Adrian Newey je danas izjavio kako njihovi problemi u Jerezu nisu bili samo zbog motora, nego i zbog dizajna bolida, koji u nekim dijelovima nije bio dobro riješen. Izgleda da je problem kod ispušnog sustava, jer su vrući plinovi palili donji dio poklopca motora, što se i dogodilo kad je izbio požar u garaži.
“Naš je problem u Jerezu bio taj što su ispušni plinovi bili jako vrući, pa je na zadnjem kraju bolida izbijao požar. Srećom, taj će problem do Bahreina biti riješen. Nažalost, manjak vremena je uzeo svoj danak, pa smo zaostajali s razvojem bolida. Svi ovi problemi su mogli biti izbjegnuti da smo počeli raditi ranije.”
Iako je Renaultov motor zahtjevan za hlađenje, Newey kaže kako je krivica na Red Bullu.
“Moram reći da je to naš problem, koji nismo rjiešili kako je trebalo. Mogli bi se raspravljati, ali to je bio rezultat agresivno sklopljenog bolida kojeg smo tako napravili zbog aerodinamike. Probali smo napraviti nešto inovativno, ali zahtjevi za hlađenje motora su veliki, pa nam to nije uspjelo.”
Postao sam radoznao i ne mogu da docekam sutra. Samo me zanima ko ce da koristi PP aparat.
prosto ko pasulj što se kaže što bolidi brže idu bolje će se hladit još i ako termostat izvade mogu i po sahari da se voze jedino će im grijanje u kabini štekat al jbg nema veze kad ga ni nemaju! pliz ispravite me ako sam u krivu 🙂
i za kraj GO KIMI CARE ipak je on ICEMAN pa mu se mašina ne može pregrijavat
:facepalm:
Ja bi volio da budu ko i mclaren prosle god
Ovo me podsjeća na Ferrari 2012 godine,kada su pokušali progurat pushrod ovjes,pa su svima mazali oči da je sve uredu i da će sve riješiti,ali zapravo nisu pojma imali!
nadam se da je iskren.
23.veljače počinje SBK svjetsko prvenstvo može se gledati na eurosport
ajde da malo logički razmišljam..veli on da Renaultov motor ima velike zahteve za hlađenjem…znači da se grije jače od ostalih motora,ako se jače grije onda moguće da i isporučuje više snage u mehaničkom delu..ako uspe posložit ovo oko nepouzdanosti nadam se da če Renault začepit usta svim dušebrižnicima
Pa to isto govori i sâm AN… : ”The Renault seems to have a particularly large cooling requirement. Everybody of the three engine manufacturers will have a different target for how hot their charge air is going back into the plenum and Renault have given us a fairly challenging target, with all sorts of advantages if we can get there, but it is not easy to achieve.”
– no pitanje je kako i dali će do toga doći u u svim segmentima (agregata, hlađenja i aerodinamike)
A moguće je i da ima 2-3 litre tekućine za hlađenje manje od mercedesa ili ferraria, pa se ,jednostavno, lakše pregrijava?Na sreću,imam doma Citroena i Pugeota sa istim motorima(ista kubikaža,snaga,broj ventila i cilindara i dizelaši su oba).Pa da vidiš razliku kad se ,poslije 5 min. vožnje, na peugeot-u digne temperatura na 90 i pali ventilator za hlađenje, a na citroenu tek kad stojiš na mjestu.Najbitnije je da je peugeot aerodinamičan “do bola” ali mu je i hlađenje motora problem.
Kakve veze imaju osobni automobili sa proizvođačima agregata za F1? To je kao da uspoređuješ zaprežna kola sa Suhoj SU-35 Aero Fighterom.
btw.. koja je uopće poanta tvog drobljenja?
:facepalm: 😀
hattrick a koja je poanta tvog drobljenja? Ti vjerojatno misliš da je ottov proces u F1 motorima skroz drugačiji od onoga u osobnim automobilima…dobro je da si na kraju tvog komentara stavio ruku preko glave!!!
Yes, yes… i sigurno mislim da jedino F1 motori imaju 375 konljskih snaga po 1 kubiku (i to sa restrikcijama) od “asfaltnih” vozila.
Kaš što sam reka uspoređujete space shuttle sa papirnatim avijončićem. Istina, oba lete 😀
I kakve to sad veze ima što f1 motor ima 370 i nešto KS po jednoj litri. Principi rada motora su u bazi slični i ne može niko reći da F1 motori nemaju veze s motorima osobnih automobila. Jel imaju klipove…imaju, jel imaju klipnjače…imaju, jel imaju bregaste…imaju, jel imaju ventile…imaju, jel imaju sustav ubrizgavanja goriva…imaju, jel imaju turbo…imaju, al ne svi, jel imaju hlađenje…imaju i koji je onda tvoj problem osim što drobiš i pametuješ!!!
“375 konljskih snaga po 1 kubiku” !?!?!?!?!?!?!? jbte …. 600 000 KS . 5 X sam provjerava i ne virujem ali račun ne laže …. kubik 375 KS , 1600 kubika x 375 KS = 600 000 KS !!!!!!!!!!
@modul & Grayowl Oprosti što se miješam, ali koliko mi se čini Adrian je rekao da je Renaultova pogonska jedinica posebno velika, te da su pokušali minimalizirati utjecaj te veličine na aero paket. Isto tako, zahtijeva i jače hlađenje (što je logično!) jer veća jedinica daje veću površinu koja se treba ohladiti. Grijanje motora ne ovisi samo i isključivo o snazi motora, već i o hrpi malih detalja, kao što su otpori u pomičnim dijelovima motora, materijali od kojih je motor izrađen, broj pomičnih dijelova, količina rashladne tekućine, brzina protoka rashladne tekućine (i “vode” i “ulja”) i td… Dakle, slabiji… Read more »
A o čemu sam ja pisal?Bolji aero-paket = slabije hlađenje motora.
Hatt – Ja znam o čemu drobim,a po količini “drobljenja” sa tvoje strane,već se moglo nadrobiti dovoljno kamena za napraviti branu od kopna do Pelješca ,a ne samo most.
Ako nisi skontal,napisal sam da je aerodinamika,očito,važna ove godine za rad motora.Kaj AN-u znači imati super aerodinamiku kad se motor,zbog iste, pregrijava,a to je i sam priznal???
Daj mi pošalji malo tvari na kojima si da i meni bude tak super!!! 😉
Esencija gluposti poznate ekipe.. 😀 Kao prvo, mašine su strogo ograničene veličinom iz FIAnih regula. Da bude bolje nosači tj. mjesta di se mašpine kače su također strogo regulirane tako da si timovi mogu po volji mjenjati drugog dobavljača bez dodatnih prerada šasije zbog nametnutog standarda. Da bude bolje, cijeli jedan niz što se mašine tiče su strogo određene, skoro do najsitnijih detalja. Uglavnom je sve vrlo slično konstruirano kod svih proizvođača osim implementacije ERS sistema, tj. njega samog i tehnologije i principa sa kojim će on funkcionirati i hladiti se. Da ne idem u dubiozu za one koji imaju… Read more »
Hatt – Daj pročitaj kaj si napisal! Ako su motori,kako si napisal, do zadnjeg šrafa regulirani od strane FIA-e,gde nastaje problem u hlađenju istog???? Jel možda slabiji protok zraka prema kileru problem za bolje hlađenje?Ako tu aerodinamika(oblik šasije) nema nikakvu ulogu,kaj onda ima?Renaultov motor?Pa sam si napisal da su ograničeni sa pravilnikom do najmanjeg detalja?!? Znači da je AN zaje.. stvar,jel tak? A ti ga drobiš i dalje da se sve praši. Još jednom da ti pokušam objasniti – RB ima najbolji aero paket na gridu ali to ove sezone znači i pregrijavanje motora jer,očito, za hlađenje istog treba veći… Read more »
Tko kaže da RB nije kriv za svoje probleme, no sigurno je da je i Renault imao stanovite strukturalne probleme koji su pokušali riješiti. Kao što je AN rekao Renaultova PU ima tendenciju većeg grijanja, što može biti zbog XY razloga. Npr. stehiometrija smjese zbog određenih omjera, zbog nešto povećane kompresije kompresije turbine radi veće uštede goriva – što dodatno opterećuje ERS sustav… do većih zahtjeva hlađenja elektronike i cijelog elektro sustava (zbog tko zna čega sve). Poznato je da Renault također ima tendenciju atipičnog inatelegetnog iskorištavanja rada mašine na vrlo neprirodan način kako bi pospješili ukupne performanse bolida. Sjeti… Read more »
@Grayowl
ne isplati se… Neki prepisivanje sa Jergovićeve stranice smatraju vrhunskim životnim dostignućima…
A što se tiče pogledaj kako izgledaju Ferrari-jeva, Mercedesova i Renaultova mašina pa ti onda piši da su sve iste. Ispuh je potpuno drugačiji, smještaj mjenjača i smještaj pojedinih dijelova ERS-a (HERS I KERS), što daje drugačiju siluetu. Dakle onaj tko je napravio najmanju siluetu motora, taj može lakše riješiti hlađenje
Evo ti od kud ti je ovo moje prepiska stari “pametnjakoviću” koji se smatraš puno potkovaniji od “cijelog svemira”, pa i od Jergovića, a u biti si zeleniji od ovog smajlića
:
http://www.f1technical.net/forum/
slabiji motor u F1 se nikako ne može više grijat..jel Renault prošlih godina bio slabiji od konkurencije..pa se pričalo o njegovoj ekonomičnosti o potrbi za manjim hlađenjem…motor ako ima već površinu ravnomjernije bude rasporedio svoje zagrijavanje od unutrašnjeg izgaranja od motora koji ima manju površinu a isto su tijesno spakovani
:facepalm: Od kud ti to da je Reanult bio najslabiji v8 agregat? Po čemu si ti to zaključio? btw.. nikad nisi razmišljao da je Renault imao najrazvijeniji način korištenja vrućeg ispušnog zraka za EBD (mapiranjem), te samim tim i nešto veću temperaturu oko ispuha. Znači s obzirom da je “bacao” benzin za takve stvari, možemo povući paralelu da si je to mogao dopustiti upravo zbog svoje štedljivosti smanjujući krajnju brzinu. To su vrlo intelegentna riješenja gdje nije bitna krajnja brzina bolida po pravcu, već brzina bolida i njegove performanse kroz cijelokupnu utrku. Tu je Renault, skup sa RB, pa i… Read more »
Dosta vas je zaboravilo da ove god.ima puno elektronike u bolidima a Renault ima bas problema s tim djelom. Sto su zice tanje vise se griju,baterija se i na mobitelima grije tokom punjenja a sad zamislite 20kg tesku bat koja se konstantno prazni i puni. Mislim da je u tom segmentu svima bilo tesko ali ocito njima najvise. Isto tako moguce da im turbina stvara pre visoke temp u tako uskoj saiji pogotovo nakon stavljanja poklopca za zastitu na kojoj su oni inzistirali. Ali opet ovo su sve nagadjanja mislim da sam mehanicki dio masine nema problema.
Renault je oduvijek poznat kao inovativan proizvođač motora u F1 a inovativnost ima i cijenu al na kraju se može to isplatit a i ne mora..osvrnite se u prošlost
Hatt – Daj mi molim te objasni o čemu se onda radi kod RB-a?Malo ti je kriv Renault,pa malo AN,pa malo i jedan i drugi,pa malo…..????? Jel’ bi ,možda,moglo biti da Renaultov motor ne može biti drugačiji nego kaj je? Jel’ bi moglo biti da je AN NAMJERNO napravil to kaj je napravil,kak je bilo i prošle godine sa gumama??? Jel’ ti možeš objektivno procijeniti RB,SV i AN???? Jel’ ,ikako, moguće da motorima ove godine treba bolje hlađenje??? Ja ne velim da AN nije genije i da SV nije vozačina ali tvrdim da je licemjerno od njih (kad su takve… Read more »
Ja neznam u kakvim ti košmarima, napadima i problemima pričaš, meni je to vrlo jednostavna priča kad kolko tolko poznaš o čemu se radi u svakom segmentu. Nema tu on kriv ,ovaj kriv. Nismo na utakmici da se slično gleda i priča. Svi imaju nekakvu kariku i vrline, i svi se trude najbolje da budu domišljati i upotpune cijelinu. Najčešće promatrači vide samo jedan mali dio suradnje, ostalo je skriveno velom tajne, osim ako nešto ne procuri ili otkriju vješti tehničari na raznim forumima iste svrhe. Btw… Apropo “baterije”.. RB nije imao bateriju već za razliku od drugih super kondenzatore… Read more »
Hatt- Sve pet ali ,molim te, daj pročitaj još jednom svoje i moje komentare.Gde si ti našel “košmare” u mojim komentarima???Sad samo reci da kompletna “garnitura” RB-a nije prošle godine cvilila oko guma kad su shvatili da su zaje…. stvar???Možeš se praviti “mutav” i reći da RB ove godine nema nikakvih problema sa bolidom već je to predstava da se protivnicima zamažu oči. Uglavnom. Čovjek veli da Renault ima motor koji ima više snage od drugih,pa se zato bolje grije,a ja mislim da je to posljedica slabijeg protoka zraka za hlađenje motora.I onda se ti nađeš “pametan” meni objašnjavati da… Read more »
A napokon nesto “dobro” vettel ce biti u zaostatku ove godine ako to sve ne srede.. sto znaci da nece biti tako blizu najboljeg ove godine 😀
Još samo da se i drugima desi nešto “dobro” pa bi možda Alonso i nešto osvojio.
😀
-neću “generalizirat”
YWO
Potpisujem,kako sam do sad pročitao,puuuno navijača FA i Tima SF priželjkuju probleme RB i SW tako da oni mogu pobijediti.
Mooolim a koje je zadovoljstvo pobijediti nekog ko se nemoze obraniti i osvojiti naslov jer drugi nemaju konja za utrku. Ovo se posebno odnosi na komentar ciki-f1. Prosle godine su vecina momcadi slozile bolid tako da ne trosi jos osjetljivije gume znaci kompletan dizajn su podredili tome da bude bolid max brz bez velike potrosnje guma . Ko da nisu svi mogli sloziti jos brzi bolid a unistiti gume kao mercedes i red bull Medjutim pravila se promjene i profitiraju oni koji nisu dobro izracunali u startu. Zelja svakog pravog navijaca i ljubitelja ovog sporta je da jegov tim-vozac pobijedi-unisti… Read more »
Meni je samo zao sto ovaj nas potal ne objavi i druge clanke. Ubacivaju neke video jer je lakse nego napisati clanak. Sreca da ima idrugih F1 portala. Pozzzzz.
Takticka prenemaganja (nesmijem reci preseravanja da mi neobrisu komentar) . Slozice oni bolid i boriti se za vodece pozicije sigurno . Jedino mi nije jasno zasto pricaju takve stvari ko da ce svi ostali povjerovati i prestati raditi na svojim automobilima sad kad misle da su brzi . Ko da nece spijunirati kad se pojave na stazi i gledati kakva rijesenja su upotrijebili . Jedino ako zele svoju sposobnost dignuti u nebo kao od nicega imamo pobijednicki bolid ili pokusati pomoci Sebu da se dokaze kao najbolji iako nema najbrzi auto . Svjesni su problema da ga se ne cijeni… Read more »
.nekako sam mišljenja da imaš pravo. Več smo imali prilike slušati iz tabora RBR razne jadikovke dok je na stazi vozilas neka druga ekipa. Ovo je samo nastavak takve kampanje tako da smo svjedoci kako se utrke više ne voze samo na stazi. Imao je Newey par izjava koje mu nisu bile na čast tako da mi ovo baš i ne zvući uvjerljivo.
10.02.:
“Red Bull: S novim bolidom nije ništa strašno pogrešno”
Na čemu su oni ???
FF
Za mjesec dana.
Newey:
“Mislim da je bolid lijep i brz pa ćemo ga sljedećih deset godina koristiti.
Nije ništa krivo s motorom i bolidom, a onaj požar u Meleburnu smo mi slučajno zapalili , tako da se prolio benzin.
Nema panike.”
Stvarno su ko da im je benzin prdnija u mozak.
Ne bojim se ja za njih ali se bar “nadam” ove godine da će ekipe s motorima pod svojim krovom biti u maloj prednosti.
Pili naopako.U Bahreinu ocekujem Red Bull na kojeg smo svi navikli.
mislim da ove sezone RBR neće biti ni blizu borbe za naslov …. evo prilike i za Alonsa
“ni blizu borbe za naslov” Ja mislim da je to previse za ocekivati. Prije da ce biti napeto do samog kraja. Jer ja bi se ladno kladio u sta god zelis da ce biti u borbi za naslov.
bas si odvalio glupost, bice oni opet u konkurenciji, ali izgleda da cemo konacno imati priliku da gledamo tu pravu borbu, bez da jedan tim ima preveliku prednost u performansama……
jedini problem red bulla je ono ruglo od motora a ovo sve oostalo se vec riješilo sigurno
što nisu tebe uzeli da konstruiraš motor
a jesmo pametni u pm
Jel ovaj RB ima neki ugovor s Renaultom ili im jednostavno Mercedes i Ferrari ne žele prodat svoje motore? Jer mi je naprosto za nepovjerovat da najbolja ekipa sa malte ne največim buđetom nemože osigurat najbolji motor…
A koji motor je najbolji?
naletio sam na jedan podatak kako cosworth ima razvijen motor a nema kupaca pa se otvorila opcija da red bull kupi projekt i 2015 vozi sa svojim (coswotrh) motorom…to bi bilo zanimljivo, lovu imaju a mislim da su dovoljno isfrustrirani za jednu takvu avanturu…baš me zanima rasplet i jedva čekam start pa da vidimo te usisavače na djelu
ne znam gde si nasao tu vest, jer koliko se ja secam cosworth se povukao iz f1 jer su u teskoj finansijskoj situaciji i nisu mogli priustiti razvoj motora za 2014. sezonu…..
Zabrinjava me njegova izjava jer, kao da nema ideje, potrošio se. Nebi me čudilo da se odluči maknuti i negdje s Brawnom ode lovit ribe.
Ukratko:Bili smo preekstremni i uz to reno je malo zajebo..i ak to sve sjedne najebali su svi..
Go mcm
Go vettel
farba li ga farba
Bar je priznao!
http://www.youtube.com/watch?v=pg00FV9S6is
http://www.pitpass.com/50907/How-the-FIA-can-rid-pay-drivers-from-the-F1-grid
Pero, ovo te neće razveseliti… :nemampojma:
Mislim da je to usputni problem al isto mislim da nisu ni blizu zadovoljni bolidom i da ih sve to jaaaakoooo muci prvo greska na motoru pa los dizajn vidi se da su otisli malo u krivom smjeru. Do prve utrke je jos 24 dana imaju vremena al bojim se da im to nece bit dosta. Ako uzmete u obzir da Ferrari masinu razvija od 2012 onda je 20-30 dana malo.
Takve slične komentare od Neweia slušam zadnje 4 godine a kada počne utrka pometu svih nema do genialca Neweia, sve se vrti oko njega….
Ha,ha,oni koji duže prate ovaj sport dobro znaju šta si ti u stanju izvesti,sjetimo se samo tragične 94-e koliko je villiams na početku sezone bio nevozljiv pa se Hill na kraju borio za naslov,tako da se ja ne brinem za momčad gdje je Adrian Newey!
ispušni plinovi u jerezu su bili jako vruči ?!?!?!? čudi me to obično su hladni ili tek malko mlaki . jbga , nema veze ako i ne bude sve OK uvik može bernie iza FIA uskočit i pripomoč . tu imate nekog iskustva , a i opravdanje za eventualni povratak na staro …ispušni plinovi su jako vruči , postoji opasnost od požara , a time i od ugroze života vozača i svog osoblja koje se #muva” po ioko boxova . to FIA ne bi smila dozvolit …bolje se zbog sigurnosti vratit na lanjske bolide sa V8 . tu nema problema… Read more »
Dobro, ali kaze da su rijesili taj problem. Tj. da ce biti rijesen do sledecih testiranja.
bit će riješen ..to je budučnost , a budučnost zna bit neizvjesna . osim najave da će se sve riješit do bahreina šta si “podcrta” možda ti je promaklo ovo “Nažalost, manjak vremena je uzeo svoj danak, pa smo zaostajali s razvojem bolida.” proteklih godina je ekipa iz milton keynesa pokazala i dokazala da je jako vridna ali ne sićam se da su otvoreno pričali kako kasne sa razvojem . ovo kašnjenje se ne može prikrit/sakrit jer ipak teško j ene primjetit da su u jerezu odvozili samo 21 krug . možda bi na to trebali obratit pažnju oni koji… Read more »
Koliko ja shvatam on konstatuje da ce problem biti rijesen. Vjerujem da je ovo izjavio po zavrsetku tih nevolja. Takodje ne mislim da veliki broj km na testovima garantuje uspijeh u sezoni kao ni obrnuto. Tako da to ne mora nista posebno da znaci. Opet, ova izjava mi se cini jako oprezna tj. ne vjeruje u dominaciju kao prosle godine. Po meni, rb je i dalje glavni favorit za titulu. Jer vec su dokazali da i kad krenu sezonu losije dignu se jako brzo i to je njihova najveca snaga. Kako god, bice zahebano ove godine. A i imaju usavrsenu… Read more »
Samo da se nadovežem na “dizanje” RBR-a. Kad se pravila promijene usred sezone,onda su najjači.A to su pokazali prošle godine.Ako bude isto i ove godine,zna se ko bu prvak.
vlado …preširoka je slika za nas obične ljude da bi sve sagledali i shvatili ali.. konstatirati = dokazati , ustanoviti . znači kad kažeš “on konstatuje da ce problem biti rijesen” adrian ustanovljava ili dokazuje da će problem bit riješen . možda je to točno ali tu konstataciju ( dokaz ) čemo vidit u bahreinu . istina da broj odvoženih krugova ( km ) ne znači ili nije značija uspjeh/neuspjeh u sezoni ali ove sezone je drugačije pa bi to moglo bit neki pokazatelj . zato šta je sa 8 broj motora reduciran na 5 npr pa u mercedesu i… Read more »
Mozemo samo reci da nista ne znamo. 🙂 Osim da su rb, ferarri, mercedes, mclaren glavni favoriti. Iskreno se nadam da lotus moze napraviti haos tu (ne sa sudarima). Kako god, slazem se sa tvojim komentarom.