Red Bullov šef, Dietrich Mateschitz, vjeruje da je Formula 1 potpuno zastranila po pitanju guma. Po njegovom mišljenju – cijela situacija je jednostavno otišla predaleko.
Pirelli je napravio korak naprijed i poboljšao trajanje najtvrđe komponente guma, ali su također odlučili da će srednja i mekša komponenta ostati ista. Na nekim utrkama to je značilo trajanje od sedam ili osam krugova.
Mateschitz nije sretan unatoč činjenici da je njegova momčad pobijedila na pola utrka:
“Formula 1 više nema veze s “klasičnim” utrkivanjem”, citira ga Mirror.
“Danas više ne pobjeđuje najbrži vozač u najbržem bolidu, već onaj koji optimalno čuva gume.”
“Čak smo morali usporiti naš bolid jer gume nisu trajale ako idemo punom brzinom. Da vozimo punom snagom trebali bi u boks 10 ili 15 puta.”
S druge strane, McLarenov sportski direktor, Sam Michael, vjeruje da trenutna situacija pogoduje iskusnijim vozačima, što po njemu i nije nužno loša stvar.
“Ako pogledate VN Kine – prvih pet pozicija zauzelo je pet svjetskih prvaka, i to nije slučajnost. Sada je ovo utakmica za pametne vozače.”
“Desetorica najbržih su svi vrlo brzi po pitanju talenta, ali ono što ih odvaja je iskustvo i mogućnost da se nose s različitim situacijama”, zaključio je Michael.
zasto nemogu komentirati???
Možeš. Imaš pravo. Ja sam za tebe, bez obzira, ako se i ne slažemo… 😉
Svi mi znamo da bolidi nemogu da idu max brzinama u toku utrke zbog prevelike potrosnje guma,nije to samo slucaj sa red bull-om nego sa vecinom ekipa,to nije nista novo,red bull se najvise buni po pitanju guma i mislim da je to zbog toga sto ove sezone nemaju toliku premoc kao sto su imali proteklih sezona,osjecaju da su ranjivi i nije mi cudno sto se zale,oni stvarno znaju najbolje napraviti bolid i tu se nema sta raspravljati,ali su ih pirelli i fia udarili tamo gdje najvise boli “gume” to je jedan problem koji je jako tesko rijesiti cak i za… Read more »
Istina je negdje između onog što su Mateschitz i Michael rekli. Gume utječu malo previše na rezultat utrka, ali 10-15 zaustavljanja u boksu je ipak malo preuveličano. Osobno smatram kako i dalje pobjeđuje najbrži vozač tj., vozač koji najbrže vozi na ovim gumama! 🙂 Razumijem ljutnju u RB-u, ali gume su jednake za sve dakle nitko nije povlašten ili oštećen zbog njih. E sad, za sljedeću godinu bi stvarno trebalo malo razmisliti što i kako s gumama…
kakav je to onda k**** od bolida kaj je njima to sve treba radit savrseno
kakva laz zamislite ne ide punom snagom…….znaci oni su vec 2020god hahahhha
zaboravio sam pisat ceo tim moze na odmoru kad koji hoce ne im treba razvoj bolida za ovoj godini……..
Tko ce drugi nego rb
Gospon Mateschitz nemojte se sekirati pa RB ima +30 bodova ispred ostalih a problemi s gumama ce se rijesiti.Samo se opustite I chill out 🙂
Gospodine Dietrich Mateschitz, kad Vam ekipa f1 bude donosila lovu, a ne trošila (pa to ionako ide na trošak marketinga), pa kad pokažete interes za istraživanje pojedinih dijelova vaših trkačih bolida, koje ćete moći, istestirane, ponuditi auto industriji, tada govorite o tome što i tko treba omogućiti ili ne… Ovako je to donekle ne fair situacija. No i tada se morate boriti sa sporijim i jadnijim bolidima od Vašeg, jer eto netko ne želi Vašu dominaciju. Pa kad Vam konačno zabrane Red Bull, jer je otrovan i opasan, kad otkriju koliko ste uložili kako bi potplatili određene ljude odgovorne da… Read more »
?
isfrustriran je.
Pusti ga :=)
skupio si minusa, ali nisi daleko od istine…
Htio bih napisati nešto nevezano uz ovaj članak.
Moram uputiti oštru kritiku uredništvu GP1 portala , ljudi danas je 1.5. osim što je to praznik rada , danas je 19-ta godišnjica pogibije najvećeg među vozačima F1 nikad prežaljenog Ayrtona Senne.
Kao sto sam rekao neki dan place ekipa i kuka o gumama od pocetka sezone pa do danas a vode u oba prvenstva! Pa sto onda trebaju reci u mercedesu koji izgleda i brze po citoj brzini od red bulla ali im gume odlaze prebrzo? ostalim ekipama ocito ove gume bolje leze ali njihovi vozaci neznaju voziti pa je eto rb igrom slucaja se nasao na prvom mjestu…..LOL….Jbt sto bi vi htjeli?? da vi dobijete neke drugacije gume? pa da su i drugacije gume opet bi lotus bio najblazi prema njima! I lotus i ferrari sigurno nevoze u utrci do… Read more »
Ograničenja koja su tobože htjeli nametnuti su vrlo prozirna. Više nego očigledno je da se htjelo pogodovati nekim momčadima. Daleko bi učinkovitije bilo da su uveli restrikciju raspoloživog goriva. Bilo bi daleko sigurnije. Dovelo bi do razvoja motora. Ovako vozaći su dovedeni u situaciju da voze 300 kmh i koče na poluraspadnutim gumama. Ne postoji potreba za razvojem motora, jer postojeći su prejaki. F1 gubi smisao. Pa to je ironija da se na utrci od cca.300 km podere toliko guma i ni to nije dovoljno. Treba omogućiti učešće više dobavljaća. Pirelli nije mogao dobiti goru reklamu.
Nisu gume takve samo da bi se povećala zanimljivost utrkivanja, već se ispituju neka poboljšanja u ovjesu, prijenosu sile na cestu, utjecaju temperature na potrošnju guma itd (sigurno su još neke stvari u testu o kojima nemamo pojma). Zato se proizvođači guma i trse dobiti prvo na sudjelovanje u opskrbi guma f1. To je poligon za testiranje koji je neprocjenjljiv (sve ostalo se može platiti mastercard-om). Ujedno se ispričavam onima kojima razbijam snove da je f1 smišljena i da se financira samo da bi oni uživali… I po mom skromnom mišljenju pobjednik je onaj koji je izvukao MAKSIMUM iz bolida… Read more »
Dosta salonskog ispraznog lamentiranja. Gume prvenstveno treba posmatrati sa sigurnostnog aspekta. Isto tako gume ne smiju biti limitirajući faktor tako da neutraliziraju svaki napredak na bilo kom dijelu bolida ka povećanju performansi. Postoje drugi, danas vrlo interesantni, parametri koji su mogli biti podignuti na višu razinu. To je upravo ekonomičnost. Tu se omah diže i ekološka razina. Na taj se način gura konstruktivni i tehnološki razvoj. Kritika Izvjesnog mi liči na nabrijanog šatro filozofa iz samoupravnog socijalizma. Dijeli lekcije, priča priče, a ne luči činjenice. I jednu stvar upamti i ne zaboravi da je svrha starija od cilja.
@shevron
vidiš, to što si ti rekao, možda jest ono zašto su limitirali motore za slijedeću sezonu. Ja ti to ne znam, ali znam da sigurno nešto testiraju i da su zato gume takve kakve jesu…
Što bi oni testirali, nitko od nas, sigurno, nije osoba koja će to određivati. Sorry, ali to jest tako. Drugo je ono što mi mislimo da bi trebalo napraviti…
Osim toga, gume za formulu Renault proizvodi Michelin. No tamo svi voze iste bolide, i tamo isto nešto ispituju, možda baš ovo što si ti predložio…
Možda, Može biti. Valjda. Vrlo blijedi i noodređeni stavovi.Teorije zavjere? F1 je sa tehničkog aspekta vrlo egzaktna, a sa sociološkog vrlo glamurozna.
@shevron
a ti si znalac i znaš sve što oni rade. Svaka čast. Ispričavam ti se kaj sam i trenutak posumnjao u tvoju informiranost i znanje o f1. Samo sam očito previše glup da shvatim aluziju na “teorije zavjere”. Naime, o njima se nisam očitovao, niti pisao, a to što f1 testira u kojem trenu nema veze sa nikakvim zavjerama – to je ono što tvrde fanovi RBR, da su gume takve e ne bi li se RBR zeznulo. Ja eto ne mislim tako… Ni, ti si majstor i ti znaš. pa prosvjetli nas, molim te.
Momak, F1 nije za tebe. Pređi na paint ball. Tamo možeš trenirati zavjere i napadati neprijatelje koji ti nisu po volji.
.bravo za Mateschitza. TAkvu izjavu je mogao dati svaki šef svake ekipe na gridu al eto, ovaj se barem prvi sjetio. Kao što rekoh, gume su iste za sve pa je tako vrlo evidentno koji vozaći i u takvim uvjetima mogu izvući najviše iz utrke a ne da kao “majmuni” (citiram Villneva) stiskaju gas pa kud puklo da puklo ( s obzirom da je bolid opremljen nebrojenim “gadgetima” koji umanjuju posredovanje vozaća). S druge strane Mateschitz pili napako valjda želeći reći da si je RBR več sad, zahvaljujući superiornom bolidu, zavrijedio dvostruki naslov pa bi, eto, bio red da mu… Read more »
.bravo za Mateschitza. TAkvu izjavu je mogao dati svaki šef svake ekipe na gridu al eto, ovaj se barem prvi sjetio. Kao što rekoh, gume su iste za sve pa je tako vrlo evidentno koji vozaći(vozaČi) i u takvim uvjetima mogu izvući najviše iz utrke a ne da kao “majmuni” (citiram Villneva) stiskaju gas pa kud puklo da puklo ( s obzirom da je bolid opremljen nebrojenim “gadgetima” koji umanjuju posredovanje vozaća (vozaČa)). S druge strane Mateschitz pili napako valjda želeći reći da si je RBR več(veĆ) sad, zahvaljujući superiornom bolidu, zavrijedio dvostruki naslov pa bi, eto, bio red da… Read more »
Ja se eto u potpunosti slažem sa Mateschitzem.
Danas više ne pobjeđuje najbrži vozač u najbržem Red Bullu, već onaj koji optimalno čuva gume.” hehehe
I još se žalimo na gume.Što bi bilo da su trajnije? Dosada od prvenstva.
RB je napravio žderača guma koji je duplo brži od odtalih. Srećom samo u varijanti s čavlericama.
Ja se slažem s gosp. Michealom. Formula nije samo stisnuti gas do kraja i kaj bude, to je ipak kompleksan sport. I u ovo vrijeme “kaosa” s gumama stvarno se vidi koji vozači su kvalitetniji i kompletniji.
možda ali indikativno je da je Vettel opet najbolji..
Kao i Jenson one godine kad je postao svjetski prvak. Nitko ga nije mogao pobjediti. Zato što je najbolji vozač na gridu. Imao je ogromnu prednost kad je postao svjetski prvak, kao nitko prije njega. Osvojio je prvenstvo prije polovice sezone. Kad to učini moralna nakazica onda ću reći – tako je…
Stari lisče nemoj zaboraviti da je 2009-te godine dupli difuzor bio zabranjen Red Bullu jer kao ne prolazi F1 pravilnik a bio je dozvoljen Brawnu , Williamsu i Toyoti .
Samo se sjeti drugog dijeli sezone kad je ćelavi Newey posložil RB bez duplog difuzora i kak je Button imal teški drugi dio sezone.
Ne bih bil siguran da opet tu velike zasluge u svemu nije odigrala politika i Brawn.
@Mp4/4 pa cijelo Vam vrijeme pričam da je to velikim djelom igra gosp Brenie-a. Osim što moraš biti zaista dobar pilot, moraš imati podršku Bernie-a. Tada je to bio Ross Brown i njegova ekipa. Button je vrstan pilot i nije bilo problema. 1 i 2 mjesto… Naravno, čim više ne vrijedi priča da imaš vrhunski bolid, imaš problema jer ima puno dobrih i vrhunskih pilota na gridu. S tobom se slažem da je Newey složio bolid bogovski. I da RBR i dalje ima najbrži (ne po pitanju max brzine, već u jednom krugu!) bolid na gridu, i to daleko najbrži.… Read more »
nominacija za shit of the year definitivno
a ostale momčadi su toliko sporije da je njima dovoljno i 3 zaustavljanja kada idu maksimalnom brzinom
Čini mi se da je premalo puta što je on izjavio, mislim da minimalno 50-ak puta… Dva put po krugu 😀 .