Alonso: Promjena pravila je znak da smo sve ove godine išli u krivom smjeru

Prošlotjedni sastanak Strateške grupe je rezultirao zanimljivim zaključcima i prijedlozima, a mediji, navijači i aktualni vozači su pozdravili promjene koje ćemo najvjerojatnije vidjeti u narednim godinama. F1 šefovi su se dogovorili napraviti istraživanja na različitim poljima kako bi bolidi postali pet do šest sekundi brži po krugu, a natjecanje zanimljivije. Na ovo se pitanje osvrnuo i dvostruki svjetski prvak Fernando Alonso – Španjolac tvrdi da velike promjene pravila zakazane za 2017. sugeriraju da je sport proteklih godina išao u krivom smjeru.

“Ako dođe do promjene, onda ćemo dobiti nekakva pravila koja smo imali prije sedam ili osam godina, a to znači da smo zadnjih četiri ili pet godina išli u krivom smjeru. Mislim da nam tribine sve govore…”

Alonso tvrdi da se mora vratiti 10 godina unatrag kako bi se sjetio vremena kada su F1 bolidi zadnji puta bili izazovni fizički i psihički.

“Bolidi su bili osam sekundi brži. Inženjeri su u Maleziji ove godine napravili izračun koji je pokazao da bi ovogodišnji pobjednik utrke na Sepangu mogao biti šest krugova sporiji u odnosu na pobjednika VN Malezije iz 2006. – dakle, prestigao bi ga šest puta za čitav krug. Kada ste npr. osam sekundi po krugu brži od ovogodišnjeg bolida, onda je vrlo zahtjevno fizički i mentalno. Prije se sve guralo do samih granica”, prisjeća se Alonso.

Povratak nadolijevanja goriva je pozdravio Felipe Massa, a sa svojim bivšim timskim kolegom se slaže i Alonso koji vjeruje da je to faktor koji bi mogao dodati uzbuđenje.

“To će vjerojatno otvoriti nekakvu vrstu razmišljanja oko strategije koja bi vam mogla pomoći u nekim utrkama. Možete odabrati s kojom količinom goriva želite startati ili voziti prvi stint, a stvari poput tih su pomagale u prošlosti. Sjećam se da sam 2003. osvojio neke pole positione s polovicom količine goriva koje su imali drugi vozači, a u utrci vidite što se događa. U prvih 10 krugova vodite, može kišiti, na stazu može izaći sigurnosni automobil, puno toga se može dogoditi što bi vam onda moglo promijeniti vikend.”

“Ako ne, možete mi sada dati papir, a ja ću vam dati poredak na gridu ovdje, u Kanadi i Austriji te ću pogriješiti jednu ili dvije pozicije. To je ono što navijači sada ne podržavaju.”

13 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Schumi1

A siguran sam da je i taj bolid iz 2006 natočiti gorivom za čitavu utrku, da bi bio još sporiji od današnjih. Jer bi mu trebalo puno više goriva nego današnjih 100kg…
Nadosipanje goriva će to sve promjeniti. Kada se sipalo goriva onoliko koliko ti treba za jedan stint, najbrži krugovi su se mogli desiti bilo kada u utrci, a ne ko sada tek na kraju utrke. Još kad se startalo sa onoliko goriva koliko ti je ostalo iz kvalifikacija. Mogao si odmah u prvih par krugova postaviti kvalifikacijsko vrijeme.

pila

na zalost, i sam je to izjavio neki dan, danas se vozaci nista ne pitaju…

bare

“…na stazu može izaći sigurnosni automobil, puno toga se može dogoditi što bi vam onda moglo promijeniti vikend.”
Naročito ako na pit wallu sjedi Flavio B.
To je to! To je ono ča fali F1! Flavio!

bare

Sada se puno piše o razlozima zašto se uopće zabranilo nadoljevanje goriva za vrijeme utrke. Spominju se troškovi i sigurnost. Koliko se ja sjećam jedan od glavnih razloga tada je bio nedostatak borbe na stazi. Utrke su se pobjeđivale taktikom, protivnici prestizali kroz boksove, ne bi se ni sreli na stazi. Sada to nitko više ne spominje. Ali već vidim kukanje za par godina kada Hamilton, ili tko već bude tada u vrhu, laganim bolidom odjuri dvadesetak sekundi, ode u boks i ponovo se vrati na prvo mjesto, kao u doba Schumija s Ferrarijem. Tada će se ponovo svi zapitati… Read more »

Šumi Fan

upotpunosti se slazem sa Alonsom F1 od 2009 je skroz otisla u pogresnom smjeru..

oldtimer66

Prije 10-ak (ili više) godina, kad su bolidi bili mentalno i fizički zahtjevniji,kaže Ferdo….
Sa TC-om,poluautom. mjenjačima i aerodinamikom da ne možeš prići onomu ispred.
A publika u deliriju od 2,9 preticanja po utrci…

KOve

To što si napisao je istina te sam se i ja žalio prije 10 godina na “mane” tadašnje situacije, ali danas mi to nedostaje. Danas ćemo imati 20 pretjecanja po utrci od kojih je jedno ili dva spektakularno i to možda. Imola 2005. Borba za prvo mjesto je trajala, mislim 10+ zadnjih krugova. Nije ni bilo pretjecanja, ali bilo je spektakularno i napetost se mogla rezati nožem. Da je tada Schumacher pretekao Alonsa sa DRS-om i (k)ERS-om, vjerojatno ne bi ni pamtio taj događaj, kao što ih danas ne pamtim ili legendarno pretjecanje Hakkinena na Spa. Tadašnji bolidi su imali… Read more »

ciki-f1

Suzuka 2005 Kimi vs Fisichella, zadnji krug, uff, a ne danas znaš
čim dođe unutar te 1sec. gumb-malo lijevo desno i gotovo.

bare

Španjolska prije desetak dana. Ciljno ravnina. Vidjeli smo svašta, od nemoći Hamiltona da sa DRS-om prestigne Vettela, vidili smo dosta laganih preticanja, ali vidili smo i borbe koje su se nastavljale kroz dva tri sljedeća zavoja, pa čak i kruga. Bez DRS-a teško da bi netko, sa istim gumama, kroz ciljnu ravninu nadoknadio gubitak nastao nedostatkom downforca u zavoju prije. I zato je DRS potreban, da omogući onome iza borbu. DRS je nužno zlo. Htjeli bi preticanja, ali da nisu lagana. Ne postoji univerzalno pravilo koje bi to omogućilo s obzirom na razlike u stazama, bolidima, trenutnom stanju i vrsti… Read more »

kimi car

Bolidi su i danas i te kako brzi,no,samo ograničenje protoka goriva limitira ga bog te zna koliko za vrijeme jedne cijele utrke?Nadolijevanje goriv u stvari nema veze sa samom brzinom koliko sa strategijama,DRS također treba dozvoliti u potpunosti,svugdje i bez ograničenja unutar 1 sekunde,pa da vidimo koliko je današnji bolid brz ili ne,ali svakako podržavam da se to vrati na ranije stanje.

Schumi1

Nadolijevanje goriva ima najviše veze sa ovim što je Alonso spomenuo. Pogledaj razliku između kvalifikacijskog kruga i krugova na početku utrke. Ili razliku između krugova na početku utrke i na kraju.
Bolidi bi bili puno brži sa 20kg u odnosu na one sa 100kg goriva.

zonosso

Tako je!

modesto

pa sami ste podržali ta pravila na sastanku a ja sam tada pisao da će hibridna pravila i sterilne utrke uništiti f1 i evo ga sada imamo to što imamo …štednja 80 posto utrke,sve se zna na pole positionu tu je potpuno u pravu…

Related Posts