Iako ne skriva zadovoljstvo napretkom koji je Ducatijeva momčad pokazala na drugom predsezonskom testiranju u Maleziji, talijanski motociklist otvoreno priznaje da su tvornički motocikli japanskih proizvođača još uvijek u velikoj prednosti.
Nakon velikog razočaranja na prvom testiranju u Sepangu, Ducatijeva tvornička momčad pokazala je značajno bolju formu na drugom testu koji se održavao u nešto gorim uvjetima, što je zasigurno pomoglo talijanskoj momčadi u smanjivanju zaostatka za Hondom i Yamahom.
Za razliku od početka veljače kada su momčadi prvi put isprobale svoje motocikle na malezijskoj stazi, Andrea Dovizioso je prošlog tjedna u Sepangu drastično smanjio zaostatak za najboljim vremenom Danija Pedrose. Talijan je testiranje završio na osmom mjestu uz nešto više od sekunde zaostatka za najboljim vremenoma tvorničkih Hondi i Yamahi, smanjivši ukupni zaostatak s prvog testa za više od šest stotinki.
Ducatijev vozač priznaje da je momčad konačno pronašla prava poboljšanja, naglasivši da je novi rezervoar poboljšao ukupnu raspodjelu težine.
„Još uvijek se ne možemo pridružiti Hondi i Yamahi u borbi za vrh. Svjesni smo da je to realnost, no očekivali smo takav scenarij, pa nismo iznenađeni.“
„Za razliku od prvog testa, Sepang II nam je omogućio usporedbu različitih postava, pa su inženjeri dobili mnogo zanimljivih i korisnih podataka. Jako sam zadovoljan napretkom koji smo ostvarili u tako kratkom roku.
„Pokazali smo sasvim solidnu formu. Najbolji krug postavio sam gotovo dva sata prije svih ostalih i mislim da je to prilično dobar pokazatelj s obzirom da su na stazi bili dosta teški uvjeti.“
„Set-up je sada puno bolji, mogao sam kočiti kasnije i unositi veću brzinu u zavoj. Ipak, još uvijek smo prilično spori na sredini zavoja i to je područje u kojem sigurno još možemo napredovati.“
Talijan koji je poznat kao odličan testni vozač s bogatim iskustvom u razvoju tvorničkih Hondi i satelitske Yamahe M1 otvoreno progovara o podupravljanju prednjeg kraja, problemu koji talijansku momčad muči već nekoliko godina.
„Motocikl jednostavno ne želi skrenuti u zavoj, pa ne mogu koristiti idealne putanje, što značajno smanjuje brzinu u sredini zavoja. Rezultat su drukčije putanje koje značajno odstupaju od idealne linije. To je područje u kojem najviše kaskamo za vodećima. Moramo poboljšati reakciju prednjeg kraja i natjerati motocikl da sluša upute vozača. Ako želite izvući maksimum iz posljednjeg generacije Bridgestoneovih guma, morate što manje vremena voziti u punom nagibu.“
Dovizioso je u Sepangu isprobao i novu šasiju koja omogućava bolje kočenje, ali ne i rješenje za problem s prednjim krajem.
„Nažalost, s drugim motociklom nisam uspio popraviti svoje vrijeme jer sam koristio postav našeg testnog vozača Pirra, a ni sam motor nije isti kao na mom Desmosediciju, no najvažnije je da smo shvatili u čemu je eksperimentalni motocikl bolji. Nova šasija omogućava kasnije kočenje i veću stabilnost prilikom ulaska u zavoj. Iako je riječ o maloj razlici, važno je pronaći pravi smjer za nastavak razvoja,“ zaključio je Dovi.
S obzirom da Ducati zbog logističkih i financijskih razloga neće prisustvovati privatnom testiranju japanskih momčadi u Austinu, Dovizioso i Hayden će novu priliku za razvoj novog Desmosedicija imati na posljednjem predsezonskom testiranju koje će se održati u Jerezu od 23. – 25. ožujka.