Početak nove sezone, zapravo je uvod u kraj jedne ere. Osmi i posljednji put, gledati ćemo na stazama bolide koje pokreću V8 motori, zapremine 2,4 litre. 2014. donosi velike promjene, ali o tome ćemo kada za to dođe vrijeme. Sada ćemo se okrenuti novostima i promjenama koje donosi sezona koja će početi za tridesetak minuta. Formula 1 je sasvim dovoljno britanski orijentirana da je središnja priča „mort“ sezone Lewis Hamilton. Svaki rastanak je bolan, ali odlazak vozača kojeg je Ron Dennis tetošio od mladih dana, nakon 6 sezona, 110 nastupa, 26 pole positiona, 21 pobjede, ali sa samo jednim osvojenim naslovom prvaka, onim iz 2008., sigurno zaslužuje naslovnice. Iako je, vrlo vjerojatno, upravo ta završna statistika prevagnula u odluci, strašno nas zanima kako će Lewis Hamilton sada funkcionirati izvan gnijezda.
Ostali smo i bez jedne momčadi. Za HRT-om malo tko žali. Još jedna momčad koja nije ostavila trag, samo dokazuje da u suvremenoj Formuli nema mjesta za siromahe. Oprostili smo se i od Naraina Karthikeyana, simpatičnog Indijca, Pedra de la Rose, španjolskog veterana, Heikkija Kovalainena, Finca koji je propustio svoju šansu, Time Glocka, Nijemca koji nikada nije bio u pravo vrijeme na pravom mjestu, Rusa Vitalija Petrova, Bruna Senne, meni dragog Japanca Kamuia Kobayashija i zauvijek, od najvećeg, Michaela Schumachera. Grid je sada prepun novaka, čak petorica će danas debitirati u Formuli 1, a španjolski AS odmah je izračunao da je ovo najmlađi grid u povijesti sporta. Odlazak dede Schumachera i ulazak klinaca – 21-godišnjaka Gutierreza i Chiltona, te samo godinu starijih Bottasa i Bianchija, spustio je prosjek na malo iznad 27 godina, s Markom Webberom, u 36-toj, kao doajenom tog šarenog zbora. Uz četiri spomenuta, tu je i Nizozemac Giedo van der Garde, a nakon godinu dana stanke vraća se i Adrian Sutil. Međutim, nastupi svih ovih debitanata ostati će u sjeni lupe kojom će se mjeriti nastup Sergia Pereza. 23–godišnji Meksikanac uskočio je u velike cipele u McLarenu, upražnjene odlaskom Hamiltona. Još je uvijek mnogo obrva podignuto u nevjerici – je li zaista Meksikanac materijal za McLaren i je li vreća novca koju donosi vrijedna ugroze reputacije? Možda upravo zbog te nevjerice, ali i nekoliko spektakularnih nastupa prošle sezone, Perezu čvrsto držim palce i nadam se da će biti na visini zadatka.
S tehničke strane nije bilo mnogo promjena. Prednja krila moraju biti čvršća, spušteni nosevi bolida mogu biti skriveni takozvanim panelima taštine, bolidi smiju biti dva kilograma teži, a bolid mora izdržati još stroži crash test. Međutim, nema više ni dvostrukog DRS sustava kojeg je Mercedes razvijao, a primjena DRS sustava biti će i na treninzima i kvalifikacijama ograničena samo na posebne zone, kao u utrci. Na svakoj će utrci, ako je to moguće, biti dvije DRS zone. Izbacuje se iz pravila i odredba o višoj sili, koja je donijela kontroverze u Španjolskoj s Hamiltonom i u Abu Dhabiju s Vettelom prošle sezone. I, jasno, s nestankom 12-te momčadi, s 22 bolida na gridu, u prve dvije kvalifikacijske runde ispadati će po šest vozača.
Naravno, i Pirelli je pripremio određene promjene na gumama ove sezone, pa se, prema najavama, više neće događati utrke sa samo jednim ulaskom u boks.
Za kraj bi trebalo spomenuti rezultate testiranja, ali budući da se ovaj tekst priprema prije početka GP vikenda u Australiji, te da će tek slobodni treninzi i kvalifikacije pokazati stvarniju sliku, vrijedi tek reći da su stručnjaci procijenili da najviše razloga za zadovoljstvo nakon zimskih testova opet ima Red Bull. Navodno se široko smiješe i u Mercedesu, Ferrari je bolji nego lani u ovo vrijeme, a Kimi je „dark horse“, crni konj, pritajeni favorit za pobjedu u Australiji. Uz to, super su radili i u Sauberu i Williamsu. Ma, zapravo, svi su super, samo će opet neki biti malo više super kada krene za ozbiljno.
Slazem se s Blazickom i samo se nadam da ce se Lewis dobro i brzo uklopiti u Mercedes. Definitivno je bolji izbor od Schumija.
Super, od Blažička se ništa drugo i nije očekivalo kratko i jasno.
ajviše razloga za zadovoljstvo nakon zimskih testova opet ima Red Bull. Navodno se široko smiješe i u Mercedesu, Ferrari je bolji nego lani u ovo vrijeme, a Kimi je „dark horse“, crni konj, pritajeni favorit za pobjedu u Australiji. Uz to, super su radili i u Sauberu i Williamsu.
Na 1. i 2 treningu je točno bio takav poredak s izuzetkom Williamsa koji je kasnio 3 sekunde.
Na žalost to znači. Bez iznenađenja.
Samo da RB ne pobjegne svima previše pa će ipak biti sve dobro
Super članak. Blažičko majstore nad majstorima ! 🙂
“Ma, zapravo, svi su super, samo će opet neki biti malo više super kada krene za ozbiljno.” – odlično rečeno gospodine predsjedniče, pardon blažičko 😀
Sjajan članak 🙂