Sergio Marchionne je u ponedjeljak preuzeo funkciju predsjednika Ferrarija, a već rezolutno najavljuje velike stvari u Formuli 1. Izvršnom je predsjedniku Fiata dozlogrdilo čekati rezultate, pa je samovoljno proveo temeljitu rekonstrukciju momčadi iz Maranella. I čini se da je došao u pravom trenutku, uzevši u obzir da će ovo za njih biti prva sezone bez pobjede od daleke 1993. godine.
Marco Mattiacci je postavljen za novog šefa momčadi, a ima zadatak prekinuti sušno razdoblje od 6 godina bez konstruktorskog, odnosno 7 bez vozačkog naslova.
”Ferrari koji ne pobjeđuje nije pravi Ferrari. Moramo isprašiti neke guz***, i to vrlo brzo. Možda i zabrljamo, ali nemamo puno toga za izgubiti. Moramo početi riskirati”, kazao je Marchionne za Autocar.
Ferrariju je zadnju pobjedu donio Fernando Alonso na prošlogodišnjoj Velikoj nagradi Španjolske, a Marchionneu je nedopustivo toliko dugo razdoblje bez pobjede.
”Moj je glavni cilj pokrenuti momčad prema naprijed. Mogu prihvatiti periode loše sreće, ali to ne može postati strukturalni dio našeg brenda.”
Nadam se da će seon sjetit nabavit novi zračni tunel koji im je kriv već 6 godina
Kad se sve zbroji iduce godine ce opet imati najjacu vozacku postavu, samo da naprave bolid koji moze pobijedit 😛
Mislim da ih mercedes pere po pitanju vozaca. A ne znam na temelju cega mislite da ce ferrari napraviti dobar motor. Mozda bas zaostanu jos vise. Dao bi se kladiti da ce renault napraviti bolji motor. Pogotvo kada se pogleda koliko su zaostajali na testiranjima u odnosu na ferrari.
Rosberg ove sezone je pobijedio jednu utrku više od Ricciarda,kad Hamiton ima problema tek onda Rosberg slavi jedino u Monacu je Rosberg čisto pobijedio Hamiltona.Vidi se na stazi da je sporiji od Lewisa,drugi je na ljestvici zbog odličnog bolida,
Rosberg nije bolji niti od Raikkonena ni Vettela, nemaju bolju vozačku postavu od Ferrarija već bolid,…
Rosberg je definitivno bolji od Kimija. Kimi je povijest, a to pokazuje i voznjama. Kada se pogleda tablica vidi se njegova nemoc u ovoj novoj formuli 1.
Vozači su ok. Pogonska jedinica će se napravit kako treba, samo fali vrhunski dizajner, tipa Adriana Neweya. To je najveći problem.
kaj da im torbice dizajnira i odijela?
njima treba dobar inženjer.
Moj Marko, Adriana bi se baš moglo nazvat dizajnerom jer za svoje kreacije ne koristi računalnu tehniku (jedini) čista umjetnost. Neki vrag inžinjer mora napravit, na temelju čega? Pa valjda dizajna, nekog nacrta, ili?
ono kaj radi Adrijan je inženjer. POgeldaj na strojarskom fakultetu da li ima smjer dizjaner aerodinamike ili dizajner mehanike. kolko ja znam još uvijek su tam diplomirani inženjeri ili magistri inženjeri. Dizajn se u hrvatskom jeziku koristi za oblikovanje predmet ali u estetskom i uporabljivom smislu. Ovde oni ne razmišljaju o udobnosti vozača ili o ljepoti bolid, već o čistim aerodinamikim performansama, kad pričamo o oblikovanju bolida. A ovo kaj ti zoveš dizajno je problem taj kaj doslovno prevodiš s engleskog. u engleskom riječ degin ima puno širi smisamo nego u hrvatskom i to bi bilo dobro da načite volite… Read more »
mp4/4
Category Formula One
Constructor: McLaren International
Designer(s): Steve Nichols
Gordon Murray
Ipak se vodi kao dizajner.Kako bi rekao “wo5 je njegov dizajn” ili “wo5 je njegov inženjerski rad” ?
Ok , znam da je Adrian inžinjer. On je ta osoba koja stvara bolid po svojim idejama. On ne radi pogonsku jedinicu, nego drugi inžinjeri. On im vjerojatno sugerira neke stvari i zadaje neke okvire kako bi bolje složio bolid. Ali ipak, na kraju ove priče on i dizajnira bolid.
e moj Marko, ti misliš da su dizajneri slikari? Dizajneri su inženjeri, ako dizajniraju tehničke stvari – u građevinarstvu su to arhitekti, u medicini plastični kirurzi. Da li si ikada čuo za Design studio Pinifarina? Koliko je on haljina ili odijela dizajnirao? Da li znaš? A koliko karoserija?
dobro _marko_ kaže da na strojarstvu nema dizajnera aerodinamike ili dizajnera mehanike . dobro kaže i da se pojam dizajniranje u hrvatskom jeziku koristi za oblikovanje predmet ali u estetskom i uporabljivom smislu . sve on dobro kaže ali zapravo kaza je samo dio istine koji mu valjda odgovara . na strojarstvu postoji predmet mehanika iz koje proizilazi dinamika ( dio mehanike koji proučava ovisnost između sila i gibanja koje te sile prouzrokuju ) ka jedan njen segment . ima tu još segmenata ka npr hidrodinamika ( koja proučava zakone o ravnoteži tekučina ) , hidrostatika ( proučava zakone o… Read more »
Oni nece jos par godina meni se cini stat na noge.Cinjenica je da im inzinjeri ne znaju sastavit kompletno dobar bolid,ono do 2008 je bilo mila majka sta je danas…2010 su se sj***** kao i u narednim sezonama…2012 bi osvojio mozda da nije bilo nesrece na SPA,ali sta sad njemu to znaci kad on nije imo zvijer od auta? Njega je Lotus prasio 2012,da je Alo imo 2012 njegov auto…ehhhh Ja sam BIO Ferrarijev navijac,naglasak na BIO,vise nisam,nit cu bit,Alonsu ,vozacu top klase zelim puno srece u McLarenu Hondi od iduce godine,za njih navijam,koliko god da ih muka ceka,oni ce… Read more »
ferrari je zadnje 2 sezone truba.katastrofa
2?
omjer uloge šasije i motora je 60 : 40 . u današnjoj f1 šasija je važnija od motora za razliku od prije 30-tak godina kad je taj omjer bio obrnut.
Sta je pisac htio reci!?
Btw,čitajuči dolje niže komentare naišao sam na zanimljivu raspravu o motorima kao ajmo reć ključnom faktoru stanja stvari danas u f1.Pitam se sljedeće,nije li FI,McL ili Williams sa mečkinim motorom koji je pretpostavimo “identičan” mercedesovom mercedesovom motoru ostvario nešto manje impresivne rezultate ove sezone i nije li tu čak konstrukcija šasije bolida i ostalih peripetija koje idu uz to bitnija za vrhunske performanse tog mercedesova motora?Nije li to onda znak da u Ferrariju napokon žele osim “pogonske sile” promijeniti koncept onoga što pogoni ta sila?Možda sam u krivu ali ne čini li se da ne znamo pravo stanje snage ferrarijeva… Read more »
@kimi car “…nije li FI,McL ili Williams sa mečkinim motorom koji je pretpostavimo “identičan” mercedesovom mercedesovom motoru ostvario nešto manje impresivne rezultate ove sezone i nije li tu čak konstrukcija šasije bolida i ostalih peripetija koje idu uz to bitnija za vrhunske performanse tog mercedesova motora?…” Za razliku od Renault-a koji je bio nešto liberalniji po tom pitanju, Mercedes je prvo po principu “Bog je prvo sebi bradu…”, vodio računa prvenstveno o svojoj ekipi, a tek onda ostali. Tako da tu ima prvo neke razlike. A nakon toga naravno, sve ono što ide oko tog motora, šasija, ovjes…. Isto tako… Read more »
Uz sve to valja napomenuti da Mercedes ima jako dobru šasiju i aerodinamiku jer je još i lani i (preklani čak) uzeo nekoliko PP čak i pobjedu a još su u to ukomponirali najbolji motor i dobili smo pobjednički dominantni bolid !
Kimi car ne možeš tako generalizirat i uspoređivati najlošije ekipe s Mercedesovim motorom s najbojima na Ferrarijevoj i Renaultovoj pogonskoj jedinici. Usporedi sve ekipe naspram Mercedesovih. Gdje su ove godine ekipe kao Suber,Lotus, Toro Rosso? Naravno da je bitna i šasija za performanse bolida u krugu, bitno je sve a ne samo motor. No ovogodišnji Mercedesov motor radi veliku razliku koja Mercedesu uz odličan bolid omogućuje dominaciju. Dok onim drugim ekipama na Mercedesovom motoru, taj motor omogućuje da budu u vrhu gdje vjerovatno ne bi bili da druge ekipe imaju sličnu pogonsku jedinicu. Ferrari doslovno ne može pretječi Force Indiu,… Read more »
Ili da ti pojednostavim sliku o motorima ove godine. Mercedesove 4 ekipe su skupile 1043 boda za sada što ispada 130,87 bodova po bolidu u prosjeku. To sam tako računao jer Renault i Ferrari nemaju četiri ekipe nego tri pa je mjerodavniji podatak prosjek bodova po bolidu nego po motorima. Ekipe s Renault motorima su skupile 350 bodova što ispada 58,33 boda po bolidu. Ekipe na Ferrarijevim motorima su skupile čak 190 bodova što ispada 31,66 bodova po bolidu. Ili da ti još ljepše dočaram , najlošija ekipa na Mercedesovom PU je Force Indija i skupila je 123 boda dok… Read more »
Dobra analiza,ali valja naglasiti da je Ferrari od navedenih 190 sam skupio 188 a RB od 350-342.Zašto?To je ujedno odgovor na pitanje zašto Mercedes ne popušta u promjeni pravila o zamrzavanju motora.Da popuste Ferrari i RB su im za vratom čas posla.
i sorry za Torro Roso , zaboravih da na gridu ima 22 vozača i 11 ekipa a meni u glavi Mercedesove 4, Ferrarijeve 3 i Renaultove 3 a u biti i oni imaju četiri ekipe. No ni njihovih 29 bodova ne popravlja ovu lošu sliku naspram Mercedesa. tj prosjek im je još gori nego do sad, sakupili su zajedno 379 bodova pa ispada prosjek po bolidu dosta lošiji nego u računici gore. Renaultu je prosjek 47,37 bodova po bolidu.
Niš se ne mjenja.Opet su nosioci Ferrari i RB i to je ponta.Zamrzavanje itd.
A od Ferrarijevih 188, sam Fernando je skupio 141, što je točno 3/4 bodova…
Marchione plemeniti,ja znam što je glavni problem u Ferrariju.Trebalo bi napravit jedan Ferrari,dobro dva. 🙂
“Krhko je znanje…” a mi još ništa neznamo …
Niko lani nije za ovu godinu računao na Mercedes, nego na novi RB10, updejtani Ferrari…i ništa.
Mećke uzele zalet i moš im sad soli na rep stavit.
Nagodinu možda baš Honda pukne iznenađenje, kao i Mercedes ove godine.
A Ferrari uz novi ovjes i dizajn, novi vozač uzleti konaćno ko Feniks.
I eto nam novog gušta dečki !
Samo treba malo strpljenja… sve će se posložit 🙂
Hvala
Niko nije računao na Mercedes? Bojim se onda da si slabo pratio. Oni razvijaju ovaj motor od 2011. godine, i sve su ulagali upravo u ovu sezonu.
A daj ne vadi dlaku iz jajeta.
Usmislu da će biti toliko dominantni i praktički nedodirljivi.
(od 16 utrka – 13 pobjeda, & 9 puta 1-2 ! ) Svi su više manje tipovali prvo na RB, pa na Ferrari. Sve dok nije krenulo.
To je pisac htio reči.
I honda vec barem godinu-dvije razvija ovaj motor. Da li to znaci da ce biti jednako dobar kao mercedes? Svi spominju koliko je potroseno na razvoj motora od strane mercedesa. Međutim ja mislim da je ipak ideja njihovih inzenjera napravila razliku. Svi su isli na ziher. Osim njih.
Čisto sumnjam da će se u Ferrariju nešto promijeniti i sledeće godine.
Novi šef je dobro rekao da nemaju puno za izgubiti. No koliki će napredak napraviti tijekom zime je upitno. Volim Ferrari, ali….. Ni ostali neće sjediti doma i piti čaj s rumom. Tko je stvarni krivac za ovu rezultatsku mizeriju? Vozači definitivno ne. Alonso se bolje prilagodio novim uvjetima, Kimiju treba vremena da sve posloži. Motor je konstruiran takav kakav je nauštrb aerodinamike, koji nisu dobro napravili svoj posao. I onda prebacivanje krivice s odjela na odjel i ostale gluposti koje idu u takvim (ne) prilikama. Rezultate takvog rada je vidljiv tijekom sezone. Ipak, nadam se, po tko zna koju… Read more »
možda bi i krenulo na bolje da im valja zračni tunel 😀
Da je samo to problem. no, pušu neki novi vjetrovi. Možda ipak doživimo pozitivno iznenađenje. Ili?
Ferrari je velika mašinerija i sukladno tome inertna,ali su se sudeči prema kadrovskim promjenama pokrenuli junački.Maknuti u firmi zacementiranog Montezemola…………i na koncu odreči se Alonsa!?Ovaj lik se ne šali.U svakom slučaju Ferrariju želim uspjeh u ovom projektu,za dobrobit formule i konačno svih nas.
Ja imam svoje mišljenje, mečka će iduće godine nastaviti dominaciju, red bull će past forma zbog brojnih odlazaka, williams slično ko i ove godine, mclaren ce biti bolji, ferrari otprilike isti, lotus ce ima veliki napredak. …
živa istina, većini se to neće svidjeti-meni također ali to je ćinjenica, pomaci u poretku slijedeće godine bit će kozmetički-kao dizajn folkswagena u zadnjih 30 godina.
Daj piši barem Volkswagen ili se držiš onoga piši kako čitaš 😉
”Ferrari koji ne pobjeđuje nije pravi Ferrari. Moramo isprašiti neke guz***, i to vrlo brzo.”
Ne znam sto nije izprasio Alonsa na vrijeme.. i zadrzali KimijA da ne ode iz F1 davnih godina .. KIMI KING HAPPY BIRTHDAY
E, da je isprašio Alonsa , danas bi bili u rangu Caterheima.
Bolje je biti zadnji nego forsirat tamo di ne ide kao s Alonsom. i pocet iz pocetka i ne potrosit toliko uzaludnih godina..
Navijač sam McLarena, samim tim nisam osobit ljubitelj Ferrarija (čitaj: ako McM ne može do titule, neka i Ferrari ne može, ali to je ono dobro staro rivalstvo ovih dviju velikih ekipa 🙂 ), ali nedostaje mi vrijeme kada smo gledali velike okršaje Ferrarija i McLarena (Schumacher – Hakkinen, Schumacher – Kimi, Lewis – Massa…) i bilo bi dobro opet vidjeti te dvije ekipe na vrhu. Svaka čast RB-u i Mercedesu, ali ekipe kao što su Ferrari, McM, Williams to su mi ipak ono “drugačije” ekipe, velika je tu povijest i uvijek je užitak gledati međusobne okršaje….možda sam samo nostalgičan… Read more »
Mercedes 🙂
Sta ti nije jasno, dobro je napisao. Mercedes se nije natjecao jakooo dugo u F1. Jedno je proizvodac motora a drugo se natjecati sa svojim bolidom. Zato se i jesu tuzikali sa FIA-om jer nisu dobili veliki dio kolaca, kao ferrari, mclaren i williams.
Za mene je riskiranje da se uz 4-strukog WDC stavi neka mlada nada iz GP2 ili tako nešto a ne produživat ugovor 35 godišnjaku na još dve godine.
Da,Kimi je postao uhljeb,da je Alonso ima njegov lotus prošlu sezonu bio bi prvak,Alonso je vozač koji ima najnesretniji odabir momčadima u povjesti F1
Deja vu.
Bla,bla,bla….Od Kimieve zadnje titule za Ferarri svake godine REPEAT u izjavama za sledecu sezonu…Veliki sam ferarriev navijac, ali stvarno zadnjih nekoliko godina ne izgleda najbolje,a verovatno nece ni sledecih nekoliko godina.Probudite se dok nije prekasno!!!
Ništa za dodati. Komentar na mjestu.
Meni se cini suprotno. Ono sto se desava u poslednje vrijeme meni uljeva nadu. Restart se desava. Alonso, jedan od najboljih vozaca dobija nogu. Ocigledno da imaju hrabrosti i snaznu vjeru da znaju sta rade. Sledece godine gledamo daleko jaci ferrari.
Ne može biti prekasno. Imaju novaca ko blata i mogu godinama biti u minusu i sa lošim rezultatima bez da osjete. Prošli put je bilo koliko… 20 ili 21 godinu bez naslova? I nakon toga? Schumacher… i najveća dominacija u povijesti.
Vlado…znaju šta rade a Alonsu daju nogu..pogle koja je bodovna razlika Alonso-Kimmi…hej..??!?!
Istina. Opet, ko zna kako je kimiju sa ovim bolidom. Mozda je totalno pogresan za njega. Ili je to dio njihovog veceg plana. Mozda zele udovoljiti vettelu. Neko je na forumu postao nesto od nekoga, tipa: alonso izvlaci maksimalno iz loseg bolida ali ne zna unaprjediti sam bolid. Ako je to istina, eto razloga. Jednostavno, tesko mi je povjerovati da bi sutnuli jednog od najboljih vozaca a da nisu sigurni sta rade. Ono, gdje ces to uraditi ako nisi 100% siguran u dobru buducnost. U ime toga vjerujem u dobru sezonu, sledecu.
Alonso nije dobio nogu on je zatražio odlazak.
Odakle ti to da nije dobio nogu?
Di Montezemolo also revealed that Alonso asked him to release him from his contract during the summer break as he believed Ferrari will be unable to provide him a race winning car in the near future.
Dobro. Ako je to istina onda mnoge moje teorije padaju u vodu. Opet, izjava alonsa da ce uciniti ono sto je najbolje za ferrari mi zvuci suprotno od ovoga. Hvala.
Vlado, imao je ugovor još dvije sezone + ova, rezultat nije nikad bio upitan, niti sad. Evo ti na forumu u istoj temi Smedleyeva izjava kakav je Alonso u timu. Imao je izlaznu klauzulu ili još uvijek ima, nije bitno. Malo bi drugačije pristupili pijaru da je dobio nogu. Mogao je ostati u komforu Ferrarija još dvije sezone, ali valjda i on nešto zna kako stvari više manje stoje u garažama. Kad je izjavio da je njegova odluka pokrenula ostale, nije rekao krivo.
Dečki dragi,semantika.I ja bi da me neko tak ispedalira.
Sigurno u toj priči nije prošao loše.
Ok, zeus. Opet mi nesto nije jasno. Odlazi iz ferrarija jer zeli treci naslov. Tj. ne ocekuje od trenutne ekipe veliki napredak sljedecih sezona. I gdje ide? Ne u mercedes. Znaci manje vise opet u ekipu koja se obnavlja sa hondom i kojoj treba, vjerovatno, odredjeno vrijeme za vrh. Ne znam…
Ima još dvije godine ugovor sa “jačom” ekipom i odlučuje se za odlazak, valjda. Iz nekog razloga je donio odluku koju je.
Ne radi se ovdje samo o slijedećoj sezoni, zato je ovako odugovlačenje. Ima još igrača koji čekaju potpise. Alonso-Honda sad, ne McL. Vidjet ćemo kakve karte imaju ako su ispregovarali taj prelazak.
Ali ako se to dogodi i makar pod Hondinim okriljem u McLarenu vozio, bit će zanimljivo čut Engleze, pogotovo Skyjevce 🙂 🙂 :prcnjau:
Ako gosp.Marchionne ozbiljno zeli vidjeti Ferrari opet u borbi za naslov i pobjede onda je potrebno vise od samo cistke momcadi. Naime za ovogodisnju situaciju u prvenstvu nije kriva dominacija Mercedesa vec FIA koja je u strahu od gubitka velikih konstruktora (Renault i Merc) nakon sto su F1 napustili Bmw, Toyota i Honda pokleknula pod pritiskom i dozvolila im da utjecu na promjene pravila (odnosno ucijenili FIA da ako se ne uvedu ovogodisnji turbo motori i pravila odlaze i oni). Sad je vrijeme da vidimo ima li novi sef nekog asa u rukavu kojim moze prisilit FiA na promjenu pravila… Read more »
to i ja pričam, mercedes će i dalje dominirati kao i ove godine.
Zapravo, Porsche, VW i BMW pokazuju interes za dolazak u Formulu 1, a razlog je jednostavan – razvoj i unaprjeđivanje hibridnih motora (koji su budućnost i najaktualniji trend u automobilizmu).
Honda se je već vratila, a Mercedes je davnih dana prepoznao koliko je važna ova 2014. godina.
Nisam protiv dolaska novih konstruktora sto vise to bolje. Ali zbog prevelike prednosti Mercedesa treba dozvolit da se sto prije odmrzne razvoj motora, a nebi skodilo da imaju vise power unita na raspolagasnju tokom sezone starih V8 motora su imali osam po boldu a ovih novih koji su puno kompliciraniji samo pet to nije u redu i izmjenit ova glupa pravila o stednji goriva na tome bi trebao inzistirat novi predsjedniik Ferrarija ako zele pobjedivat i borit se za naslov.
Da nije bilo promjene pravila prema hibridnim motorima, F1 bi se ugasiula. Nitko, osim Ferrarija više ne želi trošiti lovu na razvoj čistih atmosferskih motora. Kad uzmeš u obzir da je iskoristivost motora sa unutrašnjim sagorijevanjem 30% maksimalno, a elektromotora 99%, tada je jasno u kojem smijeru ide autoindustrija. I svi zaljebljenici u “zvuk” i V12, V10 i V8 motore to neće moći okrenuti. Zar se svakih mjesec dana mora javiti netko tko ima 8 godina i ne vidi što se događa u svijetu i što je pravi hit? Plači koliko hoćeš, ali Ferrari nije stavio veto na odluku da… Read more »
Ne govorim o zvuku i povratku na stare motore nego da se dozvoli daljni razvoj ovogodisnjih motora jer ako se to ne napravi Merc ce dominirati jos par godina.
Upravo sam htio reći ovo što je spomenuo otto. Audi i Porsche su zabavljeni oko WEC-a (hibridni PU). VW – što se njih tiče, koliko čitam hibridni PU bi se trebao uvesti 2017 na dalje u WRC.
Za BMW ne znam, ali može se pretpostaviti da će i DTM krenuti tim smjerom.
Gore navedene Njemačke firme ovog časa imaju pametnija posla od F1.Kao platformu za testiranje novih tehnologija uzeli su Le Mans cars i nisu pogriješili.PU komponente su raspoređene na obje osovine……,Ima toga puno.U formuli se išlo na kompromis utrkivanje-eksperimentiranje i dobili smo.Monza,Ricciardo 362km/h a nit kočnica nit puno toga,pred zavojem i u njemu spašavaj glavu.Ukratko,kao kod svakog kompromisa nit prave trke,nit pravi eksperiment.Sorry van teme.
Ja sam za jednu osobu siguran da ce 100% dobit vritnjak.
Postat ce tehnoloski visak.
Misliš na Vettela? Slijedeće godine? Pa što ti nisi bio njegov najveći fan, znaš ono – red bull daje ti krila, pardon, naslove? 😆
Pa ste doveli Vettela da vas izbavi…. necete vi jos dugo nista napraviti…..
Mozemo li biti iskreni prema sebi i reci da ti ljudi mnogo vise znaju o vozcima, njihovim kvalitetima nego mi koji pratimo ovaj sport preko ekrana, portala plus maksimalno subjektivni?
Ovo je jedan od pametniji komentara Vlado sto sam procitao u zadnje vrijeme.. Kada citam inace komentare moram odmah na wc školjku koliko mi se sere kada citam tu sranja… Big like 🙂
Hvala 🙂