Bernie Ecclestone je jučer stao u obranu Red Bulla rekavši da bi FIA trebala reagirati i smanjiti dominaciju Mercedesa koja traje već drugu godinu zaredom. 84-godišnji Britanac sada kaže da je njemačka momčad prednost nad konkurencijom (Renault i Ferrari) stekla i prije prve utrke prošle sezone, odnosno u vrijeme pisanja novih pravila o tzv. pogonskim jedinicama.

“Znali su malo više o predloženoj pogonskoj jedinici jer su njihovi ljudi bili u bliskom kontaktu s FIA-om kada se definirao koncept ovog motora. Zato su imali tako dobar start prošle sezone te su tu prednost zadržali i ove godine”, rekao je Ecclestone.

Dodaje da bi se sada trebalo učiniti nešto kako bi se smanjila velika Mercedesova prednost, iako priznaje da je Renault, koji je tražio ovu revoluciju, potpuno podbacio.

57
Leave a Reply

Molimo za komentiranje
30 Komentara na temu
27 Odgovora na temu
0 Pratitelja
 
Najviše reakcija na komentar
Najkomentiranija tema
37 Autori komentara
avataravataravataravataravatar Autori nedavnih komentara
  Pretplati se  
Obavijesti o
avatar
Član
raca

Sad mi je nešto palo na pamet. Nisam pobornik teorija zavjere, ali nešto mi je neobično. 2012.Hamilton osvaja 4 pobjede, a Button tri, plus obojica po još tri postolja sa Mercedesovim motorom u McLarenu. Iste godine Rosberg osvaja jedinu pobjedu za Mercedes i, zajedno sa Schumacherom još UKUPNO dva postolja. McLaren osvaja više od dva i pol puta više bodova sa istim motorom. Iste godine, Alonsov vodonoša, Massa bez ijedne pobjede sakuplja jedva dvadeset bodova manje ali od oba vozača Mercedesa. Ovo sve sam spomenuo kako bi prikazao u kakovom je lošem stanju Mercedesov bolid tada bio da je i… Read more »

avatar
Član
mclaren tooned

Jos jedna buba od starog prevaranta. Nebi mu bila prva.

avatar
Guest
Formulas

ja znam jednu stvar, a to je da je Mercedes varao i da mu ovo nebi bio prvi put kao ni vjerovatno zadnji put da krši pravila. A tu je kriva sama FIA što dozvoljava takve gluposti kao s testiranjem guma u 2013. Zamislite vi to, kad su njih patile gume su oni odlučili njih testirati , dobili su glupu kaznu i problem Mercedesove potrošnje guma najednom je riješen i dolazi odmah pobjeda u Monte Carlu. Znači po tom pitanju ostale ekipe bi trebale testirati i razvijati motore do mile volje dok ne stignu Mercedes pa neka im daju zabranu… Read more »

avatar
Član
Dani

Javio se navijač ferrarija i govori o poštenju i varanju. Da je pokri po ušima.

avatar
Član
Zeus

Dani, sorry, ali u zadnjih 5, 6 sezona, Ferrari nije bio u stanju čak ni varat 🙂

avatar
Član
Dalinho

Mercedes je počeo s razvojem V6 već u sezoni 2011, a ostali 2 godine kasnije, a na definiranju koncepta su mogli biti svi.

avatar
Član
sennacher

Meni baš nije jasno da je Mercedes 2-3 godine razvijao novi PU, a nitko drugi o tome čitavo to vrijeme nije imao pojma.

avatar
Guest
Formulas

mislim da nisi dobro pročitao text Dalinho. “Znali su malo više o predloženoj pogonskoj jedinici jer su njihovi ljudi bili u bliskom kontaktu s FIA-om kada se definirao koncept ovog motora”…….kao prvo da su svi ostali mogli biti tu kad se to definiralo bili bi tamo a ne negdje drugdje dok Mercedes piše pravila o PU. A drugo i još bitniji je dio texta taj koji kaže da su Mercedesovi ljudi bili u bliskom kontaktu s FIOM kada se definirao koncept ovih motora, što znači da nigdje nitko nije morao biti nego je Mercedes dobio prvi u ruke informcaije o… Read more »

avatar
Član
ren_esp_89

Renault je mislio, obzirom da imaju jako mnogo iskustva sa turbo motorima, da im nece biti veliki problem napraviti dobar V6 PU koji se danas koristi, zato su se fokusirali na odbranu naslova prvaka zadnjih godina V8-ice sa RB-om i nisu na vrijeme poceli sa razvojem… nesto slicno se desilo i Ferariju, vjerovali su da mogu da uzmu koji naslov od RB-a, to su umalo i postigli i oni su okasnili sa razvojem PU ali vidimo ne toliko kao Renault… Merc je znao da od naslova sa V8 nema i znali su da je jedini nacin da budu prvaci sa… Read more »

avatar
Član
Daijiro74

Merc je bia V8 prvak 2009.

avatar
Član
Zeus

hmm, tko je zaslužniji za pobjede Renault ili RB? Isto ti dođe sa Brownom…

avatar
Član
Daijiro74

Ja samo kazem cinjenicu…

avatar
Član
sennacher

Mit o Renaultovim turbo-motorima nastao je 1977. jer su prvi ušli s njima u F-1. Ubrzo su redovito bili 1-2 na startu, a isto tako bi redovito krepavali na pola utrke. Kad je konačno nastupila turbo-era prvi naslov je osvojio Bernijev Brabham s BMW-motorom (ekipno Ferrari-turbo godinu ranije), zatim McLaren s Porscheovim motorom, a onda su nastupili Hondini motori u Williamsu i McLarenu. Tako da je Renaultov turbo-mit ostao samo mit kao i mnogi mitovi na koje se neupućeni i danas pozivaju, a u realnom trenutku u F-1 njihov značaj je jedino povijesni.

avatar
Član
ren_esp_89

nigdje nisam rekao da je Reno sa turbo motorima u F1 imao veliki uspjeh, ali ne moze se reci ni da nemaju iskustva sa istim! uostalom, zasto su toliko uporno bili za turbo eru kad su sa atmosferskim V8 dobro stajali? Honda je osvajala turbo motorom u proslosti, njihov motor nije bio mit, pa sta im se sad desava? hocu reci da je ipak pitanje vremena razvoja sadasnjeg PU…

avatar
Član
modesto

uvijek neke mućke i skandali u f1, zato u americi i mrze f1. dajte jednom više ostavite pravila koja su najbolja,nek se već jednom dogovore. ovo je plakanje jer se boje da mercedes ne ponovi prošlu sezonu.treba vratiti bolide iz 2003 recimo, kad nije bilo kersa nego veći broj okretaja na motoru. bodovanje, će uništiti sezonu jer bi već lewis mogao do barcelone pobjeći svima 100 bodova. ne znam ovo je sve jedan cirkus i zato navijači ispaštaju,ustalom zbog navijača se ovaj sport i vozi. ali ja mislim da je bolje da se vrati nadolijevanje goriva jer sad bolidi krenu… Read more »

avatar
Član
sennacher

Stari jarac u dubokoj životnoj dobi očito vrti unatrag cijeli svoj život preko naših leđa. Još dok je bio 80-ih vlasnik ekipe i predsjednik FOCA (udruženje ekipa odnosno konstruktora) oduvijek se klao sa FISA (današnja FIA). Danas je valjda vlasnik cijele F-1, mada ne znam kako je to moguće jer riječ je o povijesnom ljudskom dostignuću u koje su mnogi uložili novac, znanje pa i živote. Npr. mogu li ja ako dobijem eurojackpot kupiti Svjetsko prvenstvo barem u vaterpolu ili Drugi svjetski rat? Sad, iako je valjda vlasnik F-1 mora ipak igrati prema pravilima FIA-e gdje sjede ljudi koji valjda… Read more »

avatar
Član
Chronosus

Imaju i amerikanci skandala kolko hoćeš, ali isto tako imaju hrpu puno kvalitetnijih nacionalnih prvenstava. Što će im F1 uz Indy?

avatar
Član
Anvil

Ako je to brate istina.

Onda da se ispravi situacija bez kažnjavanja mercedesa i njihovih stručnjaka.

Dopustit svima drugima veći broj tokena i razvoj motora cijelu sezonu.

Ali vidjet cemo još ko tu koga.

avatar
Član
Kiki_GP

To su špekulacije samo loša nagađanja likova koji samo vide profit, a ne i ugled Formule 1. Ecclestone samo radi lošu reklamu za Formulu. Neka se ostale momčadi ugledaju u Ferrari koji nije odustao nakon jedne solidne sezone.

avatar
Član
Ferrariforever

.ovo nije mala stvar. Ako klinjo govori istinu ovakva bi informacija mogla ozbiljno uzdrmati odnose unutar F1. Ali..imu tu previše pitanja. Zašto se deda javio tek sada? Tko je sve znao? ..
Ako pak klinjo laže onda se nek spremi jer će popiti malo jaču šamarčinu u roku nekoliko minuta jer iz Merca stiže brutalni demanti koji sigurno neće biti osiromašen pojedinostima Bernijeva poslovanja.
U svakom slučaju, sačekajmo da neko skoći u Mercu i uživajmo u pogledu.

avatar
Član
Groff

Pogonska jedinica je divno tehničko tehnološko čudo ali se nije trebala naći u bolidima.
Vratite stari dobri atmosferac, barem V 8 ako ne V 12.
Jebeš bolid s baterijom…dođe kao trkaći mobitel.

avatar
Član
Daijiro74

Ovakvi PU spada u endurance utrke di se najbolje moze istestirat za cestovnu upotrebu

avatar
Član
Chronosus

I V4 “s baterijom” može biti divni trkaći stroj ak se napravi kako treba (a i bome podjednako brz kao V8):
https://www.youtube.com/watch?v=MzCmziK44Vo

avatar
Član
Šumi Fan

ovo ne doliči jednom čovjeku kao sto je gospodin Eccelston. za sviju je vrjedilo isto pravila. Dok je Mercedes radio bolid i motor za 2014 g Ferrari i Red Bull su se borili za naslove prvaka . oni su jos 2012g od pustanja pravilnika za 2014 g odma radili motor ..oni su radili i sad beru pobjede od svog rada…

avatar
Član
FerrariHR

Ja mislim da ostale momcadi iza mecke samo moraju radit i radit,nema iz ovih prepucavanja nista,Ferrari je svima pokazao da se moze,ima znanje,tradiciju,infrastrukturu,dva top vozaca,i vriću novaca. Kroz blisku buducnost cemo opet gledat jak Ferrari,nevidim nekih zapreka za to. Ko je doli,sad je gori i obrnuto,tako je to.

avatar
Član
Sheldon cooper

ma sere matora drtina kao i obicno,,, kao ostali proizvodjaci motora su bili neobavesteni i morali su se povinovati mercedesu… svi proizvodjaci imaju svoje ljude u fia-i i ovo sto berni sere je samo taktika da se stvore povolji uslovi za sjebavanje mercedesa, ali samim tim ce unistiti f1… jer f1 je vec postala sprdacina, a ako sada promene pravila i mercedesu zabrane razvoj motora, a ostalima dozvole, to ce biti katastrofa, mercedes ce se povuci, a i pitanje je sta bi bilo sa ostalim proizvodjacima, i da li bi ostali u f1 i preuzeli na sebe PR bruku, koja… Read more »

avatar
Član
f120

moj prdonjo mozes ti laprdati koliko oces skupa s hornerom,ali pravila ostaju ista i tu se svi slazu osim vas dvoje i to je najbitnije da se vas nista ne pita,tako da prodnjo zasuti vec jednom i idi rijessavat te korupciske afere tako da mozes iz slobode u grob a ne iz zatvora u grob

avatar
Član
thebear38

Majke ti mile … koje su ovo sve gluposti … sad bude ispalo da je Merc pisao pravilnik prema svojoj specifikaciji motora … Napravili su vrhunski posao i to je to … Ferkan je ove godine pokazao da je ipak moguće nešto iskemijati da bude koliko toliko konkurentan. Nakon prošlogodišnje kante, ovogodišnja je tri koplja bolja. Prema tome, mogao je i Renault napraviti nešto, a ne čekati 2016. kada budu vjerojatno mijenjana pravila oko PU (ovo je čisti trač … barem za sada). Ovakve izjave starog prdonje i vodstva RB-a su totalno ljigave. Ne razumijem što bi sad FIA trebala… Read more »

avatar
Član
Iceman

Vi tamo dolje, a i vi koji će te ostavti komentar. Vi koji ste jalni, ljuti….. nemojte nikada zaboraviti da je Ferrari mogao staviti veto na nove PU. Što da je stavio? Onda bi svu svoju objest iskalili na Ferrariju. Ferrari nije stavio veto jer su dva proizvođača motora prijetila odlaskom iz F1, a vi McLarnovci ne bi vidjeli Honde za koju ste se tako jako ložili.
Tako da ova ekipa kojoj je već normalno pljuvati po Ferrariju, malo manje ludih gljiva. 😀

avatar
Član
joshuazg04

Malo mi ovo smrdi na Engleze i njihove podvale

avatar
Član
joshuazg04

Malo mo ovo smrdi na Engleze i njihove podvale

avatar
Član
Rim-la

Ovo mi nekako lici na pocetak tvog kraja.

Mozda u nekoj od sljedecih utrka bude natpis na startno ciljnoj ravnini:
Bernie, We will (not) miss you,

Fans F1

Ali stari je to lisac tako da moze prezivjeti i vece skandale.

avatar
Član
stari lisac

Ne laži ja nisam Bernie. Vrjeđaš me i to teško!

avatar
Član
Rim-la

Pardon kolega, promjeni nick pod hitno 🙂

avatar
Član
Majki2111

Još jedan put. Fizika, mehanika, kemija je ista za sve momčadi. Ja ne znam šta Ferrari i Renault čekaju. Još nakon godine iskustva. Ne znam. Kako mogu biti lošiji. Imaju inžinjere i doktore koji sigurno mogu otkrit najbolji način za poboljšanje motora i oni opet zaostaju kakooo?????????

avatar
Član
scuderia1715

Dvije riječi: “vražji” tokeni

avatar
Član
avalon

“Znali su malo više o predloženoj pogonskoj jedinici jer su njihovi ljudi bili u bliskom kontaktu s FIA-om kada se definirao koncept ovog motora.” interesantna izjava . možda su mercedesovci i direktno učestvovali u definiranju koncepta i definiciju prilagodili sebi čime su stekli evidentnu prednost pred francuzima i taljanima šta je bilo očito lani , a nastavlja se i ove sezone . još je davno lik bez dlake na jeziku eddie irvine izjavija da je u F 1 varanje “normalna” stvar i da svi varaju jer je pobjeda glavni imperativ …. prema tome … 😉

avatar
Član
otto

Doro jutro,avalone! 😉

avatar
Član

Merc je vjerovatno već imal gotov motor i FIA-i je jednostavno dostavil specifikacije po kojima ostalo proizvođači moraju napraviti pogonske jedinice.
Stari Berni je ishlapil ko otvorena Jamnica i lupa gluparije do besvjesti.

avatar
Član
onlyFernandoAlonso

ne mogu vjerovati,pa ovo je prijevara na najjace… haahaha BRAVO MERCEDES,aplauz …. :((((

avatar
Član
oldtimer66

A kad ste za to saznali,mr Ecclestone? Jučer ili prošle godine?
Što bi rekli dalmatinci: di si bija dok je grmilo?

avatar
Član
sennacher

Veliki plus za tebe. Jer ako je ovo vijest onda je stara barem godinu dana.

avatar
Član
Wurc

Od kad prdonjine izjave imaju ikakvu svrhu osim pohlepnog biznisa? Smeta mu dominacija Mercedesa, a kad je RedBull Vettelu četiri godine za redom da besplatnu taxi službu do naslova, onda je sve bilo u duhu sporta. Pojavi se naznaka da bi Red Bull mogao otići iz F1, odmah idemo pigat pravida da i dalje teće slavina s lovom od RBa.

avatar
Član
otto

Ma je&e mi se za RB koji zapravo opče(traći put) nije tema,već se radi o dominaciji Mercedesa,za kojeg po stoti put tvrdim,kako oni jedini voze original a ostali kopije napravljene po gotovoj Mercedesovoj specifikaciji.Konačno i u gornjem članku navedeno je upravo to,samo na drugi način.Svima je postalo normalno da timovi uključivo i Hondu,moraju preboljeti dječje bolesti,porođajne muke i slične bedastoće,samo Mercedes,koji od prvih testiranja nove formule, bez gore navedenih bolesti ide ko raketa.Još jednom tvrdim,to za mene nisu čista posla i u suprotno me ne uvjeri SV.Petar.

avatar
Član
vettel

tajno testirali gume pa sad ovo da su oni odlucili o specifikaciji motora ..hmm

avatar
Član

Ako je itko bio u bliskoj vezi s FIA-om, onda je to Ferrari.
Svima je znana njihova bliska povezanost ondašnjeg predsjednika Montezemola i predsjednika FIA-e Todta (bivšeg zaposlenika Ferraria).
Opće poznato je da Ferrari ima jako jako veliki utjecaj u FIA-i i ova loša situacija za njih i također za RB je stvar njihove i Renaultove nesposobnosti da naprave dobar motor.
Možda bi za sve bilo najbolje da ih McHonda opskrbljuje motorima da onda vidimo de pes jajca nosi, pa bi fakat imali F1 cirkus.

avatar
Član
scuderia1715

Pa o čemu ti pričaš. Pa Ferrari nije htio prelazak na v6, ali nisu uložili veto jer bi u protivnom svi ostali otišli, a Honda bi odustala od ulaska u F1. Kakav je to po tebi F1 cirkus sa jednim dobavljačem motora. Po tvojoj konstataciji bi onda u Melborneu pobjedio onaj koji bi završio utrku. Mercedes je veoma pametno odradio svoj posao, počeli su razvijati motor prije 3 godine, očito su znali da će FIA trebati stručnjake kod specifikacija pa su im ponudili svoje kad već imaju motor. Stoga svaka im čast, snašli su se, uložili velike pare i profitiraju… Read more »

avatar
Član
Iceman

Lude gljive! Ne valjda kada Ferrari pobjeđuje, ne valjda kada Ferrari gubi.
Srećom Ferrariju je dobro krenulo i prije ili kasnije počet će pobjeđivati. Naravno možda ne u ovoj sezoni, ali prije ili kasnije hoće. A onda kada počne, bit će mi gušt čitati nebuloze od istih ljudi koji godinama pljuju po Ferrariju (jer pazi taj Ferrari čak i ne osvaja naslove trenutno), i tada će se vidjeti njihov jal, srdžba, ljutnja, nemoć tj. moć, ali za tipkovnicom. Pa sretno vam jalni ljudi! 😀 Majko moja mila hahahahha

avatar
Član
Iceman

ne valja*

avatar
Član
Zeus

Ferrari je kp Pust, za sve je kriv 🙂 🙂

avatar
Član
F1-333

Danas nigdje ne ide posteno, samo prevarom do prvog mjesta. Šta uradise od F1.
Ako je tako što kaze Berny, onda sam i ja za izjednačenje motora.

avatar
Član
James Hunt

Bas strasno! Niti ja nerazumijem sto to Berry radi.

avatar
Član
nomad

Ako je to točno onda je to Mercedesova sramota. No da mi Berni u podne kaže da je vani dan ja bih za svaki slučaj pogledao kroz prozor.

avatar
Član
James Hunt

Francuzi obožavaju revolucije kad jedna ne prođe slijedi druga, nisam nimalo iznenađen.

avatar
Član
stari lisac

Nadam se da će ova izjava matorog prdonje konačno svima pojasniti da nije samo Mercedes tražio preomjenu PU: “…iako priznaje da je Renault, KOJI JE TRAŽIO OVU REVOLUCIJU, potpuno podbacio.”
Zato Ferrari nije stavio veto. Jer bi se povukli i Mercedes i Renault, a Honda ne bi došla!

No, ovakav scenario, gdje je Mercedes diktirao specifikacije FIA-i je nešto što bi trebalo zabraniti ubuduće ili barem učiniti takvim da svi imaju uvid u prijedloge promjena i da sami imaju pravo predlagati te promjene… Sada je jasno zašto Mercedes ima prednost. Oni su u propise stavili svoju specifikaciju motora… Jadno, zaista jadno…

avatar
Član
mzf1

Ja se nebi začudija da ova prednost Mercedesa ima veze sa njegovim sudskim sporom u Njemačkoj.

avatar
Član
Zeus

Moguće, nije to mito i korupcija na lokalnoj razini, sređivanje građevinskih dozvola, dobivanje koncesija. U igri su ogromni novci, a od toga porez ide… 😉