„ Aerodinamika je za one koje ne znaju napraviti dobar motor“ rekao je davno Enzo Ferrari uživajući neprikosnoveni status koji je Ferrari imao godinama stvarajući automobile lijepe na oko, ali možda još važnije za oktanski sport, sposobne startno ciljnu ravninu prijeći brže od ostalih. Čudotvorci iz Maranella, kako su brojni mediji tepali, bili su sposobni sve one konje koji su slobodno lutali toscanskim vinogradima utkati u svaki novi Ferrari, davajući im dušu onih starih rimskih gladijatora spremnih umrijeti za pobjedu. Međutim, takvi vjetrovi pobjede odavno već ne pušu u Maranellu. Bolest vinove loze odavno je pokosila toscanske vinograde i ostavila one lijepe konje same na ledini, izložene udarima hladnih vjetrova s britanskog otočja. Da, britanskog. Enzo Ferrari danas se vjerojatno smije, jer zna da je živ bi vjerojatno bio u kolicima, s propucanom nogom. Jer, Ferrari si je napravio upravo to, propucao vlastitu nogu. Zakazali su tamo gdje su uvijek bili najjači, a to je motor. U Maranellu nikad nisu bili lucidni, nikad nisu imali tu dimenziju više i kreirali nešto što drugima nije palo na pamet. Ali imali su nešto drugo, imali su strast. Ta strast ih je tjerala da rade više od drugih, da kad drugi idu spavati oni se tek zahuktavaju. Svjetlo u Maranellu se nije gasilo, baš kao što se nikad neće ugasiti onaj sjaj u očima svakog tifosa kada dođe u Monzu a crvena munja progalopira ciljnom ravninom baš kao što su nekad galopirali konji već spomenutim toscanskim vinogradima. Strasti je nestalo, ali ne u srcima navijača. Nestala je tamo gdje je sve i počelo, u Maranellu.
Dugo vremena su u Ferrariju ribu čistili od repa. Padale su glave u momčadi, ratovalo se drvenim mačevima, zazivalo bogove, proklinjalo sudbinu i upiralo prstom jedni u druge. Situacija je bila ovakva, ako ne i gora prije dolaska Michaela Schumachera. Međutim, Crveni barun je sa sobom donio neumoljiv rad. Strast multiplicirana s neumoljivim radom vam daje strahopoštovanje da, čak kada i u sebi, u mraku svoje sobe gdje nema nikog osim vas, izgovorite ime Ferrari. A toga nema odavno, breme krivnje samo se prebacuje, protivnici se rugaju s Ferrarijem, okaljavajući sve one junake koji su s Ferrarijem bacali mase u trans, uzrokujući da čak i starim talijanskim nonama zatitraju slabine na spomen propetog konjića. Ta strast odavno ne stanuje u Maranellu. Gazde FIAT-a, u unakrsno povezanim odnosima, se predstavljaju kao vlasnici Ferrariju. Oni to možda formalno i jesu. Međutim Ferrari pripada svim onim tifosima diljem svijeta kojima srce zatitra kao na spomen majčina zagrljaja ili prve ljubavi. To je takva ljubav. Ali, neka očiste ovaj put ribu od glave. Jer upravo ta glava dovela je Ferrari na vrh, ali nažalost i na dno. Ali morate znati, Ferrari je nešto drugačije. Tamo ne možete biti samo zbog starih zasluga, jer kolikog god vi zadužili Ferrari, on ipak više zaduži vas. Možete navijati za bilo koju momčad, možete navijati za bilo kojeg vozača, ali za Ferrari ne navijate, s Ferrarijem živite. Taj duh se mora vratiti u Maranello. Sušne godine su sastavni dio utrkivanja. Ali veličina se ne ogleda kada ste na vrhu, već koliko brzo ćete se vratit s dna. Kažu, povijest se ponavlja, imajući to na umu, tko je sljedeći Kaiser?
Ivan Papak
Ferrari živi sadašnjost koja se reflektira na prošlost,a budućnost je uvijek nepoznanica koja se “vidi” u kontekstu prošlih projekcija.Sadašnjost uvijek izmiče i tone u povijest a budućnost u biti nikada ne dolazi u realno vrijeme i ivijek ostaje tamo neka budućnost.Pitanje je da li Ferrari treba gledati na prošlost koja je za divljenje ili budućnost koja je maglovita,dok i današnji dan već spada u prošlost koja nije čemu?Gledajući tako na stvari postaje razvidno da neki drugi “žive” budućnost koja se realizira u trenutnom vremenu sa svim realnim pretpostavkama kontinuiteta 🙂
Tekst odličan,slika fenomenalna.Jednom Ferrari-uvijek Ferrari kao i u braku i u dobru i u zlu i tako preko 30 godina već, barem u mojem slučaju.
Pročitavši tekst( u biti o.k. izuzev par hiperbola) i pogled na sliku, odma’ sam otišao (vrag zna po koji put) na McLarenove stranice sebi razgaliti dušu i pogledati našu divotu stvorenu do sada. Razumijem navijače Ferrarija, jer, kad je McLaren u pitanju, i saam sam napaljen (i sada kad nam ne ide) dok se čeka zeleno na startu u svakoj utrci koju gledam, kao da je svaka ta utrka presudna za naslov i još uvijek vidim u svakoj utrci Ferrari kao največeg konkurenta kojeg treba pobjediti. To je iz respekta jer su, sve zbrojeno, najplodonosniji do sada bez obzira što… Read more »
vjerovatno bi se treba uklopit u večinu pa ishvalit ovi pomalo lirski text ili ..dobit “kaznu” . no kako za to ne brinem može i “kazna” 🙂 istina da je enzo kaza „ Aerodinamika je za one koje ne znaju napraviti dobar motor“ …enzo je navodno izjavija da niko nije vidija kočiju sa konjima iza , konji su uvik isprid kočije . zašto je enzo ima ovakove “vizije” i izjave ? možda bi trebalo napisat da enzo nije bija baš najškolovaniji ( znam , ovo je sad svetogrđe za obožavatelje lika , djela navijaće ferraria ali i činjenica od koje… Read more »
ferrarijevi bolidi iz 80ih izgledaju lijepo
Off topic ali Nick Heidfeld se razbio na prvoj utrci Formule E , srećom bez posljedica po zdravlje http://m.youtube.com/watch?v=4Ra012XTpQM
Strast multiplicirana s neumoljivim radom vam daje strahopoštovanje da, čak kada i u sebi, u mraku svoje sobe gdje nema nikog osim vas, izgovorite ime Ferrari. A toga nema odavno, breme krivnje samo se prebacuje, protivnici se rugaju s Ferrarijem, okaljavajući sve one junake koji su s Ferrarijem bacali mase u trans, uzrokujući da čak i starim talijanskim nonama zatitraju slabine na spomen propetog konjića. . WTF .???? … :rofl: :rofl:
ma koji papak je ovo pisao??
Kako koji Papak, Ivan Papak!
“Možete navijati za bilo koju momčad, možete navijati za bilo kojeg vozača, ali za Ferrari ne navijate, s Ferrarijem živite.”
LOL
Ovaj tekst samo dokazuje da su navijači ferrarija jedni od najneoriginalnijih ljudi, bez imalo mašte i totalni mainstream.
Čim mi netko kaže da navija za Ferrari, odmah znam da mu je kapacitet mozga ograničen i da se prema njemu moram ponašati na poseban način.
To je kao da navijaš za Real ili Manchester i umišljaš si da si posebno važan.
LOL na kvadrat.
pročitaj si komentar pa se pitaj tko je ograničen.
A u cemu je problem navijati za Ferrari? Ferrari ne pobjeđuje pa svejedno ljudi navijaju za tu momcad i dalje. Zasto to nekome uopće smeta? Svi se pozivaju na razdoblje Schumachera i kako su ljudi od tada poceli navijati. Pa eto to je proslo svrseno vrijeme, naslova nema, pobjeda nema i svejedno Ferrari ima golemu bazu navijaca. Najneoriginalniji ljudi? Meni se ipak cini da postoje jos neoriginalniji. Znas tko su ti? To je šaka bedaka koja redovno dolazi u teme o Ferrariju i Alonsu i redovno pišu originalno nemašovite besmislice. Trkeljaju bezveze jer su u tome najvještiji. Žalosno je da… Read more »
Nakon ovakvog komentara pitam se tko ima ogranicen kapacitet mozga? I definitivno te treba tretirati na vrlo poseban nacin. Da se razumijemo, ne zbog toga što pišeš o Ferrariju i navijačima, to je subjektivna stvar.
Dijete(Masterchief) nije to za tebe idi si upali gormite ili pokemone pa to komentiraj jer tu si na domaćem terenu.
Ferrarijev problem je što je Mercedes također slavna i moćna korporacija koja je uspjela napravit najbolju pogonsku jedinicu i dosta dobar bolid. Drugi problem je što Red Bull ima izvanserijskog Adriana Neweya koji je kao i uvijek vrhunski dizajnirao bolid čime je donekle kompezirao lošu pogonsku jedinicu. Ferrari ima osrednju pogonsku jedinicu i osrednji bolid i takav nije sposoban pobjeđivati. Za pogonsku jedinicu mislim da će se to brzo dovesti u red, ali im je prijeko potreban vrhunski dizajner. Vozači su sigurno vrhunski.
Autor teksta je jako pogriješio kad je napisao da je nestalo strasti u Maranellu…to može samo čovijek koji je nepismen ili nema pojma o čem priča. Budimo realni,Ferrari je najviše pretrpio limitiranim buđetima i testiranjima. Te dvije stvari(puuuuuuuuno novaca i neograničena testiranja) postavile su ih na tron. Naravno da se to nije sviđalo velikim rivalima i ljudima koji nisu mogli parirati financijski i novim pravilima su ih uškopili…svake godine više i više. I naravno dobili smo upravo to što imamo posljednjih godina…odlazak ključnih ljudi iz Maranella,proizvođači energetskih napitaka slave naslove a F1 kao sport je toliko zakompliciran i limitiran da… Read more »
A ti radiš u Ferariju pa znaš iz prve ruke?
“Autor teksta je jako pogriješio kad je napisao da je nestalo strasti u Maranellu…to može samo čovijek koji je nepismen ili nema pojma o čem priča.”
Piše se ‘čovjek’, bez ‘i’.
“Budimo realni,Ferrari je najviše pretrpio limitiranim buđetima i testiranjima.”
‘Budžet’, a ne ‘buđet’.
Ako si već Grammar Nazi onda ta pravila prvo na sebe primjeni.
bormeš je tak kak veliiš
Dragi profesore hrvatskog jezika,ja uopće nisam mislio na gramatiku jer da sam tako mislio napisao bih gramatički nepismen.
Sa plavo-žutom kravatom 🙂
Tekst je odlican. Crvena boja mi je sinonim za samo jedno. Ferrari. Ne zanima me previse tko vozi, mada svi preferiramo nekoga vise ili manje. Ne zanima me tko je krivac za mizeriju zadnjih godina. Kao sto je netko rekao, zajedno pobjeđujemo, zajedno gubimo. Volim formulu, jos vise propeti konjic. Tesko mi je gledati ih ovakve, ali i nakon tolikih razocarenja i obećanja da ce konacno krenuti na bolje, ja jos uvijek vjerujem da ce konačno posložiti stvari kak treba. I da će onaj konjić konačno prvi prolaziti ciljnom ravninom.
Svaka čast autoru ovog odličnog teksta, još ima ljudi koji pišu sa osjećajem, a ne samo iz interesa. Tekst za svakog normalnog čovijeka koji voli auto sport, a i za ostale….
Sto dodati komentaru? Sve receno u dvije recenice
Ferrari če ponovno biti močan i nepobijediv …..
Svakom kad tad dođe kriza,ali Veliki se uvijek vrate tamo gdje i pripadaju…
Vrlo dobar tekst.
Ne razumijem više u čemu je problem kod Ferrarija. Imaju dva vrhunska vozača, novci im vjerojatno nisu problem, dolaze neki novi ljudi a stari odlaze. No, bolid ostaje isti – nema pomaka tamo gdje bi ga trebalo biti.
Vratit će se oni sa stilom i Alo će to iskoristit… Iskreno, F1 mi uopće nema smisla bez Ferrarija sposobnog za vrh, baš fale, tj. fale ona vremena ljute borbe s McL na čelu
dignut će se ferrari u to nema sumnje, samo onda kad se digne tako će i ostat dugo dugo…
Text za 5…. :love: ferrari
Bravo za tekst! Btw volio bih opet vidjeti Ferrari sa crnim krilima.
” Možete navijati za bilo koju momčad, možete navijati za bilo kojeg vozača, ali za Ferrari ne navijate, s Ferrarijem živite. Taj duh se mora vratiti u Maranello. Sušne godine su sastavni dio utrkivanja. Ali veličina se ne ogleda kada ste na vrhu, već koliko brzo ćete se vratit s dna.”
istina 😉
Lijepo, iskreno, objektivno. Volim ovakve navijače…
Nisam navijac Ferrarija , ali ne osvrcuci se na tekst vec na fotku mogu reci samo AH LJEPOTE .
Odličan tekst. Vidise da je pisan iz srca, duše i ogromne ljubavi prema Ferrariju. Svaka čast.
Nema onog bolida sa stepenastim nosom? Ovi su svi lijepi.
Mislim da sam ja jedini kojem je Ferrari iz 2012 bio ljep hahahah
nisi… mislim jedini! 😆
Ovi crveni sigurno za…avaju ovog plavog 😀
Crna (plava) ovca…nema veze boja, Ferarri je Ferarri i gotovo.
Mislim da je trenutačno najveći problem Ferrarija dizajn bolida koji ima nikako ne paše, jer sjetite se oni su nakon odlaska Todta, Schumachera i Brawna još uvijek bili u vrhu tokom 2007 i 2008 kad su osvojili 3 od 4 moguća naslova njih je sputao onaj užasan dizajn bolida uveden 2009 koji se i do danas drži gdje Ferrari ne može pronaći pravo aerodinamčko rješenje možda su tu pogriješili što nisu doveli stručnjake za taj odjel kao Mercedes ili što su godinama trpili na čelnoj poziciji totalno nesposobnog Dommenicalija neznam no po mojem mišljenju taj današnji dizajn bolida je Ferrarijev… Read more »
.sredozemni temperament, neprikosnovena tradicija, strast, želja, ljubav, Enzo, Ascari, Farina,Lauda,Gilles,Alesi,Michael Schumacher, Fernando…miljuni tifosa diljem svjeta več više od pola stolječa.Povijest se stvarala u Maranelu, povijest padova i uspona. Tuga i veselje ponovnog uspjeha.
Ferrariforever.
nisi ti Ferrarijev navijać
Da, isto kao što ti nisi trol. :prcnjau:
@Zeus ni ti nisi
FORZA FERRARI!
Užasna je ta nova forumula! Gle, stavili su stražnje i prednje krilo! Pa na što to liči? Nisu to avioni, što će im krila? To više nije formula 1!
Ontopic: dobar i zanimljiv članak. Samo govori da uvijek postoji otpor prema promjenama, pogotovo onima kojima dobro ide kako je. Smiješno je da je za ovu godinu ferrari zapravo opet forsirao promjene jer su mislili da će napraviti bolji posao s motorom nego ostali. To samo govori kolko to nema veze sa starim ferrarijem.
Hahaha a ti znaš šta je formula 1? …hvala što si mi uljepšao ovaj radni dan…hahahaha (eh da nisu avioni ali se vozači nazivaju pilotima 🙂 )