Pirelli će na dvodnevnom testiranju koje će se održati nakon utrke na Silverstoneu na probu donijeti veće kotače, s naplacima promjera 18 inča (46 cm), umjesto dosadašnjih 13 inča (33 cm), kako bi predstavili svoju viziju kotača budućnosti Formule 1.
Još od 2011., kad se vratio u sport, Pirelli navija za prelazak na veće naplatke, s obzirom da su veći naplaci bliži modernom tržištu guma i kotača te bi približili Formulu 1 cestovnim automobilima. Pirelli je ipak naglasio da će nastaviti razvijati prototip samo ako momčadi, promotor i ostali dioničari podrže plan.
Nova 18-inčna guma ne bi bila bez svojih izazova, ali bila bi čvršća, s obzirom da bi bočni zidovi bili manje fleksibilni, ali to kretanje je je bitan dio ovjesa i amortizacije trenutnog bolida.
Lotus će tijekom testa na svoj E22 montirati jednokratne 18-inčne konceptne gume. O konceptu je progovorio Pirellijev direktor motorsporta Paul Hembery:
“13-inčna guma više nije relevantna svakodnevnom korisniku na cesti, jer standardna vozila ovih dana koriste 18-inčne gume. Iako bi 18-inčne gume bile velik korak za Formulu 1, mnogo je serija motorsporta koje već koriste taj promjer. Tako da u Formuli 1 postoji predispozicija za još više. Kako bi dodatno naznačili ulogu Formule 1 kao testnog poligona za buduća rješenja na cesti, vjerujemo da svima pomaže imati što bliskiju vezu između cestovnih i natjecateljskih guma. To vjerujemo još otkad smo u sedamdesetima prenijeli gumu niskog profila iz natjecateljske u cestovnu upotrebu. Htjeli bi naglasiti da ne nagovaramo na taj, jer nije naša uloga započinjati promjene u Formuli 1. Naša je uloga pomoći momčadima i vozačima kako bi maksimalno iskoristili opremu, pravila i resurse koje imaju, kakav god okvir odlučili da će imati.”
Već počinju kopirati Formulu E, a još nije ni startala 😀
Osobno vozim i 10 cola (mini) i 18 cola (alfa) , veca guma lepse zgleda, al 10 cola je 10 cola, ko malo veci karting:(
Ideja nije losa, samo sta ce se morati mjenjati cijela koncepcija bolida, od ovjesa pa nadalje, ako to bude prihvaceno od strane FIA-e onda cemo takve gume gledati od 2016, a i bolidi ce ljepse izgledati s vecim felgicama
Kakva bolan koncepcija. Kako će ga onda isprobati na ovim bolidima.
Nije bed felgu zašarafit na postojeći ovjes. Pošto su lateralna kretanja nisko profilnih guma skoro nikakva, morat će se prilagodit amortizeri. Bit će teže, oko 30kg od ovih sadašnjih, a to mijenja od okretnog momenta na dalje, odmah su rekli da neće biti jeftino, i da će se morati veće preinake raditi. Taj smjer pozdravljam, jer ima veze sa običnom cestom, bit će sigurnije, neće trebati grijači, površina same gume će bit puno manja, pa kad se probuši, neće biti tolikog rizika da na putu do boksa porazbija bolid.
.osim zanimljivog izgleda na početku, mislim da bi ovaj profil bio daleko prihvatljiviji iz razvojnog aspekta. 13 cola je zastarijeli profil i osim toga mislim da zbog večeg bočnog zida ne daje toliku stabilnost bolidu kao što bi to mogla guma nataknuta na naplatak večeg promjera.
Ovo je dobra ideja i nadam se daće biti prihvačena u konačnici.
Može, još da smanje promjer prednjih i eto “Rat road 70s”
ne kontam što će s tim postić …. možda povećat prodaju guma za cestovna vozila ono tipa : ” i vi vozite gumu prvaka F1 … ” porast prodaje 10000% 🙂
E jbte 18″ pa to nema veze sa standardom nasih pila haha
To je jednostavno prepametno,da bi od FIA-e bilo prihvačeno.
LOOL sta oni pokusavaju formulu poslat na cestu pa da i mi vozimo kako je krenulo hahaha, a to im bas nece ici s tom velicinom jer oduvjek je poznato da je guma najbolja manja a šira … to ce im proc kao one vuvuzele sto su isto testirali pred malo hahahahahah xoxox
Čudna ti je logika.Veči promjer+ista širina=više gripa.
Sad mi je jasno ovo s minusima.Ispričavam se kaj odmah nisam napisal kako bi Alonso iz njih izvlačio 300%.
Prdi tko kaže da je veći profil guma bolji za performanse u F1. Negativno je kod toga šta bi se trebali mijenjati, ne samo ovjesi, amortizeri, to je skup korak, ali uopće bolid ne izgleda loše sa tim felgama, Takve gume bi se puno brže zagrijavale, pa ne bi trebali više grijači guma, puno manja površina gume bi manje štete radila kad bi se probušila. Možda neće odabrati 18, nego neki kompromis između 13 i 18, npr. u Indy Caru su 15 coli, i ima se zato ogroman broj podataka o ponašanju istih, to bi se moglo iskoristit. To bi… Read more »
Bolidi ce izgubiti dragster look visokih guma, ali opet bilo bi zanimljivo gledati 18 incne kotaće:)
Zamislite kakve bi to sve kreacije felgi bile( 5 krakova,8,12, ultralegiera stil i sl)
Pimp my cars, još samo da uvedu muziku i da amortizeri skaću ko reperima i evo spektakla.
ako se uvedu gume od 18 inča bit će manja potrošnja guma i brže(ja mislim)….
brže sigurno ne..
Potrosnja guma je sigurno manja…
Evo otprilike kako će to izgledati(napomena-bolid je iz 2011,Virdžin Marusija Rejsing)
http://img203.imageshack.us/img203/3128/virgin18inchlores.jpg
Isuse… Bolid će biti mrav kotač div -_-