Strateška grupa je prošlog tjedna predložila povratak nadolijevanja goriva od 2017., a Williamsovom vozaču Felipeu Massi se sviđa takva ideja. Brazilac smatra da to neće biti sigurnosni problem unatoč njegovom iskustvu s VN Singapura 2008. kada je svoj boks napustio s crijevom koje je bilo pričvršćeno na njegov Ferrari.
“Mislim da to nije sigurnosni problem. Nadolijevanje goriva je dugo bilo u Formuli 1, a imali smo samo par problema. Da budem iskren, to nisu bili stvarno jako opasni problemi. Mislim da je to dobra stvar i da će to potpuno promijeniti utrku. Sada imamo problem jer se utrkujemo s jako teškim bolidima s punim spremnikom, a ako usporedite kvalifikacije i utrku, velika je razlika u vremenima po krugu. Sada je puno sporije, a ja sam siguran da će utrka biti puno zanimljivija i ugodnija za voziti. Sviđa mi se ideja o nadolijevanju i ja sam za.”
Ovaj prijedlog mora odobriti F1 Komisija, a zatim i Svjetsko motorsportsko vijeće. Međutim, Martin Brundle smatra da bi to povećalo troškove pa zato ne vjeruje da će se to uistinu i dogoditi. Massa ima drugačije mišljenje i dodaje da bi glas vozača trebao imati veću važnost kada se donose odluke vezane za budućnost Formule 1.
“To je važno. Vozač treba biti tu kada se donose odluke. Sjećam se da sam tijekom zime razgovarao s Jeanom Todtom i da me pitao zašto su utrke puno sporije nego prije. Rekao sam mu da je to zato što imamo pun spremnik. Bolid je ionako teži, a utrka je puno sporija i tehnički dosta zahtjevnija nego prije.”
“Mislim da je važno da se vozači drže zajedno tijekom sastanaka tehničkog i sportskog sadržaja kako bi odredili budućnost Formule 1 i kako bi promijenili stvari tako da one budu puno zanimljivije, čak i za navijače. Nastojimo imati vozače na sastancima, to je važno.”
Bilo bi lijepo ponovno vidjet malo dinamike i taktiziranja oko ulaska u pit stop..ovo danas nemozes ni nazvat zaustavljanje u boksu..u 3 sec promijene gume i to je to..doslovno prolete kroz njega..ovo s gorivom je super ideja.
Felipe, tebe je piz….. sa gorivom koštala titule 2008………Nije dolijevanje rješenje, a i diže troškove i to znatno…… Setup ? Pa čemu onda služe inženjeri? Kako Red Bullu svih godina to nije bio problem?
Mislim da treba u pravilima dati više “zraka” projektantima i trošenju goriva, vratiti normalne gume i mogućnost izbora motora : V 8 ili 1,6 T…… Ovo sad je pimplanje da čuvaš gume i motor….
Najveci dobitak iz ovoga bi bia po mom misljenju puno lakse podesavanje bolida na treninzima. Jer ovako je tesko nac balans za bolid koji je na startu skoro 100kg tezi nego pri kraju utrke. Ovako ce se nastimat za bolid sa 30-40kg goriva, bit ce brzi, gume ce duze trajat i nece se mjenjat ponasanje bolida kroz utrku kako mu otpada tezina
ja bi volio jer bolidi su spori i teški ….užas
Ironija nakon onog u singapuru 😀
Mudro zboriš Felipe!