Retrovizor: Scuderia u revitaliziranom izdanju

Po običaju, u Kini je bilo svega: i taktike, i akcije, i iznenađenja. A dobili smo i čvrst dokaz gdje Ferrari stoji.

Dobro, već smo znali i od ranije da je Ferrari u tehničkom smislu ušao u ovu sezonu daleko bolje nego prošle godine, ali ova pobjeda u Kini je to dodatno zacementirala. Neminovno će se tajna performansi tražiti, između ostalog, i u načinu na koji Ferrari tretira gume, što je sad već postalo praktički jedina stalna tehnička tema, ali očito je da i druge stvari dobro funkcioniraju.

I, jednako važno za Scuderiju proteklog vikenda, Fernando Alonso se nije dao previše izbaciti iz takta ni onim neuspjelim kockanjem na Sepangu, ni komentarima kako mu u Šangaju prijeti po prvi put u karijeri doživjeti pet gubitaka za redom u kvalifikacijama od momčadskog kolege. Ne samo da je prekinuo taj niz, nego je i već nakon nekoliko krugova u utrci agresivno zauzeo vodstvo i držao ga osim u onim kratkim segmentima prolazaka kroz boksove. Precizno nizanje brzih krugova i kalkulirano pretjecanje, i inače Španjolčeva specijalnost, ovaj put su ga stavili u poziciju u kojoj ga nakon prve trećine utrke više nitko nije ni mogao ugroziti. A ono nabijanje najbržih pet krugova utrke za redom, u doba kad su konkurenti već bili daleko iza, kad je čak i Andrea Stella smireno morao podsjetiti da se ne vozi Q3 kvalifikacija, moralo je samo još zapečatiti zadnje suparničke vizije o pobjedi. Oni, zapravo, i nisu računali s time da bi Asturijca uopće mogli ugroziti: i Lewis Hamilton i Sebastian Vettel dobili su jasne poruke neka ne gube previše živaca i guma na obranu od drastično bržeg Alonsa (konkurentski “Fernando is faster than you”). Interesantno, Felipe Massa iako bolji od istog doba 2012., bio je nešto indisponiran ― ili je to samo indikator da je Alonso bio u stvarno brutalnoj formi. Valjda je i najtvrđim Tifosijima, doduše, jasno da ovakve okolnosti neće biti baš na svakoj utrci. Ali, da je Ferrari itekakav faktor, sad je činjenica.

Naravno, ne znači da će Red Bull samo mirno čekati, iako GP Kine nije baš bila utrka čiji će datum označiti zlatnim markerom na kalendaru. Prije svega, vikend je bio katastrofalan za Marka Webbera. Problemi s dovodom goriva u kvalifikacijama i start iz boksova bili su samo uvod u onu nespretnu koliziju u pretjecanju, i spektakularno otpadanje kotača koje je za Australca značilo bilancu od nula bodova. Neminovno, nakon onog “mentalnog cirkusa” na Sepangu i cijele priče o poštivanju i nepoštivanju ekipnih odredbi, odmah su na scenu iskočile teorije zavjere kako je to sve namjerno podmetnuto Webberu. Naravno, one nemaju baš nikakav konkretan temelj, a protiv sebe imaju činjenicu da niti jedna ekipa ne bi, ni u najluđem snu, svjesno otkidala sama sebi konstruktorske bodove, i to još u sezoni u kojoj su konkurenti očito jaki. Koliko god Vettel bio ili ne bio pod Webberovom aludiranom protekcijom (potpuno nevažno u ovom kontekstu), ne zaboravimo da je ekipama osnovni prioritet osvajanje konstruktorskog naslova. Vozačke titule su dobrodošle, ali nikad ne bi išle nauštrb konstruktorskih. Dokle je Ferrari u stanju, kao ovdje u Kini, spremiti u džep 33 konstruktorska boda, svjesno se rješavati svojih ne treba nikome.

Uostalom, nije ni Vettelu bio neki neviđeno dobar vikend: dvanaest bodova nije nipošto za odbaciti, i u odnosu na problematične kvalifikacije čak je i napredak, ali Nijemac je naviknut zgrtati ozbiljnije hrpe bodova ― one s postolja. Ako se išta zasad može reći o situaciji, to je da Red Bull nije ništa imuniji na ekstremne promjene uvjeta guma i vanjskih faktora, kakvi su očito aktualni ovih dana.

Lotus i Mercedes su ovaj put također završili ispred trostrukog svjetskog prvaka. Dok Räikkönen zasad ima neobičan početak sezone (s dvije izvrsne utrke i jednom anemičnom) zbog čega je teško uopće išta govoriti o njegovim šansama ubuduće, za Mercedes je jasnije kako je definitivno u usponu u odnosu na istu situaciju 2012. Doduše nije uspio pretočiti Pole position u pobjedu, ali treće mjesto (za dlaku sačuvano ispred rapidno napadajućeg Vettela) također je iznad onoga gdje je Mercedes inače kotirao. I ― daleko iznad onog gdje je McLaren inače kotirao, po čemu se pokazuje koliko bi se Hamiltonova selidba iz Wokinga u Brackley mogla pokazati dobrom. (S druge strane, ne možemo biti niti stopostotno sigurni što bi Hamilton izvodio u ovakvom McLarenu…)

Kad smo već kod toga, nije ni Buttonovo peto mjesto za podcijeniti, i možda objavljuje umjerenu gradnju forme. Ako se netko zna i može oporaviti usred sezone (i to je već demonstrirao više puta), to je McLaren ― ali dokle se taj bolid ne skocka u nešto konkurentno, konkurenti će samo odnositi “velike” bodove. Zasad je McLaren izjednačen na petom konstruktorskom mjestu s Force Indijom, koja je u tri utrke zabilježila ― tri odustajanja…

Iza Buttona, spomenuti indisponirani Massa, ali vidjeti Toro Rosso na sedmom mjestu nije za zanemariti, i pokazuje da ono deseto mjesto iz Malezije nije bilo rezultat čudnog spleta okolnosti. (Onaj put doduše bodove je donio Vergne, ovaj put Ricciardo.) Još je prerano zalijetati se s objavama kako je Toro Rosso počeo konkurirati za srednji ešalon, ali povremena sedma-osma mjesta bi ih definitivno smjestila tamo. Ima još mnogo navijača ove ekipe koji su je “naslijedili” još iz identiteta Minardija, koji sigurno jedva čekaju takav scenario.

Dakle, beskonačno im je bolja situacija nego Sauberu, koji je doduše u Šangaju ščepao jedan bod, ali i dalje djeluje problematično. Uski bočni usisnici, u trenu predstavljanja bolida proglašeni ludom tehničkom inovacijom koja će izvući odlične performanse, ili su kompenzirani nečim drugim, ili nisu toliko efikasni sami po sebi.

U svakom slučaju, bolje im je nego Williamsu, kojem možda opet prijeti nešto slično onome iz 2011. Nije baš toliko tragično (ipak je ekipa bila nadomak osvajanja bodova na Sepangu), ali još jedna godina baktanja s Toro Rossom i dalje je svjetlosnim godinama daleko od onog što Williams povijesno zna i može. Zasad nema indicija da će biti prijetnje i straga ― Marussia i Caterham i dalje ne djeluju kao ekipe koje mogu ikako konzistentno napadati srednji red i skupljati povremeni bod. No, sezona je još duga…

S obzirom na inženjersko ratovanje s čuvanjem guma i dosta eksperimentiranja sa strategijama, i dalje je teško davati ikakve procjene gdje tko stoji. Zasad se može oprezno reći da je ešalon gornjih ekipa dobro napučen (Red Bull, Ferrari, Mercedes i Lotus), ali i da se njihovi međusobni omjeri dosta mijenjaju ovisno o vanjskim faktorima. Stoga je teško govoriti o ikakvim predviđanjima za Bahrein (još jednoj “specifičnoj” stazi).

I naravno, to se sve kotrlja dokle se u međuvremenu sliježe prašina nakon Red Bullovih kontroverzi, opet dignuta nakon što je Vettel promijenio stav iz duboke isprike u samouvjerenost oko tog poteza (štoviše, da bi to ponovio). Iskrsle su i sugestije da Webber odlazi na kraju ove sezone iz Formule 1 i ide u utrke sportskih automobila, ali treba uzeti u obzir i faktor mogućeg marketinškog spina na ovu priču, za koji je ova situacija kao stvorena ― a i činjenice da je njegov eventualni poslodavac, Porsche, promptno odbio tu priču.

Heroj utrke: Fernando Alonso. Pobjeda nije bila rutinsko krstarenje s vrha poretka, nego je Španjolac ipak u nekoliko navrata morao pretjecati i taktizirati. Bezgrešno obavljeno, utrka je pobijeđena s preko deset sekundi prednosti, nakon jedne kratke demonstracije snage potkraj utrke.

Potez utrke: Lewis Hamilton. Doduše, ne potez utrke, nego vikenda. U bolidu kojem je ipak nedostajalo konkurirati za pobjedu, Englez je u subotu ščepao Pole position ― i to s gotovo tri desetinke prednosti, dokle su se sljedeća četvorica nagužvala s manje od desetinke razmaka među sobom.

Razočaranje utrke: Mark Webber. Pitanje je kad je (i je li uopće) Australac imao zadnji put tako loš vikend. Problematične kvalifikacije, pa sudar u utrci, pa još i onaj nesretni kotač kojeg je “lansirao” preko staze… Sve u svemu, za Webbera taj Bahrein ne može prerano doći.

Nagrada “Svi smo mi Mark Webber”: Kimi Räikkönen. Kad je već Webber startao iz boksa, ovaj put je Kimi bio taj koji se pobrinuo da netko dobro kvalificiran ima loš start. (Iako, u posljednjim utrkama kao da je Australac počeo bolje startati…)

Oton Ribić

38 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
avalon

potez utrke je LH koji je P 1 “pretvorija” u 3. misto ? još je napomenuto da je mercedes u usponu u odnosu na 2012 !?!? pa te 2012. je nico još dominantnije osvojia P 1 koji je u trci “pretočija” u pobjedu. nico je starta sa P 4 …a lani ? po retrovizoru 2012. lošiji mercedes je u kini starta sa P 1 i P 2 . ništa mercedes nije bolji ove godine nego lani samo ih više srića služi . LH je u 3 trke starta sa P3 , P4 i P 1 i završija sve 3 trke… Read more »

matebalota

Loše ste gospodine Ribić gledali u retrovizor, jer niste zapazili Lotus i Kimija 😉

Scuderia Ferrari

Odličan retrovizor po tko zna koji put samo ovaj put iz Scuderine perspektive Ferrari je pokazao odličnu formu a tako i Fernando Alonso…vikend u Kini je definitivno bi vikend za Ferrari jer napraviti preko deset sekundi prednosti nad drugim bilo je ne zamislivo prošle sezone…ovu sezonu su počeli odlično a i bolid je odličan samo neka nastave ovakvim tempom i problema ne bih trebalo biti…iako smo već vidjeli u Formuli 1 da se zna desiti kao McLarenu prošle sezone odlično su startali a na kraju su bili treći tako da sad mnogi vide Ferraria na vrhu ne bih volio da… Read more »

fernandof1

ipak se ne bih složio s nekim komentarima dolje da ferrari ima najbrzi bolid, nema, to se vidi u kvalifikacijama. njihova posebnost je odlican omjer brzine u utrci i cuvanja guma. i naravno alonso..kada mu date tako nesto nezaustavljiv je 😀

Scuderia Ferrari

U potpunosti se slažem 😉

ninof1

forza ferrari

Ferrariforever

.sviđa mi se članak, međutim malo mi nešto bode oči. Ja sa gorući fan Ferrarija več desetlječima i ljepo je čuti kad neko hvali moje, u ovom slučaju Alonsa (makar, i Massa je ove godine bolji..što je djelomično i zahvaljujući bolidu). Ipak, ovakvo glorificiranje je zasada još paušalno jer, vidjeli smo to več i prije ako neko dobro počne sezonu to ne znaći da će je tako i završiti..barem u večem djelu. Momčadi će evoluirati..i gotovo je nemoguće reći tko će u kritičnom djelu sezone napraviti potreban iskorak. Osim toga, pohvalama uprkos, Vettel je još uvijek vodeći u ukupnom poretku… Read more »

Leo

Potez utrke za mene je kada Alonso i Hamilton izlaze iz prvih boxova i Hamilton mu vozi za vratom u tom trenu nailaze na sporije i Alonsu u jednom krugu ostavi Hamiltona izmedu sebe i te dvoice P.dI Resta i Chico.Imam i jedno pitanje dali netko zna sto se desava sa Ferrarijevom rupom u nosu dali je uopce koriste

dakako

Retrovizor kao i obicno dobar,osim par sitnica. Ne zelim ulaziti u to da li je ….. RBR sabotirao Webera,nego mi ne stoji to da momcadi prvo zele konstruktorski,pa tek onda vozacki naslov. Manje vise skoro uvjek se prije osvoji vozacki,a zatim ide i konstruktorski naslov.Ako bi se prije gledala konstruktorska titula,nego vozacka,onda do trenutka osvajanja iste ne bi bilo propusti kolegu ili daj da ti promjenimo mjenjac ili ti ces iako si na ovoj utrci brzi ipak kasnije u boks….. Nadalje znam da ima navijaca koji navijaju za neke timove kao npr. Toro Roso,jer je to eto nekad bio Minardi.… Read more »

GRID.N01

Već sam na jednom od ranijih članaka komentirao da se nakon Kine jasno vidi da su top četiri momčadi Ferrari, Lotus, Merz i RB, no, mislim da treba uzeti u obzir, a to se također potvrdilo nakon prve tri utrke, da su postoje i top četiri vozača na gridu o kojima jako ovisi i forma momčadi. Ono što je meni zapelo za oko, kad već govorimo o Ferrariu, je da je Ferrari ostvario dva postolja u dvije Alonsove (završene) utrke. Ako formu gledamo formu Ferraria po tome (a do sada je njihova forma bila realno vidljiva samo po Alonsovim nastupima)… Read more »

Relampago

Lotus je tu u rangu Ferrarija, po pitanju maksimalne brzine i trošenja guma. No opet… sve zavisi od utrke do utrke. Ova staza je imala dva duga ravna dijela što je odgovaralo i jednima i drugima. Na stazama sa više zavoja bi Red Bull trebao biti bolji po vremenima… budemo vidjeli stanje u sljedećih par utrka.

given2drive

sve u svemu clanak je ok ali zaista se lotus i kimi ne treba izbaciti iz vodecih jer bi i on mogao prije uzeti postolje nego hamilton tako da se slazem s dennisom i malom od piste 😉

mala od piste

Odličan članak, mala zamjerka kao dennis dolje, da se malo više spomenuo Kimi mislim da je njegova vožnja zavrijedila bar dva tri retka.
Nakon ove utrke nekako vidim Alonsa, Vettela i Kimija u borbi za prijestolje.

dennis

Pa stvarno ste pretjerali s ignoriranjem Lotusa kao TOP momcadi, kao da slucajno zavrsavaju na podiju, niste spomenuli Kimijev razbijen nos s kojim je gubio po krugu 0.250 te da nije bilo toga jedini bi mogao parirati Alonsu, ”Dok Räikkönen zasad ima neobičan početak sezone (s dvije izvrsne utrke i jednom anemičnom) zbog čega je teško uopće išta govoriti o njegovim šansama ubuduće”- sta je tu neobicno ??! o cemu vi pricate, covjek zaostaje 3 boda za Vettelom i vi ga i dalje gurate sa strane iza Alonsa i Hamiltona..

Relampago

Da je gubio 0.250 sek po krugu od 16. kruga to bi sveukupno bilo 10 sekundi u 40 krugova. Ako je tako zašto nisu riskirali tih dodatnih 2-3 sekunde za promjenu cijelog nosa u sljedećem ulasku, nego izgubili 10 sekundi ukupno?

dennis

dobro pitanje

Relampago

Pitanje koje je ujedno i odgovor.

_marko_

Kimi ima bolji start u sezonu nego Alonso.. jedna pobjeda, jedno 7. mesto i jedno drugo.
s tim da nije zakazal kompjuter nebi ga alonso prošel na startu ove utrke, a to znači da bi alonso sigurno provel dobar dio početka iza njega.
i niko ne komentira da Massa nije niti pokušal napasti Alonsa na početku utrke kad je ovaj zapel iza Hamiltona.

F1ALONSO

Forca Ferrari

prosti

potez utrke lewis??? a to što je kimi veći dio utrke pilio s 1/2 prednjeg krila??? pa sam govori da bi se borio za pobjedu da nije imao oštećenja

Relampago

Ma kakvog pola krila samo… meni se činilo da je odvezao bez prednjih guma. Onako kao Kremenku sam mu dolje nogice vidio. 😛

Vettel-Mostar

Sve u svemu odličan retrovizot, stvari su baš onakve kako to piše Oton 🙂 Ali rečenica ” svi smo mi Mark” ehehehe predobro 🙂

_marko_

svi smo mi mark mi je najgluplje tu.
jedno je kad si mark weber kad loše startaš zbog sebe, a drugo je kad loše startaš zbog kompjutera il bolida.
ovaj retrovizor je jako navijački napisan.

mala od piste

To ispada prava sapunjara, ima tu ljubavi (prijateljske), mržnje, osvete, urota i zavjera. Još malo pa će Webber izjaviti kako su mu namjerno malo otpustili gumu itd…..

given2drive

cudno sto nisu objavili da je i sam rbr kaznjen zbog otpadanja kotaca webberu
http://www.tportal.hr/sport/automoto/255179/Red-Bull-kaznjen-zbog-incidenta-s-Markom-Webberom.html

mala od piste

Ma znam, ja samo zajebavam kakve je to već razmjere poprimilo u medijima, traže vijesti i rade ih tamo gdje ih uopće nema. Jel to toliko čudno da su 2 vozača F1 prijatelji?

Tuzlak

O tome koliko je Ferrari dobar bolid pokazuje Massa i njegov zaostatak za Alonsom od 40sek. Prethodne 3 godine, u normalnim okolnostima, Weber je svo vrijeme pratio Vettela u istom bolid sto svjedoci o pravoj snazi RBR bolida. Stoga, svi oni koji govore da je Ferrari napravio Newey bolid, mogu prestati da pricaju nebuloze. Ferrari je trenutno jako dobar bolid, ali ni blizu onog sto je Newey radio prethode tri godine. A niko ne bi bio sretniji od mene, da je to kako navijaci punjaca limenki govore, medjutim…

junuz

Masa je do ove trke tukao alonsa “godinama” na kvalifikacijama.Znači Ferarijev Adrian,makako te to bolilo.
Masa uopšte nije loš vozač.Istina nije ni Alonso,ali ima cig….. krvi.

mala od piste

Ček malo tko to po tebi ima romske krvi – Massa ili Alonso ako to sudiš po “boji kože” onda imaju obadvojica (Massa možda malo više nego Alonso). I kakve to veze ima sa kvalitetom vozača?

given2drive

@mala
pusti ga on je jedan od onih koji ne podnose alonsa
ne obaziri se na njegove komentare 😉

Tuzlak

Koji glup i rasisticki komentar. Kao prvo, ne cijenim ljude (u ovom slucaju vozace) po boji koze. Kao drugo, nisam uopce doveo u pitanje vozacke sposobnosti Masse. Njega sam naveo da bih ukazao na stvarni odnos snaga bolida, Ferrarija sada i RB tokom prosle tri sezone. Da je stvarno Ferrari tako superioran, Massa bi se probijao u poretku tokom utrke, te bio blize Alonsu, medjutim u bolidu nije bilo toliko snage. Kao trece, molimo bih te da svoje rasisticke prstice ne koristis kako bi komm moje postove!

junuz

Mislim po mentalitetu a ne po pravoj krvi.Alonso je lajao protiv šumahera,pa protiv ferarija,pa protiv hamiltona,pa protiv ron denisa,pa protiv piketa malog koji se radi njega sudario,pa protiv petrova jer ga nije propustio.Kad ste uopšte čuli šumahera ili kimija da toliko oblajava….
Na krau krajeva Alonso je moj lični razlog zašto sada navijam protiv ferarija.A navijao sam za ferari od sredine sedamdesetih.i kad su gubili i kad su tukli…….

Tuzlak

Od sredine sedamdesetih??? Pa ti si odvec covjek u poznim godinama, mozes mi biti tata, a takve nebuloze i gluposti valjas po portalima :/

junuz

Po ovome ispada da je lako Alonsu jer ima najbrže auto (kao Vetel prošle godine)
Dakle pobjedio je ferarijev Adrian…..
A ove godine novi mister 120% je Hamilton

Lucky

Kakva glupa uspredba ako si gledao uopce utrke ove sezone mogao si jasno vidjeti da nije bitna brzina bolida nego kako se ponasa prema gumama normalno da Alonsu i Kimiju to pase,a vozacima Mercedesa i RedBulla i ne bas.
A Hamilton mozda cak u rukama ima i najbrzi bolid,ali mu to nis ne vrijedi jer prebrzo trosi gume.

LH Mercedes

Slažem se s tvojim komentarom da je Mercedes najbrži i da najviše troši gume. Možda bi bilo bolje da izgube 0.3-0.4 sec po krugu ali da uspiju rijesiti nekako te gume. Po meni bi to bio idealan kompromis jer bi Hamilton i s takvim autom bio u vrhu.

kanta

…”dobili smo i čvrst dokaz gdje Ferrari stoji.”…tako je..ajmoooooooo!!!!!!!

Related Posts