Vozači Yamahine tvorničke MotoGP momčadi vjeruju da će evolucija bestrzajnog mjenjača drastično poboljšati akceleraciju nove YZR M1.
Prototipovi Honde i Ducatija već neko vrijeme koriste novi mjenjač koji izmjene brzina vrši bez ikakvog trzaja i tako omogućava bolju stabilnost kod ubrzanja. Iako je Jorge Lorenzo već nekoliko puta naglašavao da je upravo stabilnost prilikom ubrzanja područje u kojem Yamaha najviše kaska za Hondom, japanska momčad još nije ispunila želju aktualnog svjetskog prvaka. Yamaha je na prvom predsezonskom testiranju u Sepangu pokazala odličnu formu, no Lorenzo je kao najbrži vozač japanske momčadi u sva tri dana gledao u leđa tvorničkoj Hondi Danija Pedrose.
Iako iza sebe ima tek nešto preko 100 krugova za upravljačem nove M1, Valentino Rossi smatra da je beztrzajni mjenjač pravo rješenje.
“Ubrzanje je vrlo važno područje, no iako se čini da je novi motocikl prilično dobar na izlascima iz zavoja, imamo velikih problema sa iskorištavanjem maksimalne snage kad se motocikl često propinje na stražnji kotač. Još nisam imao prilike slijediti novu Hondu, no prošle sam godine s Ducatijem imao prilike usporediti ponašanje njihovog prototipa prilikom ubrzavanja i razlika je bila prilično velika. Čini se da Honda uspijeva bolje iskoristiti punu snagu svog motora, no za tu razliku nije zaslužan snažniji motor, nego veće količine mehaničkog gripa,” pojasnio Valentino.
“Beztrzajni mjenjač sigurno može pomoći u tom području, no mislim da je puno važniji onaj drugi dio ubrzanja kad motocikl gubi stabilnost nakon otvaranja punog gasa. Mjenjač bi sigurno riješio dio problema. Pokušavamo nagovoriti momčad da ubrza razvoj, no ne znamo kad možemo očekivati poboljšanja,” rekao je sedmerostruki MotoGP prvak.
Lorenzo nastavlja:
“Još uvijek imamo problema sa pomicanjem stražnjeg kraja kod ubrzanja. Sigurno je da bi novi mjenjač bio velika pomoć, posebice u dužim zavojima. Međutim, zasad još nema naznake kad će novi mjenjač biti spreman, a teško je predvidjeti što će se događati s pravilima, odnosno hoće li u skorije vrijeme takvi mjenjači biti zabranjeni. Srećom, nova YZR-M1 briljira na kočenjima, ali zaostatak nastaje na ubrzanjima.”
“Konstantno radimo na tome, no čini se da Hondini vozači ne moraju toliko riskirati na izlascima iz zavoja. Jednostavno otvore gas i nestanu, dok je kočenjima situacija potpuno drukčija i čini se da smo u tom području nešto bolji. Ipak, ako usporedite vremena, shvatit ćete da smo jako blizu.”
Ovo je livreja za testiranje, pretpostavlljam da će do početka sezone biti u standardno plavoj varijanti. Iako, moram priznati da ovo ne izgleda loše.
Odlicno izgleda u svakom pogledu i jos jedno pitanje zasto Lorenzo ima 99 ako je prvak?
prvak smije zadržati svoj broj,pa tako je i rossi stalno imao 46 a ne 1
Jesu li ovo boje Yamahe za 2013 ili samo za testiranje?