Formula 1 iduće bi godine mogla ostati bez slobodnih treninga petkom ujutro jer momčadi proučavaju načine kojima bi smanjili izdatke bez obaveznog ograničenja troškova koje nije prošlo među ekipama. Iako su ograničenje troškova oduševljeno podržale manje momčadi ono se iduće godine neće uvesti zbog veta moćnih ekipa kao što su Ferrari, Red Bull i Mercedes. Međutim, manje momčadi su ponovno pozvane da dođu na sastanak s vlastitim prijedlozima. Sport Bild navodi da je jedna od mjera koja je uzeta u obzir reduciranje trkaćeg vikenda s jednim slobodnim treningom od 90 minuta. Drugi prijedlog je produljenje trenutnog pravila o ‘parc fermeu’. Trenutno, specifikacija bolida je ‘zamrznuta’ samo nakon kvalifikacija, što znači da do tada novi dijelovi po velikom trošku skoro konstantno dolaze iz europskih tvornica svih momčadi. Sada je predloženo da, za 2015., ‘parc ferme’ stupa na snagu odmah nakon jedinog slobodnog treninga u petak poslijepodne. Sport Bild navodi da su prošlog tjedna momčadi također razmatrale ograničavanje aerodinamičkih nadogradnji, npr. maksimum od četiri promjene specifikacije prednjeg krila po sezoni, ali se oko toga nisu mogli jednoglasno složiti.
“Prošlog tjedna održan je sastanak i razgovaralo se o troškovima. Svi su se složili da troškovi moraju biti drastično smanjeni”, rekao je Mercedesov Toto Wolff.
Međutim, stao je u obranu odluke velikih timova o vetu na ograničenje troškova.
“Moramo biti iskreni i reći da su velike razlike među momčadima. Ako mislite na Red Bull, Mercedes i Ferrari, i također McLaren koji će od iduće godine biti s Hondom, njihov glavni cilj je zastupanje globalnog multinacionalnog brenda. A to je teško za manje timove koji su tu samo da se natječu u Formuli 1. Ali sport čine sve ove momčadi, velike i male, tako da to morate poštovati i tražiti solucije koje će dugoročno pomoći svima. Ograničenje troškova je teško izvedivo jer postoje momčadi koje to ne žele. Osim toga, to bi bilo veoma teško kontrolirati. Uzmimo u obzir Ferrari koji pod istim krovom ima tim Formule 1 kao i glavnu, globalnu tvrtku”, objasnio je Wolff.
Među komentarima sam našao i ime Ave Karabatić. Pa šta njoj fali? Mlada, jebeno zgodna i inteligentna
Slazem se sa reduciranjem slobodnih treninga jer to nitko i ne gleda.
Slobodni treninzi koriste isključivo momčadima i slažem se da to gledaju samo oni forseri kaj hoće dokazati sebi i drugima da su gledajući i treninge oni “istinski” fanovi formule 1….
ma ja bih im dao skutere od 50 kubika, svakome isti i opleti 60 krugova… štednja žestoka a napetost na razini… -a da konstruiraju bolid sa 3 gume? zamislite uštedu, svaki stint 1 gumu uštediš. -ili pravilo da pola utrke bolid trebaju 3 hamala gurati, a drugu polu voziti na gorivo? 50% goriva ušteđeno.. -nema treninga, ni kvalifikacija, nego poredaju bolide, vozači najprije trče jedan krug i tko kad stigne u bolid, pali i goni.. jbt pun sam ideja. idem im ovo poslati, možda neke pare dobijem ako prihvate.. bar mi je u istom rangu sa rasprskivačima uz stazu… uništit… Read more »
@biga, ako se ikada kandidiraš za predsjednika FIAe, imaš moj glas…i još ti kampanju besplatno odradim.
Formulu 1 već su uništili, za deset godina s nostalgijom ćemo se prisjećati utrka…
dašta toliko su je uništili da teško da bi ja nešto gore mogao uraditi.. hehe
može samo bolje.. 😛
Off topic: Bernie dobro oprao po sucima u Sky F1 intervjuu, Referirao se na kažnjavanje Masse u Brazilu, zbog kazne za prelaženje boks linije, još par vozača je prešlo tu liniju pa nisu kažnjeni, te zašto je Daniel dobio kaznu, kao da je on šarafio novi set. Kaže da nisu problem novci u F1, nego ovakve odluke sudaca, te to ruši gledanost. S tim bi se složio.
Wolf, Wolf, Wolf… Ima li nešto za što nije upitan? Zabranili sezonska testiranja, sad bi treninge smanjili??? Kako misle sigurno razvijati i isprobavati novotarije? Ovako sigurno ne. Već mi se pomalo s..e od ovoga.
Zbog ušteda općenito treba ukinuti treninge.
Kvalifikacije treba promijeniti, odvoze se tri kruga pa tko ima bolje vrijeme.
Sama trka treba trajati najviše 20 krugova…sasvim dovoljno…
A sad ozbiljno…ako vam još nije jasno da F 1 odlazi k vragu popijte još jednu kavu…
tkivo koje je trulo se odstranja… Treba neku ljestvicu staviti što se tiče tko može biti u F1 (tj. tko si ju može priuštiti i tko ne može). Trebali bi se prilagođavati boljim momčadima a zadnjima u poretku. To je kao da Ferrari napravi auto kojeg svi mogu priuštiti (meni bi bilo drago ali onda to više ne bi bio Ferrari). Nek pogledaju dal mogu smanjiti troškove na putovanjima, možda su uzeli preveliki zalogaj sa novim stazama u državama gdje F1 nije toliko cijenjena, a s druge strane riješili su se nekih tradicionalnih staza koje su bile uvijek pune. Možda… Read more »
najbolje neka ukinu u trke ,smanjili bi budzete samo tako.
Hahaaa, svi u simulatore!!!
morace i tu da naprave solarno punjenje da bi smanljili potrosnju struje .hahaha
slobodni trenizi su jedina šansa ekipama da isprobaju nove djelove i da napreduju..glupost su ove trotjednje i cetverotjedne stanke jer momcadi i dalje rade punom parom,nitko se ne odmara a gledatelji izgube onu neku napetost..po meni treba ubacit više utrka ali ih puno pametnije rasporedit a ne kao sada da stalno idu s jednog kontinenta na drugi..u jednom trenutku se fia zakopala s tim koje kakvim pravilima u svrhu povecanja shoua i sad se više ne mogu izvuc..samo se sve dalje ukopavaju.jean todt po meni nije covjek za tu funkciju koju trenutacno obnaša.previse filozofira i komplicira.
Šuti, daj, bilo je stanki i po 3 mjeseca….ova FIA čuje sve što ne treba.
uzmite jedan trening
sto se mene tice uzmite ih sve
Sjajni komentari. Ideja na pretek. Kad bi samo svi ti važni ljudi iz svijeta F1 čitali ovaj portal. Oh, kada bi… Odmah bi dobili ideju da za*ebu FIA-u i da osnuju svoju F1 sa V12 motorima, neograničenom potrošnjom goriva, snagom preko 1500 KS i ludom jurnjavom, 3 – 4 poginula pilota po sezoni barem, pa onda još 10-tak pripadnika tehničkog osoblja, vratiti nalijevanje goriva da bude što više požara, jer to stvara napetost. Eno, pročitao sam da se i Zebazdian s time slaže: http://www.planetf1.com/driver/3213/9298482/-Dragon-tamer-Vettel-laments-F1-changes Jedino m i nije jasno zašto se toga nitko nije sjetio, pa mora biti da bi… Read more »
Necemo sad pretjerivati…:) ja bih osobno volio da vrate specifikacije prošlogodišnjih bolida i smatram da je F1 prošle godine bila zanimljiva..(samo da nije bilo Vettela)..e i još bi samo ukinuo one duple bodove..ne razumijem zašto bi ta utrka bila duplo vrjednija od drugih..
#13-Opet si nadmašio sam sebe.Vidiš ZEBAZDIANA i prolupaš.Čudi me što nisi spomenuo nagazne mine,bacače plamena i slične f1 rekvizite.Da si pročitao,valjda bi shvatio poantu.Nego pozdravlja te Ava Karabatič!
Vidim da se puno družiš s tom osobom. Sigurno ste dobri prijatelji, jer većeg debila od tebe je teško sresti. S tim korisničkim imenom si se lijepo počastio. Moraš ti još puno žganaca pojesti da postaneš Bilmez. Pa tek onda govori o poanti, jer zapravo ništa ne razumiješ. A to tko prolupa i kad, sam najbolje pokazuješ. Prolupaš svaki put kad vidiš moj komentar. Potraži si liječničku pomoć, to ti je jedino još preostalo…
Koji lik…
Ti komentiraš?Prvi glas. A što se Ave Karabatič tiče,čudi me da nisi s njom na otvorenju željezničke pruge Split-Brač.
Ma pusti ih kolega @starilisac.Imamo puno razmaženih fanova ovde. Ovo što FIA i ostali prete ukidanjem treninga to možete okačiti mačku o rep. Prete svake godine sa svime i svačime i šta na kraju bude,ništa-sve bude manje-više po starom. Ovo što Zebastijan veli je netačno.Bolidi su i dalje vrlo opasni(uvek su i bili) i od ove godine čak imaju veći top spid od prošlogodišnjih za jedno 10-20 km/h!!Imaju veći torque zbog turba i ERS-a . Jeste da su izgubili na gripu ali takvo nešto bi trebalo otkriti ko je pravi vozač i ko se bolje snalazi. Hmm neznam kako bi… Read more »
kakve nebuloze…tamo koda sjedi nasa vlada i smislja te genijalne ideje 🙂
Linic je kriv za sve
a šta će dobit ukidanjem jednog ili dva slobodna treninga ,ako im se smanje prihodi od ulaznica i tv prava ne kužim baš logiku
upravo to!
Najbolje da F1 ukinu odmah nego da je ovako muce..navlace..siluju i na kraju da sama crkne u jadu i bijedi..
Bok, odi gledat nešto drugo, golf… Ili kriket…
Vjerojatno si pocel pratiti F1 ove godine pa ti je to tak sve super…
Evo ja je pratim od 76 kontinuirano i mislim isto što i @bare. A od kada je ti pratiš?
Mislim da nisam propustio utrku od Vn Kanade 1997…a često i odem na utrku…preko tv ti je nebitno da je i elektro motor..neka oni razvijaju nove tehnologije, pa hvala Bogu, ali neka pri tome ne izgube identitet F1..
Najbolje da se umjesto 60 krugova vozi 30 i eto ti ustede.Treninzi neka traju 15 minuta svaki i eto ti nove ustede.
Formula 1 i stednja nebi ni smijeli biti u istoj recenici Ali i do toga je doslo.Formula 1 je uvijek bila povezivana sa glamurom ,velikim iznosima novca ,mocnim firmama i pojedincima i velikim i poznatim sponzorima.Ocito vise nije tako i to bi trebalo biti zabrinjavajuce.
O di si prijatelju:red bull daje ti krila,pardon naslov
😀
Nesto mi prosle 4 godine nisi bio zabrinuti navijac za boljitak formule 1….od kud sad to da je tako naglo sve lose u formuli 1…
Nisam bio zabrinut jer je prosle godine jos bilo podnosljivo.Ali ovo danas…neznam ,nemam rijeci da objasnim…Po mom skromnom misljenju nije to to…
ne kontam koliko postoji bogatih ljudi a oni se zale na svaku ovi od slabijih ekipa jbg neka dovedu nove sponzore ili neka odstupe od F1 a i bila bi zanimljivija formula kada bi bila konkurencija. slabije ekipe ni ne vidis na stazi.
Mozda bi bilo zanimljivije da se smanji broj ekipa a da svaka ekipa nastupa s tri bolida ali pod uvjetom da samo dva mogu osvajat bodove za konstruktorski poredak.Ne znam kako ostali misle o tome ali ekipama koje su usle F1 2010 (Caterham i Marrusia) nije mjesto u F1 jer ovo im je vec peta sezona i jos nisu ostvarili nikakvi napredak s dna poretka.Bolje bi bilo ogranicit F1 na 10 ekipa svaka s tri bolida s tim da ih se samo 24 mogu kvalificirat za trku miislim da bi to bilo puno zanimljivije i napetije za pratit
.da se raumijemo, troškove ekipa je nemoguće držati pod kontrolom, posebno ne ovakvim debilnim pravilima. Svako novo pravilo, čak i ono koje u cilju ima namjeru smanjiti troškove, u konačnici povečava troškove.
Svaka ekipa mora imati jednog običnog računovođu i taj će biti sposoban sakriti troškove i na Mars ako treba.
F1 se razvija…to je tehnički nevjerojatno progresivan organizam što je zapravo u redu, al to ima cijenu i onaj tko želi napredovati mora je platiti..
I to je to.
i na koncu svodi se na jednu jedinu smislenu rečenicu-Ograničenje troškova teško je izvedivo jer postoje momčadi koje to ne žele-kraj citata.Čemu toliki uvod?
Ovaj sport propada,gledatelja sve manje, gotovo da ih i nema na nekim stazama,mali timovi u teskim dugovima nemogu isplatit svoje vozače,EKO nove formule u glavnoj ulozi,vlasniku sporta se sudi,i jos se ubaci ovako neka stvar.Neka FIA odredi 10 sterilnih tilkedroma gdje ce se voziti i nece biti dozvoljeno prelaženje,a vozači neka tipkaju po mobitelu i jedu gablec dok voze,a sve nek bude kontrolirano iz bokseva i super.
E, više mi je pun k… ovakvih depresivaca, F1 je super, razvija se i ide dalje. I neće propast, i ima i dalje gledatelja, ako ti se ne svidja , dovidjenja! Pusti nas da uživamo!
Uf šta ima gledatelja u Bahreinu,Korei i Indiji samo šačica milijunera.sterilizacija lagana
Cim tebe jedna po tebi laz i neistina ovako uzruja, to samo znaci da ima istine…ne razumijem zasto bi trebali zatvarati oci pred cinjenicama i pravit se da je sve sjajno…gledatelja je nazalost sve manje i fia se mora zapitati gdje grijesi…
@objektivan
a ti zaista misliš da gledatelji plaćaju održavanje F1? Svaka čast…
Svaki sport se igra zbog navijaca…onog trenutka kad se sport ostane bez navijaca postaje iskljucivo biznis i osudjen je na propast…
E, Objektivan je objektivan i u pravu.
.off topic: eto, odjeknula vijest da je poginuo nekadašnji Ferrarijev mehaničar, Nigel Stepney, i to u prometnoj nesreći. Naravno, svima nam je ostao poznat (al ne i slavan) po aferi tehničkog špijuniranja nakon čega je napustio F1 seriju.
Ipak, o mrtvima sve najbolje pa mu želim mir gdje god da je otišao.
Najveća mi je želja da FOTA osnuje svoje prvenstvo (2009 se aktivno razmišljalo o tome), a FIA se nek j_be sa tim mutavim prijedlozima i štednjama. Formula 1 mora biti kraljica sportova, a to sa ovakvim trendovima neće biti dugo…
Sve je to lijepo ali nazalost FOTA se kao udruga nije odrzala i raspala se nakon sto je Ferrari istupio iz FOTE.
FOTA se raspala a nedugo posle toga je osnovana strateska grupa.
Nikad velike ekipe nece pristat na smanjenje troskova a ne vjerujem ni da ce smanjit broj slobodnih treninga jer su im to jednie sanse kada mogu isprobat nadogradnje za bolid koje dolaze iz tvornice i podesit setup za stazu svaki kilometar na stazi je dragocjen po pitanju razvoja bolida pogotovo sada kada ekipe ne smiju neograniceno testirat kroz sezonu kao prije.
Pa ljudi moji koje gluposti ovo je za nevirovat. Nakon prvog treninga parc ferme pravila ii onda bzvz trosit gorivo ova ostala dva treninga ono reda radi da se izade na stazu ma koje gluposti boze mili.