Nakon Bernieja Ecclestonea, po novim motorima opleo je i Red Bullov šef Christian Horner. On tvrdi da su oni jedan od krivaca za trenutnu krizu i stanje u Formuli 1 te je dodao da bi, ako se želi biti racionalan, trebalo razmisliti o V8 motorima. Iako puno efikasniji, V6 1.6 turbo motori meta su kritika cijele sezone a navijačima posebno smeta zvuk dok se momčadi bore sa sve većim troškovima. Odmrzavanje razvoja motora jedno je od rješenja – taj prijedlog podupiru Ferrari, Renault i Honda ali sve ovisi o Mercedesu. Horner smatra da bi korak unazad bio racionalan pristup u ovoj situaciji:
“Nitko se ne voli vraćati nazad ali ponekada očajna vremena zahtijevaju očajne mjere. Pogledajte samo troškove ovih pogonskih jedinica. Koliko je to održivo za sve momčadi a i proizvođače? Mislim da šanse za povratak na V8-ice vjerojatno i nisu velike ali da smo racionalni onda bi to učinili.”
Horner smatra da Formula 1 treba priznati pogrešku koju su napravili s novim pogonskim jedinicama.
“Ponekad treba priznati da smo pogriješili. Ne samo da imamo nevjerojatno skupe motore nego ih ne smijemo ni razvijati. Prednost, odnosno nečiji nedostatak sada je zamrznut što možete i vidjeti. Ako zbilja želite kontrolirati troškove, ispravno bi bilo proizvođačima koji su problemima omogućiti da sustignu vodeće, ali to ne bi bilo fer prema Mercedesu. Ako ćemo to učiniti onda treba uključiti sve proizvođače jer ćemo u suprotnom imati Mercedes koji će dominirati većinu vremena u ovom ciklusu (do 2020.).”
Red Bullov šef misli da su troškovi novih motora bili glavni razlog gubitka Caterhama i Marussije.
“Momčadi se ne mogu nositi s teretom sve većih troškova – ni vodeće ni male momčadi. Nažalost, cijene ovih pogonskih jedinica već su izbacili dvije momčadi iz sporta a to je veliki problem.”
Horni jednostavno pili radi uzburkavanja okoline. RB je ipak u prednosti jer ima izbor za razliku od konjića. Bolid im je odličan a što se tiče motora imaju četiri opcije: .vjerovat renaultu da će nešto drastično napraviti (malo vjerovatno) -2016 kupiti hondin motor (honda daje izjave da će tad otvorit butigu) -ići u pozadini tjekom 2015 u razvoj svog motora (imaju dovoljno para, vremena, znanja i vjerovatno kamion informacijaj te nisu obavezni držati se restrikcija) -2016 kupiti motor od mečke (malo vjerovatno) Ferrariju ne preostaje mnogo probati poboljšati motor uz restrikcije ili jednostavno 2016 iz “protesta” napustiti formulu na jednu… Read more »
Čudim se tim mudrim glavama koje su donijele pravila o novim motorima.
Turbo? Kao trend turbo motora pa i F1 treba poslužit razvoju takvih motora.Glupost jer što se specijalnog može razvijati u tehnici turba. Nema tu nekih tajni.
Hibridna tehnologija? E tu je već drugačija stvar. Jednostavno su mogli pametnjakovići ovakav ERS nakalemit na V8 motore, a samim motorima povećati broj utrka koje moraju izdržati. Poanta- imali puno jeftinije motore od ovih današnjih , ali i ekološki prihvatljivije zbog hibridne tehnologije.
Čemu hibrid Formule 1? Zar će manja potrošnja bolida spasiti svijet? Neće.
Hibrid na cesti ima smilsa ali na stazi se smisao gubi.
Slažem se sa Hornerom. Današnji motor točnije pogonska jedinica je čisto sranje. Istina, pogonska jedinica je vrlo sofisticirana ali i vraški skupa. Treba to spremit u muzej i vratit stare V 8 motore. Barem bi ponovno mogli uživati u zvuku.
Ma ovo je sve strategija. Nisu uspjeli nagovoriti Mercedes da popusti u odluci o razvoju motora pa sad traže povratak V8ica. Ako spika o V8 upali onda će Mercedes pristati na veće modifikacije na trenutnim jedinicama i biti će sretni što turbaci ostaju, a ostali će biti sretni sa većim dozvoljenim modifikacijmama. Vuk sit i sve ovce na broju.
Horni pa ne mozes ti domonirat do 2020, pusti malo druge ekipe da ugrabe nesto 😉
Oni raketni motori sto dizu kapsule u svemir, ne kostaju koliko kostaju ovi v6t (ili sta cu vec) motori. Ovde se neko debelo ugradio. u potpunosti je moguce napraviti V6t motor koji moze isporucivati dovoljno snage i biti brzi od V8, a da ne kosta preko 20 miliona dolara.
Samovolja i detinjarije BE, kao i gluposti nekih ljudi iz FIA unistavaju F1.
Mozda je najbolje da dodje neko iz USA i preuzme F1 i napravi od nje sport kakav bi trebao biti.
Da Amerikanci su poznati po tom da vrednuju sport prije para i da ne naprave od svega cirkus i marketing. Da je oni vode ličila bi na kečere.
Pogledaj njihove trke i istorijat moto trka u USA.
Ma, sta god mislio, mnoge stvari koje postoje u Americkom moto sportu mogu se primeniti i na F1, od sponzortsva do troskova.
ja sam čuo da FIA razmišlja do 2020 uvesti motore iz kosilica,glavni dobavljaći će biti:B&S,Tecumseh i MTD,potrošnja će biti ograničena na 4l/100km i jedan motor mora izdržati 5 utrka!!!!
Ovako postavljena formula ima šanse jedino ako će litra toga benzina koštat 10 milki eura. 😀
Horny nam se zarucio….
.i to za nabolju Spajsicu 🙂
Aj, o okusima se ne raspravlja…meni je dno, ne izgled, nego vuče se za njim već preko godinu dana, ubacuje se u svaki kadar gdje stigne, izgubila je popularnost koju je imala, pa je našla drugi način za povratak na male ekrane. Ne treba nikakav ugovor za eventualni brak, samo krvna slika.
nek uvedu alternativu, po želji v6 turbo ili atmosferac v8 ,bilo bi puno zanimljivije
upravo to i jednu ili dvije sezone da mogu konstantno razvijat motor
Po meni čovjek je u pravu, jedan od razloga što sam išao na utrke je i taj moćni zvuk bolida (jedan od važnijih razloga)
Ovo je prvi puta u zadnjih 5 godina da vidim da Horner priča “gluposti”(takve izjave je davao inače Domenikali nemočne)svima nam je jasno da povratka nema i da je ovo budučnost auto-moto sporta (struja),znači ako je meni to jasno onda je sigurno i Horneru al se onda pitam zašto je ovo izjavio? Moje mišljenje je (dobro malo su izjavu napuhali i izokrenuli novinari ali…) : 1. Horner je ovo izjavio zato jer je nemočan u borbi s Mercedesom a ima bolid s potencijalom za osvajanje WDC 2.Želi malo podjebavat Mercedes jer se zna da su oni tu najviše profitirali i… Read more »
Možete staviti minusa kolko hočete ali tko misli da će se vratiti V8 je u velikoj zabludi.Ja sam prvi bio koji se bunio na zvuk i bio sam na utrci i znam kako je bilo ali jednostavno život ide dalje i treba prihvatit promjene ili te jednostavno vrijeme pregazi …
Red Bull je opet u vrhu biti će vice prvaci, drugi su u poretku konstruktora čemu nezadovoljsto novim motorima….
Zato što nije dovoljno biti najbolji od loser-a 😉
nek im daju slobodu da naprave neograničene V6 motore i da se barem moraju vrtiti barem do 15 000 okretaja, nek ukinu mutavu potrošnju goriva i nek prestanu mjeriti protok goriva, jer ako ih ebe gorivo toliko onda nek ukinu utrkivanje.
smanjiti troškove – nek maku one sve luksuzne kamione i cirkuse koje voze na svaku utrku pa će im se troškovi smanjiti.
100% sam siguran da će s v8 vratiti vrlo brzo. prva sezona ove “nove ere” još nije ni upisala svoj kraj a već smo ostali bez 4 bolida na gridu. v6 je gladan novca kojeg neke momčadi nemaju…iako se i ja pitam što onda rade u f1, odgovor na to ne znam, ali znam da želim v8 zvuk, broj bolida s kojim je sezona počela i da maknu glupo pravilo o duplim bodovima
gotovo je, šteta je napravljena, može se spasiti odmrzavanjem razvoja motora, FIA neka pritisne mercedes
Neka pita prvo Renault što misle o tome. Ipak su oni prijetili odlaskom iz F1 ako se ne uvedu V4 motori, pa su onda malo popustili, ajd neka budu V6.
Mislim da bi V6 trebali ostat.Na nekim stazama pokazuju pravu moc u odnosu na V8 a tek im je prva godina.Samo kad bi odmrzli razvoj motora i ukinuli potrosnju goriva ove V6 mi mogle cudo napravit.
Nisu uopće upitne moguće performanse ovih PJ, ali su preskupe. Zato nisu pričali previše prije ove sezone koliko će koštat sve ove promjene, mislim da su manji timovi to znali, ne bi pristali na toliko povećanje troškova jer tu lovu jednostavno nisu imali, niti je imaju sad. Vijay je rekao da uopće nisu znali što se dogovara, nego samo potpisali ono što su se dogovorili veliki timovi. Barem ćemo vidjet tko drži konce u rukama, jer ako samo Mercedes bude ustrajao na homologaciji u ovom obliku, i to tako ostane, jasno je tko je dobio priliku da svoj brend promovira… Read more »
Koliko će biti skupe ako se u vjetar bacilo 150-200 mil eura? Svaki motor u početku košta nekoliko puta više nego kada se usavrše i standardiziraju dijelovi. Treba staviti na stol koliko je koštao razvoj v8 motora. Naravno sa uračunatom inflacijom. “We are a total cost around €120m,” said Caubet, explaining how much they spend on the existing engine programme. “The net cost – total cost minus sales – is €60m. For €60m you have a big exposure in the world” I važno jer je to “We took the decision to stay in F1 only if the new engine was… Read more »
Vidiš da ni 130kg nije ove sezone kako se navodi u tekstu. Otišli su previše sa tom potrošnjom, 60 milijuna € koštaju samo 12 PJ za jednu sezonu, za jedan tim, bez penala, koliko je motora proizvodio i razvijao Renault 2011-te? Neusporedivo manje novaca, i ova tehnologija neće biti puno jeftinija. Skratili su jeftinu aerodinamiku, jeftinu prema ovim PJ, da bi za 20 puta veću cijenu od atmosferskih motora dobili sličnu brzinu, ali samo u jednom krugu. Vrijeme utrke je još daleko od prošlih sezona.
Honda i Mercedes nece V8,nek makar daju odmrzavanje motora da drugi se približe
Cirkus…
u pravu je kristijan
Kristijan je nesposoban osigurati kvalitetne motore . Renault je nesposoban napraviti dobar motor na vrijeme ( barem ovaj ).
Pred toga ovi motori lagano prebacuju performanse v8 motora. Znamo zasto horny trazi v8 motor.
u 2 dana 2 čuda 😉 s ovim se slažem 100 % 🙂 čudi me jedino šta se još nije javija mateschitz….
A mene čudi kako ti uporno otkrivaš toplu vodu.Naravno da je tubo jači.Bilo i bit će.A to kako su baš ove promjene i baš danas neophodne ne prihvačam kao ni večina koja se profesionalno bavi formulom.Vidim na gridu vlada sveopče oduševljenje novim pravilima i cjenikom kojeg su ljudi jedva čekali.Neda mi se pisat iako imam štofa do sutra.Apeliram na tebe da mi ne odgovaraš jer to ionako neće imat nikakvog smisla.