Potvrđeno je kako se Honda vraća u Formulu 1, ali ovaj put samo kao dobavljač motora za momčad McLarena od 2015. godine.
Honda se 2006. priključila Formuli 1 u potpunosti nakon preuzimanja momčadi BAR-a gdje se zadržala do kraja 2008. godine, nakon čega ih kupuje Ross Brawn te osniva vlastitu momčad.
Honda je već prije bila dobavljač motora za McLaren, od 1988-1992. U tom razdoblju ostvarene su 44 pobjeda, 53 najbolje startne pozicije i osvojena su po četiri vozačka i konstruktorska svjetska prvenstava.
Već se neko vrijeme nagađalo da bi se Honda mogla vratiti u Formulu 1 kao dobavljač V6 motora s turbopunjačem za McLaren što je postalo i službeno.

Neko je napisao da povratak ne znaci i mozebitan uspjeh, i slazem se sa time. Trebace neko vrijeme, da i taj motor ne legne vozacima i bolidu. Mozda Honda nije izgubila nista od znanja, ali ipak….. Sa druge strane, mozda poleti odmah i pokupi svo maslo. Ali…ccc, pa uvijek ono ALI :-)!
e to već sad liči na nešto. radujem se povratku! 🙂
Drago mi je da se vraćaju i nadam se da će imati uspjeha. 🙂
Ajde napokon neki normalan komentar od tebe… 🙂
neka , neka… konkurencija tjera na kvalitet..
vidim dolje se prica o mclarenu i njihovom paketu i sjetio sam se necega! Vracaju se proslogodisnje gume! za mclaren bi bila jako dobra stvar da odbaci novi bolid u potpunosti i uzme onaj lanjski zar ne? nikako nisam ni razumio zasto nisu radili uvoluciju lanjskog jer na kraju prosle sezone bili najbrzi a i u odredenim djelovima prvenstva takoder! stoga mislim da bi im to bio pametan potez!
Honda radi vrhunske motore a mclaren je vrhunski tim a k tome dodajmo da ce se pravilnik posteno izmjeniti a i lako moguce odnosi snaga ja vidim ovo kao dobru kombiinaciju i nek im je sa srecom jer sam veliki fan Honde! uostalom imam jednu i doma pa necu znat el bi bio sretniji da pobjede oni ili oni crveni!
nek niko ne zivi iz proslosti sada je drugo vreme i wiliams mislio je da ako vrati motore od renault sve ce poci u najboljem redu ali sad je kompliciranije nego sto mozemo zamisliti……..
Uh, meni najljepsi bolid. Poceo sam pratiti F1 negdje u to vrijeme …! Primila me nostalgija ….!
napokon jedna vesela vijest za nas fanove McLarena 😀
Drago mi je da se vracaju u F1 makar sa motorima mada bi mi bilo mnogo draze vidjeti ih sa svojim bolidima u F1…
ma daj ja zabrijo da se fakat vraca
uzimajući obrazac većine momčadi koje su bile na završetku ugovora o najmu motora forma i rezultati u 14.g ne mogu biti ohrabrujući a uzgred vozači ma kakvi bili za nekog dobri ili loši biti će kolateralne žrtve mcl i mercedesovih motora i teško da će oba dočekati da voze hondine motore,
druga stvar koliko se zimska testiranja dovoljno dug vremenski period da se podese svi parametri motora i šasije da budu kolko-tolko konkurentni
Pa ništa posebno. Jest povijest povijest, ali je ta povijest prošla. Ne znaći da će i sada McLaren vladati s Hondom kao tada. Mislim da nema svrhe za “Imperij uzvraća udarac”.
očito ako je ‘povijest’ da je ‘prošla’. 🙂
ali s ostatkom se slažem. vidit ćemo što će bit…nema potrebe za velikim najavama i očekivanjima.
Imperij uzvraća udarac.
Čini mi se da će opet biti doba McLarena…
bolje i to nego red bulla
Slažem se i ja…
Po onome sto sam procito mclaren bi se sa hondinim motorima trebao vratiti u sam vrh f1 ako motori budu onakvi kakvi su prije bili.Mclarenu je definitivno potrebna promjena i moraju se vratiti u vodece momcadi prvenstva.
Džaba njima iber motori, ako neće imati prave vozače. Ajd, Jenson još kako-tako, ali ova Sergio,….. :facepalm:
Mislim da sa motorima mogu nesta profitirati ali to neznaci da ce se vratiti u vrh,da bi se vratili u vrh treba napraviti dobru sasiju,dobar motor sa slabom sasijom ti nista ne vrijedi…
pametno zboriš
ma McM pustite vi 2015god, nego što čemo ove godine kaj vam se dešava
a sa kojim motorom će McL vozit 2014. ? još uvik sa mercedesovim ?
da, s mercedesovim.
Ajde napokon da je i to potvrdjeno,samo je jedan mali problem,a to je da su u doba Mclaren-Honde vozila dva najjaca vozaca na svijetu dok ce ovu novu Mclaren-Hondu voziti ne bas tako dobri vozaci i jos o tome najvise ovisi kakav ce aerodinamicki paket sloziti Mclaren.Ako to zeznu nema motora na svijetu koji ce ih onda spasiti.
Možda se za 2015. (ako ne i prije) promijeni vozačka postava u McLarenu. 😉
Zanimljivo! Znači 2014. osvajamo titule s “mečkinim” znakom na nosu, a onda “POVRATAK IMPERIJA”!!! 🙂 Mclaren Honda!!! Još neka vrate i stare boje na bolidu….tiha jeza za svakog istinskog fana Mclarena! 🙂 …samo neće biti njega…Ayrtona….odmah se čovjek sjeti najvećeg od svih…nadam se kako će ovo biti pravi potez za McM. Go McM! Uvijek vjerni!!! 🙂
Tko zna, možda dođe opet netko tako velik….ili je možda tu već.
Nikad neznaš 😉
Ma kakvi. To je kao da navijačima ferrarija veliš da će netko biti kao Šumi.
Da ne misliš možda na mališu sa prstom
Nisam mislio na Vettela.
Btw. piše se s prstom ( sa se stavlja ispred riječi koje počinju na s,š,z,ž). Joke 😉
dakako, u pravu si i hvala na korekciji 😉
Nema na čemu, lišće 😉
Prema tome očekujem daljnji pad forme McLarena u 2014 obzirom da će Merđan staviti lock na motor i sve oko njega ali onda u 2015 McLaren Honda osvaja obje titule.
kada bi sve zavisilo od motora…
Hvala Bogu! Još samo da naprave i bolid i to je to!
Još samo fali Marlbollo reklama i eto probuđenog lava.
Sve super,nek bude čim više dobavljača motora,ali MClaren nebu niš s tim posebnoga dobil,mi smo se isto nadali da bu wilijams dobar jer se vratil reno motorima,ali vidi ih di su…..
Nadam se da će Honda inzistirati da se do 2015. poslože stvari u McLarenu, tipa noga u dupe Whitmarshu, Buttonu, Gossu i sličnim nesposobnim ljudima.
Još kad se Lewis vrati ima da ponovno rasturamo. Go McLaren!
To tako treba honda mi je kao marka automobila broj 1 jednostavno sam ih zavolio kao dite……a siječam se da sam kao dite igrao na play station-u igru zvanu toca 2 a igra je bila bazirana na prvenstvo u automobilma btcc( britsh tourig cars championship-danas je to meni se čini wtcc to jest samo je promjeneno u world) sezona je bila 98 a tada je i igra napravljena od strane codemastera i stalno bi igrao prvenstvo s hondom accord eto valjda je odtud ljubav prema hondi…..nadam se da će se njihovo “novo” partnerstvo odvijati u dobrom tonu ali nebi bilo… Read more »
A sa Hondom, bi vrlo vjerovatno mogao da se vrati i Kobayashi. Ne bi me čudilo ako 2014. postane testni vozač McLarena, a 2015. zamijeni Buttona. 😉
Izgleda da su raskrstili do kraja McLaren i Mercedes. Sto je i dobro jer su sada veliki konkurenti. Nadam se da ce honda isporuciti dobar stroj i da cemo ih gledati na postoljima, tamo gdje i zasluzuju.
a razlog zašto se baš sada Honda vraća rekao je Hondin predsjednik Takanobu Ito: “Formula 1 is about to introduce new regulations that require a downsized engine with a turbocharger and energy recover systems, which fits better with invironmental technologies for mass-production vehicles.”
Pametnome dosta
Super radujem se Mc larenu Hondi, sjećam se Prosta i Senne kada su vozili Mclaren Hondu
2015. prodajem bubreg i idem u suzuku!
Hehe, a oni promijene raspored i stave Fuji.
navijat za hondu na toyotinoj stazi? nije ni to lošta ideja! 🙂 ali ipak će bit suzuka.
Svakako da su dobre vijesti što se ovakvo ime vraća u F1, nadam se da će proći bolje nego što su “Japanci” prolazili zadnjih godina.
Još da nam se i BMW oće vratit sa svojom momčadi, gdje bi bio kraj veselju.. 🙂
Ferrari, Renault, Mercedes, Honda i BMW.
WOOOOW 🙂
Big deal!
Osim navedenih 5 godina uspjeha kao dobavljač motora s McLarenom,Prostom i Sennom, Honda u F1 nije postigla bogznašto.Zapravo je i 1990-1992 Renaultov motor već bio bolji.Većina tog mita oko Honde u F1 je izgrađena oko Senne u prvom redu te McLarena i Prosta.Inače u autosportu su svi ostali japanski proizvođači zapravo puno uspješniji od Honde (Toyota,Subaru,Mazda,Nissan), ipak Honda se razbacuje sloganima kao “racing is in our blood” i sl.Vidjeli smo kako su prije par godina podvili rep i zbrisali iz F1,napravivši najveću korporativnu glupost vjerovatno svih vremena (priča o Brawn GP-u)!
ako zanemarimo uspjehe i s williamsom, uspjehe u cart-u/indycaru, touring carovima, endurance utrkama, pobjede s vlastitom momčadi i moto uspjehe….nismo bog zna što, imaš pravo! spominjat bilo kojeg japanca (što na dva što na 4 kotača) da je u motorsportu uspješniji od honde je smiješno. povratak u f1 od 2000 do 2008. je bio skoro pa katastrofa, o povlačenju da ne govorim. to stoji. ali mi opet nismo ko toyota ugasili tim. rekli smo da ćemo se vratit kad se situacija na tržištu popravi. i evo nas. bmw-a nema, toyote isto. racing is in our blood ili racing is our… Read more »
Kad već spominješ japance, a Subary? Jer u WRC-u Honda nije napravila ništa. Za ostala takmičenja svaka čast, vrhunska ekipa i proizvodi.
@Lisac
toyota , subaru i mitsubishi su osvajali naslove u rallyu, to nije sporno. mi se u wrc-u nikad nismo natjecali, meni su titule u f1 važnije od titula u wrc-u, a pretpostavljam i svima ođe. 😉
mazda je osvojila le mans, to pamtim i cijenim.
može li mi neko reć nekakav veliki (svjetski) nissanov uspjeh?
pa sad, nemoj pljuvati po titulama iz WRC-a. I to su teško zaslužene i vrijedne titule. Tako da tvoja priča o japancima ipak ne drži vodu. To je bila moja napomena.
đe ti vidiš pljuvanje???
O Soichiru H. sve najbolje…
Nisam spomenuo Honda/Williams kombinaciju, istina bili su dobri i onda šutirali Franka Wiliamsa (nakon prometne nesreće u kojoj je ostao paraliziran) jer su procijenili da neće moći voditi ekipu kao do tada.Vrlo lijepo,nema šta!
Endurance?Honda?Prvo mi na pamet dolazi Mazda (787B),i Toyota.Touring?Hm.Rally?Naja!
Sve ovo se ne odnosi na 2 kotača,to je druga priča,odmah sam rekao autosport.
“…meni su titule u f1 važnije od titula u wrc-u…”, zašto, jer podržavaju tvoju tezu ili … Mislim, sve je to automoto sport. I to ovaj na 4 kotača
@hm
u enduranceu rasturamo u p2, dočim toyota u p1 i prije sa gt one nikako da osvoji le mans.
-u touringu vazda imamo uspjeha, u gt 500 također.
– 2 kotača i uspjeh u istima su bitna za racing dna, ne možeš to odvajat i sa podsmjehom komentirat ‘racing is in our blood’.
@Lisac
F1 – The Pinnacle of Motorsport.
nisi spomenuo williams hondu sa piquetom i manselom? honda je veliko ime motorsporta bilo to na četiri ili dva kotača. koliko se sjećam honda je i 60ih sudjelovala u f1, nisam siguran kao ekipa ili samo dobavljač motora.
Zekohonda: Lupetaš jer nisi svjestan svoje nesvjesti. Kad se uključuješ u razgovor moraš poznavati stvar, a posebno kad si dopuštaš raspravu. Honda je iza sebe ostavila traga. FIA je morala da uvodi ograničenja parametara, konstruktivna ograničenja i zabrane pojedinih materijala, pa i po dva puta usred sezone, a sve u cilju da ih se oslabi, Unatoč svemu bili su superiorni. Tvoja “mudrovanja” oslonjena na neinformiranost i neznanje su sumanuta. Takvi kao ti su spremni danima raspravljati o okruglosti trokuta.
Wiking: Kao ekipa.
@... vortex
jesi siguran da se meni obraćaš?
Zekohonda sorry. Pogreška, trebalo je biti naslovljeno na HMRKOVIĆ. Sorry
Zekohonda sorry. Pogreška, trebalo je biti naslovljeno na HMRKOVIĆ. Sorry. Jednostavno tehnička omaška. Još jednom primi moju ispriku.
@vortex
isprika prihvaćena, pretpostavio sam to, ali nisam bio siguran. 😉
zaboravio sam navest i uspjehe u nižim formulama i sa mugenom.
ne znaju ljudi ‘old man-a’ i koje je sve uspjehe postigo bez ičije pomoći. to dream, the impossible dream….
Mugen je bio kanal za “izlaznu strategiju”. Preko Mugena su plasirana uglavnom riješenja iz prethodne sezone (B specifikacija). Tako je na tržištu bila i low cost varijanta. Nastojali su iscjediti i zadnji cent.
Zeko i Vortex; nemojte shvaćati preosobno ali mislim da se oko Honde i njihovih uspeha u utrkivanju stvorila puno veća fama nego što stvari realno stoje.Jedan Renault je za Hondu
nešto nedostižno u svijetu autosporta.
A ako je Rally nešto nebitno onda ne znam tko je neznalica i tko lupeta..
@vortex te low cost varijante su bile početkom 90-tih…bilo kako bilo, opet mugen u f1 ima više pobjeda od toyote. 🙂 @hm teško je nekome sa nickom ‘zekohonda’ nešto vezano uz hondu ne shvaćat osobno. 😉 i dalje stojim kod izjave da je honda najupješniji japanski motorsport sudionik. renaultu skidam kapu, pogotovo jer barataju sa manje novca od nas i nisu odjebali f1 kad je zagustilo. ne samo zbog toga, nego i zbog uspjeha u rallyu, le mansu, f3, organiziranjem raznih kup natjecanja… ali ne bi reko da su nedostižni. 😉 a lisac i ti stalno spominjete da sam ja… Read more »
@zekohonda
ja sam se samo referirao na to da si ti rekao da TEBI nije toliko bitan WRC, nisam mislio ništa loše, niti ti podvaljivati kukavičje jaje. Uostalom, iskreno, moj dječački san je bila impreza i to sam ostvario. Ali, da sam tražio nešto za krug, honda bi bila vrlo visoko na listi želja. Kužiš. 😉
U čemu su to Mazda i Nissan uspješniji od Honde? Endurance utrke? Zaboravlja se i Lotus Honda, ne znam iz kojeg razloga.
khm, khm…. ovo mi izgleda poznato…. 😉
al u svakom slučaju jedva čekam 2015!!
nadam se da će bit konkurentni, mada se nekak ne nadam odmah na početku nekim rezultatima, ipak su dost dugo izvan F1 svijeta, a s druge strane od sljedeće sezone će svima to biti novo sa turbo motorima…
Odlicna vijest, F1 ce sigurno profitirati suradnjom McLarena i Honde 🙂