„Just leave me alone, I know what I’m doing“, pa koji trenutak kasnije – „Yes, yes, yes, yes, I’m doing all the tyres. You don’t have to remind every second” – bile su to dvije rečenice koje su ga zauvijek „zakucale“ u naša srca. Formula 1 je, u svojoj ljepoti, izrazito navijački orijentirani sport. Zahvaljujući fantastičnoj medijskoj ekspanziji krajem osamdesetih, milijuni fanova širom svijeta dijelili su se na Prostove i Sennine navijače, pa na obožavatelje i mrzitelje Michaela Schumachera, a danas je osnovna podjela na tabore Vettela, Alonsa i Hamiltona. Fanovi usput navijaju i za pokojeg autsajdera poput Kobayashija ili Maldonada, simpatičnog iz njima bitnih razloga, te poštuju vozače koji su dugo u Formuli i koji su ostvarili velike rezultate, poput Buttona, Barrichella ili Webbera, ali nisu u prvom krugu eksponiranih i, vrlo uvjetno rečeno, „zanimljivih“. Podjele i navijački obračuni nerijetko dostižu, srećom samo na verbalnoj razini, snagu obračuna nogometnih navijača. Međutim, za razliku od nogometa u kojem ne postoje nedodirljivi, Formula 1 iznjedrila je lik o kojem i oni koji ga baš i ne vole, govore s uvažavanjem i dozom simpatije.
Kimi Mathias Raikkonen
navršio je 33. godine. U Formuli 1 odrađuje svoju 11-tu sezonu. Počeo je u Sauberu, 2001. godine, a superlicencu za Formulu dobio je na riječ – Peter Sauber jamčio je za klinca koji je do tada odvozio samio 23 utrke u nižim klasama. Priče o njegovim čudima u kartingu, poput mahanja slomljenim upravljačem na ciljnoj ravnini Monte Carla, već su tada skrenule pozornost na osebujnog mladića iz Espaa. Sezona u Sauberu bila je dovoljna da Ron Dennis zamijeni odlazećeg Finca, dvostrukog svjetskog prvaka, Miku Hakkinena, novim letećim Fincem u McLarenu. Prva godina bila je solidna, završio je šesti u poretku, odmah iza momčadskog kolege Davida Coultharda, da bi već 2003., zamalo pobijedio na otvaranju u Australiji. Što nije napravio u prvoj, ostvario je u drugoj utrci sezone, VN Malezije. Fernando Alonso i Jarno Trulli zaključali su prvi red za Renaulte, Kimi je bio sedmi na startu. Sudar Schumachera i Trullija, te odustajanje Coultharda otvorilo je Kimiju prostor za napad – skinuo je Barrichella i Heidfelda, a kasnije, fantastičnim krugovima nakon bokseva i Alonsa. Pokazao je brzinu i preciznost poput metronoma – prva pobjeda bila je u džepu. Iako te sezone više nije pobjeđivao, završio je na drugom mjestu ukupno, samo dva boda iza svjetskog prvaka – Michaela Schumachera. Nakon prvih sedam utrka 2004. situacija na ljestvici bila je: Schumacher 60 – Raikkonen 1 bod.
Bolid se kvario, Kimi je prosipao bodove. Međutim, u Belgiji je izveo jednu od svojih predstava za pamćenje. Mark Webber u Jaguaru izazvao je krš na startu i malo pomogao Kimiju da s 10. mjesta stigne do druge pobjede – jedine za McLaren cijele te sezone. 2005. u Monte Carlu vodio je od početka do kraja utrke i to je bila i ostala jedina njegova pobjeda u kneževini. Slijedile su Kanada, Mađarska, Turska i Belgija, ali Suzuka te godine ide u red onih posebnih, najvećih utrka u karijeri. Kiša i problemi s motorom u subotu, bacili su Finca na 17-to mjesto na gridu. Nije bio u lošem društvu, bili su tu i Alonso i Montoya, ali ispred njih stajali su likovi poput Doornbosa , Albersa ili Pizzonie, a daleko naprijed – Ralf Schumacher i Jenson Button. Bez obzira na sudar Barrichella i Takuma Sata i izlijetanje Montoye, Kimi i Alonso letjeli su stazom. Kimi i previše – izletio je i opet pao na začelje poretka. Malo je pomogao safety car, pa je Finac ulovio priključak i ponovo prešao sve. Stigao je vodećeg Fisichellu i u posljednjem krugu izveo manevar za pamćenje – prošao je Talijana i stigao do svoje devete pobjede, posljednje koju je ostvario vozeći za McLaren.
Od 2007. vozi za Ferrari i postaje prvi nakon Nigela Mansella koji je za momčad iz Maranella pobijedio u prvom nastupu, u Australiji. Do Kine te sezone, imao je četiri pobjede, a trijumf u Shanghaiju vratio ga je u troboj za naslov sa Hamiltonom i Alonsom. Nakon 1986., prvi su puta tri vozača ušla u posljednju utrku sezone, VN Brazila, s izgledima za titulu. Kimi je startao treći i u utrci punoj incidenata zadržao je hladnu glavu i pobijedio. Alonso je bio treći, Hamilton sedmi, a to je značilo da je Finska dobila novog svjetskog prvaka. Za samo jedan bod, Kimi je nadmašio Španjolca i Engleza. Za Ferrari je ostvario još tri pobjede u dvije sezone. Oproštajna je bila na Spa Francorchampsu 2009. Startao je šesti, a četvrtom pobjedom u pet godina na belgijskoj stazi zaradio je titulu – kralja Spa Francorchampsa. Sve te godine, vozeći za dvije najveće momčadi, ali i momčadi koje svojim vozačima nameću posebna pravila korporativnog ponašanja, Finac je zadržao osobnost i distancu prema tom, usiljenom i kontroliranom dijelu svijeta Formule 1. On će se pojaviti na press konferenciji na koju mora doći, ali hoće li izgovoriti više od jednosložnih odgovora, to nitko ne može znati.
Kada mu je, nakon 3 godine s Ferrarijem, svega bilo dosta, otišao je voziti rally. Vozio je i utrke sanjki pod pseudonimom James Hunt, utrke super glisera odjeven u kostim gorile, okušao se u utrkama kamiona, u motocrossu i, na kraju, u NASCAR-u. Dok ga nije bilo, Vettel je ipak lakše stigao do prvog naslova, a nama je cijelo vrijeme nekako nedostajao. Rečenice s početka ove priče, izgovorene lani u Abu Dhabiju, kada je dovezao Lotus do pobjede ušle su u legendu, a odgovor reporteru na pitanje kako se osjeća nakon pobjede – kratko i jasno: „Good“ – uz slijeganje ramenima, vratile su nam najsimpatičniji lik Formule 1 u njegovu punom sjaju. Trijumf prije tjedan dana u Australiji, bio je dvadeseti u njegovoj karijeri, a, vjerujem da dijelim želje mnogih, samo prvi u nizu ove sezone.
Odličan tekst, “as usual” od Blažička, a Kimi, majstore ostani svoj!
Kimi uz Alonsa najbolji vozac, ali kao lik definitivno najjaci u F1.
bravo Blaž …
😀
Drago mi je da je Kimmi pobijedio ali ova pobjeda sama za sebe neznači ništa ako je ne ponovi u iduće 3 utrke ili bar neko mjesto na podijumu,vidjet čemo.Osobno bi mi bilo jako drago da se to nastavi da se malo ti šarani razmrdaju a Kimmi je najbolja štuka za njih.
Svaka cast Kimiju na pobjedi,ali ne i Prasicku na ovakovm neobjektivnom i navijacki obojenom clanku u kojem pljuje po svima koji ne misle tko i on,zanimljiva je izjava da su za njega i Kobayashi i Maldonado autsajderi u F1,najbolji dokaz na koji nacin razmislja. Gore navedeni komentator je poznat kao ptica selica,tko mu bolje placa dulje je tamo,uostalom radio sam u Hrt-u 7 godina,poznavao svakog iz Sportske Redakcije,vecina je bila donekle pristojna,ali on nijednom nije pozdravio u tih 7 godina,a nedavno sam ga vidio u gradu,radio je ono sto najbolje zna,prezderavao se.
Kada se odlucis vrijedat druge onda se potpisi svojim imenom i prezimenom. Ovako si mi ti samo ojadeni autsajder koji je dobio cipelu s Hrt-a. Hrvoje Mikulic
tako je .ovo je tek prva pobjeda u ovoj sezoni,:)) ono najbolje jos čekamo.
@ivan Blažičko
Super članak, samo trebalo bi malo ispraviti ovaj “team radio” na početku. Čudi me da to dosad nitko nije primjetio
„Yes, yes, yes, yes, I’m doing it all the time. You don’t have to remind me every 10 seconds” (Odgovor na “Don’t forget to warm up the tyres”)
Istina da team radio nije baš razumljiv, ali citat u članku nema nikakvog smisla ni po semantici ni po gramatici.
A što reći! Kad jedna novinarska legenda piše o jednoj vozačkoj legendi možemo samo reći kako je taj članak legendaran!! 🙂 Ovdje se može puno saznati o Kimiju, zaista jedna posebna osobnost u svijetu F1. Takvi se pamte!!!
Ufurguzi se isto pamte 😉
Likovi s glupim komentarima doduše nešto manje.
http://www.youtube.com/watch?v=KQoLqW6Be7k
nadam se da ce kimi nastaviti ovako.vettel je odlican vozac ali u odnosu na kimija bezlican.sjetite se samo kako cvili kada se dogodi nesto sto mu ne odgovara
Kad mu je nako 3g. svega bilo dosta. Hm, da se covik zamisli !?
Komu je dao placu i di je osvojio 1 titulu nego u Ferrarija.!
postujem svakog vozaca ali poslodavci su u pravu i oni odlucuju.
Koliko covjek moze biti glup i tup da ne moze razlikovati, staje crvena boja a sta zuta.
Niste jedini koji pljuju po Ferrariu do ti nemas za kruh i prevario pola Hrvatske,
Skuderia nije nikom ostala ni jedan cent duzna.
Ne znam kakav je privatno, al da su svi tako neopterećni drugima, da odrade svoje, druge ostave na miru kao Kimi svijet bi bio bolje mjesto..
jedini vozač Mclarena za kojeg mi je bilo drago da je pobijedio…
Htio bih se jednom napiti sa Kimiem…
Zašto pobogu Adame?
bolje s njim nego sa Sutilom 🙂
Gospodine Blažićko, ovim tekstom, iskupili ste se, za nepripremljenost tijekom velike nagrade Australije. Tijekom godina zaista je nedostajao. Poseban lik, “neda se ukalupiti”! Doista iz tog razloga ( najviše ) razlikuje se od ostalih i uljepšava nam utrke .
gledajte nebi rekao da nije umisljen ili ponosan. ili da je neka dobricnina. naprotiv, znam ljude koji ga osobno poznaju (iz svicarske) i koji su rekli da je dosta “visok” ali ne gledam na tu stranu njegovu. VRHUNSKI je vozac, hladan, uziva u tome sto radi i neda da ga netko stavi u svoj kalup… i zato mi se svida. njegov sam fan od kad je dosao u Mclaren i kad ga nije bilo nisam presao navijati za nekog drugog. nisam imao srca… a ni to vrijeme kad nije bas pobjeđivao uvijek sam bio njegov vjerni fan. volio bi ga… Read more »
Jedna riječ – kralj.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=let+3&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1311.R2&_nkw=kimi+leave+me+alone&_sacat=0
Odličan članak! 😀
Potražite i pogledajte mahanje volanom. Tko ne zna, bio je u punoj brzini.
jel imaš link
Jako dobro opisana osobnost, ljudi žude za njegovim osmjehom ko žedan za vodom …Kimi svaka čast
Kimi Raikkonen-jednostavno kompletan vozac,mnogo ce nam nedostajati kada napusti f1,nadam se da ce voziti jos duuuuugo!!
To sm i ja htio reć
Završeni kompletan vozač F1 onog doba i ovog doba, ja bih ga svrstio svakako među najbolje baš zbog tih F1 “era” koje je vozio!.
Iako mislim da nam Kimi može puno više toga ponuditi a nadam se da je Lotus konačno prava stvar!
ja mislim da on nebi imao nista protiv kada bi mu umjesto para isplacivali u pivama,viskijima,rakijama,votkama i ostalim raikonenskim valutama 😀
Zaboravio je Blažičko i brazil prosle godine kada je kimi malo glumio traktoraša heheh i izjava OVA VRATA SU KADA SAM JA ZADNJI PUTA VOZIO BILA OTVORENA hahahah
Čovjek jednostavno uživa u vožnji (a radi to odlično), u adrenalinu i životu, ‘ladovina, neiskvaren lik koji nikoga ne ogovara, ne podcjenjuje, ne uzdiže se u nebesa… Car!
Nemoj da te Vettel čuje… Bit će ljubomoran… Nego, kak’ si kaj? Kad se vraćaš?
Ma zna Sebonja da mi je on broj 1, čujemo se redovito 😀
Dobro, hvala na pitanju, osim što još nisam našao rješenje za gledanje utrka… Kad se vraćam? Negdje ok VN Singapura… 😉
šteta što sad ne vozi za Ferrari…jedan od najsimpatičnijih likova f1..dobro je da se vratio u f1..
Nije šteta…Lotus je prava ekipa za njega.
meni je bio legendaran govor na team radiju dok je bio u ferrariju- don’t talk to me when i’m in the middle of the corner
kimi legenda
http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=SpCgejyiCao
Blaž sve 5 samo si još zaboravio da je naš “brat” po alkoholu poznat i po tome inače sve pohvale za članak.
Mislim da prva slika dovoljno govori o njegovoj ljubavi prema etanolu ;D A i brijem da se o Kimiju i alkoholu pisalo isto u Blažićkovoj rubrici: Tko to tamo vozi i priča.
Kimi Raikkonen je definitivno legenda Formule 1 koja se neće nikada zaboraviti…a tako ni legendarna izjava „Just leave me alone, I know what I’m doing“ ili „Yes, yes, yes, yes, I’m doing all the tyres. You don’t have to remind every second” što treba više reći za Kimia Raikkonena osim da je kralj !
Odlican clanak za Kimija 😉 Kimi the legend 😀
Čovjek koji uživa u svakom trenutku života,čovjek kojeg nije briga za tuđa mišljenja,čovjek koji nikada nije imao svađe sa bilo kojim drugim vozačem,jednostavno to je naš Kimi. Just leave me alone
“Čovjek koji uživa u svakom trenutku života” po je poanta življenja, a ne kao recimo Sch. koji je navodno imao sastanke koji su trajali dugo u noć. Zato sad i uživa u mirovini valjda je ponovno otkrio radosti života.
Između ostaloga i zbog tih sastanaka Schumacher ima 7 naslova. A Kimi nek i dalje ne sastanči. Mora se priznati da je osebujan lik, međutim takvi danas teško prolaze. Može on biti svima simpatičan, ali stavom kakav je u F1 prolazio krajem 60 – tih i u prvoj polovini 70 – tih danas se, vidi se to upravo iz njegovog primjera, teško dolazi dalje od simpatija.
Kimi mi je bliži po mentalitetu i odnosu prema poslu nego Sch. koji je robot. Valjda je to imalo utjecaj na njegov stil odjevanja 🙂