Za godinu dana očekuju nas velike promjene u Formuli 1 – dolaze novi V6 motori. Logično, momčadi su prilično uporne u traženju ranijih testova. Tri testa, jedan u Jerezu i dva u Barceloni, vjerojatno neće biti dovoljna.
Pravila kažu da se V6 ne smiju koristiti u bolidima sve do veljače 2014., što znači da će ostati tek par tjedana za neke izmjene i popravke, a za ovako veliku promjenu jednostavno je potrebno više vremena.
“U tijeku su neke korisne rasprave oko izazova s kojim se susrećemo 2014. godine,” kaže Ross Brawn, šef Mercedesa.
“Možete zamisliti kako je dobavljačima motora, početak u veljači s novim motorom na utrci u ožujku, u našem slučaju kada opskrbljujemo tri momčadi – to je poprilično velik izazov.”
“Ne predviđam testiranja motora ove godine, ali možda se može očekivati da će program testova za 2014. godinu donekle pomoći dobavljačima motora koji se nose s jako velikim izazovom,” završio je Brawn.
Red Bullov šef, Christian Horner, podržao je inicijativu kolege iz Mercedesa. Takvi testovi općenito imaju smisla, ali su i financijski isplativi.
“Mislim da bi u mnogim aspektima to imalo smisla, ali opet, Renault ne vapi za takvim rješenjem,” kaže Horner.
“Tu su očito neizbježni određeni troškovi, ali naposljetku, to je dobra investicija u smislu da znamo da su motori pouzdani do vremena kada dođemo na prvu utrku,” završio je.
Lotusov tehnički direktor, James Allison, je uvjeren da, iako možda ne bude dodatnih testova, vremena za provjeru motora će dakako biti.
“Sa stajališta pouzdanosti, možete li biti spremni u tri testa? Da.”
“Testovi na dinamometru su jako dobri u pokazivanju pouzdanosti motora, a i u pravljenju pouzdanih mjenjača – to je većina pogona.”
“Jedino otvoreno pitanje je možete li napraviti bolid koji se dovoljno hladi. To je pravi izazov u 2014. godini,” završio je Allison.
Mislin da ce sljedece sezone bit puno izgorenih motora u utrkama na sta u zadnje vrime nismo navikli
može i neograničenja testiranja kao od 200o do 2006 ? današnja f1 zalost
Testiranja tijekom sezone su 2008. smanjena na 30 000 km, a 2009 potpuno ukinuta radi smanjenja troškova. Lani smo imali jedan u Mugellu, ali ove godine ga opet nema.
ja im ne bi dao previše testiranja jer onda vidu gdje je bolid loš onda usavršavaju ga svaki mjsec do savršenstva i onda se vide velike razlike ,tu su i taktike u igri ,
Momčadi definitivno imaju pravo na više testiranja 2014.To je velika promjena i za to treba više od 3 testiranja prije sezone.
Logično da momčadi žele više vremena. Mislim kako bi trebalo dopustiti proizvođačima motora da iskušaju te nove motore prije veljače jer ako slučajno negdje kiksaju to bi bila katastrofa za momčadi koje koriste njihove motore! Općenito mislim kako su previše smanjili broj testiranja, trebalo bi dati još 1-2 testiranja u sezoni a možda i jedno krajem siječnja! Pomoglo bi ekipama a ne čini mi se previše ( npr. 4 prije sezone i 2 tijekom sezone).