Peter Sauber smatra da će najveći problem Formule 1 biti njezina skupoća. Sauber, koji je ove godine istupio sa mjesta šefa istoimene momčadi, našao je rješenje u takozvanom budget capu koji bi ograničio potrošnju.
“Mislim da je najveći problem komercionalni dio,” kaže Peter.
“Nije to problem samo za Sauber, već i za neke veće momčadi. Formula 1 je danas preskupa, to je činjenica.”
Međutim, Sauber također kritizira i velike momčadi koje shvaćaju ovaj problem, ali ništa ne rade povodom toga. Male momčadi nisu dovoljno jake da bi ih se poslušalo.
“Proces je sporiji od sporog. Teško je, ali nadam se da će veće momčadi s vremenom shvatiti da moraju nešto učiniti.”
U 2009. godini, tadašnji predsjednik FIA-e Max Mosley predložio je budget cap od 30 milijuna funti, koji je kasnije podignut na 40 milijuna da bi se na kraju potpuno zanemario.
“Mi podupiremo uvođenje takvog ograničenja. To je pravi način kojim trebamo ići da bi svi imali isti budžet,” kaže nova šefica Saubera, Monisha Kaltenborn.
I jos jedna stvar, ako se ne smanje troskovi, bit će prekrasno kad Bernie i kompanija shvate pa će se utrkivat pet momčadi s po 4 vozača
I da se uvede ogranicenje buđeta bilo bi tesko kontrolirati koliko tko trosi velike ekipe ce uvijek naci rupu u zakonu peko sponzora ili kakvih bonusa za inzinjere i vozace svejedno mislim da ne treba mijenjati postoeci sistem kome je skupo ne mora se natjecati
Šteta što je istina takva,da novac doista pokreće sve. Bilo bi žalosno da zbog prevelikih troškova F1 izgubi bilo koju momčad,pa makar bila i najgora.
Hm možda će zvučati bahato od mene, ali ja sam protiv budget cap. Ok donekle jesam da se ti troškovi snize, ali sigurno ne na razinu od 30-40 milijuna funti. Formula 1 je vrh auto-moto sporta. Berni ju je stvarno digao na najvišu razinu sporta općenito, možda čak malo i previše. Formula 1 je stvarno sport za elitu, kako za momčadi tako i za ljude koji ju gledaju. Ok, i običan F1 ljubitelj si sigurno barem jednom u životu može priuštiti za odlazak na neku bližu F1 utrku. Ono što želim reći, a tiče se momčadi i njihovih proračuna, zašto… Read more »
Zašto bi jedan Ferrari, McLaren, RB pristali na svjesno sniženje proračuna da bi se tim postupkom izjednačili sa jednom Force Indijom? Sorry ja nebi. Ako imam iz sezone u sezonu da trošim 300 milijuna, trošit ću. Neki dobro iskoriste 300 milijuna, neki ne. Neki nemaju 300 milijuna, ali oni nisu Ferrari ili McLaren, već su Torro Roso, Force India, Sauber, Williams itd. Postoje veliki i postoje mali. Ajde da vidim tog Platinija koji će izjednačiti Barcelonu i Dinamo Zagreb. Neće ići. Ne može svatko imati Messija, Nou Camp ili 98 000 navijača………………………………….Točna svaka riječ……………..svaka čast 😉
Slažem se da budget mora biti nesto veći ali ga mora biti, jer se ovo pretvara u natjecanje tko je bogatiji i samim tim bolji. Da je smanjiti budget, Sauber bi bio prvak jer su naučili praviti velike stvari s malo novaca, dok bi se RB, Ferrari i McLaren potpuno izgubili.
Međutim, nije problem u tome kakve su momčadi, problem je sto su se troskovi povećali a kvaliteta utrkivanja se uopće nije poboljsala. Velika većina skupih stvar uopće ne poboljsava zanimljivost utrka. To je problem.
samim tim što sauber i williams uspređuješ sa torro roso i force india tvoje komentare više neću čitati niti komentirati… hvala!!
ajde super ! Ne znam što ti čitaš, ali ja te momčadi nisam usporedio. Jedino što imaju zajedničko je otprilike godišnji proračun +/- Evo ti jedan lakj!
protiv novca se niti jedan covjek nemoze boriti tako je bilo oduvjek tko ima para taj vlada tako da je za mene logicno a nekad nije sve u novcu dvo dokaz je da Ferrari i McLaren trose vise od Red-Bulla a ovi imaju bolji bolid….jel Toyota kad je bila tu trosila blizu kao Ferrari ali samo kad im vidis vozacku postavu Trulli-R.Schumacher dva luzera od vozaca odma vidis da neide momcad prvim putem jos RS davali 25 miliona godisnju platu….Sauber da je zadrzao Pereza i sad kad je dosao Hulkenber mislim da bi imali jedan od najaci dvojaca u F1….
Trulli-R.Schumacher su bili sasvim solidni vozači…
ne ako potrosis skoro kao ekipa koja ima Michaela Schumachera….
Kako ti moš reć za Trullia i R.Schumachera da su dva luzera ti očito misliš da bi ti bolje odvozia od njih nemoj ovo svatit kao provokaciju…ali kako moš reć za dva f1 vozača da su luzeri tj. za bilo kojeg vozača f1 da su luzeri ne mogu to svatit pa oni su svi za nas sa druge planete…ti bi volia da su svi u formuli 1 prvaci i da na kraju sezone su svi u igri za naslov ne mogu svi bit M.Schumacher ljudi su se trudili koliko su mogli pa nemoš pišat po njihovom radu koda su niko… Read more »
kao prvo vozace nemozes porediti sa nama u vozackim sposobnostima a kao drugo Ralf je imao BMW Williams a Truli imao Renault veoma dobre ekipe i nista nisu postigli….ja uvjek kazem da su vozaci F1 vamzemaljci za volanom samo bi ispred njih stavio vozace Rellyja za mene su oni bolji….tako Ralf i Truli nisu bili dobar izbor za nekoga tko trosi milione i zeli uspjeh
“dokaz je da Ferrari i McLaren trose vise od Red-Bulla” – imao si nedavno tekst na autosport.com gdje je jasno bilo napisano tko je koliko potrošio. Pa tako je RB na prvom mjestu, pa onda Ferrari, McLaren itd
Nemoguće da Ferrari i Mclaren troše više od Red Bulla pa Red Bull ne zna di će sa parama oni su u svim mogućim sportovima tako da teško ko može povjerovat u tu priču…Iceman slažem se sa tobom.
a ti Iceman imas sine internet na njemu mozes provjeriti sve i svasta.za Ferrari sam siguran da je potrosio najvise samo izmedju McLarena i Red-Bulla nisa 100% siguran mada sam misljenja da je McL potrosio vise od RB
Pričaš gluposti…ralf loš vozač? Trulli loš vozač?? Pih!
.tako Ralf i Truli nisu bili dobar izbor za nekoga tko trosi milione i zeli uspjeh………………………………moga si odmah ovako reć a ne reć da su luzeri…
da svi imaju jednako para onda bi se vidjelo sposobnost timova a ne ovako,a i bilo bi zanimljivije.jer boojim se da bih jednog dana mogli vidjeti samo 10 vozaca na stazi
Apsolutno mrzim činjenicu da novac pokreće SVE u F1 od kvalitete bolida do vozača koji se biraju po principu tko ima “dublji džep” umjesto po kvaliteti i talentu. Vidljivo je da novac “vlada” F1. Apsolutno podupirem ograničenje budžeta ekipama…..ALI činjenica je kako danas živimo u svijetu gdje je novac “božanstvo” i ako želiš bilo što postići moraš imati lovu. Biti će teško promijeniti F1 na način da se smanji količina love koja kruži ovim sportom…gotovo nemoguće…
Sasvim sigurno je da bi neka ograničenja trebala postojati. No što bi na koncu ulazilo u u taj “budget cup” ? Plaće vozačima ? Onda bi definitivno ovih 40 mil . funti bilo premalo? Tu onda imamo i pitanje motora , jer nije isto otkupiti motor, ili razvijati vlastiti motor. A ako ti je pokrivač dugačak 1.50 m a ti moraš pokriti primjerice 1.90 m očigledno će nešto ostati vani .Negdje nategneš , na drugom mjestu opet fali. Kao i s proračunom ove naše lijepe države . Kako sve namiriti kad već u startu znaš da ti fali ? Kad… Read more »
Peter,mislim da si se malo igubio…..!Ti bi htio izjednačiti velike i male,pa onda ne bi bilo Ferrarija i Mclarena…bio bi Sauber!!!Eh dragi moj Peter,svak u F1 to bi zelio za rodjendan!
hmmm… nikad će biti to tako. Novci određuju puno toga i nemoguće je sprovesti to o ravnomjernom bugetu . nopr. svi troše 40 milijuna funti i imaju pristojne bolide, ali onda prođe polovina sezone i oni koji imaju novaca i ideja, a i potrebe, razvijaju bolid dalje, a jedni stanu i polako se već okreću slijedećoj sezoni, . A ovi vodeći i bogatiji također troše i na novi bolid za slijedeću sezonu, jednostavno mogu sve jer imaju sredstava dovoljno . razlika mže biti 3 desetinke po krugu recimo u korist neke momčadi, ali taj razmak košta bar još 15 mil.… Read more »
hmm
a recimo da 2-3 ekipe na pocetku sezone naprave bolji bolid od ostalih (cca. 20mil) i sad oni imaju prednost da i dalje razvijaju bolid dok se ostatak mora boriti sam sa sobom da poboljsaju bolid znaci moraju potrositi jos 10mil za poboljsanje bolida dok one 2-3 ekipe imaju i novac i vremena ta jos bolji razvitak “ovogodisnjeg” i jos novca za razvitak bolida za slj godinu
😉
malo je to bas nezgodno…. jer ako svi imaju isti budžet onda f1 gubi draž,a ovako veliki uvijek gazi manjeg ma kakav on bio….. ali treba naći neko riješenje…. sauber je isto tradicionalna momcad.. i jedan veliki ferari koji ima veliki budžet tražio riješnje u jednom dijelu sezone tj. kopirao od saubera….. dzaba sto ima toliku masineriju pod sobom…. navijam za ferari, ali nije mi jasno kako se jednom ferariu moze desiti da mu zracni tunel ne daje točne podatke, tj. treba kalibrirati kako kazu,,,,,, male su momcadi dobre za filtar kvalitete vozača….. one jednostavno trebaju u f1 sportu, čast… Read more »
Meni se cini da oni zeli da budzet sto manji tako da im ovi vozaci koji placaju svoja mjesta pokriju vecinu toga.
To je pravi način kojim trebamo ići da bi svi imali isti budžet,” kaže nova šefica Saubera, Monisha Kaltenborn…………………………..Pa ne može se jedan Sauber uspoređivat sa Ferrariem, Mclarenom i Williamsom kada bi sve momčadi imale isti budžet izgubila bi se draž formule 1 po tome se vidi razlika tradiconalnih momčadi i novih koje žele imati sve šta su ove gradile desetljećima… ne ide to tako Monisha Kaltenborn…
Kladim se da bi i williams pristao na takav budzet. Jedino tko moze izdrzati su ferrari, redbull i mclaren dok su ovi zadnji vec u par navrata bili za smanjenje budzeta.
o čemu ti pričaš? Sauber je postojao prije Red Bulla. Tako da je on tradicionalna momčad, a Red Bull lovom želi to ostvariti (što ne znači da sam protiv momčadi kao što je Red Bull). Koja ti je fora imati 3 bogate momčadi koje mogu nešto napraviti, i 7-8 ostalih koje se uvijek nekako vucaraju kroz prvenstvo?
Je tradicionalna ali ne kao Ferrari Mclaren i Wiliams volia bi i da se Wiliams bori za naslove kao nekad ali uvik je bilo i uvik će biti da ni jedna momčad ne može biti u vrhu vječno tako da se može i Red Bullu desit za par godina da bude šta je wiliams sada tako da šteta za Wiliams ipak je to treća najtrofejnia momčasd svih vremena ako ne i druga…