S ciljem povratka u sam vrh, McLaren će ovogodišnji MP4-30 razvijati do posljednje utrke sezone. Britanska momčad, koja ove godine koristi Hondine pogonske jedinice, proživljava najteži start u sezonu u svojoj povijesti jer nakon četiri utrke nisu osvojili niti boda. S obzirom na to da sljedeće sezone nema promjene pravila, McLarenu će se rad na aktualnom bolidu isplatiti i za 2016.
“Promjene za 2016. se neće značajnije promijeniti te nećemo opet prolaziti kroz proces uvođenja novog motora pa ćemo nastaviti razvijati”, rekao je direktor inženjeringa Matt Morris. “Puno toga što ove godine učimo na stazi će evoluirati u bolid za sljedeću godinu.”
Glavni inženjer Peter Prodromou, koji je krajem prošle godine došao iz Red Bulla, dodaje:
“Bolid za sljedeću godinu će biti evolucija ovogodišnjeg pa ga trebamo nastaviti razvijati do posljednje utrke.”
McLarenov trkaći direktor Eric Boullier otkriva da nadogradnje koje je momčad uvodila ove godine funkcioniraju puno bolje nego one iz 2014.
“Velika je promjena u kulturi i filozofiji”, rekao je Francuz. “Na svakoj razini u kompaniji postoji jasno vodstvo. Slažemo se oko smjera u kojem želimo ići. Promijenio se stav, više ne ‘govorimo’ ljudima, nego ‘pitamo’ ljude; integrirali smo sve strane te dijelimo mišljenja i ideje. Najveći produkt novog pristupa je da ljudi sada imaju osjećaj vlasništva u bolidu, motiviraniji su i zainteresiraniji. Dat ću vam primjer, pretpostavljam da oko 50% nadogradnji koje smo na stazu donijeli prošle godine nije potpuno funkcioniralo; ove godine smo taj broj smanjili na oko pet ili 10%.”
That’s the spirit! Just keep working, as hard as You can! 🙂 Meni ima smisla jer stručnjaci i vozači kažu da je bolid dobar, a dok su ova pravila na snazi, novi je samo evolucija ovog, i ako imaju resurse isplati se raditi, imaju dobrog konstruktora, i treba samo što više integrirati ekipu Mclarena i inžinjere iz Honde. Ima donekle smisla čuvati tokene (ako je dopušteno), ali! ako su detektirali problem i znaju gdje ih je najbolje iskoristiti, onda što prije to bolje, ili..? Drugo bitno područje je razvoj šasije, tj ako poboljšaju motor do pola ili 2/3 sezone, posve… Read more »
Već san komentira ovu situaciju smatran da je ovo loša odluka. Oni bi već sa većim djelom resursa tribali ići na bolid za 2016. kao Ferrari kad je vidija da FIAT ne valja. Štoviše Honda nebi tribala niti jedan token potrošiti od ovih što je dobila za ovu sezonu nego sačekati kraj sezone i onda na idućem motoru imati veću mogućnost nadogradnji od ostalih timova jer će ih oni najvjerojatnije sve potrošiti kroz sezonu. Ovako, ovo mi djeluje ko pokušaj krpanja sita.
pa druze ti tokeni su za ovogodisnji motor i svi ih morau iskoristiti, ako ne onda su u velikom minusu jer se oni ne prenose…
je druze ali ako na predzadnjoj utrci iskoristiš tokene i to tako da to bude usklađeno s planom razvoja razvoja motora za iduću godinu imaš efekt nekoliko tokena više nego ostali. Ne govorim napamet, već je bilo govora o tom da li će neki timovi na tu opciju ići, pa da mogu radikalnije modifikacije na motoru raditi. Mislin da je sad već jasno da ovaj motor kakav je sad nije materijal za pobjede prema tome tribaju mu radikalne promjene, i što prije pristanu lagati i sebe i druge prije će moći kreniti naprid.
” i što prije pristanu lagati i sebe i druge prije će moći kreniti naprid.”
Ovaj dio komentara mi se sviđa.
Do kraja sezone uspjeh bi bio sekunda zaostatka za meckom. Onda preko zime jos stisnuti i probati u 2016 parirat mecki a cini se i ferrariu. Tesko alI nadam se.
Realno DA to je točno i još kad bi se to desilo u Barceloni to bi značio veliki korak i to bi bilo super.
PS
Drugo je što ja potajno u sebi želim čudo ali realno nema čuda i neka me netko ispravi ako grješim ali u F1 se nikada nije desilo čudo da je netko u prvih 5 utrka bio banana nije mogao osvojit bod a kasnije se borio za naslov.
Hoće imati dovoljno tokena?
I nek im je sa srećom. Zaslužili su bolji plasman definitivno.
Ovo što Boullier govori zvuči jako dobro….ovako izdaleka isto se čini da je McLaren ove godine “više momčadski organiziran” nego prošle….nadam se da će uistinu ovaj postotak od 5-10% biti točan jer to znači da će 9/10 nadogradnji donijeti korak naprijed…..puno toga će biti jasnije kad vidimo treninge i Q u Barceloni, to će biti pokazatelj treba li očekivati nešto više od McH u ovoj sezoni ili se mi fanovi moramo i opet okrenuti prema sljedećoj sezoni i onda nekih 10 mjeseci sanjati i nadati se da će upravo ta 2016. sezona biti “naša” i ona prava…..Go McH! Uvijek vjerni…
Kaže Boullier da za razliku od prošlogodišnjega bolida, na ovome sva poboljšanja u pravilu rade odnosno 5-10% ne radi. Prošle godine taj postotak bio 50%.
Ajde ne budi cjepidlaka… Kužimo mi kaj je Eric htio reći… Vedran se malo pogubio, a, vjeruj mi to nije teško, kad se žuriš donjeti vijest…
Mislim da je Eric govorio o šasiji i aeropaketu i općenito svemu što nije u nadležnosti Honde – jer bi to otprilike štimalo, sjetimo se samo lanjskog “revolucionarnog” (u teoriji čak i je) stražnjeg ovjesa, koji ni u kojoj varijanti nije dao ni približno od očekivanog, i cijela šasija u širem smislu je bila prilično promašena – Prodromou je jako isplativo ulaganje 🙂
Gledano iz tog rakursa – izjava ima dosta smisla 😉
Dečki moj fulali ste poantu moga komentara.