Red Bull nam je demonstrirao da dvostruka pobjeda ne mora značiti nužno ciku i veselje na zidovima boksova…
U današnjoj Formuli 1 smo praktički navikli primati sa svih strana stostruko PR-filtrirane izjave u kojima su svi uvijek presretni, zadovoljni, puni perspektive za sljedeću utrku i ostatak prvenstva, i slično ― a izuzetak obično nisu bili ni intervjui nakon utrke. Sve do, nakon dugog vremena, GP Malezije.
Za roditeljsku firmu (Red Bull kao proizvođač pića), kojoj je marketinška vrijednost ključni plus koji dobiva od svoje super-uspješne F1 operacije, dovesti se u situaciju u kojoj se uskoro nakon utrke malo tko više obazire na dvostruku pobjedu i osvojena vrijedna 43 konstruktorska boda, i svi pričaju u negativnom kontekstu o kontroverzi, je pucanj u nogu spektakularnih razmjera. Opisi Vettelovog poteza variraju od umjerenog “neslaganja” do oštre “izdaje”, ali nitko ne poriče, pa čak ni ekipa iz njegove garaže i zida boksova, da ovo nije bilo ono što očekuju od trostrukog svjetskog prvaka. Dugo nismo vidjeli toliko ukiseljena lica i fraze iz tog smjera.
Bez obzira kako se ova saga s Vettelom dalje zbivala (bilo javno, bilo interno što je vjerojatnije), ovo je otvorilo jednu interesantnu temu. Koliko su ovakve stvari efektne za publiku, i time neizravno za cijelo “poslovno zdravlje” Formule 1? Kako se postaviti oko momčadskih odredbi u ovakvim situacijama? Stvar vrlo ovisi o individualnom stavu. Netko Formulu 1 prije svega vidi kao timski sport, u kojem su ekipama konstruktorski naslovi važniji od vozačkih, koji se vide kao zgodan bonus. U takvom sklopu, riskiranje gubitka 43 boda kad su praktički raspoloživi na pladnju djeluje potpuno pogrešno, osobito u dugoročnom strateškom gledanju ciljeva.
S druge strane, možemo reći da su ovo najbolji vozači koji voze najbolja vozila koja ljudski um danas može smisliti, te da na njima mora biti fokus, ne na strateškom odlučivanju. Oni donose show (pa makar i ako je protiv generalnih ciljeva ekipe), pa prema tome i publiku, atrakciju i ostalo. Ovo je stav: ako negdje može doći do borbe između vozača, neka do nje i dođe, a ovakve intrige oko unutarmomčadskog rivalstva samo još dodatno dižu popularnost (što i jest slučaj). Naravno, postoji još i bezbrojna količina onih stavova “između”. Tu u osnovi govorimo o dva suprotna načina percepcije Formule 1 kao sporta, iako nema mnogo sumnje koja je grupa dominantna.
Sve je ovo, naravno, primjenjivo i na slučaju Mercedesa, iako je tamo Ross Brown nametnuo autoritet i nije bilo nekakvog kršenja dogovora. No slikovito i dalje ― naročito Rosbergovim navijačima ― pokazuje crne efekte komandiranja među vozačima (nečeg na što su Tifosi već odavno navikli, treba i to reći). Uvijek se vraćamo na isto pitanje ― želimo li gledati vozače kako se smatraju dijelom ekipe i slijede pravila koja je tim zadao, ili želimo da budu beskompromisni trkači, koje niti ekipne odredbe o čuvanju pozicije neće odgovoriti od toga da napadnu za pobjedu, pa i vlastitog timskog kolegu (ili ― njega osobito)?
Rezultat je onda ovakva pobjednička proslava s postoljem koje izgleda kao da se radi o dodjelama anti-nagrada za tri posljednje plasirana, umjesto tri najbrža. Popularno za novinske naslovnice i skupljanje publiciteta svih vrsta, ali i donekle trulo. No svakako imamo još jedan “parametar” za pratiti u nadolazećim utrkama.
Lako je sad biti general nakon bitke, ali Ferrarijeva odluka da Alonsa nakon loma nosača prednjeg krila ostavi na asfaltu i riskira upravo ono što se dogodilo, pokazala se katastrofalnom u svakom smislu. Istina, Španjolac je krenuo agresivno i rizično, i prije svega može biti sam sebi kriv da je do ovoga došlo. Istina, da je u onom prvom krugu odmah zbrisao po novo krilo u boks, tko zna kako bi se to afektiralo na njegov ostatak utrke, ali već smo vidjeli da je on znao grabiti bodove s najčudnijih pozicija, tako da bi šteta možda bila barem ublažena.
Ovako, Ferrarijeva bilanca bodova za Maleziju 2013. bila je isključivo doprinos Masse, koji je sad već očitije u uzlaznoj putanji koju nastavlja još od druge polovice prošle sezone. Brži od favoriziranog kolege u kvalifikacijama i osvojivši deset bodova, sada ga je i pretekao u prvenstvu. Nema sumnje da će Alonso uzvratiti vatru, ali ovo je u najmanju ruku ― indikativno. Bude li Ferrari konkurentan cijelu godinu, nije nezamislivo Brazilca gledati po postoljima? Možda i kako stoji na njihovom vrhu (u utrkama u kojima Alonso ispadne, reći će netko sarkastično)?
Pored spomenutog “Lewis could be faster than you”, Mercedes sad već konkretno izgleda kao veći faktor u utrkama: treće i četvrto mjesto, dakle vrijednih 27 konstruktorskih bodova, približili su Brackley na tri boda od Lotusa i Ferrarija. (Red Bull je ipak udaljen još dodatnih 26.) S takvom formom, i problematičnim bolidom u njegovoj staroj garaži koju je na GP Malezije susretljivo posjetio, još konkretnije djeluje da je Hamiltonova selidba u Mercedes definitivno bila dobar potez. McLaren je i ovaj put dohvatio tek dva boda, i nakon druge utrke sezone oba su McLarenova vozača u drugoj polovici vozačkog prvenstva. Već smo sto puta govorili, McLaren se znao već izvući iz ovakvih situacija, ali dokle do toga ne dođe, konkurencija neće iz solidarnosti odbijati bodove…
Onaj kojemu to ne ide tako lako za rukom je Williams. Legendarna ekipa počinje opet nešto što (zasad) djeluje kao teška sezona. Doduše, Bottas je bio nadomak bodova u Maleziji, ali biti “nadomak bodova” je i dalje ispod očekivanja, naročito nakon 2012. koja je djelovala kao korak naprijed. Trebamo vidjeti i kako će Maldonado kotirati u jednom vikendu koji će mu baš “ići”. Zasad, ekipa jedina još nema bodove, uz Caterham i Marussiju koji su na neki način već “pretplaćeni” na posljednje mjesto. Čak je i Toro Rosso na Sepangu ščepao prvi ovosezonski bod.
Sad također znamo i da je Albert Park ipak bio samo specifičan splet okolnosti koji je Lotus (barem onaj Räikkönenov) pretvorio u stroj za pobjeđivanje s manje zaustavljanja u boksu. Daleko od toga da je ekipa loše kotirala u Sepangu (šesto i sedmo mjesto), ali se ipak nisu obistinile one najave da će Lotus biti taj kojeg u 2013. treba hvatati. Doduše, opet je i Sepang malo specifična staza; još je potrebno izvrtjeti nekoliko točaka u kalendaru da bi slika postala jasnija…
A prva na redu među njima bit će Kina, koja je tradicionalno donosila dobre utrke, s dosta pretjecanja, i nije ekstremni slučaj. Osim, jasno, nastavka Vettel-Webber-Horner sage ako će je biti iznad površine, bit će sigurno i Fernandu Alonsu do toga da rapidno počne kompenzirati ostanak bez bodova u Sepangu. Vettel je već 22 boda ispred, i tu nije dovoljna samo Massina “susretljivost” naređena kroz team-radio.
Sve u svemu, i dalje možemo reći da traje posebno veseo početak sezone. Ne treba nas čuditi ako se sad već prijevremeno počnu javljati razne špekulacije o tome da će Webberu biti dosta Red Bulla, pa će netko sjesti na njegovo mjesto, tko bi možda morao opet prihvatiti Vettelovu dominantnu ulogu u ekipi, pa možda je ipak Vettel taj koji odlazi, itd. ― po već poznatoj recepturi.
Potez utrke: Sebastian Vettel. Ovo nije titula najboljeg ili najpozitivnijeg poteza utrke, već poteza po kojem ćemo utrku pamtiti jednom, listajući knjige o povijesti F1. Nema sumnje da će to biti ovo pobunjeničko pretjecanje. Kakve su mu, doduše, konsekvence, ima li ih i hoće li uopće biti javne, tek treba vidjeti…
Razočaranje utrke: Force India. Taman u sezoni koja djeluje kao da bi mogla gurnuti ovu ekipu još malo dalje u odnosu na 2012., ovi problemi s maticama kotača su promptno poklopili ideje ekipe da iz Malezije ide s bodovima.
Nagrada za nostalgiju: Lewis Hamilton. Nitko ne tvrdi da je lako riješiti se nekih navika koje imamo već šest godina ― Lewisu to nije bio problem u Albert Parku, ali ovaj put je ipak instinktivno skrenuo u bijelo-crveni, ne u srebrni boks. Nije da su ga s prevelikim veseljem pustili dalje prema Mercedesu…
Nagrada “Mad Max”: Fernando Alonso. Pokušati voziti nekoliko krugova, do promjene guma, s bolidom koji baca iskre metrima naokolo bio je prizor kojim bi bio označen GP Malezije da nije bilo kontroverze s timskim odredbama.
Oton Ribić
osobno bih se složija sa svima koji misle da je F1 momčad jer i mehaničari i glavni ljudi stavit ćemo primjer Red Bull mislim da oni svi rade za Vettela,ali ako je javljeno iz boksa da se vozi takvim tempom,onda opet dolazimo do raspravljanja dali je Vettel dobro ili nije dobro postupio,po meni nije jer mi gledatelji manje znamo u kakvom su stanju bolidi i ovo je prvi put da je takvo nešto javljeno njihovom ljubimcu Vettelu,znači moglo je doć do sudara između kolega ili nekog kvara ili slabe gume,ponestanak goriva mišljenja sam da nisu bez veze javili Vettlu da… Read more »
vettel ima rezultate koje ovaj neće postići u tri života,osim toga po 4 put brani naslov i logično je da ga ovaj pusti,a ne još da riskira sudar.Nego bolje weberu da naući krenit,kako ga nije sram toliko godina u f1,a krenit ne zna
Dobar komentar Sepanga. Ipak bih dodao nešto. Nije mi jasno (u prvom slučaju) kako to da u hrvatskim medijima, gotovo isključivo se govori o kršenju momčadskih odredbi a ne o Sebovom varanju prelaskom u race-mode pri dostizanju i pretjecanju jer mu je to bio (ovaj puta) jedini naćin da povede jer bi inaće, najvjerojatnije došao drugi na cilj? Ross je bio u pravu sa svojom naredbom. Zašto? Oba vozača međusobno su se nekoliko puta pretekla pa je za vjerovati da bi se to nastavilo i dalje………naravno, dok nebi stali prije cilja, netko prije a netko kasnije i ode u nepovrat… Read more »
Ne shvačam kako na ovaj komentar možeš dobit minus..??…valjda od onih koji ne shvačaju osnovne norme ponašanja?
jedino mene iritra je kao ferrarijevac, zašto Nanda nisu pozvali u box? mislim, nije ferrari od jučer u f1 cirkusu, mislim, da bi nando uhvatio odličnih bodova i vidjeli bi pretjecaja s njegove strane i da vidimo bolid koliko je brz na kraju krajeva, al eto, čisto se nadam da su naučii iiz ove pogreške..
forza ferrari
VN KINE:Rekord kruga: 1:32.238 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004.)…samo nek se zna…..ajmoo alonsoooooo,ajmo ferarri……
odlican clanak!!!!
@avalon
menejedino smeta sto se malac poslije isao ispricati
😉
arbitriranje je li vettel “kriv” ili “nedužan” srićom nije u našoj nadležnosti jer bi inače bilo rješeno NIKAD . po navijačima seba ispada da samo ferarijevci i alonsovi navijači pljuju i traže kaznu za vettela , a oni za razliku od alonsovaca cjene fernanda i nikad ne pljuju po njemu ( tako bar dosta njih piše ) . isto tako ni ovi drugi ne pljuju po sebu . pa ko onda pljuje po jednom i drugom vozaču ? navijači nekog 3. vozača ? pitanje…je li webber 2011. na GP britanjie isto tako ignorira iostrukcije iz boxa RB ? ako je… Read more »
ja postujem namjeru vettela da se izbori za sebe, i ne zamjeram mu to niti najmanje, mene muci vise to sto je on to napravio cisto iz sebicnih razloga, ovo nije bila borba protiv momcadskog ugnjetavanja, odredbi i borba za cisto utrkivanje,nego cisto bunt zato jer se on osjecao ostecen, dok je webber bio u toj poziciji i to vise puta nego on, onda ga to nije smetalo… vise mi se recimo svidjelo ono hamiltonovo, kad je rekao i dao do znanja da mu se to ne svidja i da mu to smeta, a islo je u njegovu korist… volio… Read more »
bolje je ako ćemo već bit pošteni da se zaista pobune protiv timskih odredbi i to djelima , a ne deklarativno jer mislim da je lewis to upravo tako uradija …ali , ima jedan dobar aforizam koji glasi “ko ima 4 asa u rukama ne traži da se karte ponovno djele” moga je npr LH bit mačak pa ako je zaista mislija da je rosberg zaslužija postolje propustit mu ga , a ne na podiju pričat kako mu je neugoda i da je nico treba bit na njegovom mistu . time bi najbolje pokaza da nije i ne želi bit… Read more »
bravo
Vettel mu je vratio samo za Silverston 2011 ali je Vettel uspio proci a Webber nije….a na kraju krajeva ako sam ja donio sve toj ekipi sta ima onda moraju mene postovati a ne nekog losera tamo meni bi ga morali smakanti sa staze a ne da se jos mucim sa njim svaka cast Vettel brzi si i bolji od Webbera….procitao sam na Mladenovom portalu tekst na temu “dva Webberova lica” to sve govori tko je i sta je Webber….
najteze pitanje za odgovorit je gdje je granica izmedju F1 kao momcadskog i ekipnog sporta i F1 kao individualnog sporta… u svim momcadskim sportovima je normalno da se pojedinac podredjuje ekipi, i gotovo uvijek ce navijaci i javnost stati na stranu kluba ili trenera, a ne na stranu igraca, dok je naravno u pojedinacnim sportovima nemoguce i nezamislivo da se netko zrtvuje za ikoga osim sebe i svojih ciljeva… F1 je neki kompromis, jer postoji vozacki i konstruktorski naslov, i podjednako se cijene oba, vozacima je drazi vozacki a momcadima konstruktorski, tako se dijele i navijaci, neki navijaju za vozace… Read more »
jer znas zakaj nemas ni jedan like i unlike jer previse pises
jbg ne pisem za lajkove, nego da kazem ono kaj mislim, vjerojatno je problem sto mislim i pisem malo vise od onog univerzalnog… GO kimi, vettel, alinso itd… ovisi ko je ciji favorit 😉
Vidiš da si u krivu! Čovjek ima “like”.
sve u svemu mislim da su webera lagano nasamarili. u utrci u kojoj je bio bolji od vettela jedino su ga mogli usporiti da stedi motor. sto naravno drugi nije i prestigao ga. ono glumljenje hornera i ekipe kao da su ljuti na vettela mogu protumaciti kao losu glumu. isto tako nije mi jasno sto bi vettel toliko slavio ako je znao da je pobjedio “nepravedno” vozaca koji je reci cemo losiji od njega. da je imao inf da je weber stedio motor i tako ga prestigao sigurno bi se na kraju poklopio usima. ili je mali stvarno takav ljigavac,… Read more »
i Weber i Vettel u 45.krugu imaju svoj najbrzi krug utrke,Vettel 0.2 sec.brzi,ali je bio na medium.Ili Weber ne govori istinu ili bi od sad u svakoj utrci od starta trebao ukljucit mod za cuvanje motora!
Ajde jos jednom pricamo o akciji vettel-webber i vjerovatno ce se jos mnogo pricati barem do utrke u kini a onda ce valjda da se prepricava vn kine,nadam se da ce biti zanimljivija utrka i da ce se o utrci i pricati!Pa sta vise dodati,dobar tekst,ja bi jos jednom rekao jedno: FIA treba definitivno zabraniti opet timske odredbe i jos bolje od toga,netreba zabraniti radio vezu ali treba zabraniti da se preko radio veze direktno ili indirektno sprovode timske odredbe,znamo svi da je to moguce,staviti kazne oduzimanjem bodova konstruktorima u slucaju da prekrse pravilo,pa vozaci ako hoce da se pustaju… Read more »
Odličan retrovizor,a što se tiče teme Vettelovo pretjecanje s njom sam završio i mi slim da se oko više nema što novoga reći.
Odličan retrovizor po tko zna koji put…
da se zaključit da odnosi između 1. i 2. vozača iste ekipe su lošiji nego odnosi između vozača različitih ekipa xD joj što ja iskomplikova hahahaha
dosadni ste vise sa ovim postovima.Ja mislim da smo apsolvirali na ovu temu
novinari pišu gluposti a vi se bezveze prepirete oko tih gluposti.
Mnogo se piše a bogme i čita zadnjih dana o ovome ali jedna stvar mi neprestano bode oči. Govori se o sportu a zanemaruje se timski rad. Govori se o sportu a niko da pomene novac. Novca u Formuli 1 ima i previše. Pošto se bavim marketingom za jednu kompaniju svjetski poznatu, pokušao sam da pogledam ovaj događaj iz tog ugla. Veliki sam ljubitelj formule i pratim je jako dugo. Poređenja tipa da li bi Senna i ostali “starci” poštovali timske odredbe su u najmanju ruku smiješne. U doba Senne sponzori su molili za mjesto da zalijepe svoju reklamu na… Read more »
Ajde da netko piše o temi, a ne o ljubavi i mržnji prema ovom ili onom vozaču.
Marketing stručnjak Don Draper iz poznate serije “Mad Men” dao je do znanja da je vrlo često negativna kritika dobra kritika koja može dovesti do povećanja prodaje.
Što se tiče kočije na 4 drvena kotača mislim da to nije ni toliko loša stvar. Zašto ne krenuti ponovo sa starta!?!
Imola Forever, čestitke na ovakvom komentaru, osvježavajuće je pročitat tako nešto s vremena na vrijeme. Pozdrav 🙂
Kakva bi bila reklama da su iz red bulla rekli borite se do zadnjeg metra neka cjeli svjet vidi da ti red bull daje krila da letiš do zadnjeg zavoja?!
super si to napisao i imaš plus od mene, ali ja bi se zapitao samo jednu stvar npr dali je severina profitirala sa najpoznatijim spotom koji je snimila u onoj sobi? Neke negativne stvari nemoraju uvjek negativno završiti uvjek se može dogoditi kontra efekt. po meni vettel nije napravio ništa sporno samo da je stao iza svojih postupaka jednostavno je trebao reči ja se želim utrkivati i završiti uvjek prvi ako je to moguće, da je tako nešto izjavio danas bi bio još jedan car na trkalištu ovako je sam sebi puko u glavu ali kao što sam negdje izjavio… Read more »
U slučaju Severine, svakako je to bio slučaj. Ali ona se i bavi poslom gdje je što veći šok/glupost to bolja reklama. I mislim da je u pitanju bio brod a ne soba ;)) Svakako da događaji koji isprva djeluju kao nešto negativno može da izađe na pozitivno, ali mislim da to u F1 ipak nije slučaj jer ipak veliki su ulozi u pitanju. Svi mi fanovi F1 podržavamo Vetellov potez i želju za pobjedom ali ne i način na koji je to izvedeno odnosno način koji je Weberu oduzeta šansa da se bori za pobjedu. Mislim da Vettel nije… Read more »
Sad se lijepo ostavit ovoga što se dogodilo u Malezij.
Pustit i Webbera i Vettela i Red Bull na miru i radovati se sljedećoj velikoj nagradi
Nadati se da će isto bit kao u Maleziji, da će Red Bull pokupiti sve bodove 😀
ne tamo ce ih ferarri pojest
Ajde lijepo vi Alonsovci i tifosi koji ne podnosite Vettela napišite tu i lijepo obrazložite zašto bi Vettelu dali kaznu, a ne samo lupat td i sad smo svi pametni. Druže, objasni i argumentiraj svoju poruku.
Ne vidim što je to kažnjivo kod Vettelovog pretjecanja što se tiče pravila formule 1. Druga je stvar šta će oni u Red bullu napravit, ali sumnjam da nešto oće.
ovako. kad smo kod vetela. dobar je samo kad ima bolid daleko jaci od konkurencije, a kad je bolid jaci samo 100ks. nema ga nigdje, vetel je obicna svabska pič…a.
Neznaš sudjelovat u raspravi, neznaš objasnit i argumenata nema. Koma si.
Ja ne želim niti imam želju pisati da je Alonso plačljivac ili tako neki prljav izraz kao tvoj, jer koliko god ja njega ne podnosim toliko ga i poštujem kao odličnog vozača i onoga koji će u povijesti biti upisan kao jedan od najboljih vozača s početka 21. stoljeća.
ovo što je tomo napisao nema nkiave veze sa postavljenim pitanjem, i naravno niko ti nemože dati odgovor jer po pravilima fie nije ništa prekršeno, što se tiče RB oni bi se morali zapitati kako ubuduće budu vodili tim očigledno da neko nema tamo autoriteta.
Bravo….baš to što si rekao…..da nema to nigdje u pravilniku f1….ali ovi Alonsovci uvijek izmišljaju…
A nije mi jasno….ja ne mrzim alonsa…ali ga niti ne volim…navijam za Vettela…ali ne pljujem po Alonsu zato ….da je Alonso to napravio…ne bi imao nista protiv, njegova stvar ( taj Alosno je napravio hrpu gorih stvari)…ali ne razmisljam o tome ni malo….nego bodrim i navijam za svog favoirita Vettela…
pozzz
A da se vi navijači ovoga ili onoga, nađete negdje na livadi pa da se pomlatite? Očajno ste dosadni. Napunite komentare svojim bravurama koje nemaju veze sa člankom.
Moglo bi se donjeti novo pravilo o baniranju….. ovo se neda više čiatati.
kaznu vettelu moze samo dati tim,fia nema nista sa tim,on nije prekrsio nikakvo pravilo na utrci,a po meni ga netrebaju kazniti,trebaju dati odrijesene ruke webberu drugi put da se bori pa bolje oba bolida u jarku nego opet proci kroz ovu golgotu!
koda ces ti kaj promjenit kad ti mi obrazlozimo
Ti si se već dokazao sa svojim bistrim komentarima.
ufff,čitam komentare i muka mi je od nekih,fala bogu kaj ima još pametnih ljudi pa neki i jesu kakvi trebaju biti…..
ja osobno mislim da nas boli ona stvar oko ovoga i dali treba krastavca kazniti,to je unutar Red Bulla,mada da sam ja šef momčadi i da nekome neš velim,zna se kak prolazi oglušivanje na šefa,ovako,ispada da je Horner niko i niš,jer njega se očigledno ne sluša…
a da nema momčadskih odredbi,treba biti realan i priznati da bi na stazi bio kaos i to svaku utrku,samo ih treba pravilno dozirati a to momčadi i rade…..
timske odredbe su nesto protiv cega se triba boriti, kakav kaos.. ti ko da pricas o javnom prijevozu a ne F1 pa to su najbolji vozaci na svitu..a sto se hornera tice nije on bas niko i nista al je prilično nesposoban sef momcadi i njegovon velikon krivnjon je ova situacija i nastala
neznam zasto ali ja mislim da je horneru i drago sto je vettel ucinio to sto je ucinio,sjeti se samo njegove izjave kada je rekao: “sta sam trebao reci mu da vrati poziciju webberu?Zar vi stvarno mislite da bi me poslusao? nesta tako je rekao,znaci da je ocekivao to sto je vettel uradio i mislim da ga nece nicim kazniti
Moram priznati da mi je najljepše vidjeti kako cvile ovi crveni Ferrari navijači.
Nadam se da će još dugo puštati suze 😉
Ko se zadnji smije ……. 😉
Nije reko da se ti smiješ…vec da ti places…isti si kao i tvoj Placko Alonso!!! hahaaha
Odvratnih li trolera
neznam ko je plačko…thank you guys..kmee…kmeee
KO se zadnji smije Vettel se smije.
Red Bull daje ti krila nek se drže proizvodnje pića to je njihovo područje…
Nakon +24h moje ankete na jednom od prethodnih tekstova
58% protiv Vettela
Zaključak: Ima nas više poštenih ali ima i pun k…. budala 😀
vettel se ispričao ispao je on budala kao kad je i kartikeyana nazvao krastavcem, marka naziva sporim na pravcu hahaha, vetel je smiješan ima najači bolid 3 godine je zaredom prvak i sad se umislio misli da je faca i najbolji vozač svih vremena,bahat je i ovo što je napravio je za kaznu,nitko vettela nece kaznit a lani su maldonada za obični trkaći incident kaznili,vidi se sad tko ima privilegije ,vrijeme je da se red bull skine s trona ,
Kakvo kaznjavanje. Neki dan si pisao kako su nekad svi vozaci preticali jedni druge bez obzira na momcad, a pljuvao danasnje da nis ne valjaju, a sada pricas o nekoj kazni. Cini mi se da si malo izgubljen.
Hm…..tvoje ankete…a tko si uopce ti?…..F1Alonso= placko!
Cim si postavio takvu anketu, za i protiv…..da si postavio anketu ZA Webbera ili ZA Vettela! ok….ali ovako samo pokazujes da vise mrzis one za koje ne navijaš, nego da volis one za koje navijaš!
pazi ti navijaš za ALONSA….a postavljas ankete za Vettela! mora da si jako opterecen prika moj!!!!
Ma za mene je Vettel kralj!
pozzz
Dajte se se više pobijte međusobno ili bar otvorite na forumu stranicu pa se tamo obračunavajte.
Kako vidim po napisanomu Ferrari je postao kao neka omržena momčad.Zamolio bih Vas da malo bolje pogledate snimku Aalonsovog udara u Vettel-a, Ja se nikako ne mogu oteti dojmu da je Vettel poprilično ZAKOČIO I USPORIO “SLUČAJNO” prije kontakta sa Alonsom.
A iza svega stoje Masoni.
Ferrari će iti prvak tak oda se ne trebaš opterećivat ovakvim članicim i izjavama Vettelovaca … vrijeme će im pokazat tko je i što je Ferrari!
hahha ovo sa Masonima je Cool 😀 .Aovaj Ferrarijevac vidim neki vidovit tip vec zna ko ce biti konstruktorski sampion,interesantno skoro pa zanimljivo
…i baka Slavica
Kad Red Bull bude u F1 koliko i Ferrari imat će moje poštovanje.Zanima me dali će ikad možda proizvesti vlastiti motor za bolid?
Tako da ove izjave o bodovima i sl.. me ne diraju previše…Ferrari iznas svega i iznad svih
slažem se s Otonom da je Vettel potez utrke.
pobuniti se protiv timskih odredbi je nekaj kaj je pozitivno za nas navijače i nebi ih smjelo biti ni u jednom timu.
pobuniti se protiv timskih odredbi za vrijeme utrke OK, pobuniti se protiv timskog kolege i napravit od njega budalu eto to se već bit SMEĆE 🙂
vjerojatno neznas detalje od Silversotenu 2011 i 2010 kad je Webber napravio od timskog kolege smeće
naravno
Budalom je i Schumacher radio i Barichela. Moras shvatit da postoje timski vozaci poput Webbera, Rosberga, Barichela ili Fisicela koji su super vozaci, ali nikada nece biti prvaci, a postoje vozaci poput Schumachera, Senne, Alonsa Vettela koji ce napraviti sve za pobjedu. Izmedu ostalog ljudi ne pricaju o tome kako su bili dobri bolidi, nego govore o vozackim umjecima i povjesnim potezima vozaca.
Čekaj malo. On je kao protiv momčadskih odredbi, a 5 minuta prije galami na team radio “Maknite ga (Webbera) s puta!”. To kao nije timska odredba? Znači kad idu njemu u korist, dobre su. A kad ne idu, hajmo se usprotiviti.
pa tu su ga zaribali njegovi, i onda je on ko pravi prvak uzeja stvari u svoje ruke
webber nece otici to je malo ritanja koje mu redbull dopusta u medijima.on ce dobiti malo na vaznosti i tu je kraj.Webber zna da vise nece imati priliku voziti u top 3 teamu.Iduce sezone tesko ce pronaci mjesto,zbog godina.Iskustvo s Schumaherom je jos svjeze
Slažem se u potpunosti,a ideja o jednom vozaču nije nimalo loša!!!Pozdrav
Komentar je bio namjenjen Nelsonu:)
zadro ppozdrav, zasto to govorim ionako žele imati vozača br 1 u timu, recimo massa propušta sve ove godine vozeći za alonsa, stvara se ljubomorija i mrznja kao ovo na sepangu, bolje je 1 vozač i točka..ako je početak sezone dopusti im da se bore a ne da se igraju…druga stvar da je zadnja utrka onda ako taj 2 vozač nema šanse da osvoji on mora pomoći,, ali ovo je čista glupost.. nek ukinu više te zabrane momčadske i bit ce sve ok,mrzim vodonoše ,montoya je bio pravi odlaskom njega f1 je izgubila draz
Nakon VN Malezije je postalo jasno da Vettelu u momčadi treba vodonoša, a ne netko tko bi mogao uključiti u borbu za naslov. Nakon što Webber ode (prije ili kasnije) nitko tko ima imalo ambicija za osvajanje naslova neće voziti uz Vettela, nego netko iz druge lige vozača koji će pokupiti koji milijun dolara i raditi što Vettel kaže.. I šutiti…
Ne razumijem vodonoša. Vettel je do sada imao minimalnu pomoć Webwra, a u zadnjoj trci nije imao dozvolu preteći Webera. Gdije je tu “vodonoša”?
Možda nismo gledali istu trku.
To i govorim, možda nisam bio jasan. Webber to nije bio, a neće ni biti dok bude vozio za Red Bull. Vettelu očito treba netko tko će mu pomoći, a ne netko tko će se natjecati s njim..
zasto se ne kazni vetel ima privilegije,uzmimo da je bilo obratno webbera bi kaznili, nijemac ima privilegije,bernie,horner,newey, svi su uz njega,postali su predosadni i volio bi da bikove netko skine napokon jer mi se sve gadi ovo…..mark će otići iz red bulla kako bi krastavcu došao u ekipu vodonoša..čemu služi vozac br 2 ničemu!!! voziš za svog koleg i skupljaj bodove zalosno!!!!!!!!!! ,onda zasto je dosao u f1 da vozi za drugoga ,svaka momčad onda neka ima samo 1 vozača i to je to
Tri puta prvak,boli ga ….. što mu kažu da ne pretiče.I opet će.I Šumaher bi.U tome ti je razlika između “prodavača i dodavača”
zasto se onda ispričao? osjeca se krivim ,f1 postaje cirkus i nadam se da ce ove sezone bilotko bit prvak samo ne vetel
Nije problem samo u njegovom preticanju, koje načelno podržavam, i ja kao Alonsovac bi pohvalio Vettela što je pokazao zube RB da nije 15 krugova ranije na radio kukao “Mark is too slow, get him out of the way.” I njegova dvoličnost je problem. Prvo želi odredbe, a onda krši iste. Zato razapinjemo Vettela.
Za Ferrari se bar zna kada muljaju,Alonso is faster then you.Dok Red Bull koristi zanimljive sifrice (multi21) tako ce i ostati uvjek ce biti momcadskih odredbi nazalost.Jedini nacin po meni bi bio da nemaju komunikaciju sa boksom nego samo da se koriste one ploce kada prolaze startno ciljnom ravninom,a i onda bi vjerojatno bilo svega i svacega.
i ja sam za to ko u 80ima dosta je ovih boks igrica
Odlican Retrovizor, no nesto da dodam za Nagradu “Med Max”, koja treba otici Ferrariju a ne FA. Pustiti vozaca da vozi bolid pun goriva dok iskre lete na sve strane koji se nastavio trkati (MW) bilo je opasno ne samo za FA vec i druge vozace. Sta bi onda Ferrari izjavio da je nekim slucajem dio krila zavrsio u glavu nekog vozaca?
Kao i uvijek,odličan retrovizor :thumbs:
force india je kupila povoljno matice kotača od McLarena. kad Alonso ovako starta, onda se bori za titulu, a da se ovo dogodilo Groznom onda bi ga u petak pribili na križ
Bio bi zadovoljan da Alonso uvijek ovako starta.
razmisli prije nego nešto bubneš,koliko ja znam odustao je samo alonso. nije razbacao pola grida.
Dobar retrovizor. Ja bih samo naslov promijenio u “nova sramota u F1”. Čitao sam brojne portale koji nisu specijalizirani samo za F1, već je riječ o sportskim portalima i moram reći kako se F1 ne piše dobro ako se ovako nastavi. Svaka nova kontroverza i “bruka” koja se dogodi šteti F1 kao sportu. Činjenica da u dosta utrka ne znamo poredak već čekamo da neke sjede glave odluče tko je na kojem mjestu, pa imamo te momčadske odredbe, pobjednika kojemu je žao što je pobijedio…itd (ima toga još)…sve to ne ide u prilog F1. Nešto se mora promijeniti jer ovo… Read more »
to i ja govorim samo da se ukinu ove gluposti
naravno da je ovo bruka za f1, plus ove gume, ne znam za ostale ali mene su smorili sa tim silnim pit stopovima, mislim da je u maleziji bilo 4 zaustavljanja po vozacu sto je za mene previse
Lijepo sročeno 😉
Nagrada Mad Max :hahaha:
Razočaranje sezone : Sebastian Vettel
Razočaranje svih vremena Alons + Piquet-> zid ->SC->pobjeda
Boli te jeli,kad ovako odgovaraš miljenik ti nije anđeo već smeće.
nema on nista sa tin nije on kriv za to na tvoju žalost
hahha jest razocaranje navijaca Ferrarija ali nas Red Bulla on je ponos i dika da ga nema F1 bi bila dosadna
Blago vama kad vam je lopov dika onda nemamo o čemu pričat vi ste samo nakupina nemoralnih osoba
odgovor F1ALONSO. Ako je ovo u Maleziji nemoral, šta je onda natjerati partnera iz ekipe da se namjerno zabije u zid , da bi ušao SC i osvojio pobjedu. Nema pokvarenije rabote. Trebalo ga je izbaciti iz F1 zauvijek. U maleziji je slomljeno krilo moglo nekoga i ubiti. Pod svaku cijenu do pobjede.
Takve poteze ne bim povukao niti jedan drugi vozač F1.
Toliko o nemoralu u F1.
čuj njega “natjerati partnera iz ekipe da se namjerno zabije u zid” mora biti da mu je prislonio pištolj na čelo i “natjerao” ga 🙂 svašta
vi prgavi navijaci Ferrarija ste slijepi na ono sta Ferrari radi a cim RB napravi nesto onda je to bauk.Sto ste takvi to ne razumijem
Još jedan odličan retrovizor 🙂