FIA razmatra opciju koja će Hondi omogućiti razvoj motora u sezoni

FIA je u ponedjeljak održala sastanak s japanskom Hondom i trenutno razmišlja o tome da i McLarenovom novom partneru omogući razvoj motora u sezoni. Japanci se u sport vraćaju nakon šest godina pauze i vjeruju da su nedavne promjene pravila nepravedne. FIA-in glasnogovornik je za BBC Sport rekao:

“Sastanak je protekao dobro, raspravljamo o pitanjima koja su se nedavno pojavila”, stoji u FIA-inoj izjavi uz dodatak da je sastanak bio konstruktivan.

FIA je zbog rupe u pravilima dozvolila Mercedesu, Ferrariju i Renaultu napraviti poboljšanja na svojim motorima nakon početka prvenstva. Međutim, Hondi to nije dozvoljeno, a nedavno su izrazili svoju zabrinutost cijelom situacijom:

“Honda vjeruje u pošteno natjecanje za dobrobit sporta i naših navijača. Momčad McLaren Honde je kontaktirala FIA-u, ali trenutno ne možemo razgovarati o detaljima.”

U Hondi vjeruju da su pravila nepoštena zbog sljedećeg:

• konkurenti mogu razvijati svoje motore u 2015 nakon FIA-ine promjene pravila, ali Honda ne smije

• u 2015. svojim vozačima mogu ponuditi samo četiri pogonske jedinice, poput ostalih proizvođača, iako je konkurentima bilo dozvoljeno isporučiti pet jedinica u svojoj prvoj sezoni s novim motorima u 2014.

• sljedeće godine Honda ima ista ograničenja kao i ostali proizvođači

Jedni vjeruju da bi se problem mogao riješiti tako što bi se Hondu tijekom ove sezone stavilo uz bok s ostalim proizvođačima. To bi se moglo izvesti tako da svoju specifikaciju homologiraju do 28. veljače, ali bi im onda dali 32 tokena kako bi svoj motor mogli razvijati tijekom sezone. Japanski proizvođač bi tako uoči 2016. bio u istoj poziciji u odnosu na svoje protivnike.

Drugi tvrde da trenutna situacija nije dobar znak za ostale proizvođače automobila koji razmišljaju o ulasku u Formulu 1 jer su automatski stavljeni u nepovoljan položaj.

 

Razvoj motora i tokeni

Razvoj motora strogo je ograničen, a njega određuje definiran broj tokena kroz svaku sezonu. Tokeni se pripisuju dijelovima pogonske jedinice, i to na temelju njihovog utjecaja na performanse, pa tako svaka komponenta nosi različit broj tokena. 8% od ukupnog broja komponenti ne smije se mijenjati uopće, odnosno oni su zamrznuti nakon prve homologacije. U 2015., drugoj godini korištenja hibridnih V6 turbo motora, Mercedes, Ferrari i Renault mogu iskoristiti 32 od 66 tokena od kojih se ‘sastoji’ cijeli motor, odnosno ono što se smije mijenjati. To znači da ove godine mogu napraviti malo više od 48% promjena na svojim pogonskim jedinicama.

Za 2016. mogu iskoristiti 25 tokena, za 2017. 20, za 2018. 15 tokena i po 3 tokena u 2019. i 2020., zadnjim godinama u ovom ciklusu.

Ove godine 32 tokena se mogu iskoristiti bilo kada tijekom sezone. Honda trenutno nema tokene koje može iskoristiti ove godine, a u 2016. će im na raspolaganju biti samo 25 tokena, pa tako nikada ne bi mogli iskoristiti 32 tokena, nešto što će njihovi konkurenti imati ove godine.

Prošle sezone, u prvoj godini s V6 motorima, Mercedes, Ferrari i Renault svojim su momčadima mogli ponuditi pet pogonskih jedinica po vozaču. Ove godine momčadi će imati četiri motora na raspolaganju. Honda ove sezone McLarenovim vozačima smije isporučiti samo četiri motora, iako im je ovo tek prva godina u eri hibridnih V6 motora.

83 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
zgrobnika

Kao što sam pisao prije od ove rupe u pravilima jedino ima korist mecka koja će najvjerovatnije startat s 2014 modelom pj. i vidit što su drugi napravili pa na to reagirat.

zekohonda

dobijamo prosječni broj neiskorištenih tokena rivala do prve utrke. zadovoljan sam odlukom. :krastavac: opširnije:

http://www.bbc.com/sport/0/formula1/30860212

Mrav074

Posteno. Znaci ako svi ispucaju sve tokene prije pocetka sezone, Honda također nema nista.

zekohonda

tako je.
2016. svi imaju po 25 tokena.

Schumi1

2016. je svakako promjena motora, gdje će probati malo pojačati ove motore. Vjerovatno to što budu promjenili neće se ni računati tokenima, jer će te promjene biti obavezne. a pored toga možda omoguće i nešto tokena.

jbutton

Da,ako stvarno to FIA misli i ne izjednače sve proizvodjače motora po jednakim pravilima onda stvarno ovo više nema nimalo smisla !!! Nadam se da će usprkos svemu moji favoriti japanci pokazati zube i biti pravi kamikaze na konstruiranju pravog i izdržljivog stroja pa da naprave suvremeni ” zero” na četiri kola !!

ciki-f1

Čije gorivo će koristiti Mcl, tj Honda??

zekohonda

mobil.

Mrav074

Nakon novih rezultata ispitivanja kvalitete, odlucili su se za Cermakov crodux

zekohonda

a i seve toči u čermaka! 🙂

Zeus

Izgleda da je skoro sigurno da će mijenjati za 2016. ovaj PJ koncept, jer šta ograničiti bilo koga u ovoj sezoni, kad se spremaju promjene koje će opet postaviti sve proizvođače motora na nulu. Ima dobrih argumenata i “za” i “protiv” što se tiče Honde, ali kad se neplanirano nešto mijenja, trebalo bi biti jednako za sve, jer 28. 2. 2014. nije pisalo u pravilima da će otvoriti homologaciju na isti datum slijedeće sezone, svi su na to pristali, kao i Honda koja će ući ove sezone. E, sad se mijenjaju pravila, pa zašto bi bila različita za nekoga tko… Read more »

Leo

Tako je ! ,cijelo vrijeme tupim da je problem u tome što svakih nekoliko mjeseci maFia mjenja pravila kako se nekom veliko igraču u Maranelu,Renaultu,Woking ili Barkliju digne ona stvar i kaže blabla “ako nešto ne promjenite mi odlazimo van iz F1″…Dobro pitanje je kako sada i to rješiti

Schumi1

Pravila nisu promjenjena, nego postoji rupa u pravilima…

Leo

Opčenito sam mislio

Zeus

Kako nisu promijenjena? Samo zbog previda u pravilima se našla rupa, koja je dala mogućnost promjeni. Rupa, promjena, isti vrag, homologacija je otvorena.

Schumi1

Kakvoj promjeni? Ništa nije mjenjano. Da je se išla ta rupa zakrpit to bi onda bila promjena. Ovako su pravila ostala ista kakva su i bila, sa tom rupom.
Svaki zakon ima rupu. Niko nije savršen. A i ne može se svako pravilo definisati da ne ostane nekog drugačijeg tumačenja, kao što smo mogli vidjeti svih ovih prethodnih godina.

Formulas

Što se tiče McLaren Honda (McLaren poštujem kao jednog od najvćih rivala Ferrariju , ali ih ne volim, dok Hondu imam i volim taj brend i želim im sreću nagodinu. Dok Alonsa smatram danas najboljim) , tek toliko da se zna da nisam neki hejter McLarena ,Honde ili Alonsa. Ja mislim da bez obzira dobili tokene ili ne Honda je imala jako puno vremena da usavrši motor i preboli početnike greške drugih dobavljača motora. Jedini im je minus koji je veliki hendikep, testiranja na stazi i izdržljivost motora. Znaju gdje su ostali pogriješili znaju na čemu je Mercedes napravio razliku,… Read more »

Leo

Kažeš da je Honda imala tu prednost da je mogla usavršavat bolid itd.Ali zar nije onda čudno da u 2 dana nisu mogli spojit dva kruga,moje mišljenje je da je Honda u istom sosu kao i ostali prošle godine jer da su se išli pretvarat ili nešto glumit onda bi to rješili na drugačiji način a ne ovako ne izlaskom iz garaže 2 dana testiranja a vidjelo se da su se dosta zbog toga opravdavali i u Hondi i Meklarenu.Moje mišljenje je da je to dvosjekli mač može biti dobro a i ne mora.A ovo što si napisao da si… Read more »

Leo

. “But we don’t have to freeze the engine by the first race, so it will be a very interesting season. I think the car will get better as we go through the year.Kaže predsjednik Ferrarija što bi po meni značilo da imaju oni tih tokena na raspolaganju.

Schumi1

Vjerovatno još nisu ispucali tokene. Ali si ipak to pogrešno preveo. Oni ne mogu kroz sezonu razvijati motor, nego samo ga mogu kasnije zamrznutii. Znači mogu startati sezonu sa prošlogodišnjim, i onda u nekom trenutku zamrznuti razvoj. Ali ne mogu dodavati po nekoliko tokena i tako kroz čitavu sezonu. Oni će voziti na prošlogodišnjem motoru sve dok se ne odluče zamrznuti razvoj novoga, koji će odjednom iskoristiti sve tokene.

stari lisac

Nije ništa krivo preveo. Ti si krivo shvatio. Mogu trošiti 1 token tjedno ako tako hoće, i tako cijelu sezonu, jer nema datuma homologacije motora!

Zeus

Shumi1, pogledaj ponovno ta nova pravila o tokenima za ovu sezonu. Nitko ih ne ograničava kada i kako potrošiti tokene kroz ovu sezonu, samo jednom kad homologiraju novi motor, moraju ga koristiti i od tog trenutka nema više nadogradnji.
Dobili su samo više vremena, mogu koristiti stare motore na početku sezone, predviđaju Barcelonu za nove. Mercedes je potvrdio da će u Španjolskoj krenuti sa novim.

Schumi1

Pa mogu oni koristiti token po token, ali se ne mogu trkati sa tim novim motorom dok ga ne homologiraju 😀
A do tada mogu voziti samo sa prošlogodišnjim.

west

Sve je to zakuhao Ferrari da bi nadoknadio svoj zaostatak ali bi bilo ocito samo njima popustiti pa je dozvoljeno raditi i Mercedesu i Renaultu.Sigurno su negdje izmedju redova u Ferrariju zaprijetili izlaskom iz F1 sto je vec vidjeno puno puta do sada!Recept koji uvijek prolazi.

Formulas

ma zamisli? a tko se htio povući iz F1 da nisu uveli ove motore? Mercedes…. tko je kmečao na gume jer im je bolid ih doslovno žderao? Mercedes…. tko je jako dobro parirao lani RB-u do promjene guma ? Ferrari i Lotus, a nakon toga teška banana s ponekomcsolidnom utrkom. u prevodu da ti skratim, Ferrari je mogao uložiti veto na sva ovo sranja ali nije i pustio da sve ide svojim tokom, dok su Mercedesova inzistiranja i kmečanja direktno pogodovala njima neke ekipe totalno izbacila iz igre kao 2013 s promjenom guma. Al nek je Ferrari kriv za izmjene.… Read more »

stari lisac

Fan 1983
Imaš samo jednu pogrešku. Prvi proizvođač motora koji je najavio napuštanje F1, ako se motori ne promijene nije bio Mercedes, već Renault. Mercedes se samo priključio na taj vlakić… F1 bi postala Formula Ferrari (nešto kao Formula Renault), pa kako to Ferrariju nije odgovaralo, on nije stavio veto!
Da li je sada jasno zašto Ferrari nije stavio veto?

Formulas

A što se tiče bilo kakvih zabrana razvoja u F1 su općenito sve gluposti. Jer s jednom zabranom dobiju kontra efekt koji ekipe daleko košta više nego d slobodno razvijaju bolide kao npr ove godine s motorom kojeg se nije smjelo dirati, pa ostatak društva je na sve načine pokušavao smanjiti zaostatak koji je zbog zabrana bilo nemoguće postići. Sam motor s elektronikom i svim tim povezanim glupostima je skuplji nego bilo koji do sad a i 3,4 ekipe su pred bankrotom. Pa me zanima i gdje su te tobože uštede i koja je svraha ovogodišnjih bolida? PO trenutnim pravilima… Read more »

Formulas

West da su ostali na starim motorima ovih tvojih kmečavaca nebi ni bilo u F1 a Rb bi vjerovatno dominirao i dalje. Tako da ako je i jedna ekipa postigla s kmečanjem i ucjenjivanjem nešto to su upravo Mercedesovci.

west

Nista ti neznas a najmanje o Mercedesovim motorima!

Ivan Sinj

Recimo da Volkswagen i Porsche uđu u natjecanje 2017 oče i oni imat zamrznut razvoj motora zato sta je drugima bio zamrznut te 2014 godine,koji idiotizam, ovo je postalo žalosno sta fia radi,dno dna

Formulas

pa očito po ovom sistemu da bi Ferrari Renault honda i oni koji misle ući u F1 trebali svako malo jednu godinu napustiti F1 da razvijaju bolid motor itd koliko žele pa nazad u natjecanje. Ova pravila i zabrane i izmjene pred samu sezonu su debilana teška. ili recimo netko od gore spomenutih treba razvijati motor za neki novi ciklus pa reći ako se neuvedu takvi motori (koje bi recimo razvijali sljedeće tri god) da napuštaju F1 jer očito da to pali danas.

Ivan Sinj

jednu rupu sa pravilima zatvore a 3 nove se otvore,ovo nema smisla,potrebna je rekonstrukcija cijele F1 i pravila,logično bi bilo pošto su to novi motori da prve 2-3 godine nema zabrane razvijanja motora,kasnije se to polako ograniči,a što se tiče pravila dovoljno bi bilo pravilo dopustit nadoljevanje goriva koje bi i automatski riješilo i ono poznato svima prošle sezone “štedi gorivo….štedi gume….štedi motor……”

oldtimer66

Glede jednog od komentara “…FIA i njihova pravila… – primijećujete li izostanak bilo kakvog komentara ili mišljenja Jeana Todta? O nekakvom utjecaju da i ne pričamo…Mosleya je bilo na sve strane,iskakao iz pašteta,afere… svega. Todt kao da ne postoji…

AlonsoMcLarenHonda

kad počinju testiranja?

ChampAlonso

February 1-4: Jerez, Spain.
February 19-22: Barcelona, Spain.
February 26-March 1: Barcelona, Spain

hyuna

S koliko tokena raspolazu fanovi f1 ove sezone?

Zeus

Fanovi dobiju 3 tokena ukupno, a da bi bilo šta mogli promijenit, potrebno je 4 😀 zna FIAsco šta radi…

raca

Novi dobivaju samo dva, a stari znalci niti jedan. Dosta njih znaju sve i bez tokena pa im nije ni potreban.

onlyFernandoAlonso

Mislim da je nepravda da Honda ima samo 4 motora unutar sezone a svi drugi 5…wtf
ako je natjecanje u F1 onda moraju pravila biti za SVE JEDNAKE,to šta se Honda odlučila sudjelovati u 2015 godini,šta kog briga,ljudi fer play….

zekohonda

imaju svi jednak broj motora za ovu sezonu, 4.

onlyFernandoAlonso

sorry i hvala ti…

otto

Dobro je da ovaj cirkus od formule uskoro odlazi u zaborav,pa ćemo ljepo razmjenjivati mišljenja o trkama a ne o tokenima! 😀

rossi2012

sve su iskomplicirali , pa svi kao i obično tumače pravila kako kome paše da ja mogu odlučivati dao bi svima da na polovici sezone mjenjaju i rade ne bolidima po miloj volji čak bi ih obavezao pravilnikom da u prvoj trci sve momčadi izmjene sve tehničke podatke sa nacrtima motora aerodinamike i svih ostalih TAJNI tako se ni jednoj ekipi ne bi isplatila velika ulaganja u nešto što moraju podjeliti sa drugima , troškovi bi se smanjili a sve ekipe bile ujednačenije pa bi više do izražaja došla umješnost vozača

wilson

Ovo je u najmanju ruku smiješno. FIA i njezina pravila. Tko je zadužen za idiotarije viđene zadnjih godina i tko tu koga seksualno maltretira? Ne mogu donijeti niti jedno pravilo a da nema koju rupu ili rupčagu, te zabranjuju, pa preispituju, olabave, zatežu, mijenjaju u toku sezone, zimske stanke. Dokle? Koja glupost još slijedi prije početka sezone? Neka za sve bude isto, bilo dobro ili ne, a ne ova vrludanja. Ovo je gore od Dinastije.

Sheldon cooper

ovo sa hondom mi se ne svidja uopste,,,, jer ipak se godinama unazad znalo da ce nova specifikacija poceti 2014 i honda je na svoj rizik odlucila uci u 2015 u f1 i sada ocekuju ista prava kao i ostali proizvodjaci i timovi koji su patili kroz sezonu zbog nemogucnosti razvoja istog… tako da za mene nije u redu da se njima dozvoli razvoj motora kroz sezonui…. sto se meklarena tice. pa imali su najbolji motor na raspolaganju ove sezone i imali su jako losu seznonu….

vettel

honda bi na taj nacin bila u povlaštenoj poziciji jer su oni u prvoj sezoni ovih motora promatrali tko ima kakav motor i prema tome mogu napravit najbolju verziju i onda još tu verziju razvijat kroz sezonu..ostali prozvođaci su krenuli od nule morali su s parterima razvijat djelove a sad te iste djelove honda jednostavno kupi..ako im to prođe onda renault i ferrari prakticki nemaju što tražit jer ce oni svoje tokene ispucat na ispravljanje pogreška u konstukciji motora a honda ce tokene potrošit na povecanje snage.ocekujem žalbe ferrarija i renaulta pa i mercedesa.

stari lisac

A zaboravljate da su ostali imali 5 motora na 19 utrka, a Honda može koristiti samo 4 motora na 20 utrka. Zatim vi pretpostavljate da je Honda ukrala tuđa rješenja, a da nije razvijala svoja. Pa po tome je mogla samo prekopirati Mercedesov motor. Ne mogu vjerovati da zaista mislite da je to tako jednostavno. Da je precrtati tuđi motor jednostavno i bez ikakvih problema, ili koristiti tuđa rješenja u nečemu što ste vi napravili. Koliko bi to imalo šansi za uspjeh? Moj Bože….

raca

lisac: U potpunosti se slažem. Ispada da je Honda imala uvid u tuđe motore i da je na taj način mogla ispravljati svoje greške. Kao da je te greške i poteškoće samim proizvođačima lako riješiti. Stvarno ima tukastih komentara.

aprenrecaj

šteta što kinezi nisu u formuli jedan …. oni to sad pa sad kopiraju i za tj. dana to je već u chinashop,pa bi tako riješili i probleme s motorima,ali lisac ima jedan plus od mene(i to prvi)

Schumi1

Da, imali su 5 motora (neki i više) na 19 utrka. I šta sad? Na te iste motore mogu dodati samo 32 tokena. Pa kakvi su takvi su. A Honda može do februara raditi šta god hoće sa svojim motorom, nebitno jeli išta skontala od Mercedesa. I sad bi im trebalo još dozvoliti da se razvijaju kroz sezonu. Malo sutra.

stari lisac


isto tako su svi mogli raditi što su htjeli prošle godine do homologacije!

Vidim da se već pojavljuje ozbiljna zabrinutost glede Hondine PU. Izgleda da je zaista vrhunska kad svi pokušavaju ograničiti Hondu, a što ne bi bilo fer.

Kako kaže stara narodna: “Dobar je strah kome ga je Bog dao!”

Formulas

Stari lisac u čiju ekipu dolazi Honda? McLaren….što misliš da dečki u wokingu nisu malko zavirili pod “haubu” i prenjeli informacije Hondi? de ne budi smješan i naivan. McLaren je čak krao i špijunirao Ferrari a da neće zaviriti u Mečkin PU koji im je svaki dan pred nosom? je….. malo morgen Teško je kopirati nešto što neznaš kako izgleda i kako radi, no s obzirom da je McLaren imao uvid u Mercedesov PU i mogao ga dobro proučiti isto tako je Honda imala od koga dobiti inf. o tom istom motoru.

stari lisac

Ponavljam da nije jednostavno primijeniti rješenje jednog proizvođača na proizvod drugog proizvođača. To nije stavljanje radio aparata i zvučnika u automobil! Da bi takvoi što bilo uspješno onaj dio koji ti razvijaš mora imati istu logiku kao i dio koji si preuzeo od nekoga drugoga, e da bi to funkcioniralo kao cjelina. Da li ti misliš da je jednostavno uzeti školjku, npr. Renaulta i staviti u njega motor BMW-a? Nemoj mi odgovarati u stilu nosača motora, jer se nosači bez problema zavare gdje hoćeš. Pa što onda Renault ne iskopira motor BMW-a i smjesti ga u svoje karoserije… Zato što… Read more »

Zeus

F1 Fan 1983, svaki proizvođač motora daje svojim mušterijama prije trkaćeg vikenda zapečaćen motor. Osim FIA-inog delegata, na ugradnju i sve ostalo pazi i čovjek proizvođača. Čim završavaju vikend, motor se opet plombira i vraća, tako da nitko ne može čačkati i otkrivati tajne iznutra.
Mclaren je bio još više zakinut nego ostali, jer se znalo da prelaze kod Honde, nisu imali iste mape kao Williams naprimjer. Ono što su kamere bilježile je malo manje nego što su u boksu Mclarena imali na uvid u Mercedesovu PJ.
Vidim sad i Lisac je slično odgovorio, točno tako, ne otkriva se ništa.

Schumi1

Lisac, nisam ni rekao da nisuu mogli raditi. Pa i radili su. Isto kao što Honda može ove godine, znači ista pravila. S tim da Honda već mnogo zna što ovi prošle godine nisu znali. Zeus, jesu motori zapečaćeni, ali ne moraju oni saznati šta je unutra. Opet su mogli dosta toga otkriti, kao na primjer raspored komponenti. Jer je ipak McLaren trebao taj motor ugraditi u svoj bolid, i dobro znaju šta gdje ide. I još sigurno dobro znaju kakve su potrebe tog motora za hlađenjem, jer su sami imali taj zadatak da ga ohlade. Sad to sve mogu… Read more »

stari lisac

Prvo nisam baš McLarenovac koji bi “ubio” za ekipu, tako da to nije razlog zašto mislim da je nepravedno da Honda ima isti status kao i momčadi prošle godine, ali isto tako mislim da ne bi bilo pravedno da Honda ima isti status kao i ekipe koje su homologirale svoje motore 28. 02. prošle godine. To je moj stav. Zašto nisam za to. Zato što će Hondini motori ove godine (u prvoj godini) morati izdržati 5 utrka svaki (20 utrka i četiri motora) dok su prošle godine motori drugih proizvođača (ne samo motori, naravno) trebali izdržati 3,9 utrka svaki. kako… Read more »

Schumi1

To što ti sad spominješ nema uopšte veze sa ovom rupom u pravilima. Za Hondu bi to svakako bilo isto. A takva su pravila donesena davno, i Honda je znala pod kakvim pravilima ulazi u F1. A imali su izbora da uđu i lani…

Leo

Al to je debilno šta ako WW ili Porsche odluče ući u F1 2016/17 po kojim će oni pravilima moći ući itd.To ih može samo odbiti od ikakvog ulaska u F1 znači moraš ući sa godinom zaostatka.BEDASTOĆE.To mjenjanje pravila svakih 2 mjeseca je jedan od največih problema moderne F1.

Mrav074

Tocno tako. Znaci da za 2 god npr. Toyota odluci uc, prvu sezonu ci im bia zamrznut razvoj, a drugu bi imali 20 tojena… Pa nebi nikad uhvatili korak sa drugima. Samo to neki mamlazi ode ne shvacaju

Schumi1

E baš si mamlaz, i ti i svi koji tako razmišljaju. Čovječe kako ne kontaš da ovi što su već napravili motore ih ne mogu mjenjati, samo nadograđivati svake godine sa manjim brojem tokena. Ko je pogriješio koncept svi mu tokeni neće pomoći da to ispravi. Oni koji tek ulaze već znaju koji je koncept najbolji (čitaj Mercedesov) i mogu raditi na razvoju čitavog motora do homologacije.

stari lisac

@Shumi1
kako ti ne kontaš i Honda mora homologirati motor do 28 veljače, a onda može dobiti određeni ograničeni broj tokena za tu sezone (ne traže oni svih 35!).
I da recimo (ovo je moje razmišljanje) dobiju pravo da imaju motor više jer imaju utrku više u sezoni, a svi su imali prošle sezone mogućnost upotrebe 5 PU…
Kako ti se to čini?

Leo

Schumi 1 mislim da nije to doslovno tako jer bi Ferrari odmah stavio veto do 8% ne mogu znači 92%mogu, trebalo bi to malo bolje pojasniti,mislim nama fanovima.

Mrav074

, mercov koncept je TRENUTNO najbolji. Ja jos uvik drzim da i renault i ferrari mogu ispametovat nesto da svoje motore ucine bolje od mercedesovog, ili da honda uđe sa jos boljim rjesenjem. To sta su izdominirali jednu sezonu nije garancija da ce nastavit u tom ritmu

Schumi1

8% motora ne mogu nikako dirati, a 92% mogu kroz nekoliko godina, kada je planirano potpuno zamrzavanje motora. Honda još uvijek može mjenjati šta god hoće. I mogu, sigurno da mogu već ove godine napraviti bolji posao od Mercedesa. Znaju otprilike koncept Mercedesovog motora, i samo neka na svakom području ga malo dorade i mogu biti bolji. Za Renault i Ferrari nisam baš siguran šta mogu sa 48% tokena za sljedeću sezonu. Možda bi mogli do potpunog zamrzavanja i dostići Mercedes, ali neće ni Mercedes stajati u mjestu. Ali svakako do toga neće ni doći, jer najavljuju promjene za 2016.… Read more »

stari lisac

@Shuzmi1
malo dorade :facepalm:
Misliš, ono, operu ga bolje i ulašte?

Schumi1

Facepalm je ono tvoje da moraju doraditi klipove i da su za to u minusu. Koda se klipovi prave od juče 😀 Već sam negdje rekao, jedino gdje su ostali u prednosti u odnosu na Hondu je pouzdanost. A riješili su je kroz sezonu, gdje je razvoj motora bio zamrznut. Znači za to ti ne trebaju tokeni. Treba ti iskustvo. Sad ti okrivljuješ pravila za Hondin kasan ulazak u F1? Tu im niko ne može pomoći. Trebaju sami steći to iskustvo. A sami su krivi što ga već nisu stekli u prošloj sezoni… Što se tiče biranja pravog koncepta tu… Read more »

stari lisac

@Shumi1
:facepalm:
“Facepalm je ono tvoje da moraju doraditi klipove i da su za to u minusu”
Gdje sam ja to napisao da mi je znati. Ne optužuj me lažno…

Schumi1

Jedino što bi im ja dozvolio je razvoj za razliku tokena za ovu sezonu u odnsou na sljedeću. Znači ovi što su lani počeli sa ovim motorima za ovu godinu imaju 32 tokena, a za sljedeću 25. Ja bi tako Hondi dozvolio ove godine da nakon homologacije u februaru mogu iskoristiti 7 tokena. I onda u sljedećoj sezoni 25 kao i ostali. Ne možeš im dozvoliti 32 tokena, jer oni imaju do februara neograničen razvoj, a ovi ostali nemaju.

zekohonda

može i tako, nemam ništa protiv.

Mrav074

Evo sa ovim bi se i slozia donekle

Schumi1

Ali nije ni ovo baš skroz pravedno. Ove godine bi Honda trebala napraviti bolji motor od Renaulta i Ferrarija iz prošle godine. A ako išta znaju onda bi trebali napraviti bolji motor od svih iz prošle godine. Vjerovatno neće biti najpouzdaniji, ali bi sigurno trebali napraviti najjači. A za popravljanje pouzdanosti im ne trebaju tokeni. To mogu riješiti i kroz sezonu, kao što su i ostali prošle godine. I sad Honda starta sa tim motorom, koji je bolji od svih prošlogodišnjih, a ovi svi odluče da ne zamrznu motore odmah na početku sezone, što bi značilo da će startati sa… Read more »

Mrav074

O cemu ti pricas?! Odlucili su se uc godinu kasnije jer je Mc bia pod ugovorom sa Mercom do kraja prosle sezone

Schumi1

Nije to bitno. Da su oni htjeli ući prošle godine nebi im bio nikakav problem da snadbjevaju neku manju ekipu svojim motorima, isključivo kao dobavljači. A onda u 2015. godini sklopiti ugovor sa McLarenom…
Ali sami su tako odlučili. I već sam gore u jednom postu rekao da im je to super odluka, ako je budu znali iskoristiti. Oni su u prednosti a ne u zaostatku.

Groff

Opet ograničenja.
Četiri motora za sezonu čini mi se malo. Ili će opet koristiti berilij?
I ovo s tokenima su zakomplicirali.

PavleF1

Davnih dana sam ja govorio da će Mercedes doći u novu sezonu sa 50-ak ks jačim motorom, tada mi je odmah doskočio Avalon i pokušao mi objasniti da su to gluposti te da Renault i Ferrari imaju dužu tradiciju u proizvodnji motora, a Marcedes nikada niti nije složio turbo motor, te da je tako nešto nemoguće.. Evo sad kako je nemoguće, na žalost nas fanova iduća godina će biti jako dosadna uz Mercedes 🙁

Leo

Pa nekom logikom ako se takmiče u sezoni 2015 onda je red da imaju pravila iz sezone 2015.To što su mogli razvijat motor može i ne mora ništa značit, ali nisu mogli ništa testirat i nemaju podatke s utrka (staza iz kalendara) kao drugi proizvođači tako da je to po meni 0:0.Uostalom zašto bi se nekom išlo “rezat krila” daj bože da netko uhvati Mercedes pa da bude zanimljivije to jedino Ferrari može da koči svojim vetom jer se boji da ne potone još dublje.

Schumi1

Ovi što su lani napravili te motore zahvaljujući ovoj rupi u pravilima mogu početi sezonu sa prošlogodišnjim motorom. Sa čim bi Honda počela sezonu po tebi?

Leo

A koja je po tebi onda budučnost F1 ili ti danas/sutra kada bi Audi htio ući u F1 po kojim bi on pravilima trebao ući?A uzmi u obzir da imaju jako dobro razvijen v6 turbo motor.

stari lisac

@r.u.m.

e hebi ga. Imaju dobro razvijenu PU (sve ICE, i hibridni dio) samo je diesel!

Schumi1

Odgovorio sam gore na to pitanje. Zajeban koncept Renaulta i Ferrarija možda ni svi tokeni ne poprave. A ako neko sada tek ulazi već zna koji je koncept motora najbolji, i mogu ga razvijati neograničeno do homologacije. Ono što su Renault i Ferrari lani homologirali mogu samo ispravljati tokenima. Ne mogu promijeniti motor 100%, kao što to može neko ko tek ulazi…

alonso5

To mi se svidja 😀

Related Posts