Čini se da je Jean Todt nevoljak prihvatiti bilo kakve velike promjene trenutnim pravilima u vezi motora.
Bernie Ecclestone je poveo napad na trenutna pravila i zahtijeva da se tihi i kontroverzni turbomotori izbace. Čak i Niki Lauda, vođa Mercedesove momčadi, misli da se tehnička pravila trebaju mijenjati:
“Aktualni bolidi su toliko udobni da ih 17-godišnjaci mogu voziti. Formula 1 mora ponovno postati neudobna.”
Todt, pak, inzistira da se ova pravila neće mijenjati:
“Mislim da je to jedna od malobrojnih razumnih odluka koje smo u zadnje vrijeme napravili. Formula 1 je vrh motorsporta pa moramo biti primjer društvu. Ne događa se sve u društvu zatvorenom iza zlatnih vrata gdje se ništa ne događa s druge strane svijeta.”
Nova pravila su nepobitno skupa. Momčad Caterhama je kolabirala, Marussija se pod novim imenom jedva održala na životu, a i srednji red se muči. Todt je rekao da je F1 ostala jaka te da se problem kolabirajućih momčadi oduvijek događao.
“Iduće godine dolazi nova momčad, a mogli bi ponovno raspisati natječaj za jednu ili dvije momčadi. I pokušati smanjiti troškove.”
sta je je bilo bi glupo sad opet sve mijenjat
nek ponovo vrate sponzortva duhanske industrije da se i ove manje momcadi financiski oporave, a i mi pusaci da malo doprinesemo formuli
svaka ti čast evo ja već 20+ godina pušim crveni Marlboro zahvaljujući Mcl Hondi
Todta sam doživljavao kao razumnog čovjeka.
Evo, Jean kaže : Formula 1 je vrh motorsporta pa moramo biti primjer društvu. F 1 zaista bi trebala biti vrh motosporta ali nekako i nije. Više je postala poligon za testiranje nepotrebnih dijelova. A primjer društvu su prvenstveno po trošenju novca.
Najviše me brine ovo: I pokušati smanjiti troškove. Bojim se da će troškovi samo rasti baš kao na primjeru motora.
Zadnje dvije rečenice pokazuju da nema razumnog opravdanja za trenutno stanje koje je on skuhao.
f1 ce postati neugodna jednino kad se izbaci sva elektronika koja dopusta da mulac od 17 godina dođe u f1 bolid,ali isti taj mulac bi s jos vecom lakocom vozio bolid od prije deset godina jer su bolidi od 2000 do nazad 2 godine bili jednostavniji od ovih za voziti,imali su puno vise downforce imali su kontrolu trakcije do 2008 nakn toga blown ispuhe duplo manje okretnog momenta i skoro svaki zavoj su mogli proci sa punim gasom,tako da mislim da su danasnji bolidi natezi za voznju zadnjih 10-15 godina
da, ali su nekada G sile bile dosta veče
Najviše downforcea su imali bolidi do 2013. godine. A i ovi novi nisu puno izgubili u odnosu na te bolide. I današnji bolidi imaju puno više downforcea nego bolidi do 2008. godine.
Slažem se Dalinho, Schumi1, zato su do 2008. mogli ići i do 6G u zavojima, sada jedva dođu do 4. Vozači sami govore već neko vrijeme da fizička zahtjevnost vožnje više nije ni blizu kao nekada. “Playstation” volan je druga priča, i sigurno lakša za savladati od većih G-sila. Kada se npr. na stazama sa većinom brzim zavojima, kao što su Silverstone, Spa, Suzuka… treba izdržati cijelu utrku+dvostruka masa vozača na onu koja je sada (4X) Zadnjih 10-15 krugova su bili pogotovo teški za održati koncentraciju i preciznost u vožnji, tu je fizička sprema vozača dolazila do izražaja. 4G u… Read more »