Kada pričamo o prošlosti F1 i brzini njenih protagonista, većina nas će se, kada se spominju “najbrži”, sjetiti Ayrtona Senne, Ronniea Petersona, Gillesa Villeneuvea, Niki Laude, Keke Rosberga, Emersona Fittipaldija, Jochena Rindta i ostalih. Ipak, kada se nabrajaju “najbrži od najbržih”, zaslužuje biti spomenuto još jedno ime. Ime mladića kojeg će se malo tko sjetiti, a koji je obilježio svoje kratko vrijeme na pozornici F1 kao potencijalna nada za titulu svjetskog prvaka.
Stefan Bellof, mladi Nijemac koji je od mnogih smatran kao najbogatiji trkaći talent osamdesetih, napustio nas je prije gotovo 30 godina. 1980. se počeo natjecati u njemačkoj Formuli Ford te je odnio titulu tako da je gotovo pomeo konkurenciju, osvojivši 8 pobjeda u 12 utrka. Već sljedeće godine, u njemačkom Formula 3 prvenstvu, osvaja treće mjesto u ukupnom poretku, a 1982. u Europskoj Formuli 2 osvaja četvrto mjesto. Početak su označile briljantne pobjede, prva na kišnom Silverstoneu, a druga na Hockenheimu, uz pole position i najbrži krug utrke.
Već 1983. širi horizonte i nastupa za ekipu Rothmans Porsche na World Endurance natjecanju, a vozačko mjesto dijeli s Derek Bellom i Jochenom Massom. U 7 utrka je osvojio tri pobjede, četiri pole positiona te na kraju završava kao četvrti u poretku. Sljedeće godine odnosi naslov u istom natjecanju, s osvojenih 6 pobjeda i 5 pole positiona.
Istovremeno se natječe u Formuli 1, u ekipi Tyrrell Racing Organisation a isprobavao je i McLaren MP4. Interesantno je spomenuti kako se mnogi sjete VN Monaka 1984. kao fantastičnog uspjeha Ayrtona Senne, no malo tko se sjeti da je Stefan Bellof završio kao treći, u utrci u kojoj je startao kao 20., a uspio je stizati vodeći par Alain Prost – Senna. I dok je Senna stizao Prosta, Bellof je stizao Sennu.
1. rujna 1985. godine, Motorsport je ispisao još jednu crnu stranicu. U tek primljenoj smjeni volana od kolege Thierrya Boutsena, pokušao je preteći Jackya Ickxa u Eau Rouge zavoju. 15 minuta poslije, život Stefana Bellofa se ugasio.
Iako je ostavio manji trag u Formuli 1, ostao je kao jedno od najvećih imena u zlatnoj eri GT utrkivanja i trka izdržljivosti, kada su nevjerojatno lagane i zastrašujuće jake automobile vozila legendarna imena kao Derek Bell, Jacky Ickx i Hans-Joachim Stuck. Imao je zakazani sastanak s Enzom Ferrarijem uoči svoje smrti jer ga je Talijan htio u svojoj ekipi za sezonu 1986. Postavio je i najbrži krug Nurburgringa, 6:11.13, 1983. godine, koji do danas nitko nije oborio. Veliki Nordschleife je imenovao i jedan od zavoja po njemu, “Stefan Bellof’s”.
šteta :/ zaista…al pitam se najviše zašto ovo
http://www.formula1.com/results/driver/1984/222.html
zato sto je tim nesto muljao pa su im ponisteni svi rezultati iz te sezone…..
Porsche i 956 i 962 su bili brzi ali nazalost bili su jako fragilni za sudare, “widow makeri” ko i njihova preteca 917… Stefan je bio jako jako brz… Iste godine je na slican nacin u Mosportu poginuo Manfred Winckelhock, opet u Porscheu i opet bivsi F1 vozač ATSa….
P.s vidim kreator ima “exlusivu” za MotoGP, sve se praši…
ma sve je to ok… odličan vozač, samo ste zaboravili da je Tyrrell te 84 diskvalificiran ,izbačen je te sezone zbog muljnja sa težinom ,gorivom itd…možda ga se zato i ne spominje…
dajte vi meni prijenose moto gp utrka a kasnije čemo raspravljati o legendama f1,ili trenutni f1 u dtm ruhu
To će bito ona stara:Tresla se brda,rodio se miš.To će biti nešto kao SP TV,reprize i snimke.Dobro da su se odmah pokazali.Imam sreću pa hvatam SLO 2 za formulu i A kanal za moto GP.Za sad mi ne pada na pamet plaćati dodatni kanal za ništa.
Upravo to – svi spominju Sennu i Monte Carlo 1984., a zaboravlja se da bi vjerojatno na kraju pobjedio upravo Bellof! Koje bi to sezone bile da Villeneuve i Bellof nisu poginuli, a konkurenciju im činili Senna, Prost, Piquet, Rosberg, Mansell…
Svaka čast na ovom članku.
Šteta je što on i neki vozači poput njega nisu nikad osvojili naslov, no svi znamo da do naslova nije najbitnija brzina, nego splet okolnosti i sreće 🙂
A ježi ga, nije dećko stigao do te epizode.
Ali letio je stazom kao što je nama jedostavno disanje.
Da je ostao s nama, mnoge utrke bi se najvjerojatnije drugaćije odvijale, a povijest
F1 koju danas čitamo bi bila malodrugačija.
El Commendatore nije bilo koga zvao k sebi u Maranello.
ima neki video, npr…Nurburgring
ima. Snimljen je krug kvalifikacija, 1983.ce godine.
Derek Bell, Rothmans Porsche 956
Vrijeme: 6:37
http://www.youtube.com/watch?v=G0z9TbFW6tU
ako si mislio na Bellofa, pogledaj VN Monaka 1984.
hvala
ko je autor ovog izvrsnog clanka? sumnjam na sepu. 😉
Nordeschleife 6 min 11 sec, nad ovim se treba zamisliti.
Taj covjek mora da je bio lud, a i ona pogibija u Spa je reziltat prilicno ludog pokusaja preticanja u ou rougeu sa vanjske strane.
Btw mislim da je u Nordeschleifdu ostavio drugog u kvalama za preko 10 sec:)
Taj je bio ludi od Gillesa.
Ostavio je Jochena Massa za nešto više od pet sekundi.
Al’ voziti Nordschleife prosječnom brzinom većom od 200 km/h + još onako dobro vrijeme u utrci – legendo, klanjam ti se.