Whitmarsh: Neki vozači koji plaćaju za mjesto jednostavno nisu dovoljno dobri

Martin Whitmarsh progovorio je otvoreno o tematici koja već neko vrijeme brine svijet Formule 1. Naime, šef McLarena tvrdi da trenutno postoji značajan broj vozača koji su svoje mjesto u momčadima zaslužili prvenstveno zbog novca kojeg donose, a da pritom oduzimaju priliku talentiranijim vozačima iz nižih serija poput GP2. U krajnjoj liniji, dolazi do poremećaja u sustavu kada odlični vozači bez sponzorske pozadine ne mogu doći u F1, već zapnu u nižoj seriji tako opet prouzrokujući lančanu reakciju.

“Osobno, mislim da je trenutno previše vozača koji plaćaju za svoje mjesto. Očekivali bi da se to neće dogoditi u vrhunskom sportu poput Formule 1, ali se događa. Mladi talentirani vozači pate zbog toga.”

Nadalje, sugerira kako istu problematiku sve više susrećemo i u juniorskim kategorijama, te iznosi prijedlog da bi se možda pravilnikom trebalo odrediti da svaka ekipa u nižim kategorijama mora imati barem jednog početnika.

“Ne smije se događati da tamo ekipe godinama drže iste vozače koji im donose sponzorski novac za svoje mjesto. Jedna ili dvije godine bi trebale biti limit prije nego se dovede novi mladi talent. To bi vjerojatno malo počistilo sustav.”

29 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
davidpepii

Pozdrav svima Mislim da je ova tema jako široka i kompleksna. Ako se ima na umu da su ciljevi momčadi neovisno o stupnju i razredu natjcanja u glavnom vezani uz vraćanje uloženog novca i stvaranje dobiti, tada je vrlo teško zahtjevati ili “propisivati” momčadima koje se natječu u nižim natjecanjima (da ih tako nazovem) da odgajaju i ulažu u mlade, neafirmirane vozače. Mislim da bi momčadi iz F1 koje imaju potrebu da školuju i usavršavaju mlade vozače, trebali uložiti novac u momčadi koje se natječu u nižim natjecanjima ili da kroz određene programe unutar strukture svoje momčadi stvore optimalne uvjete… Read more »

sinaa

nije ovo loše razmišljanje ali ka uvik od pamtivjeka do kraja svjeta novci su naj bitniji.
evo npr,zašto jedna tvornica pića ima svoju momćad,ne bit sponzor,nego imat svoju momćad a nema nikakvu vezu sa automobilizmu,JER IMA LOVE.
da red bul napusti f1,nebise ništa desilo,al da ferari to učini f1,uopće nebi bilo.
ustvari prave f1,nema ni sad,ovoje kup natjecanje sa 7.777 tisuća zabrana.tako da u ciloj godini nisam pročita tekst o agregatu,mjenjaću itd.samo aerodinamika.

davidpepii

Vaše razmišljanje je u redu, ali ja se osobno ne bih složio sa stavom da F1 ne bi bilo ako Ferrari odustane od natjecanja. Možda bi F1 bila dugačija za ljude koji dugo godina prate natjecanja, pa pamte Ferrari kao momčad koja je uvijek u vrhu i to ih u tom trenutku jako smeta. Međutim, natjecanje samo po sebi bi opstalo u jednom drugačijem, recimo to tako” “tonu”, “drugačijoj slici”. Drugim riječima bilo bi nekim ljudima okrnjeno. Tada se postavlja pitanje, da li bi sponzori, organizatori utrka i svi oni koji donose i vrte novce u natjecanju ostalali??? Mislim da… Read more »

nelson

slazem se s whitemarshom ekipe vec godinama drže iste vozače f1 trebaju rošade

nelson

a kad sam ja to rekao nekidan ovdje ste lupali minuse, puno je kvalitetnih vozača koji još nisu došli u f1 iz gp2 , nego ,heiki, petrov, grosjeain,massa, koji su opstali ili ostali u f1 samo radi novca,neke veze,mladi vozači propadaju, nekoć nije bilo tako ako nisi 80ih osvojio bodove ili više od 6 mjesta ne bi opstao u f1, to su mogli tada samo piqet,mansell,senna,prost, berger,patrese, nannini, boutsen, jer su bili super talenti, tvrdim da ima puno nepoznatih vozača u americi,argentini, koji su dobri vozači a neće nikad sjest u bolid f1, heiki osvojio 1 pobjedu otišao u caterham… Read more »

avalon

e moj nelsone…tvoj izbor je živit u prošlosti F 1 ali ovako brbljat i solit pamet !?!?! 80ih si treba osvajat bodove ili više od 6 mista da bi opsta ?!?!? pa onda navodiš neke vozače ..a jesi li prije navođenja provjerija šta su oni uradili u svojoj karijeri vozača F 1 prije nego si popljuva kovalainena , petrova , grosjeana massu ? “tvoj” boutsen je u F 1 vozija od 1983. do 1993. tj 163 trke i šta je uradija ? 3 pobjede , 1 PP , 1 najbrži krug i 15 podija . massa kojega omalovažavaš ( među… Read more »

Ayrton Mclaren

Potpisujem ovu Whitmarshovu izjavu. U današnjoj F1 glavni razlog dovođenja nekog vozača nije talent već novac….nažalost to je istina. ALI, malo preokrenimo ovo što je Whitmarsh rekao, naime neki vozači gube mjesto u F1 (Kobayashi, Kovalainen, Buemi, Sutil, Glock) zbog toga što nemaju novac, a dovode se “mladi talenti” s “debelim novčanikom” kao potvrdom tog talenta! Mislim kako je ove godine grid puno slabiji što se kvalitete vozača tiče. Nadam se kako će me većina, ili barem netko od ovih mladih nada opovrgnuti i dokazati da su zaslužili mjesto u F1, ali za sada mislim kako je glavni razlog “pomlađivanja”… Read more »

Blackhawk

Bojim se da jedino Razia ima potencijala (ali ga neće imati prilike pokazati). I nadam se da će iduće godine, ili u nekoj budućnosti Frijns dobiti priliku. Gutierrez se izgubio nakon što je osvojio titulu u GP3, Chilton vjerojatno ne bi F1 ni vidio da nije Britanac a otac mu direktor AON-a…

sinaa

kakve iduče godine?
to nije ista formula,jer od iduče idu opet sa miljon novih pravila.
i sa turbo motorima,tako dase opet ništa nemože usporedit

kimi-fan

kao sto si ti doveo Pereza jer ga podupire Carlos Slim a npr:Hulkenberg vozi slabi Sauber….

Blackhawk

Perez je odličan vozač, a to što ima bogate sponzore je samo plus. Uostalom, bio je izbor između Pereza i di Reste, a u tom slučaju Perez je puno bolji izbor. Perez nikada nije bio pay driver u klasičnom smislu.
Što se tiče Hulkenberga, Sauber nije loša momčad i stabilnija je i perspektivnija od Force Indije. Također, pitanje je zašto je Hulk izabrao baš Sauber? Da li da bude “bliže” Ferrariju ili možda zbog glasina da će u nekoj budućnosti Sauber preći na Porscheove motore.

Ayrton Mclaren

kimi-fan….činjenica je kako je Slim sponzorirao dolazak Pereza u Sauber, ALI ti si odlučio “ne vidjeti” činjenice da je isti taj Perez 2 puta prošle godine bio 2 u utrci i vodio veliku bitku npr. s Fernandom za pobjedu u Maleziji (ako se dobro sjećam, mislim da je bila Malezija) i pokazao da ipak posjeduje talent, te kako Slim nije “došao” u Mclaren, već Mclaren daje plaću Perezu! Hulkenberg? Ne znam što si s njim želio reći? Ali evo u nečemu se i slažemo: Kimi je car! 🙂

kimi-fan

McLaren mi je draga momcad ali od kako ja pratim F1 najlosija dva vozaca koja su sjela za volan McL su Kovalainen i Perez to je moje osobno misljenje….Meni je Hulkenberg veoma drag i dobar vozac i za mene je bolji vozac od Masse,Webbera,Pereza i Grosana

Blackhawk

kimi-fan – zašto misliš da je Perez loš vozač? Zar se nije dokazao u Sauberu? Da, pravio je i greške ali mlad je, mora ih praviti

kimi-fan

nema loseg vozaca u F1 svi su tu samo mi Kathikean nije nikako za F1….Svi bi mi voljeli 10 podjednaki ekipa i da su svi vozaci isti sa istim uslovima ali nemoze to nikako

Groff

Martin je u pravu. Prosječan vozač sa dobrim sponzorom lako će upastu u neku ekipu F 1. Talentirani vozač (možda potencijalni prvak) ali bez para o F 1 može samo sanjati, pa čak i o najslabijoj ekipi. Žalosno je da novac ima tako veliku ulogu barem kad su vozači u pitanju.

CuberF1

Pa to kreće od najmlađih dana…
Pogledajte malo svoje okruženje tko se čime bavio kao klinac.
Ovi imućni su svi neki raceri, voze motore kartinge itd… ostali koji si nisu to mogli priuštiti napucavali su loptu doma.
Sigurno bi se pojavio netko puno bolji od današnjeg grida da je ima novaca, ali zato sad sjedi na kauču sa pivom u jednoj a daljinskim u drugoj ruci..

FelipeMassa_

Martine :klanjam: Ali takvi su vozači prolazni,oni pravi ostaju! Mada zato neki koji bi mogli ostati ne dobiju priliku zbog prolaznika 🙁

nono54

Ovo nije ništa novo. Već od najmlađih kategorija sve počinje i završava sa imućnošću roditelja. Nerijetko se dešava, da je sve uvijetovano, naravno pored financija i nerealnim ambicijama roditelja. Već sam početak bavljenja nekim od sportova je povezan sa visokim financijskim troškovina što je još više izraženo kod tehničkih sportova. Dobro se sjećam vrhunskog automobila gospodina Gorana Štroka, sa kojim nije postigao uspjehe ravne tom automobilu. Mogao bi još nabrajati mnogo takvih ali i talenata koji nisu imali u zaleđu bogate tatice ili sponzore pa nisu daleko dogurali. Dakle u tehničkim sportovima pogotovo u oktanskim sportovima sve počinje i završava… Read more »

avalon

sve 5 samo jedna mala opaska . MS je u dječaćkoj dobi ( u kartingu ) pogura mjesni biznismen koji mu je priuštio novu “mašinu” cijene 800 DM jer mu roditelji nisu bili financijski pomoči . ostalo je legenda koja je u jednom trenutku zavisila od tih 800 maraka .

Rose

Smetaju me ovakve gluposti oje ljudi pišu o Schumacheru bez ikakvih pravih dokaza i argumenata. Ovo što kaže Avalon je istina, 800 maraka je bila injekcija koja je stvorila legendu. Ne znam zašto ljudi jednostavno ne mogu prihvatiti da iza Schumachera stoji mukotrpan rad i talent, a ne bogati tatica ili “netko financijski imućan ” kao to navodi kolega nono54. Naravno kad se pokazao kao izvanserijski vozač da su se sponzori lijepili za njega.

kimi-fan

Schumacher je najbolji svi vremena pa tko se slozio ili ne svaka cast Senni ali ga je Schumi bio vec nokautirao 1994 tako zalosno je samo sto je poginuo ali Schumi je veci vozac od njega.sa propalim Ferrarijom postici vrhunske rezultate to nemoze svako

elmedin

komentar ti je bio na mjestu dok nisi dodirnuo schumachera,da si spomenuo mladjeg brata ralfa koji skoro da nista nije napravio u f1 tu bi ti dao za pravo ali udariti na 7 puta svjetskog prvaka malo mi je nelogicno,ipak sam ti dao plus za onaj prvi dio teksta

Blackhawk

Sjednite za stol i dogovorite se konkretno o smanjenju troškova. Kada ovaj sport ne bude astronomski skup momčadi neće morati zapošljavati pay drivere da bi preživjele

sf3007

ovo je formula 1, a ne ina kup il neznam sta. ko je imao love uvjek se natjecao, sta se mene tice nek samo drobe, i nek svaka sezona bude sve bolja. kakvo smanjenje troskova u formuli 1. gluposti

Blackhawk

Dobro, onda neka bude po tvome pa ćeš za pet godina imati tri momčadi sa po šest vozača kao DTM! Ti to želiš gledati? I zar stvarno misliš da tehničke novotarije pridonose zanimljivosti utrka? Pogledaj malo turke iz 80-tih i početka 90-tih

Mateo300

To je slučaj s Petrovom!

avalon

ma neče baš bit da je to slučaj sa petrovom 😉 ne treba sad uzimat neke njegove izjave u obzir da bi se ocjenjivalo njegove vožnje . već prve godine ka rooki je vitaly sakupija 27 bodova i završija prvenstvo na 13. mistu , 2011.( 2. sezona u F 1 ) se popravija i završija je sezonu na 10. mistu sa 37 bodova ( 3 mista napredova i sakupija 10 bodova više , a iza njega su se plasirali npr perez , kobayashi , di resta , alguersuari , buemi itd , a svi su oni ka bolji od njega… Read more »

elmedin

upravu je covjek ali u ovim vremenima krize neki timovi jednostavno nemogu opstati bez novca koje donose nei vozaci sa sobom tako da im je birati ili to ili se povuci…

Related Posts