FIA će zabraniti FRIC ovjes

FIA bi već od VN Njemačke mogla zabraniti FRIC (Front and rear interconnected, spojen između prednje i stražnje strane) ovjes, a zabrana bi mogla gotovo sve bolide na gridu učiniti ilegalnima.

Vrhovno tijelo sporta je proučilo gotovo sve sustave koji se koriste i vjeruje da su protivni pravilima. Shodno tome, preporučili su momčadima da uklone FRIC sa svojih bolida do VN Njemačke, u manje od dva tjedna. U službenom dopisu momčadima je pisalo:

“Nakon što smo vidjeli i proučili gotovo svaki trenutno korišteni sustav ovjesa sa spojenom prednjom i stražnjom stranom mi, FIA, službeno zauzimamo stajalište da bi se legalnost svih tih sustava mogla propitati.”

Sustav se koristi kako bi se kontroliralo naginjanje bolida pri ubrzavanju, usporavanju i skretanju, što momčadima dozvoljava da približe bolid stazi, ali Charlie Whiting vjeruje da bi sustav mogao kršiti članak 3.15 tehničkih pravila, koji se odnosi na pokretne aerodinamičke dijelove. Prema članku, sve što nije nepomično vezano za potpuno ovješen dio bolida se smatra pokretnim, dakle zabranjenim.

Nije jasno koju će momčad najviše pogoditi promjena pravila, ali se vjeruje da Mercedes ima najkompleksniji sustav te da će stoga najvjerojatnije oni najviše patiti. Iako je FIA preporučila uklanjanje sustava, spremni su odgoditi zabranu do početka sezone 2015., s obzirom da razumiju da to nije malen pothvat. Ipak, odgoda bi zahtijevala pristanak svih 11 momčadi. To bi moglo biti teško, s obzirom da ne koriste svi jednak FRIC, a neki su puno složeniji i korisniji od ostalih te bi momčadi koja nema toliko složen sustav moglo pomoći glasati za zabranu na VN Njemačke u nadi zgusnuća poretka momčadi.

Ali ako se sve momčadi slože odgoditi zabranu, problem bi moglo predstavljati pravo na prosvjed protiv legalnosti bolida, nakon što je FIA izrazila mišljenje koje FRIC čini ilegalnim.

44 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
r.u.m.

On Thursday, Germany’s Auto Motor und Sport reported that the teams most likely to lodge protests are McLaren, Ferrari and Caterham.

forever_the_best

Merc razvija taj sustav vec 3 godine, i koristio na proslogodisnjem bolidu i sve je bilo legalno, i sad su se kad je merc konacno pobjeduje, nasli su se frajeri iz FIA-e i zabranili, ako je netko smislio nesto novo i zbog toga pobjeduje, zasto to ukinuti, pa neka netko drugi smisli nesto drugo, a ne oni bi da svi bolidi budu identicni, ovo nije prava formula

Groff

@KOve je napisao da bi F1 trebala biti poligon za nove tehnologije, ideje…Slažem se sa kolegom, no ovo što su napravili sa Formulom je prestrašno. To čak nisu više ni nove tehnologije jer ista već postoji u cestovnim automobilima (hibridi). Sječam se McLaren Mercedesa u vrijeme kada je za njih vozio Mika Hakkinen i kada su bili gotovo nedodirljivi zbog novih tehnologija i ideja. Naime, Mercedes je za izradu nekih dijelova motora koristio berilij koji je FIA naravno zabranila zbog štetnosti. Renault je također imao napredna tehnološka rješenja, veći kut između cilindara motora i vrlo nisko težište. Polako ali sigurno… Read more »

stari lisac

Na ovaj tvoj komentar mogu samo reći da mi je žao što ti opada zanimanje… Nema zašto. Većina nas ovdje nismo stručne osobe (pitanje je koliko ima elektro- i strojarskih inženjera ili studenata tih fakulteta, dodajmo još fizičare i fiziku među populacijom ljudi koji se ovdje javljaju i komentiraju), tako da vrlo često imamo situaciju da govorimo o stvarima koje nam se čine, a ne koje jesu. Tako i tebe želim upozoriti na tvrdnju da je ovo sa ERS-om tehnologija koja se ugrađuje u putnička (cestovna) vozila. To i nije baš točno. U cestovnim vozilima se ugrađuju 3 vrste elektro… Read more »

Groff

@stari lisac, dobro si sve objasnio, no… Bolidi Formule 1 mogu se vidjeti samo na stazi, nikada ni jednoga nećemo vidjeti na cesti u redovnom prometu. Promjene u ovom sportu počele su zbog ušteda ali bilo bi dobro iskopati podatak koliko je novca ulupano u razvoj ovih novih bolida. Čisto sumnjam da se može uštedjeti koji dolar ili euro ako se svake godine mijenja koncept bolida. Čemu uopće uvođenje hibridnih pogona? Tehnološki napredak također bi bio da se potrošnja atmosferskog 2,5 litrenog motora smanjila za nekih 30 ili 40%. Zašto se na primejr u F 1 nikada nije uveo Wankelov… Read more »

stari lisac

Dobra su ti pitanja i nisi jedini koji si (se) to pitao… Vezano uz Wankel motori su ugrađivani u nekoliko serijskih vozila, a većina firmi koja ih je ugrađivala je propala. Najpoznatiji model sa Wankel motorom bio je NSU RO 80, koji nije potrajao dugo… Danas, koliko sam informiran samo je Mazda RX-8 serisko vozilo sa Wankelovim motorom. Zašto? Uzevši u obzir da je puno proizvođača automobila, pa i motora proizvodilo vozila sa Wankelovim motorom (Suzuku npr.) i odustajalo od njega, izgleda da ipak mpostoji neka mana. Kao osnovnu manu Wankelovom motoru mnogi stručnjaci navode kratkotrajnost života jer se sastoji… Read more »

Zeus

Ima se Formula E za razvijanje struje. Hibridni sustav ovih bolida je nemoguće iskoristiti u automobilima, Lisac oprosti, ali ovo nema veze sa Priusom i sličnim tehnologijama. Kako bi ti, molim te KERS ili ERS upotrijebio u automobilima? Ili DRS? Sve to se izmislilo da bi se pokrio nedostatak zbog sve manjih i slabijih motora, te 30-50 kg goriva po bolidu. Ali, bar njihovo jako skupo razvijanje i izrada se sad može koristiti i u Ford Fiesti. Atmosferci su koštali od 200 do 400 000€ po komadu, a ove novi, 4-5 milijuna €!? Ajde, opet nije tako strašno, samo 10,… Read more »

JFK

I ne samo to spekulira se i na sumnjivu prednost koju imaju u iskorištavanju PU. Williams (McLaren i Force India) ima taj isti PU, ali su 2. liga u odnosu na Merc. ” The Spanish sports newspaper Marca reports that the FIA is also considering clamping down on the rate and flow of hybrid power from the new 2014 ‘power units’. A source was quoted as saying that while the actual combustion engines produced by Mercedes, Ferrari and Renault this year are remarkably close in performance, the big advantage enjoyed by Mercedes is in the ‘hybrid’ areas. ” The source… Read more »

Kush

Napisao sam noćas komentar i iznio nekoliko teorija otkuda je ovo krenulo, ali mi nije prošao upload očito, uglavnom sve se svodi na nezadovoljstvo kao i kod većine, i namjeru da se uspori merc, odnosno, obzirom na njihov specifičan i dugotrajan razvoj hidrauličnog FRIC-a, totalno skrši, da ih drugi stignu. Po mom mišljenju FIA kao krovna organizacija, prati sve sportove i uglavnom se bavi organizacijskim i drugim stvarima, i prati da u svim sportovima(serijama) bude sve po PS-u, mislim da ovakve duboke tehničke stvari donose i odlučuju o njima tijela unutar određenih serija, a FIA ih samo amenuje. Želim reći… Read more »

r.u.m.

Tajnu Mercedesovog uspjeha su mogli otkriti protivnicima ako su dobro platili ovi iz Maranela a bili su neki tamo i u posjetu: Brawn ili onaj drugi što je nedavno otišao mislim Bell.

KOve

Formula 1 bi trebala biti poligon za nove tehnologije, ideje, rješenja… Čim se neka momčad istakne u nečemu FIA pokušava to ugušiti. Sve radi zgusnutog poretka = veća gledanost tj. privlačenje onih koji nisu baš zagriženi za ova sport = više novaca. Tako su (ako se ne varam) Renaultu 2006. usred sezone zabranili korištenje mass dampera.

zjurina

:facepalm: Ma FIA je ko maligni kancer, ćim se više širi, pacijentu sve gore.

Tolka pravila, promijene i primjene, ćim ih je više, tim više timovi traže nove rupe i zaobilaznice, tim više će biti muljanja, nepravilnosti i “nepravilnosti”, varanja, laganja, prijavljivanja protivnika i raznoraznih žalbi, tužbi.
Sve to ubija ovaj naš sport nažalost.

forever_the_best

Ovo su gluposti, mijenjati pravila u pola sezone, ta FIA mi ide na zivce

biga

ovo je kao kad je dominirao Ferrari, onda su mozgovi izmislili da jedan set guma treba izdržati cijelu utrku i prekinuli dominaciju.

Red Bull im je zadao više glavobolje jer su im ukidali nekoliko inovacija koje su im davale prednost, sve dok ove sezone Renault nije za njih odradio posao.

valjda su skužili da ovo nije dominacija Mercedesa, nego šamaranje konkurencije, pa će sada pokušati zaštopati Mercedes.

Zeus

Pa sedmi mjesec je, treba nešto promijeniti. Započeta tradicija se nastavlja. Dok nekom ne smrkne, drugom ne svane. To bi već mogao bit moto F1. Ali ako su u Mercu npr izmislili nešto, a da komp nema veze s tim, zašto zabraniti? Šta nije i to dio tih dizajnerskih dostignuća? Ako je sustav pasivan, regularno je, ako nije neka se odluče šta žele, pasivni, aktivni ili obični, Tko zna na šta su uopće mislili kad su rekli da su pronašli nepravilnosti. Spominje se da će svaki bolid koji bude imao podnicu istrošenu više od 2 mm biti kažnjen. Evo objašnjenja… Read more »

wilson

FIA opet luta. Dugo je i trajalo da nije došlo do nekih zabrana ili izmjena. Dokle?

Zeus

Kad budu ugušili svaku inžinjersku kreaciju “na rubu” pravila. Prvo dopuste, onda bi mijenjali?? Netko je cinker i to cinkarenje će koštat, ako dođe do zabrane, opet će se potrošit brdo love. Smanjujemo troškove…aha, tamo gdje ne treba i izmišljate gluposti na pol sezone. Neka onda uvedu i pravilo iz Formule E, vozač koji dobije najviše glasova fanova negdje tijekom trke, dobije boost. :palica:

otto

I što se je dobilo s tom ilegalom unutar debilane od pravila.Unatoč “ilegalnom” poboljšanju bolidi stazom skaču ko zečevi.Da mi je vidjet što če biti bez toga.

zgrobnika

Na početku sezone su prilagodili pravila da razj.. RB (difuzor, pozicija baterija, prednje zadnje krilo, pozicija kamera itd.) sad su vidjeli da su napravili još veću i strašniju dominaciju pa udrimo po mečki da umjetno približimo vremena jer MB doslovno može svih skinut za krug na bilo kojoj stazi. Svi bi izgledali ko Brazil protiv Njemačke da u mečki ne čuvaju motore i ne experimentiraju sa setupovima. To što FIA tvrdi za FRIC drži vodu s tehničke strane jer su stvarno pomični djelovi izvan klasičnog ovjesa ali sad nije ni vrijeme ni mjesto za zabrane kad završi sezona onda mjenjaj.… Read more »

Groff

Tako je! Zabranite gume, zabranite radio komunikaciju, zabranite prekidače na volanu…ma zabranite konačno Formulu 1 kao takvu.

perodeformero

Što kukaš bez veze. Pa to je i smisao F1. Postoje pravila, postoje momčadi koje ih rastežu, postoji FIA koja ih provodi.
Uvjek je tako bilo, uvijek će tako i biti.
To je F1, jedna i jedina.

Groff

Znam da postoje pravila, no ne pamtim da su prije bila ovako restriktivna.

Alen Šmit

Prati WEC,svojevrsan pornić inženjerstva 🙂

r.u.m.

Znam da sam vam možda dosadan sa ovim linkovima ali ovo me je danas baš obradovalo Šumi ide možda na bolje…http://www.dailymail.co.uk/news/article-2684241/Corinna-Schumacher-pictured-smiling-public-appearance-husband-Michaels-catastrophic-ski-accident.html

r.u.m.

Ne idem tamo …

Zeus

Šta te strah redbulovaca? 😛

r.u.m.

Ne mogu se snač,e majke mi.kad god otvorim neku temu i onda pogledam a ono datum od iz 2011 ili tako.I pokuša par puta al neide tako da sam odusto.Jebiga nije žvaka za seljaka.

Zeus

😀 ma za početak, ako si logiran, blitz news desno gore i sve teme koje budu su uvijek posljednje postane, tu ne možeš falit. 😉

deda

Ocajnicki pokusaj Fia-e da se zaustavi dominacija Mercedesa al milsim da je iovako prekasno vec?

r.u.m.

https://www.youtube.com/watch?v=WJ4f-hlZGK4 – Za Kimi fanove i ostale

mika

Kakav gospodin.

John Coltrane

Kako ih je “pokosio” 😀

f120

ova fia je smijesna organizacija.nije fric ilegalan jer ga vec dvije godine koriste sve momcadi na gridu , vec je stvar u tome da je mercedes predominantan pa se trazi sto ukinuti da im se smanji prednost ali ispast ce kao i u silverstonu 2011 da ce to pogoditi vise druge momcadi nego sam mercedes tako da ce onda vratiti sve na staro

F1 4ever

Pa ova FIA će jednog dana sve zabranit , najbolje da odmah ukinu formulu i gotovo , onda se nce imat kaj ukidat…… dižu živce s tim pravilima pa to nije normalno
Još mislim da bi ovo ukidanje moglo podić neke timove (ponovno)
kao RB

r.u.m.

Ovo užasno podsjeća na ukidanje BlownDifusora na GP Silverstona 2011 samo za probu pa da vidimo tko ima prednost ili ne.Ali ipak mislim da motor ove godine igra najviše.

otto

Najprije daju homologaciju,a poslje prijave sami sebe!?Neznam zašto me to nimalo ne iznenađuje?

zjurina

Interesantna poanta !
Na što su mislili kad su davali tu homologaciju?

otto

Našla se grupa nekompetentnih “genijalaca” koja je napisala pravilnik veličine telefonskog imenika, te se bojim da pritom nisu mislili ništa.Da su mislili bilo što, napravili bi pravilnik prilagođen utrkivanju,a nebi utrkivanje prilagođavali pravilniku.Več dugo sam ogorčen a istovremeno nemočan.Ostaje mi mišljenje izrazit na ovom portalu,no koga to zanima.

zjurina

– evo “kasnimo” samo nekih šest sati 🙂 što i nije tako loše.

Za usporedbu, tu vijest još nisu objavili ćak recimo ni ESPN F1 niti GP UPDATE …

Zapravo tu vijest je PRIJE nas objavio SAMO : AUTOSPORT.COM
________________________________

Što se tiće same zabrane i FRIC ovjesa, imo, moglo bi biti tu još svašta…
Bar nama navijačima neče biti dosadno… :ujea: :hahaha:

Schumi1

Koliko ja znam Lotus je baš zbog FRIC-a lani najviše profitirao. Mercedes je svoj dugo razvijao i kompliciran je. Ali vjerovatno i donosi dosta prednosti. Marussia se isto spominjala da odavno razvijaju FRIC. Možda im je ovogodišnji pomak najviše zbog njega? Za ostale se baš nije spominjalo, ali vjerovatno svi imaju neko slično riješenje. Čim je i Marussia razvila svoj 😀 Mislim da Red Bullu ovo neće donijeti veliku štetu. Oni već godinama imaju odličan bolid, a za to se nisu pripisivale zasluge FRIC-u. Force India isto nebi trebala imati problema sa ovom zabranom. Nisu vozili sa FRIC-om par utrka.… Read more »

Dani

Evo plus za vas “južnoamerikance”. Ajde barem je napisano.

zjurina

:facepalm: Što ti bi amigo ? da napišeš tako nešto…
Ajd bar sam se slatko nasmijao :rofl: :hahaha:
Pa više od pola portala je bilo “evropski” nastrojeno …
Osim toga, što se mene tiće – check this post :
https://www.gp1.hr/forum/razno-group2/offtopic-chat-forum6/fifa-world-cup-brazil-12-6-13-7-thread1122.110/

zjurina

#2211

Related Posts