉 kad bi ovo šta kaže forumaš Portorico “F1 i onako pripada proizvodjacima automobila ” bilo pravilo onda bi F 1 polovično pripadala i McL isto ka i RB jer i oni rade šasije za svoje bolide , a motore kupuju .
u stvari taj isti motor je napravljen 2011 godine za model MP4-12C ali bit ostaje ista do te godine nisu proizvodili motore..
Avalon…Zato sam na pisao “po novom” sto bi znacilo odnedavno eto da budem precizniji od prije 4 godine otkad proizvode cestovne modele sa svojim vlastitim motorom.S ostalim napisanim se slazem samo sam te tu ispravio jer je Mclaren sada proizvodac automobila,doduse “eksluzivnih” ne velikoserijskih ali je proizvodac za razliku od ostalih navedenih.Valjda sam sada bi jasniji.Pozz 😉
Easy come, easy go. Pozdrav…
E, stari moj, sad se ne slažem sa tobom
Kao sta je vec dobar br forumasa napisa, i Mc je u banani, i Lotus i FI pa nitko ne prijeti odlaskom. Neka se uhvate posla, mrzin opcenito ljude sta kukaju kad neide po njihovom. To su obicno razmazeni mamini sincici
moraš to ovako sagledati. Imaju novaca, ne pitaju koliko košta i, vjerujem, pošteno plačaju, a za uzvrat žele samo kvalitetan proizvod . Šta sad tu ne valja?
Tako je raca-ka, a i Renaultov motor im ocito nije bas jaca strana zadnjih sezona i hoce ga zamjeniti boljim… I vjetujem da im je odluka ispravna… A Mclarenu skidam kapu za hrabrost… Budimo realni nije Honda za f1 prije za rally ili tome slicno… Al vjerujem da ce ulazak honda i nadam se audia napraviti senzaciju u f1
Honda i rally???
Hahahahahahahahaha…..aaaaaahahahahaaa
Uostalom, ako se oni ne zele natjecat, tko sam ja da zalim za njima. Na kraju krajeva doci ce netko drugi, mozda cak i konkurentniji
Trenutno hondini motori nisu niti blizu dorasli konkurenciji… U f1 je bitan bolid, a vozac je tocka na I… Ne ulazim u obe meni zlatne god f1 do su Button i Barrichello vozili za hondu… I ne shvacam “ultra ljubitelje f1” koji f1 vide kao Ferrari… F1 je glavni oslonac auto industrije… Tehnologija u autoindustriji se razvija kroz f1… Zato Ferrari niti ne pomislja otici iz f1…
Nisu dorasli… Eno se bore sa Sauberom (Ferrari), FI (Mercedes) pa cak se nogu potrgat i sa RB (Renault). Mozda ipak nije sve u motoru… Poznato je da je prosle godine McL ima najbolji motor, pa nisu bili u puno boljoj situaciji. Mozda je ove godine ista stvar, a svi upiru prste na Hondu jer je tek dosla
Vidjeti cemo pri kraju sezone… Onda se najbolje vidi dali je do bolida ili samog motora…
do jučer su uživali i dominirali su ok,ali zašto plaču,mclaren i willams su loši godinama bili ,dobro sad je willams bolji nego prije,ali neka ne plaču..sad kad je seb otišao ranjivi su,
Cmizdravci, malo se ugledajte na McL i ostale momčadi u problemima koje nikoga ne ucjenjuju.
Najlakše je kukati i okrivljivati druge za vlastiti neuspjeh, pokažite bar malo muškosti i istrpite koju lošu sezonu.
Niste valjda živjeli u oblacima i nadali se pobjedama do vječnosti.
Dobro je ekipa prošlih godina komentirala da ste obična tvornica pijače i ništa više.
Moram priznati da sam sumnjao u tu tvrdnju, ali sad se uvjerih da ste jako jako daleko od jedne prave F1 momčadi koja se bori za bolje sutra usprkos mnogim nedaćama.
BAŠ STE JADNI I ODITE ČIM PRIJE.
Kad ste bili dominatni onda se niste bunili.Sad kad nejde odmah prijetite.Ako se jedan Mclaren se ne buni koji je 100 puta uspiesnija momcad nego vi i ne prijeti da ce napustit F1.F1 bez Ferraria i Mclarena nebi opatala a bez vas ce opstat.Vi ste nebitni u F1 da vam nije bilo Adriana Newya ostali bi tamo di ste bili prije njega.Mogao bi nabrojat 10 momcadi koje bi rade gledao nego vas.Mozes usput i onog dedu povest sa sobom ni on nam nece falit.
Minardi <3
A tko im garantira da će Audijeva PU biti konkurentna?
Pa sta ti je to je svabo. Oni ce prvu god napravit najbolji motor jer je to svabo
yupiiii …konačno si “progleda” i shvatija da njemac odma prvu godinu može napravit najbolji motor … potvrdija mercedes !
Kako nisu prvu godinu napravili najbolji V8? I corava kokos pogodi zrno…
Daijiro74 … a šta sam ti ja reka ? da ne trčeš pred rudo 😉 u No 1.1 si napisa “Oni ce prvu god napravit najbolji motor jer je to svabo” da bi sad pita “Kako nisu prvu godinu napravili najbolji V8?” čini mi se da si u nekakvoj nedoumici . i zašto švabo , a ne njemac ? jbe te to zbog “tvojih” japanaca …zapravo samo honde jer toyota i yamaha se nemaju čime pofalit ? btw ni “tvoja” honda nije prve godine ( 1984.) iz prve napravila najbolji motor . zapravo , te godine su u konstruktorskom završili… Read more »
U postu 1.1 sam bia sarkastican.
I opet ponavljam, netribas prepisivat s wikia rezultate, imamo ni svi besplatan pristup da pogledamo sami
I btw bez obzira koliko je manje uspjesna, vidi koliki je utisak ostavila u F1 u to malo vremena. Vise nego ijedan vas njemac. Pogotovo među fanovima. Zamisli dta bi tek bilo da su duze vozili.
A zasto ne bi bila? Audi ima dugu povijest turbo-benzinskih modela a bome i endurance utrka pa zna nesto o konstruiranju izdrzljivih i pouzdanih motora (pogledaj Le mans sta rade vec citavo desetljece) a u “kuci” ima i Porsche hybrid tehnologiju koja je se vec koristila u utrkama tako da ne bi kretali od nule sigurno…kao npr. Honda! Ali dobro nije los ni argument ovaj iznad “jer je to svabo” 😀 tako da sve uzevsi u obzir mislim da bi bila konkurentija PU od Renaulta i Honde. Moje misljenje
to što imaju dugu povijest i iskustvo iz nekih drugih serija ne znači nužno da će u F1 odmah napraviti dobar motor.. Sjeti se Renaulta, oni su ako se ne varam prvi u F1 napravili turbo motor pa im ta tradicija i nije baš pomogla u ovoj novoj eri turbo motora.. Oni kad/ako uđu koje god to godine bilo, do tada će i gore navedeni Renault i Honda imati već par godina iskustva i popriličan broj kilometara na utrkama pa se uopće ne bi čudio da Audi bude u velikim problemima kao što je to većina proizvođača bila u svojim… Read more »
Koje godine je renault napravio F1 turbo motor?Govorimo o razdoblju prije 30 godina.Audi dominira Le mans utrkama proteklih desetak godina,i to blago receno dominira.U tom koncernu kojem pripada Audi i Porsche se utrkuju u Le mans seriji,Porsche sa 919 hybrid modelom koji ima v4 benzinski turbomotor a Audi sa R18 e-tron koji ima v6 (doduse dizelski) motor 🙂 (zamisli koje hladenje mora imati taj motor i svi sklopovi oko njega da izdrzi 24 sata utrkivanja). Pa moj komentar ide u smjeru da su valjda nekog vraga naucili iz svega toga i da ce im to biti dobra baza za razvoj… Read more »