FIA potvrdila promjene oko pravila i kalendara za sljedeću godinu

FIA je nakon sastanka Svjetskog motorsportskog vijeća danas u Dohi potvrdila mnoštvo promjena oko pravila i kalendara za sljedeću godinu. Iduće sezone imat ćemo 21 utrku budući da se u Formulu 1 treba vratiti VN Koreje, koja je već ugostila četiri Velike nagrade između 2010. i 2013. Ovaj puta to će biti peta utrka prvenstva te će se održati početkom svibnja.

Promijenjen je i sportski pravilnik. Odbačeni su dvostruki bodovi kao i prijedlog o startovima s mjesta nakon sigurnosnog automobila. Virtualni sigurnosni automobil koji je testiran nakon nesreće Julesa Bianchija bit će službeno uveden sljedeće godine. Osim toga, FIA je objavila rezultate istrage koje je dostavilo Povjerenstvo koje se bavilo ovim slučajem.

Dorađene su i kazne koje vozači dobivaju zbog promjena svojih motora, a kazne na gridu se više neće prenositi na sljedeću utrku, nego će vozači od sada dobiti vremenske kazne koje će morati odraditi tijekom utrke. Uvedena je i nova kazna od 10 sekundi kao dodatak postojećoj od pet sekundi.

 

Izvještaj Svjetskog motorsportskog vijeća:

Kalendar svjetskog prvenstva Formule 1 za 2015.:

15/03 Australija
29/03 Malezija
12/04 Kina
19/04 Bahrein
03/05 J. Koreja (čeka potvrdu)
10/05 Španjolska
24/05 Monako
07/06 Kanada
21/06 Austrija
05/07 Velika Britanija
19/07 Njemačka
26/07 Mađarska
23/08 Belgija
06/09 Italija
20/09 Singapur
27/09 Japan
11/10 Rusija
25/10 SAD
01/11 Meksiko
15/11 Brazil
29/11 Abu Dhabi

 

Sportski pravilnik

Bodovi:

Na zadnjoj utrci prvenstva neće se dijeliti dvostruki bodovi vozačima ni momčadima

Start s mjesta nakon sigurnosnog automobila

Nakon konzultacije s momčadima koje su izrazili zabrinutost po pitanju sigurnosti, članci 42.7 i 42.8 oko startova s mjesta su ukinuti.

Virtualni sigurnosni automobil

Nakon testova VSC sustava na posljednjim utrkama 2014. potvrđeno je uvođenje za 2015. Procedura se može pokrenuti kako bi se neutralizirala utrka – obično će se koristiti kada postoji potreba za dvostrukim žutim zastavama na bilo kojem dijelu staze i kada natjecatelji ili redari mogu biti u opasnosti, a okolnosti ne opravdavaju korištenje sigurnosnog automobila.

Prekidanje utrke

Prekidom utrke zatvorit će se izlaz iz pit lanea u koji će svi bolidi polako morati krenuti, a ne na startni grid. Prvi bolid koji stigne trebao bi produžiti direktno do izlaza pit lanea a ostali bolidi trebali bi formirati kolonu iza prvog bolida.

Osoblje i oprema na gridu

Ako nakon signala od 15 sekundi na gridu ostane osoblje ili oprema momčadi, vozač tog bolida mora startati utrku iz pit lanea. U suprotnom će dobiti stop/go kaznu od 10 sekundi.

Kazne zbog promjene pogonske jedinice

Promjena kompletne pogonske jedinice više neće rezultirati automatskim kažnjavanjem – umjesto toga kazne će se primijeniti kumulativno za pojedine komponente pogonske jedinice.

Ako vozač dobije kaznu na gridu, a njegova trenutna pozicija je takva da se cijela kazna ne može u cijelosti odraditi, ostatak će biti vremenska kazna tijekom utrke i to prema sljedećoj skali:

• ostatak kazne (1 do 5 mjesta): Primijenit će se kazna u članku 16.3(a)

• ostatak kazne (6 do 10 mjesta): Primijenit će se kazna u članku 16.3(b)

• ostatak kazne (11 do 20 mjesta): Primijenit će se kazna u članku 16.3(c)

• više od 20 mjesta: Primijenit će se kazna u članku 16.3(d)

Vremenske kazne

Postojećoj kazni od pet sekundi (članak 16.3a) dodana je nova kazna od 10 sekundi (članak 16.3b)

Nesigurno puštanje iz boksa

Ako je bolid nesigurno pušten iz boksa tijekom utrke, vozač će dobiti stop/go kaznu od 10 sekundi. Dodatna kazna će uslijediti svakom vozaču koji, po mišljenju sudaca, nastavi voziti bolid znajući da je pušten na nesiguran način.

Kvalifikacijska procedura

U slučaju 24 bolida, sedam bolida će ispasti u Q1 i Q2, u slučaju da na gridu imamo 22 bolida, šest bolida će ispasti u Q1 i kasnije u Q2. Isti princip primjenjuje se i u slučaju da imamo manji broj bolida na gridu.

Sigurnosni automobil – bolidi koji zaostaju najmanje jedan krug

Kada zadnji bolid prestigne vodećeg, sigurnosni automobil će se vratiti u boks na kraju sljedećeg kruga, a direktor utrke više ne mora čekati sve bolide da dođu na kraj poretka iza sigurnosnog automobila.

 

Tehnički pravilnik

Težina bolida bez goriva ne smije biti manja od 702 kg tijekom cijelog trkaćeg vikenda (povećanje od 1 kg).

Promijenjena su i pravila oko testiranja u zračnom tunelu.

Bilo kakav sustav ovjesa na prednjim ili stražnjim kotačima mora biti tako složen da njegov odziv bude isključivo rezultat promjena u opterećenju primijenjenom na prednje, odnosno stražnje kotače.

 

Kriterij za dobivanje superlicence

Prijedlog o uvjetima dobivanja superlicence odobren je za 2016. na bazi sljedećih kriterija:

Sigurnost

– uvjet da vozač ima važeću vozačku dozvolu

– uvjet minimalne dobi od 18 godina

– potvrda o poznavanju sportskog pravilnika Formule 1

Iskustvo

– 300 km u Formuli 1 testirajući aktualni ili stariji bolid kao minimalni uvjet

– najmanje dvije godine iskustva u nižim formulama

Performanse

– uvjet o osvojenim bodovima, na temelju vozačevih rezultata u prethodnim formulama

 

Povjerenstvo za nesreću Julesa Bianchija

Pregled svih dokaza i drugih informacija o događajima koji su vodili do nesreće Julesa Bianchija na Suzuki iznijelo je Povjerenstvo od 10 osoba koje je sastavila FIA i čiji je predsjednik Peter Wright, predsjednik FIA-inog Povjerenstva za sigurnost. Izdan je izvještaj od 396 stranica u kojem se nalaze informacije o nalazima s preporukama za unaprjeđenja, od kojih su mnoga relevantna za sve automobilske sportove. Ovo je prezentirano FIA-inom Svjetskom motorsportskom vijeću koje je prihvatilo nalaze i dalo mandat da se implementiraju sve preporuke i zaključci iz izvještaja. Kratak pregled koji je izdalo Povjerenstvo može se pronaći na fia.com.

 

Predsjednik FIA-e je potvrdio da će sljedeći sastanak Strateške grupe na rasporedu biti 18. prosinca. Razgovarat će se o smanjenju troškova, poboljšanju natjecanja i pronalaženju načina kako bolide učiniti bržima i težima za vožnju. Osim toga, ponovno će se razmotriti tehnički i sportski pravilnik s ciljem pojednostavljenja pravila gdje god je to moguće.

35 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
KLiK

Ovo je genijalno…pazi naziv: VN EUROPE u Baku, Azerbejdžan…koja je to članica EU? Je li neka nova pristupna? LoL

serafciger

službeno je,nema dvostrukih wuhu. a kud baš koreja? zašto ne imola? turska? super što se meksiko vraća. pravilnici ok. ali povjerenstvo za bianchijevu nesreću? molim? šta vam je to? samo normativna figura da prikrite svoju pogrešku i okrivite vozača na ovaj ili onaj način. stid vas bilo.

JopaF1

Nez zasto su svi protiv Koreje,imali smo super utrke tamo 2010 i 2013(vjerojatno najbolja utrka sezone),i dvije solidne 2011 i 2012.Neznam zasto je toliko bitno dali je staza stara 50 ili 4 godine,mislim jasno je da se nemoze mjeriti sa Spa ili Suzukom ali je recimo bolja od Španjolske i Austrije što se zanimljivosti utrka tiče.

alonso5

Meni je i Austriji bas dobra utrka bila to je jedino pametno sto je Bernie napravio ove godine a to je povratak te staze a i utrke u Spaniji su dobre.

f120

zasto ne promjene pravilo za motore,zasto ne stave da se moze 7-8 pj kroz sezone a ne ovako 4-5 ,jer ako neko iskoristi ovih 5 opet mora kupovati dodatni 6 pa i ako ga taj izda 7 itd ovako vozaci bezveze dobijaju penale a nikakve ustede nema

Mrav074

Off, citam da se danas popodne skuplja odbor za donit odluku o drugom vozacu u McH. Drzin fige za Jensona 🙂

stari lisac

Sad čitam da je uvrštavanje Koreje u kalendar način da se doda još jedan PU na dozvoljenih 4 za sezonu… Citiram: “Rules say that an exception to use five power units in a season will be introduced should “the number of events in the championship, as originally scheduled, exceeds 20.”” I sad mi recite da ovdje nije ona situacija da shevi lud zbunjenog i obrnuto… Zar nije bilo jednostavnije promijeniti pravilo… :facepalm: Osim toga organizatori utrke tvrde da nemaju love za organizaciju VN Koreje 2015, a da mogu prirediti utrku 2016, ali ne na staroj stazi, već kao gradsku utrku… Read more »

raca

sve samo ne Koreja. Ne postoji ništa što, zbog dosade, više boli

kimi car

Dan je bio sunčan a snijeg je padao s određene visine na plodno tlo.Svi su veselo trčkarali gore dolje dok je voda bila sve veća,i tada,netko reče;”Osnujmo povjerenstvo”! Jednog dana je to netko već rekao jer je znao da tako neće ništa riješiti.Drž se Jules!

modesto

koreja se opet vraća? rekao je da se tamo više neće vratiti … ima taj 1 zeznuti zavoj koji je zanimljiv…da je bar vratio magny cours ili tursku. jedino je dobro što neće biti rupa u kalendaru . super je što se vraća mexico:)

alonso5

Meni je Korea OK ali bi vise volio vidjeti Imolu 🙂

Ferrariforever

Kao prvo, sviđa mi se kalendar. Nema niti jednog gapa dužeg od dva tjedna, osim ljetne stanke. Sviđaju mi se i uvjeti za stjecanje licence, posebno zbog toga što uvjete o sigurnosti več posjedujem 😀 .. šala. Ovo mi nije jasno: “Start s mjesta nakon sigurnosnog automobila Nakon konzultacije s momčadima koje su izrazili zabrinutost po pitanju sigurnosti, članci 42.7 i 42.8 oko startova s mjesta su ukinuti.” U sportskom pravilniku na tom mjestu piše: “42.7 Either of the penalties under Article 16.3a) or b) will be imposed on any driver who, in the opinion of the stewards, unnecessarily overtook… Read more »

Ferrariforever

.ako sam dobro razumio, znaci da nece biti ponovljenih starteva nakon SC?

vedranF1

Vijecali su sigorno 10 dana da to sve utvrde 🙂
E danas bi mogli znat postavu MclHonde za iducu sezonu,to me zanima.

zjurina

Niš od postave…propalo za danas 🙁
Muljatori …
Link: http://www.gpupdate.net/en/f1-news/319938/no-decision-on-mclaren-line-up-at-meeting/

Ayrton Mclaren

Lijepo što ćemo imati 21 utrku 🙂 , naravno ako se Koreja potvrdi. Pravila? A što reći, kakav je sport u kojem se pravila svake godine mijenjaju? Ovo sad je čista kozmetika i nema smisla to komentirati. Drago mi je što nema dvostrukih bodova…

stari lisac

Kozmetičke promjene pravila i sramotno izvješće o nesreći Julesa Bianchia (nisam drugo ni očekivao :facepalm: ). Na tornju prema kojem je dolazio Jules sudac je u tom trenutku mahao ZELENOM zastavom! FIA se opet pokušava pokriti tvrdeći da je za sudar kriv vozač… A nije… Krivi su oni…

mzf1

Kriterij za superlicencu je ok, al nije mi jasno da netko može staviti AD za zadnju utrku kraj Brazila.

Mrav074

Money talks. Ne hebe Bernie tradiciju sta nam dokazuje iz sezone u sezonu

mzf1

Čak nije stvar u tradiciji koliko u objektivnim prednostima. Dužina staze u kvalifikacijama strože kažnjava svaku grešku a zaostatci su minimalni što smo vidili čak i ove godine, a u
trke imaju više krugova pa vozači imaju više šansi za eventualna priticanja. Vrime je nepredvidljivije možda samo u Spa, a staza je pogodna za priticanje u zavojima a i na startnoj raznini. Plus što kažeš tradicija i jedni od vjernijih navijača.

robojde

bernie vjerojatno ima nekoliko milijuna razloga…

Alen Šmit

Ovako.. Jules i ostali su videli zutu zastavu pre Dunlop krivine koja ih upozorava na opasnost u toj krivini. Na vozacima je bila odluka da li ce oni usporiti ili nece ali su svesni povelikog “jezerceta” na kojem su kontrolu nad bolidom izgubili Sutil i Bianchi. Zapravo,Magnusen je isto mogao udariti u ogradu bas na istom mestu gde i Sutil 2 kruga ranije. To je to sto se tice vozaca… Sto se tice FIA: Morali su pozvati SC na stazu. Sutilov bolid je komotno cak mogao ostati u toj ogradi do kraja trke,Bianchija nebi udarac u napusteni Sutilov bolid poslao… Read more »

Ferrariforever

.da nebi krivo razumijeli. Sudac je mahao zelenom zastavom na tornjiću iznad sutilovog bolida no to znaći kako je staza tek nakon tog mjesta “sigurna” što baca dio odgovornosti i na julesa. Međutim, ono što je veliki propust čarlija (FIA_e) je što dva kruga prije toga nije zvao SC u uvjetima utrke koji su to zahtjevali i imajući u vidu kriterije da se u toj istoj utrci več zavo SC zbog uvjeta na stazi koji su bili isti ili možda čak i bolji. Čarli u ovome snosi najveću odgovornost jer on je morao znati da se na stazi vozaći zapravo… Read more »

Alen Šmit

@ferrariforever, Sve što si napisao već znam.Ali možda si drugima uspeo pojasniti neke stvari 🙂 Citiraću kolegu @Rad-oh-yeah sa B92 foruma: “Jurio je zato sto su i svi ostali jurili, ali samo on je bio na ragavim istrosenim gumama spremnim za zamenu, plus jos sedi u jednom od dva najgora bolida na gridu koji ima mnogo manje prianjanja od ovih s vrha. Jurio je zato sto je mladom talentovanom vozacu u losem bolidu to jedini nacin da se nametne vecim timovima i ima buducnost u F1. Jurio je zato sto je pravi trkac, koji ce uvek juriti najbrze moguce pa… Read more »

stari lisac

Alen Šmit – već se jednom, na istom mjestu umalo dogodilo da jedan bolid pokupi drugi bolid (koji je stajao oštećen pored staze!). Tada je stradao sudac kojem je drugi bolid polomio noge… Dakle, nije bilo prvi puta na toj stazi i na tom mjestu u sličnim, čak i malo boljim uvjetima… Pustiti kran na stazu bez SC-a je teška povreda pravila. Pročitajte pravila… Da sam na mjestu Julesovih roditelja tužio bih FIA-u za ogromne pare i natjerao ih da plate igranja poput ovih limita broja PU ili pripreme guma za određen broj krugova… Da plate jer ugrožavaju nepotrebno i… Read more »

modesto

da trebao je interlagos bit zadnji u kalendaru,ali šeici žele gledati finale.mora bit da su berniu platili milijune .

f120

uuuu bit ce kazni,treba izdrzati 21utrku s 5 pj

Filip0804

Kriterij za dobivanje superlicence:
-uvijet minimalne dobi od 18 godina

Max Verstappen??

Filip0804

A ok hvala i ispricavam se.

otto

Konačno su povečali minimalmu težinu za jednu kilu.Bez toga formula jednostavno nije imala smisla.Presretan sam i jedva čekam proljetno milozvučje. 😉

Mrav074

Sad ce jos vise tribat stedit gorivo, a Alonso i Jenson nece smit pustat brade zbog ustede na tezini lol

Zeus

Ta kila je dodana da Lewis može svoj “lančić” i u bolidu nosit 🙂

Related Posts