FIA je nakon sastanka s predstavnicima Honde promijenila mišljenje te je, osim Mercedesu, Ferrariju i Renaultu, i McLarenovom partneru omogućila razvoj motora u ovoj sezoni. Ova odluka rezultat je nezadovoljstva koje je japanski proizvođač izrazio prije nekoliko dana jer su smatrali da je prvotna odluka bila nepoštena prema njima, ali i sportu općenito. Međutim, neka ograničenja će ipak postojati.
Preostala tri proizvođača do kraja ove sezone mogu promijeniti do 48% svojih pogonskih jedinica koje su koristili u 2014., i to po sustavu tokena čija je vrijednost pojedinom dijelu motora dodijeljena s obzirom na njihov utjecaj na performanse. Od maksimalnih 66 tokena, Mercedes, Renault i Ferrari mogu iskoristiti 32 tokena u 2015.
Hondi je prethodno bilo zabranjeno modificirati svoj motor, te su isti morali homologirati do 28. veljače, poput njenih konkurenata prošle godine. Međutim, FIA je ipak popustila pa će Honda moći vršiti preinake, a broj tokena koji će imati na raspolaganju bit će prosječan broj neiskorištenih tokena ostalih proizvođača do prve utrke u Australiji koja je na rasporedu 15. ožujka. BBC Sport prenosi objašnjenje Charlieja Whitinga:
“Ako tri proizvođača iz 2014. imaju osam, sedam i pet neiskorištenih tokena na početku sezone, onda će novom proizvođaču tijekom sezone biti omogućeno iskoristiti šest tokena (prosjek zaokružen na niži cijeli broj).”
Ova FIA-ina odluka u obzir uzima i mišljenje Hondinih konkurenata koji smatraju da je McLarenov partner imao prednost jer su u sport ušli godinu poslije njih te su tako mogli doznati više jer su bili svjesni performansi konkurentskih motora, odnosno mogli su vidjeti pluseve i minuseve pojedinih tehnologija i izvedbi. S druge strane, Mercedesu, Renaultu i Ferrariju je 2014. bila velika nepoznanica.
Vjeruje se da nijedan od preostala tri proizvođača pogonskih jedinica neće iskoristiti sva 32 tokena prije prve utrke prvenstva.
za mene potpuno očekivano i potpuno fer, kako bi to bilo da svi mogu barem nešto čaprkati oko motora a da jedna ekipa (pa bilo koja, ne mora značiti Honda) ne može ništa raditi oko motora. A posve mi je glupo i sva ova ograničenja, prije sam uživao u F1 a sada nekakvih pravila….de nemoj dosipati gorivo, pa ne može se ni trošiti koliko hoće, pa ovo onoo… počet će na daljinski biti F1, vozači će sjediti u boxovima i džojstik u ruke i trkaj se…
fia izgubljena kao i uvek i sama sebe podriva kontradiktornim odlukama, ali valjda od njih na bolje nismo ni navikli……
i ja imam token,ali samo jedan….u banci mi nisu htjeli dati više od toga jer imam samo jedan tekući raćun za internet bankarstvo
Mislim da je nepravda prema meni što ih nemam više………………!!!!!
Neću ni gledat sezonu ako Ferrari i Mclaren OPET “štancaju” loše bolide! ovo je samo potez više u moju korist,kao gledatelja!
Bez obzira za koga navijao,ovo je dobro za F1.
Poteku mi suze, 🙁 kad vidim ovakvu brigu za boljitak F1. 😀
Ignoriram korisnika Bilmetz već duže vrijeme kad ono otto=Bilmetz i opet se on mene hvata al šta ćete valjda to tako mora biti i još mi šalje poruke u inbox i govori da ja njega pustim na miru hahahhahaha neznam tko se tu koga hvata. 🙂 Evo ja ću to podijeliti javno jel ne želim se sa svakim dopisivat u inbox
Nazvao si me smećem,sad se pametariš i radiš grbav jer ti exs izbrisao tu glupost.Vrijeđaj i dalje ali budi spreman snositi posljedice svojih postupaka.Nebuš se dugo smijal!
Ovo je naravno nepošteno. Ovakva je odluka donijeta isključivo zbog britanskog pritiska, jer će Honda pogoniti britanski tim. A veze nema sa logikom. Ovo sad je tek promjena pravila, koja pogoduje Hondi. Koja je i onako bila u prednosti sa kasnim ulaskom u F1 i više vremena za razvoj. A ona rupa je nešto sasvim normalno, jer rupa će uvijek biti. Nadam se da će ostali iskoristiti sve tokene i onemogućiti ovu Hondinu nepravednu prednost. Ili da barem ostane samo jedan token neiskorišten, pa nek Honda vidi šta će sa 0.33 tokena 😀
Evo pa sad se otvorila nova rupa. Ti smatras da je neposteno, mi da je posteno, mozemo se do sudnjeg dana prepirat. Zivot nije posten opcenito, tako da…
Ovo nije rupa. Ovo je promjena pravila.
Nitko ne može znat dali je Honda u prednosti do Australije. A sad dali je veća prednost bila testiranje djelova i skupljanje dragocjenih podataka na stazi ili razvoj motora u tvornici to čemo tek vidjeti.Ferrari ima sve na svijetu i ne može mu bog pomoć.Ovakav dialog možemo voditi do prekosutra.Ja mislim da su pravila za 2015 za svih ista jer ako bi se držali starih pravila niti ostali nebi smjeli tokom sezone mjenjati specifikaciju ali kad se pravila mjenjaju iz mjeseca u mjesec onda se i Honda ima pravo izboriti za sebe.fulstop
Oni imaju sve predispozicije da steknu debelu prednost. Sad je samo na njima da se vidi jesu li dovoljno sposobni da je steknu. Slažem se da ne možemo znati, ali im sve ide u korist. Ako ne budu imali najjači motor onda su stvarno nesposobni.
A ja stvarno nemam pojma o kakvoj ti promjeni pravila pričaš. Jedino ovo što su sada dozvolili Hondi je promjena pravila…
Uostalom to tako i je osmisljeno da ako svi ispucaju sve, da ni Honda nema nista nego ostaje na onom sta je razvila do homologacije. Nemoze bit postenije od toga
Da, da, imali su godinu prednosti i sve su vidjeli, treba im zabranit do 2018. Tek onda mogu dobiti 2, 3 tokena 🙂 🙂 🙂
Svakako,imali su prednost i to veliku,što ne znači da im nešto treba branit.Prvo Honda,za razliku od drugih dolazi u šasiju napravljenu po novim pravilima,na kojoj su kroz proteklu sezonu uočili nedostatke,a drugo u nekoj za to predviđenoj šasiji mogli su usavršavat motor i izabrati najkonkurentniju kombinaciju,za razliku od drugih kojim je razvoj bio zamrznut.Honda bi me jako iznenadila kad bi podbacila,s tokenima ili bez njih.
Njusim sarkazam 😉
Nema sarkazma ni u tragovima.Ovaj put sam skroz ozbiljan.
Dobro njušiš 🙂 😉
Jedna stvar mi nije jasna:
mercedes je samo za svoj tim prosle godine odvojio kompresor od turbine. Hoce li to napravit ove godine za fi, williams i lotus, i ako hoce koliko tokena trosi. Pitam to jerbo se tokeni trose na razini proizvodjaca motora, a ne timova.
Odakle ti to da su samo za svoj tim odvojili. Motor je isti za sve, a kompresor i turbina su dio motora.
Mea culpa, odvojen je i u ovih customera. :debil:
Kozmetika, ali bolje išta nego ništa. Tek kad promijene što dogovaraju za slijedeće sezone počinje prava pjesma.
Čuj bolje išta nego ništa. Šta bi onda vama bilo dobro? Jedino možda još da ostali voze bez ERS-a? Sa ovim imate debelu prednost. Zapravo imate debelu prednost i bez svega ovoga. I bez tokena, i da ostali moraju zamrznuti motor do početka sezone, i dalje bi bili u debeloj prednosti. I dalje vam malo…
“Ako tri proizvođača iz 2014. imaju osam, sedam i pet neiskorištenih tokena na početku sezone, onda će novom proizvođaču tijekom sezone biti omogućeno iskoristiti šest tokena” mene ovo posebno zanima. to znaci da ako je vjerovati mecki, necu ni jedan token iskoristiti, a renault i ferrari da od 32 tokena potrose 25, i ostalih 7 ostave za sezonu dolazimo do brojke od 15 tokena za hondu. sto i nije lose ako su uspjeli u ovom roku napraviti koncepciju motora slicnoj meckinoj. mogla bi honda biti opasan konkurent 🙂
dosta optimistična kalkulacija, ali mi se sviđa
Kako glupi ljudi sjede u toj Fia oni ni sami ne znaju što žele.
Posteno!
očekivano……no da ja pitam naše novinare nešto…..do nedavno nisam imao ni volju ni želju tražiti vjesti po drugim portalima jer sam bio i više nego zadovoljan s ovim. No sad polako vidim da kasnite sa svime kao i sa ovom vjesti. Zašto ja moram ne jednu ili dvije vjesti nego većinu njih saznati okolo, a ne na ovom portalu? pazite neke naslove na formulinu….””.ferrari je po marchioneu već ostvario prvu pobjedu u 2015 (rupa u pravilniku)””……………Seb Vettel će u Ferrari donjeti Red bullova tajna aerodinamička riješenja………….FIA i službeno iz kalendara izbacila VN koreje…………Marussia nabila 21 mil eura duga prema Ferrariju……………dolaze… Read more »
slažem se sa tobom, ili radi kako Bog zapovijeda ili nemoj uopće..
evo ti link. Update gotovo trenutan i sve vijesti o F1 nađeš na mnjemu:
http://www.f1reader.com/
Za tvoje veselje
Već sam se na forumu ispričao za neaktivnost od prije nekoliko dana. Kritike naravno prihvaćamo, ali s druge strane, ovaj članak nije stara vijest nego nova, aktualna vijest. Isto tako, pogledajte naslovnicu našeg portala u vrijeme ovog mog komentara. 12 članaka ako izuzmemo video dana. Od tih 12, čak ih 9 nema na drugoj stranici koju spominjete.
rekoh vam da uključite više ljudi u objavu vijesti. uvedite “dežurstvo” i omogućite kratke vijesti od par rečenica sa linkom na neki od originala. Dajte nam da se “glođemo”! O tome se radi 😉
@Lisac
potpisujem za prijedlog.
meni se neda, ali sigurno ima zainteresiranih. 🙂
Ma ok Vedrane za ovu vjest, ako dođe koji sat , pola dana ili pak dan kasnije nije bed. Problem je u tome što hrpu stvari dosta nas nezna i za neke stvari saznamo sami po drugim portalima. I moj prijedlog je tema o tokenima, te pošto dolazi nova sezona sve o ovogodišnjim izmjenama. Koliko tokena je tko iskoristio? Koje su promjene dozvoljene? koji se djelovi motora nesmiju dirati? Kako portošenost tokena utječe na Hondine tokene isl?
ja se ne slažem.
nemam vremena visit po ostalim portalima i nisam toliki fanatik F1
tako da je meni ovaj domaći portal sasvim dovoljno da se aktualiziram i zainteresiram, i da čitam na HR a ne na engleskom
ako vam se ne sviđa nitko vas ne tjera da visite tu
Slazem se sa dFixxx3r. Ukoliko vam se ne svidja ovaj portal, nitko vas ne tjera da ga pratite. Nadjite si neki drugi, po vama bolji. Pa nismo u Sjevernoj Koreji da vas netko oruzjem tjera da ga pratite. U krajnjem slucaju otvorite svoj portal pa da vidim koliko ce dugo trajati. Na kraju, izgleda da ste robovi svojih navika. Ne bi k***em mrdnuli i neda vam se nista mijenjati vec zelite da se sve mijenja prema vama. Smuci mi se kad vidim negativne OT komentare poput ovog od F1 Fan 1983.
znaš kako se kaže Crnac? čitaj s razumjevanjem a ne ono samo što ti vidiš.Gdje piše da želim na drugi portal?ili možda kojim slučajem piše da neželim tražiti vjesti na drugim portalima? A ovo o robovima i ku…. koji nebi mrdnuli ostavi za svoje kolege i obitelj i poštedi me svojih proljeva koji nemaju veze s onim o čemu pričam. Ili ako misliš da bi nešto s tim lajavim jezikom postigao prijavi se u redakciju GP1.hr a da želiš raditi dobrovoljno. Vjerovatno bi svaka teme bila Hammertime ovo, Hammertime ono……
i da zaboravih nadodati na kraju komentara da se meni smuči čim vidim TVOJ komentar. A pogotovo mi se smuči od trpeksa i uvlakača u šupak i provokatora. A ti si ujedinjenje svega navedenog……
Istina boli?
Mislim da je u orginalnom tekstu pisalo “prosjek zaokruzen na nizi cijeli broj”. Znaci ako je izracun 6.66 (pa i 6.99) Honda ce imat 6 tokena
Tako je, greška ispravljena.
Sada izgleda kao dobar kompromis. No, postavlja se pitanje kako ubuduće voditi ovo, ako se recimo BMW (malo vjerojatno!) vrati 2016. Kako će onda za njega određivati tokene? Sve mi ovo miriši na tešku komplikaciju koje će se sami autori odreći ubrzo…
Osobno bih razvoj motora ostavio otvoren, ali bih zatvorio promjenu koncepcije motora. Razvijajte ono što ste zamislili, ali ne smijete kopirati tuđa rješenja (tj raditi nove motore svako malo!). Razvoj motora ne smije povećati cijenu ICE-a. Uvedite jednog proizvođača za električne dijelove (HERS i KERS) PU-a.
No, vidjeti ćemo što će mudraci smisliti!
Dobro zboris. Fia je nesto kao nasa vlada. Stalno izmisljaju toplu vodu i onda kad vide da neprolazi ograđuju se od svojih odluka
stari lisac…..ovaj sistem neće doživjeti kraj ove sezone (mislim na ove gluposti oko zabrana,tokena itd) . A u to sam uvjeren jer ako Mercedes nastavi ovako, a vrlo vjerovatno hoće da će morati tražiti neki novi izlaz iz ove gabule koju su sami skuhali.
Mislim da je to fer odluka.
Pošteno ili ne, JUPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!