Pirelli je željan uvesti niskoprofilne gume u 2016. ako sport to bude tražio nakon uspješnog testa svojih 18-inčnih guma na Silverstoneu. Gume na kojima je vozio Charles Pic u Lotusu bile su konceptne ali iz Pirellija tvrde da bi te gume mogle tvoriti osnovu na kojoj će razvijati svoje proizvode u budućnosti. Očekuje se da će se Formula 1 odlučiti za takve gume u 2017. ali bi ih Pirelli razvijao u 2016., zadnjoj godini svojeg trenutnog ugovora.
“Govore o tome za 2017. i vjerujem da će to biti odlučeno ove godine”, rekao je Pirellijev šef za motorsport Paul Hembery. “Mislim da je to pravo vrijeme i ako zbilja to žele a mi se potrudimo, mogli bi to napraviti već za 2016. To svakako zahtijeva znatnu količinu posla. Program ćemo započeti s 18 i 19-inčnim gumama za GP2 bolid a problem će vjerojatno biti oko serva. To je područje u kojem ćemo napredovati te ćemo pozorno raditi na tome u idućih nekoliko mjeseci. Danas nismo tražili performanse, prioritet je bio pokazati kako bi bolid Formule 1 izgledao s promjenom naplataka.”
Da li su lijepe ili ružne te koliko će ta tehnologija poboljšati cestovne gume neću komentirati jer ljepota je osobna stvar a cestovni auti ne utiču na brzinu kruga u F1. Komentirat ću po mom mišljenju kako bi te gume uticale na vozne sposobnosti. Nedostaci takvih guma su: Veća masa = veće sile na ovjesu, sporije promjene guma u boxu, veća tromost ovjesa. Manji profil kompliciranija izvedba = veća cijena, manja pozdanost. Veći tlak u gumama = manja pozdanost. deblja stjeka istih, veće šanse za propuštanje. Izuzetno mala gibljivost u svim smjerovima=puuuno veća opterećenja ovjesa, ćešća proklizavanja, šlajfanja i blokiranja… Read more »
@zgrobnika mislim da si nešto krivo razumio. 18 inchne gume ne znači da su teže, zapravo su lakše, jer je legura od koje se radi felga puno lakša od same gume. To što idu na felge od 18 incha ne znači da se vanjski dijametar kao i vanjski opseg opseg gume mijenja. Gume koje idu na te felge su niskoprofilne (dakle bok im je niži za određeni postotak od pune visine boka), dok gazna površina ostaje ista. Također, zbog manjeg broja slojeva zraka unutar gume, takva guma ima manji otpor kotrljanju. Niži bokovi omogućavaju bolje prianjanje gume uz površinu. Niskoprofilna… Read more »
ja nisam rekao da je vanjski promjer gume veći 18″ je vanjski promjer felge. Napisao sam da bolje drže ali uz drugačiji ovijes i brdo elektronike, ali kad popuste popuste kritično jer su krutije. Teže prenose silu kod ubrzanja jer lakše prokližu. Nisam rekao da se lakše probuše (bok visokoprofilne) nego da lakše propuštaju (na spoju felga -guma) zbog veličine felge veći opseg, isturenosti felge (dodir) i većeg tlaka. Dali su teže nisam mogao naći podatak ali mislim da jesu jer niskoprofilna guma ima deblju stjenku a felga sigurnp veću masu. Terenci imaju takve gume zbog manje sile na površinu… Read more »
Niskoprofilne gume koriste vozači relija, posebno za trke na asfaltu jer: a) bolje drže cestu, b) lakše su, jer legura od koje se izrađuju felge jest puno lakša od materijala koji se koriste za izradu guma, c) niskoprofilna guma nema deblju stijenku (to je tvoj dojam, jer je stjenka kruća, a kruća je jer se sile raspoređuju na manjoj površini, pa ta stjenka ne mora izdržavati sva ona savijanja koja mora izdržati guma normalnog profila… Pogledaj ostala moto takmičenja i vidjeti ćeš da jedino F1 još ima tako visok profil guma… Vozio sam impreza-u i tvrdim ti da nisam imao… Read more »
Ajmo redom u svom postu nisam branio visoko profilne gume nego sam napisao: “Jesam za ili protiv teško je reći mislim da je najbolje postepeno povećavat promjer felge možda na 14-15 a ne odmah na 18.” Način vožnje i vozila relija i f1 su potpuno različiti tako što je dobro za reli nije nužno dobro za f1. niskoprofilne gume su lakše samo u odnosu na gume za “obična vozila” jer gume za f1 imaju extremno tanku bočnu stjenku pogledaj sliku http://i.imgur.com/qLQSxX2.jpg pa smanjenje visine stjenke ne utječe jako na masu. Niskoprofilne gume moraju imati deblju i čvršču stijenko da bi… Read more »
@zgrobnika
poziv prihvaćam rado, javim ti se kad se vratim sa godišnjeg na kojeg sam upravo otišao… Ako nisi iz Zagreba, pa možda postoji mogućnost i da se negdje drugdje sretnemo, jer sam dosta po putu… 😆
Lisac, pa ti čitaš, ali ne vidiš. Ako je z Grobnika, nije iz Zagreba, teže su ove nove 4 kg po felgi. Čovjek ti je napisao sve argumente za i protiv, te karakteristike. ??? Kakve veze ima WRC auto sa F1 i cestovne felge? Pričaš o težini felgi, kako, molim te može isto težiti manja ili veća felga od iste legure? Ove sadašnje su isto od dvije legure magnezija koje su dogovorene. Ti nemaš problema sa puštanjem zraka, normalno, kad se ne možeš niti približiti sili 1G, a kamoli preko 5. Daj nam već jednom otkrij, koliko te FIA plaća… Read more »
Zgranut,zabezeknut i prepun tuge,molim te,ne vrijeđaj mi Avu karabatič!
@... Zeus ne plaća me nitko osim zdravog razuma… To, kao prvo… Ako tebi nije dosta to što umjesto svakih 100 godina imamo epske prirodne katastrofe svakih 10 godina, ne mislim te uvjeravati u ništa… Znam da si dovoljno pametan da sam jednog dana shvatiš što je greška i koliko košta… Što se tiče kotača (jer ja pričam o kotačima), oni se sastoje od naplatka (felge) i gume. I, složit ću se s tobom da je nova felga teža od stare poprilično, jer su izrađene od sličnog materijala, a nova felga je veća. Ali na težinu kotača guma ima daleko… Read more »
@zgrobnika sa tvog linka: http://www.tirebusiness.com/article/20140710/NEWS/140719991/f1-tire-switch-could-raise-weight “The additional weight would be in the mass of the larger wheel, Pirelli said, which would add about 4 kilograms, or 8.8 pounds, per wheel, based on current wheel design and manufacturing. The larger diameter tire weighs about the same as the 13-inch rim version, according to Pirelli, because of the shorter sidewall.” Zadnja rečenica tvog linka kaže: Guma većeg dijametra teži jednako kao i guma koja je za 13-inčne naplatke, prema Pirelli-ju, zbog “kraćeg boka” (manjeg bočnog zida). Osobno sam govorio o gumama istog dijametra – kako izgleda “nove” niskoprofilne gume bi bile puno… Read more »
kao što rekoh ovo će se super prodavat u kombinaciji sa Pirelli gumama za cestovna vozila …mogu ovo stavit na twinga skroz bi dobro figuralo 🙂 , ma dobro nije prestrašno , samo ( ne razumijem se previše ) hoće li sa ovakvim gumama i aerodinamičari opet imat glavobolje jer iako nisko profilna guma bolid mi ima puno ” zraka ” ispod … ?!
Izgleda da sam jedan od rijetkih kojemu se ovo ne sviđa. Ali na kraju izgled nije toliko ni važan.
sviđa mi se malo sminka hehe
Pitanje kolko ce se trosit te gume, zanimljivo bi bilo da moraju bar po tri puta u box
daleko je 2017. godina.. samo nek ih dobro pripreme
Da stave kotače od brdskog bicikla?
Super izgleda
http://formula1.ferrari.com/news/ferrari-fans-18-inch-wheels – mi smo glasali.
ako će izgledat ko na slici , izgldat će stvarno bolesno i naravno ako će bit korisne
Dobre felgice 🙂
JOš malo pa ce biti max. 250 km/h, coffee time,……….
Uzas
odvratno.
Dimenzije guma su u colima, a ne inčima.
to je jedna te ista stvar, klaune!!!!!!
http://bs.wikipedia.org/wiki/Mjere_za_du%C5%BEinu
al ti je reko
koliko ja znam oni su htjeli od sljedece sezone izbacit grijace za gume i na tome uštedjet nešto love ali se ispostavilo da se te viskoprofilne gume jako teško zagrijavaju bez grijaca i morali su ostavit grijace..ali sad žele uvest ove niskoprofilne jer se one puno lakše zagriju i mogli bi odbacit grijace..na kraju balade ce uštedjet nešto na grijacima ali ce ulupat bogatstvo na prilagodbu bolida niskoprofilnim gumama..što se tice izgleda to na lotusu izgleda dosta nezgrapno ali izgled se da riješit,prije par sezona su sve ekipe imale na prednjim kotacima usmjerivace zraka za hlađenje kocnica i ti usmjerivajci… Read more »
Ma Pirelli Je dao koji € Lotusu da oprobaju naplatke…Ipak Testiranja su tu za otkrivanje informacija..Uz koje bi poboljšali perfomance bolida…A kako ce im naplatci pomoc pff?..Ipak Svi znamo da je Lotus u problemima sa novcem 😛
Kad sam vidio sliku u glavi je bila samo jedna misao : FUUUUUUUUUUJ!
Ne znam, ne znam. Izgled može varati. Znam da su svojedobno pokušali. Nakon odvoženog kruga vozači su se hitno vratili u box izbijenih bubrega i naravnatih kralježnica kao da ih je “d.r” Pavlović propustio kroz šake. Usput, ne znam zašto ste tako negativni prema promjenama u F1. Pa one taj sport i drže stalno na vrhuncu. Gdje možete vidjeti utrku kao onu u Austriji……… Za razliku od ostalih klasa utrka, u F1 gledamo tehnologije koje još ne postoje, t.j. postoje u glavama inženjera i kao sumnjive nesigurne kopije njihovih mentalnih slika u bolidima. Nakon toga ako se pokažu uspješnim idu… Read more »
Ma cuj, to je najavljeno tek za 2017. Nitko nezna kako ce tada bolidi izgledat, mozda kao onaj Red Bull X11 iz gran turisma,ili kako god, vjerovatno ce vece felge na dizajn koji tad bude normalno izgledat. Al na ovogodisnje bolide… neeepaše baš
:hahaha:
bit ce dva sjedala pa ce moc cak otici na pivu.. kako je krenilo LOL
+,meni su čak i ljepše ove.
Mene i toj priči zanimaju isključivo samo perfofmanse.Sve drugo mi je nebitno a ljepota je ionako u oku promatrača.
Oko 4kg vise tezine po kotacu. Morat ce preradit kompletan ovjes posto profil gume vise nece imat uopce apsorpcije…
Kao prednost navode da ce bit manje zraka u gumi pa da ce bit stabilnija sta se tice ekspanzije zbog grijanja
Hvala kolega.Ako su za ovu sezonu, zbog samo FIA-i poznatih pravila,morali napraviti bolide od nule,lako če napraviti ovjes koji če biti kompatibilan ovim gumama.Zanimala ne je i stabilnost koja je veliš ok.Što češ više?
Užas, kratko i jasno, ak su išli na estetsku stranu.
Što se tiče stalnih htijenja i nastojanja da se smanje troškovi – totalni promašaj.
Što se tiće nove potencijalne zarade – to da – ima perspektive, ako prođe bit će opet još love za nekoga.
@Mrav074 – usporedba sa Pimp my Ride – apsolutno.
Iako bih na svoj veliki SUV stavio neke druge osamnajstice ili dvajstke.
Koliko su ove cola? :zub:
http://richwny15.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2013/12/cadillac-escalade.jpg
Ove su za sezonu 2020 🙂
Pomodarsko cirkusiranje.Bilo bi puno jeftinije felge omotati izolir trakom.
Uh, preskup si, krep traku trebaju.
Ko da je krepalo!Kud više?
Izgleda kao igracka bolida F1 koju proizvodi neka kineska firma. Jos samo treba malo izmjenit nazive sponzora i eto ga.
Po meni puno mocnije izgledaju sa trenutnim felgama. Ovo mi vise baca na neki pimp my F1 đir
Ovdje ima malo detalja o performansama
http://www.f1fanatic.co.uk/2014/07/09/pirelli-lotus-begin-18-inch-wheel-test/
Super izgleda, ka qurac na ženskoj.
🙂
Jebate nesmi te vise neki komentar ni nasmijat a da se neki ne uvride