S obzirom na sve glasnije inzistiranje na smanjivanju troškova, čini se da bi privatna MotoGP testiranja uskoro mogla biti zabranjena.
Kao što se moglo očekivati, privatno trodnevno testiranje japanskih tvorničkih momčadi na novoj stazi u Austinu nije baš najbolje primljeno unutar MotoGP pedoka. Iako su Honda i Yamaha u Teksas poslali oslabljene testne momčadi kako bi smanjile troškove samog testiranja, satelitske i CRT momčadi nisu si mogle priuštiti luksuz slanja testnih momčadi u SAD, što je u pedoku rezultiralo glasinama o favoriziranju velikih tvorničkih momčadi. Jedan od razloga za kritike je i činjenica da će se svaki krug na vrlo zahtjevnoj stazi u Austinu vrlo vjerojatno pokazati korisnim kada MotoGP društvo sredinom travnja krene u službeno upoznavanje staze prije same VN Teksasa. Sasvim je izvjesno da će Honda i Yamaha nakon trodnevnog testiranja u Austinu biti u velikoj prednosti ispred konkurentskih momčadi koji će se prvi puta susresti s asfaltom nove staze Circuit of the Americas. Budući da je Dorna vrlo ozbiljna u pokušajima ograničavanja troškova natjecanja i kreiranja ravnopravnih uvjeta u kraljevskoj klasi, čini se da bi takva privatna testiranja uskoro mogla biti zabranjena.
Raspored predsezonskih testiranja za 2014. uključuje svega tri službena testiranja prije samog početka sezone, no u idućih nekoliko mjeseci očekuju se promjene i po tom pitanju, što je potvrdio Herve Poncharal, šef momčadi Tech 3 i predsjednik udruženja momčadi.
“Testiranje u Teksasu nije pogrešna odluka i ne može se smatrati kršenjem pravila, no to nije pravi put i s tim smo se složili na sastanku u Jerezu kojem su prisustvovali i članovi japanskih momčadi koje su testirale u Austinu. Sve su se momčadi složile da bi ubuduće trebalo zabraniti sve privatne treninge izuzev službenih predsezonskih testiranja.”
“Sezona završava u Valenciji i predsezona već tradicionalno počinje u ponedjeljak nakon posljednje utrke. No, za početak ćemo to nazvati testiranjem u Španjolskoj budući da postoji mogućnost odabira druge lokacije. Prijedlog je da nakon toga krene zabrana predsezonskih testiranja, a s ulaskom u 2014. kreću tri službena testiranja koja će se vjerojatno održati u Sepangu, Jerezu, Kataru, Argentini, Teksasu ili Australiji. Još nismo odlučili gdje će se testiranja održavati, no dogovorili smo ukupno tri predsezonska testiranja, te tri testiranja za vrijeme sezone.”
S Poncharalom se složio i Ducatijev Paolo Ciabatti.
“Dorna ne želi stvarati razlike između tvorničkih i satelitskih momčadi. Ovo nije nikakva kritika jer Honda i Yamaha nisu pogriješile kada su odlučile testirati u Teksasu, no već smo u siječnju shvatili da se pravila o slobodnom testiranju dva tjedna prije početka sezone moraju mijenjati.”
“MotoGP promotor konstantno pokušava regulirati ravnopravnost unutar kraljevske klase, no kada momčadi testiraju na stazi poput Austina, logično je da će njihovi vozači mati prednost i to će sigurno negativno utjecati na sam ishod i zanimljivost utrke.”