Organizatori VN Australije razmišljaju o tužbi zbog pretihih bolida

Organizatori VN Australije nikako nisu zadovoljni zvukom novih bolida, pa postoji mogućnost da će tužiti Formulu 1. Već su stupili u kontakt s Bernijem Ecclestoneom, koji i sam nije zadovoljan sa zvukom novih V6 motora. Australci kažu kako si bili zakinuti za prepoznatljivi urlik bolida, tj. Formula 1 nije isporučila kvalitetu i time je prekršen ugovor.

Izvršni direktor AGPC-a, tvrtke koja organizira VN Australije je izjavio:

“Ovo nije bila Formula 1 na kakvu smo navikli. Prethodnih bi godina zvuk motora protresao kosti, dok vam ove godine nisu trebali niti čepići za uši. Platili smo za proizvod te imamo ugovore koji kažu da ćemo dobiti nešto čime će kupci karata biti zadovoljni. Ove je godine velik broj gledatelja izrazio nezadovoljstvo utrkom. Mislimo da to znači da je jedna strana prekršila odredbe ugovora te razmišljamo o tužbi. Siguran sam da će Formula 1 zvučati drugačije sljedeće godine, morat će vratiti dio svog karaktera.”

Tijekom utrke se čulo škripanje guma, točnije prilikom izlaska iz bokseva te tijekom blokiranja kotača pri kočenju, što se prošle godine zbog buke koju su stvarale V8-ice nije moglo čuti.

184 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
ren_esp_89

podsjetise me ovi trenutni motori na traktorske, i kod traktora ima velik obrtni moment i rade na srednjim obrtajima

kamikazze

onda gledaj utrku traktora

ren_esp_89

zar i to ima? gdje to pratis?

ton

možda nećete vjerovat ali pročitao sam sve komentare i svi pričaju isto, a nitko ne spominje da je f1 već godinama poligon za testiranje u auto industriji da je godinama postavljala neka nova mjerila i da sad konačno do izražaja dolazi i sam vozač koji kako su puno bolji stručnjaci rekli ima puno više posla

ren_esp_89

u autoindustriji gledaju da auto vozi SAM (MB, Volvo…)!

KLiK

kakva glupost…napokon je F1 ono što treba biti…bolidi plešu u zavojima i driftaju…vozači više ne voze kao po tračnicama…uz turbo motore i elektromotore, tu je i previše momenta za obuzdavanje…aerodinamika je smanjena i brži su na pracu! pogledajte samo nakon prve utrke, koliko je bilo pretjecanja? 8 vozila nisu završili utrku, 2 zbog sudara, 6 ih je odustalo…koliko je bilo obuzdavanja bolida tijekom vožnje? kako je lako dotaknuti zid i izvesti SC…jedva čekam ostatak sezone i pazite na riječi: čak ni Monte Carlo neće biti procesija ove godine! 😀 tko god govori ove stvari, nije uopće ljubitelj F1…vjerujte onome što… Read more »

ostoja

Neka odmah vrate V8,svejedno uvođenje ovih V6ica sa izlikom uštede i smanjenja troškova je posipanje pepela po glavama.Neka odmah vrate prošlogodišnje motore i bolide,pa taman Red Bul ponovo dominirao samo da ne gledam ovaj nijemi film.Jednostavno utrkivanje sa ovakvim zvukom to nije F1 pa tako možemo gledati GP utrke i oni su čini mi se glasniji.

Nec

ma nije problem u V6 motorima, sjetite se honde 1988-89′ MP4/4
https://www.youtube.com/watch?v=k-dhJzjgBDo
Sorry Vettel generacijo 😉

Chronosus

Honda sljedeće godine ulazi, a već su razvili riješenje.

http://www.youtube.com/watch?v=oeO2q8FzcnM

Nek to postave na svakoj stazi, pa da senzori registriraju kak prolazi koji bolid i tak pušta zvuk. 😀
Bonus – publika svakih 10 min glasa koji će sljedeći zvuk motora puštati.

kamikazze

utrka je bila zanimljiva, od rosbergovog starta, pa do bottasovog probijanja, zvuk je istina tiši, ali nije kraj svijeta… vjerovatno ćemo slijedeće godine zaboraviti zvuk i komentirati nova pravila koja donesu, tako da se ne treba zamarati zvukom ili izgledom… svake godine se donesu nova pravila i uvijek ima netkog ko nije zadovoljan… ja iskreno nemam ništa protiv i drago mi je da je rutina i dosada zvana “Vettel” skinuta s trona za sada… nemam ništa protiv Vettela, ali lijepo je vidjeti nekog drugog na postolju i jedva čekam Malasyu, bit će genijalno!

raca

:gaah:

svakako

Debakl??

srakar

…možda sam staromodan,ali pobogu pa gdje je tu buka i brzina____glavne odlike F1 koju znam….strašno

Chronosus

najveća brzina na pravcu je bila 5 km/h veća nego prošle godine. to što ne mogu uletavati u zavoje ko da su zaljepljeni za cestu je super.

srakar

….fučkaš pravac kad si 4 do 5 sec po krugu sporiji od prošle godine…

Chronosus

znači bolje je kada vozači mogu bez traction controla nagaziti gas do daske bez razmišljanja?
gledatelj vidi brzinu bolida na pravcu a umijeće vozača u zavojima. novi bolidi podržavaju i jedno i drugo.

klasični primjer je kimi. i ove godine se “igrao gumbićima” kroz zavoje kako je navikao prošlih godina pa je vrlo brzo završio u zidu.

pevac

Ocajno dosadna trka.

Nec

Po meni sva pravila koja su uvedena u sezoni 2014 su čisto ok osim ove gluposti oko potrošnje goriva. Netko je spomenuo da bi bilo boljeg zvuka da daju ljudima da stiskaju te bolide a ne cici mici pazit na koji deci. Pa F1 je uvijek bila performanse performanse i brzina, nikakva ekologija; ok na stranu da bi bilo poželjno smanjit potrošnju, ali ne ih limitirati ovakav način i ubijati duh F1. Ako hoću gledati nešto zeleno odem u Sloveniju i oni me tam ganjaju s Toyota Prius presretačem.

OptimusPrime

Zvuk je takav kakav je na 11000 o/min…
nema tu veze da li oni sada stede ili ne. Neke druge stvari mijenjaju zvuk 😉

Nec

Koliko mene pamćenje služi, prema pravilima FIA-e u 2014 motori se smiju vrtiti do 15000. Ali da slažem se da nije samo štedna vožnja bitna, ima i drugih faktora.

OptimusPrime

Istina, ali su motori napravljeni tako da ih nema smisla vrtiti iznad 11000…
Mozda bi se dobilo nesto vise db da se vrte do 15k, ali ne previse.
Koliko sam ja skuzio zvuk “ubija” turbo i MGU-H… :/

F1 Karthikeyan

Evo i onboard Ferrari ove godine i proslogodisnji http://www.youtube.com/watch?v=nRRx7DoeA2c

Chronosus

vremena se mijenjaju, ali i neke stvari ponavljaju.

http://www.youtube.com/watch?v=dOon9x10i4Q

http://youtu.be/SoTWD_7wmfM?t=35m44s

http://en.wikipedia.org/wiki/Lotus_95T
V6 1,5 turbo. ali pretpostavljam da ni to nije formula bila.

tko plače oko zvuka i motora i govori da ovo nije formula 1 neka malo ponovi povijest.

skrga
maroje

To je buducnost, malo zuji a puno meda daje. Netko je rekao da je to pocetak nove ere…trenutno nije bas cool ali bit ce ako se ljudi budu opet uturkivali (kao Bottas) a ne kruzili po stazi i stedili gorivo. Treba pricekati jos trku ili dvije pa budemo vidjeli.

ren_esp_89

i trebaju da ukinu trenutnu potrosnju od 100kg/h, ako se hvataju ekologije, pa isto ce bolid da zagadjuje okolinu kad spali tih 100kg goriva isao on prosjecno ili isao malo zestoko, pa malo lagano, nije bitan nacin, vec kolicina goriva koja ce se spaliti (ekoloski gledano)

mika

Ekološki gledano najbolje bi bilo da se voze na plin

Ronin

Ekološki gledano treba ukinuti F1? Svašta, sprdaćina od ovih i ovakvih bolida nikome ne treba.

ren_esp_89

buka je stvar potrosnje!! kad vozite na rezervi, morate njezno voziti ako mislite stici gdje ste naumili!! to je sad sa F1, gledaju samo kako da stignu do cilja!! pa imali su ranije i 1.5 turbo motori, pa su bili bucniji dosta! razlog: nije ograniceno bilo potrosnja goriva, mogli su da stiscu do samih granica, a sad je FIA ogranicila trenutni protok, tako da mogu samo do 10.500 o/m da se vrte gorivom, ostalu snagu dobijaju iz ERS-a (do 15.000 o/m), zato i nema buke pri velikim obrtajima. culi ste da pri izlazu iz zavoja i nije tako tih zvuk… Read more »

zekohonda

zanimljivo. ja sam neđe pročito da ne idu preko 10-11 rpm jer nemaju potrebe zbog povecanog okretnog momenta.

ren_esp_89

da, to sam i ja u pocetku mislio, dok nisam procitao da je i trenutna potrosnja ogranicena. imas komentar ispod koji fino kaze da je maks snaga na 10.500 o/m upravo zbog ogranicenja od 100kg/h. to je kao da imate prljav filter goriva u autu, pa ne dozvoljava da vozite maksimalnom snagom motora (Mercov F1 motor razvija 900KS vjerovatno bez ovog ogranicenja), i recimo da imate elektromotor (ERS) koji ce vam nadoknaditi tu snagu pritiskom na taster

zekohonda

rijeci renaultovog rob white-a:
Everything we do to decrease the fuel
consumption increases the power because of
the flow limit,’ White adds. ‘Because of this we
are all trying to make the power at the lowest
possible RPM.
The maximum power of the engine
will be at around 10,500rpm, and above that
the power curve will be relatively flat,

Mike-ferrari

Vidi Berni da ce biti gusto Red bullu pa mozda opet promijeni pravila ili cak vrati stare motore ili dozvoli dodatni razvoj da renault uhvati prikljucak :-))

ren_esp_89

meni se cini da Ferari treba da hvata prikljucak!!

Ronin

Berni se boji za svoje novce, a ne za ekipe.

Flavio

Pazite vi australci da ne bi ostali bez utrke bolje…

sanchez

haha koji si ti panj.

Flavio

Nemoj da ti jaja obrijem…a šta nisam u pravu?

sanchez

nisi ne panjino. odi gazit kupus..

avalon

Flavio panj ?!?!?! pitam se ko je panj ? 😉 zašto se australcima ne bi moglo dogodit da ostanu bez trke ? pa ostajali su i drugi koji su imali tradiciju organiziranja GP . sad je to još i lakše da se dogodi jer ima podosta novo zainteresiranih .

Flavio

Hvala avalone, ajde da ovdje ima i normalnih…a znaš zašto je Flavio panj? Zato što postoje ljudi koji žive upravo u dolini panjeva gdje je nezamislivo da netko kaže ono što oni ne žele čuti…eto vole ljudi stazu u Melburne-u, pa će valjda ako Flavio ne kaže da će ostat bez nje, onda zaista i neće ostati bez nje…bez obzira koliko Flavio isto volio tu stazu…ali ekipa sa mozgom i intelektom vjeverice ne može (ili ne želi) shvatiti da se je u cjeloj priči najveći panj Bernie kojeg zaboli lijevo nefunkcionalno jaje i za nas i za australce, jedino ga… Read more »

sanchez

znaci po vasem je ako se netko tuzi na nesto da ce ga iskljucit iz utrke ?! dobre ste procitali da imaju ugovor na nekoliko godina .. onda neka berni izgradi svoje staze pa neka voze na njima bez ugovora da se vecina slozi da se nece vozit na njihovim stazama formule 1 nebi ni bilo utrka… normalno je da kupac trazi sto je platio.. eto sad sam ti objasnio zasto si panj..

Flavio

Sve što si ti objasnio je da lupetaš bezveze…a svoj (ne)odgoj ostavi za svoja 4 zida…sigurno u ugovorima sa stazama postoji klauzula koliko decibela F1 bolidi moraju proizvoditi…

sanchez

odi si jebi staru pametnjakoviču !

Flavio

Jel to tvoj maksimum?
Prilično si neinventivan i da ne kažem glup.

Sheldon cooper

propustio si sustinu, sigurno nece platiti berniju tih 50-60 miliona da bi bili domacini F1 a da im publika bude nezadovoljna i da tribine budu prazne… u tome i jeste sustina potencijalne tuzbe…. oni plate berniju silne milione i timovi prirede publici sou, koji je ocigledno izostao ove godine,,,,,,

Flavio

Možda si i u pravu…ali nisam siguran da ta tužba bude držala vodu.

mate

Od 2009. pa do danas formula 1 je iz godine u godinu sve umjetniji sport…zadnji put se moglo istinski uzivati u pravom utrkivanju davne 2008. godine

Tow Pie Pie

Hahaha pa kad je ikad motosport bio prirodan???

mate

Formula 1 je bila prirodna onda kada su svi vozači svaki krug vozili maksimalnom snagom…a danas razna taktiziranja oko štednje goriva i guma…samo se zadnjih 10 ak krugova vozi maksimalnom brzinom

aprenrecaj

a ništa …. zvučnike na bolide od 1000w i pustiti snimku od prošlogodišnjih bolida

jim

Zvuk na tv-u skoro k’o lani kad je kreator im’o “tehničkih problema” pa nisu mogli prenijet zvuk 😛
A kaj je najbolje od svega, stara si je sušila kosu i morala je zatvorit vrata i od dnevne i od kupaone jer se fen čuo jače od f1 iako je tv bio skoro na maksimumu. E sad, ili mi stara ima neki opaki fen ili su bolidi fakat tak tihi. 😀 😀 😀

Groff

Tako treba, tužite ih i uzmite što više novaca.
Ova nova F 1 je kao da odete na koncert Metallice a umjesto razglasa koriste malo bolji sistem zvučnika za kućno kino.

Jester

S obzirom kakva sranja sviraju zadnje 23 godine, to uopće ne bi bilo loše 😛

Wyman Manderly

lolčinaaaaaa

ZX10R

Možemo mi razgovarati iznositi činjenice i braniti svoje stavove ,to je legitimno pravo ali istina je jedna.
BOLDI SU RUŽNIJI !!!
ZVUK JE LOŠIJI NEGO PRIJE !!!

Flavio

I to naravno niti jedno nije točno.

Tow Pie Pie

Tako je Flavio.

Wyman Manderly

Istina je da je i ljepota i ružnoća u oku promatrača, ali isto je tako činjenica da je u ovom slučaju ružnoća u puno više očiju nego ljepota.

Chronosus

netko nije gledao top gear kad je clarkson objašnjavao da cool faktor i ljepota/ružnoća nemaju veze jedno s drugim. novi bolidi jesu ružniji, ali su neusporedivo više kul… kao uostalom i bolidi prije 90ih.
f1 nikad nije bilo natjecanje u ljepoti (a kad su bolidi bili najljepši utrkivanje je bilo najlošije)

sti_zu

ma ovo nema nikakve poveznice s F1, glupa su sva pravila, loš je zvuk, koji je smisao utrkivanja ako 70% utrke vozač komunicira s inženjerom o potrošnji goriva, pretjecanja nema, ma užas, ako ovo zaživi duže, ode F1 u propast, nadam se da će ekipe osnovati svoje prvenstvo i otpilit glupu FIA-u 🙁

ceed

Ma znate sta,ja bih vratio V10 motore i dolivanje goriva,i dva dobavljaca guma i sva pravila koja su nekad krasila formulu,ovo sad sve jeste samo nije F1…

Groff

Slažem se…

Hrvoje Horvat

110% za

Red Devil

Kolega, prekoračili ste limit. Slijedi vam DSQ. 😉 😀

MM33

F1 ima najzahtjevniju publiku od svih sportova 😉 uvijek brdo nezadovoljnih gledatelja

Tow Pie Pie

Ovo nema smisla raspravljati, svi se vrte u krug. Meni je novi zvuk ok a utrka je isto bila dobra. Točka.

junuz

Jesi gledao bez tona,da ne probudiš ukućane.

Tow Pie Pie

Gledao sam bez tona da neslusam dosadne i naporne komentatore…nigdje nemogu naci prjenos samo sa medjunarodnim tonom, da mogu pojacao bih do kraja i buka bolida uspavala bi ukucane malo dublje…ali opet nije sve u zvuku..ima puno zanimljivijih elemenata od samoga zvuka!

Seb Red Bull

Neka ih tuze, sa tim blesavim pravilima i svim!

Hrvoje Horvat

što urade od formule kukala im majka, pa ovo je teško sranje

redfull@

u prsvu su ,i u prvu su ,ja kuci na soround sistem 9+1 ,nisam nista osetio dok orosle godine ulica je drhtala,a ja sam uzivao.

SHAGRATH

uuuuuu nešto te gadno je*e tipkovnica

sanchez

hahahah zivčan je zbog zvuka

Related Posts